Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis anjabt: Seattle - San Francisco (Sept 2015)
Reis anjabt: Seattle - San Francisco (Sept 2015)
Nog een weekje werken en dan beginnen we aan ons volgende USA avontuur; we hebben twee weken de tijd om van Seattle naar San Francisco te rijden. We hebben een fly-drive geboekt en verder nog niets gepland. Natuurlijk liggen toppers als Olympic NP, Mt. Rainier NP, Columbia River Gorge en Crater Lake NP zeker voor de hand om aan te doen, maar we willen ons ook laten verrassen door andere mooie en leuke plekjes. Omdat ook de kust van Washington en Oregon erg de moeite waard is, zullen we ook zeker daar het nodige van mee willen pakken.
Mijn vraag aan jullie is; wie heeft er tips? Wat moeten we zeker niet voorbij rijden?
En heeft iemand tips voor overnachtingen? We zouden graag een gedeelte van onze trip willen kamperen. Dus ook tips voor mooie campgrounds zijn erg welkom.
Dan nog een laatste vraag; zouden we veel last krijgen van de bosbranden? Wie is er onlangs in dit gebied geweest of is daar nu nog en kan me vertellen of we ons zorgen moeten maken of voorzorgsmaatregelen moeten nemen?
Bedankt alvast!!
Mijn vraag aan jullie is; wie heeft er tips? Wat moeten we zeker niet voorbij rijden?
En heeft iemand tips voor overnachtingen? We zouden graag een gedeelte van onze trip willen kamperen. Dus ook tips voor mooie campgrounds zijn erg welkom.
Dan nog een laatste vraag; zouden we veel last krijgen van de bosbranden? Wie is er onlangs in dit gebied geweest of is daar nu nog en kan me vertellen of we ons zorgen moeten maken of voorzorgsmaatregelen moeten nemen?
Bedankt alvast!!
Re: Seattle - San Francisco (Sept 2015)
Wat leuk ik ga over 2 weken. Ik doe een rondje Seattle.
http://thepacificnorthwest2015.blogspot.nl/
Je hebt twee weken zeg je? Je wilt dan nog best veel doen. Wil je Seattle en SF ook nog zien?
Dan hou je helemaal niet veel over. Ik doe er al een week over om van Seattle naar Redwoods NP te reizen. Maar ik doe het ook lekker rustig aan.
Kijk eens bij eens route en de tips.
Maak eens opzetje en dan kunnen wij meekijken.
Over die bosbranden, check bijvoorbeeld de websites van de nationale parken.
De noord ingang van Crater Lake is bijvoorbeeld afgesloten, net als een gedeelte van de 230.
Crater Lake NP
Olympic NP
Mt Rainier NP
Redwood NP
http://thepacificnorthwest2015.blogspot.nl/
Je hebt twee weken zeg je? Je wilt dan nog best veel doen. Wil je Seattle en SF ook nog zien?
Dan hou je helemaal niet veel over. Ik doe er al een week over om van Seattle naar Redwoods NP te reizen. Maar ik doe het ook lekker rustig aan.
Kijk eens bij eens route en de tips.
Maak eens opzetje en dan kunnen wij meekijken.
Over die bosbranden, check bijvoorbeeld de websites van de nationale parken.
De noord ingang van Crater Lake is bijvoorbeeld afgesloten, net als een gedeelte van de 230.
Crater Lake NP
Olympic NP
Mt Rainier NP
Redwood NP
Re: Reis anjabt: Seattle - San Francisco (Sept 2015)
Na aankomst (in de avond) willen we meteen doorrijden richting Olympic NP, wellicht nemen we een overnachting in Tacoma om vervolgens de volgende ochtend wat inkopen te doen en door te rijden richting kust/Olympic.
Omdat we weinig tijd hebben, hebben we ervoor gekozen om Seattle in elk geval te laten schieten. Aan het eind van de reis kunnen we zien of we evt tijd hebben voor SF, maar omdat we daar al eens zijn geweest is ook dat geen must.
Omdat we weinig tijd hebben, hebben we ervoor gekozen om Seattle in elk geval te laten schieten. Aan het eind van de reis kunnen we zien of we evt tijd hebben voor SF, maar omdat we daar al eens zijn geweest is ook dat geen must.
Wij hebben in juni/juli deze route gedaan:
Za 27 jun - Amsterdam - Seattle
Zo 28 jun - Seattle
Ma 29 jun – Seattle
Di 30 jun - Seattle - Port Angeles, Boeing-tour
Wo 1 jul - Port Angeles
Do 2 jul - Port Angeles - Forks, Rialto Beach, tide pools, hole in the wall
Vr 3 jul - Forks – Mount Rainier via
Za 4 juli - Mount Rainier
Z0 5 juli- Mount Rainier-Portland, via Mount Saint Helens
Ma 6 juli - Portland
Di 7 juli - Portland - Columbia River Gorge - Bend
Wo 8 juli - Bend - Crater Lake
Do 9 juli - Crater Lake - Lassen Volcanic
Vr 10 juli - Lassen Volcanic
Za 11 juli - Lassen Volcanic – Ferndale
Zo 12 juli – Ferndale – San Francisco
Ma 13 juli - San Francisco
Di 14 juli - San Francisco - Big Sur
Wo 15 juli - Big Sur - Morro Bay
Do 16 juli - Morro Bay - Los Angeles
Vr 17 juli - Los Angeles - Amsterdam
Za 18 juli – thuis
Twee weken is erg krap. Je zou dan als je bovenstaand schema zou aanhouden, een dag bij Seattle kunnen weghalen. Maar verder zou ik niet weten waar je nog kunt 'beknibbelen' eigenlijk...
Een leuke tip is de free walking tour in Portland. En in Forks moet je echt hole in the wall niet overslaan. Hoh Rainforest trail is mooi in Olympic, evenals de Hurricane Ridge Trail. In Lassen Volcanic mag je Bumpass hell niet missen. En in Mount Rainier de Skyline Loop trail. Let wel op dat op dit moment de westside road daar is afgesloten. Dus misschien is overnachten in Ashford niet handig...
Za 27 jun - Amsterdam - Seattle
Zo 28 jun - Seattle
Ma 29 jun – Seattle
Di 30 jun - Seattle - Port Angeles, Boeing-tour
Wo 1 jul - Port Angeles
Do 2 jul - Port Angeles - Forks, Rialto Beach, tide pools, hole in the wall
Vr 3 jul - Forks – Mount Rainier via
Za 4 juli - Mount Rainier
Z0 5 juli- Mount Rainier-Portland, via Mount Saint Helens
Ma 6 juli - Portland
Di 7 juli - Portland - Columbia River Gorge - Bend
Wo 8 juli - Bend - Crater Lake
Do 9 juli - Crater Lake - Lassen Volcanic
Vr 10 juli - Lassen Volcanic
Za 11 juli - Lassen Volcanic – Ferndale
Zo 12 juli – Ferndale – San Francisco
Ma 13 juli - San Francisco
Di 14 juli - San Francisco - Big Sur
Wo 15 juli - Big Sur - Morro Bay
Do 16 juli - Morro Bay - Los Angeles
Vr 17 juli - Los Angeles - Amsterdam
Za 18 juli – thuis
Twee weken is erg krap. Je zou dan als je bovenstaand schema zou aanhouden, een dag bij Seattle kunnen weghalen. Maar verder zou ik niet weten waar je nog kunt 'beknibbelen' eigenlijk...
Een leuke tip is de free walking tour in Portland. En in Forks moet je echt hole in the wall niet overslaan. Hoh Rainforest trail is mooi in Olympic, evenals de Hurricane Ridge Trail. In Lassen Volcanic mag je Bumpass hell niet missen. En in Mount Rainier de Skyline Loop trail. Let wel op dat op dit moment de westside road daar is afgesloten. Dus misschien is overnachten in Ashford niet handig...
Mount St. Helens! Verder vonden wij Bandon een erg aardige plaats met een mooie kust. Nog meer naar het zuiden: Samuel H Boardman State Park: een mooie rit langs de kust met veel viewpoints en evt. wandelingetjes langs de kust. En natuurlijk de Redwoods (Prairie Creek Redwoods State Park) in Californië!anjabt schreef:Wat moeten we zeker niet voorbij rijden?
Hallo GJ, weet jij toevallig hoelang die is afgesloten?GJ schreef:Wij hebben in juni/juli deze route gedaan:
. En in Mount Rainier de Skyline Loop trail. Let wel op dat op dit moment de westside road daar is afgesloten. Dus misschien is overnachten in Ashford niet handig...
Nee, dat weet ik niet. Hier http://visitrainier.com/westside-road/ en hier http://www.nps.gov/mora/planyourvisit/road-status.htm staat informatie!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij reden in 2012 ook van Seattle naar San Francisco, wij hadden daar echter drie weken voor. Ook wij hadden geen hotels gereserveerd, om met de weersomstandigheden rekening te kunnen houden.
Eigenlijk is voor vrijwel alle bezienswaardigheden mooi weer het beste. Echter, voor Mount Rainier en Crater Lake is mooi weer eigenlijk onontbeerlijk. Bij slecht weer zie je in Mount Rainier N.P. bijna letterlijk niks. Ik zou het dan overslaan. Bij mooi weer kun je er goed wandelen met vaak prachtige uitzichten op de majestueuze Mount Rainier. De Naches Peak Loop Trail is daarbij een favoriet. Je hebt ook daar mooie uitzichten op de berg, als je de trail met de wijzers van de klok mee loopt.
Mt St Helens is ook bij slecht weer in mijn ogen een bezoek waard. De uitzichten op de berg en de verwoestingen door de uitbarsting zijn dan minder of afwezig, maar dat wordt gecompenseerd door het VisitorCenter bij Johnston Ridge Observatory.
Crater Lake had voor mij een grote wow factor maar dat was wel met prachtig, onbewolkt weer. Bij (zwaar) bewolkt weer zal dat veel minder zijn, omdat de diepblauwe kleur van het meer er dan niet zal zijn.
Als er tijd genoeg voor is, is een bezoek aan John Day Fossil Beds N.M. de moeite waard. De Painted Hills zijn tegen het vallen van de avond op hun mooist. Een overnachting in http://theoregonhotel.net/ ligt dan voor de hand en is in mijn ogen een attractie op zich. Houd er rekening mee dat er slechts één eenvoudig restaurant is in Mitchell en dat is niet altijd open. Wij hadden salades en kip bij ons. In de lobby van het hotel stond een magnetron voor de gasten.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Eigenlijk is voor vrijwel alle bezienswaardigheden mooi weer het beste. Echter, voor Mount Rainier en Crater Lake is mooi weer eigenlijk onontbeerlijk. Bij slecht weer zie je in Mount Rainier N.P. bijna letterlijk niks. Ik zou het dan overslaan. Bij mooi weer kun je er goed wandelen met vaak prachtige uitzichten op de majestueuze Mount Rainier. De Naches Peak Loop Trail is daarbij een favoriet. Je hebt ook daar mooie uitzichten op de berg, als je de trail met de wijzers van de klok mee loopt.
Mt St Helens is ook bij slecht weer in mijn ogen een bezoek waard. De uitzichten op de berg en de verwoestingen door de uitbarsting zijn dan minder of afwezig, maar dat wordt gecompenseerd door het VisitorCenter bij Johnston Ridge Observatory.
Crater Lake had voor mij een grote wow factor maar dat was wel met prachtig, onbewolkt weer. Bij (zwaar) bewolkt weer zal dat veel minder zijn, omdat de diepblauwe kleur van het meer er dan niet zal zijn.
Als er tijd genoeg voor is, is een bezoek aan John Day Fossil Beds N.M. de moeite waard. De Painted Hills zijn tegen het vallen van de avond op hun mooist. Een overnachting in http://theoregonhotel.net/ ligt dan voor de hand en is in mijn ogen een attractie op zich. Houd er rekening mee dat er slechts één eenvoudig restaurant is in Mitchell en dat is niet altijd open. Wij hadden salades en kip bij ons. In de lobby van het hotel stond een magnetron voor de gasten.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1485 Weergaves
-