Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Filu: NY-Boston-Montreal-Toronto-NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Filu
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Filu: NY-Boston-Montreal-Toronto-NY

Bericht door Filu »

Hoi allemaal,

Begin augustus vertrekken wij met onze 2 kinderen (18 en 21 jaar oud) voor de eerste keer naar de USA. We hebben tickets geboekt voor 3 weken en hebben een auto gehuurd. We kunnen alles nog schuiven behalve NY op het einde en dag 12 moeten we in de buurt van Buffalo zijn ivm een wedstrijd van de Bills. Graag zou ik feedback ontvangen op onze planning.

Dag 1 Aankomst NY, ergens overnachten op ongeveer 3 uurtjes rijden vanaf JFK richting Cape Cod
Dag 2 ? naar Cape Cod
Dag 3 Cape Cod
Dag 4 Cape Cod - Boston
dag 5 Boston
Dag 6 Boston
Dag 7 Boston - North Conway
Dag 8 North Conway
Dag 9 North Conway - Montreal
Dag 10 Montreal
Dag 11 Montreal - Toronto
Dag 12 Toronto (mijn man en zoon gaan een NFL wedstrijd kijken in Buffalo, ik blijf met dochter in Toronto)
Dag 13 Toronto
Dag 14 Toronto - Niagara
Dag 15 Niagara - Watkins Glen
Dag 16 Watkins Glen
Dag 17 Watkins Glen
Dag 18 Watkins Glen - NY
Dag 19 NY
Dag 20 NY
Dag 21 Terugreis om 18.30 uur naar Brussel

Ben benieuwd of jullie dit te gehaast vinden. Daarnaast zou ik graag 1 dag meer in North Conway willen zijn maar krijg dit zelf niet in de planning. Misschien dat iemand hier nog ideeën over heeft. Ook de wedstrijd op dag 12 valt vervelend. Ook hier zou ik hulp kunnen gebruiken.
Als laatste, adviseren jullie om met de auto een hotel in het centrum van een stad te nemen of buiten de stad?

Fien
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis NY-Boston-Montreal-Toronto-NY

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Wij hebben niet veel ervaring in het noordoosten, maar wat mij opvalt is dat je veel tijd hebt voor Watkins Glen en heel weinig voor New York. Ik denk dat je in de omgeving van Watkins Glen wel het nodige kunt doen, maar wij waren er maar één nacht. Voor Boston hadden wij twee nachten, dat was mooi om een indruk te krijgen. Misschien heb je daarvoor iets aan ons 2012-verslag.

Je zou in dit schema een extra nacht North Conway kunnen doen ten koste van een nacht Boston, of je slaat Montreal over. Of gaan jullie met name voor de steden?
Kun je de wedstrijd niet combineren met het bezoek aan de Niagara Falls?

Wat betreft hotels wel of niet in het centrum; voor Boston hadden wij een hotel buiten het centrum maar wel dicht bij een metrohalte. De prijzen van de hotels in het centrum waren bijzonder hoog. Met 4 personen is het weer een wat andere afweging omdat je dan rekening moet houden met de kosten van het OV.

Marianne
Filu
Amerika-ontdekker

Bericht door Filu »

Bedankt Marianne voor je reactie! We willen graag wat steden en natuur. Nu hebben we wat meer steden vandaar dat ik aan het kijken ben om ergens een dag natuur extra in de route te krijgen. Ik denk dat we een dag Montreal gaan schrappen waardoor we een extra dag in North Conway kunnen verblijven.
Wat betreft de wedstrijd van de mannen, dit is erg lastig te combineren. Dit omdat een wedstrijd een aantal uren kan duren en we Toronto graag willen bezoeken.
Verder heb ik in jullie verslag van 2012 gelezen. Wat een mooi verslag van jullie reizen maak je. Ook de foto's zijn echt heel mooi. Ik las in jullie verslag over Flume Gorge. Dit ligt op onze route van North Conway naar Montreal. De Flume Gorge heb ik dan ook opgenomen in onze route. Hele mooie tip.

Fien
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Glorious »

Ik weet niet welke route je wilt nemen van JFK naar Cape Cod, maar wij hebben vorige zomer - in omgekeerde richting - de ferry van New London (CT) naar Orient Point (NY) genomen. En toen via Long Island / The Hamptons naar New York. Echt een aanrader.

Onze reis van 3 weken startte in Boston en eindigde in Florida.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Filu: NY-Boston-Montreal-Toronto-NY

Bericht door Ruud2004 »

Is al even terug, maar wij waren maar één nacht bij Watkins Glenn State Park. In de ochtend bijtijds vertrokken uit Niagara Falls en zijn later die dag door die kloof gewandeld (ongeveer 2uur). Na de kloof hebben we nog in een nabij gelegen zwembad gezwommen, dus tijd zat. Ik denk dat je daar wel wat tijd/dagen vanaf kunt halen om anders in te plannen.

V.w.b. je auto/hotel vraag, in Montreal, Toronto en Boston konden wij de auto makkelijk en niet al te duur kwijt. V.w.b. New York hebben wij één keer een hotel Pan Americana (oid) in Queens met parkeergelegenheid gehad en konden wij eenvoudig met de metro naar het centrum. De andere keren deden wij NYC zonder auto aan en gebruikten we vanaf La Guardia het OV.

Tip, In North Conway zit de voordelige Settlers Green Outlet Mall, was echt de moeite waard.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Filu
Amerika-ontdekker

Bericht door Filu »

Bedankt Glorious en Ruud voor jullie reactie.

Het idee van de ferry richting Cape Cod lijkt ons erg leuk. Wij komen aan op JFK en zou dan ergens op Long Island moeten overnachten. Ben bang dat het anders een te lange eerste dag gaat worden. We landen namelijk om 13.00 uur. Ik hoop dat we dan ergens rond 15.00 uur in de auto kunnen stappen. Gaan we verder onderzoeken.

Het probleem is Ruud dat NY vaststaat en dag 12 moeten we in een straal van 1,5 uur van Buffalo zitten ivm een NFL wedstrijd. Deze wedstrijd neemt helaas veel flexibiliteit weg. Erg jammer maar voor de heren natuurlijk erg leuk.
Ik kan er 1 dag Watkins Glen afhalen maar dan heb ik geen idee waar ik met die dag naar toe moet. Misschien na Toronto 2 overnachtingen bij Lake Ontario plannen en vanaf daar naar Niagara op en neer rijden. Ik vind het erg lastig zoals je kunt lezen..... Ideeën en feedback blijven welkom om dag 10 tm 17 anders in te delen met het feit dat dag 12 Buffalo moet zijn.

De Outlet in Conway heb ik in het verslag van iemand gelezen ja. Staat op het lijstje van mijn dochter.

Fien
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

Deel gerust jullie dagplanning per bestemming. Dus alle dingen die jullie willen zien en doen. De mensen op dit forum kunnen daarmee beter vanuit hun ervaringen meedenken of je reisschema ergens te vol of juist te rustig is.
En zo krijg je misschien mooie tips om je indeling te optimaliseren.
Ik neem aan dat je nog geen overnachtingen hebt geboekt. Of heb je ze wel geboekt maar met gratis annuleren?
Filu
Amerika-ontdekker

Bericht door Filu »

We hebben alleen het hotel in NY vastgelegd dat we niet meer kunnen annuleren. Daarnaast nog 2 hotels die we kunnen annuleren. We kunnen dus nog alle kanten uit.

Onze planning ziet er tot nu toe zo uit:
Cape Cod: bezoek brengen aan Provincetown en bezoek strand
Boston: 2 dagen om de stad te ontdekken. Nog geen specifieke invulling
Conway: Settelersgreen Mall, crawford notch statepark, volgende dag Flume Gorge en Kancamagus Highway op weg van Conway naar Montreal
Montreal: bezoek stad nog geen planning
Toronto: bezoek stad nog geen planning
Niagara falls bezoeken
Watkins Glen: Watkins Glen State Park, Seneca Lake, Lake Wine Trail en als er nog tijd is Ithaca
NY: bezoek stad nog geen planning

Zoals eerder aangegeven staat dag 12 vast. We moeten dan in de buurt zijn van Buffalo.
Alvast bedankt voor jullie meedenken!

Fien
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

Misschien kun je het rondje na North Conway omdraaien.
Dan rij je vandaaruit naar Watkins Glen. Dit is wel een lange rit (ca 6 uur).

Vervolgens kun je op dag 11 met zijn allen naar Niagara/Buffalo.

In de huidige planning is er veel ruimte voor Boston. Omdat de stad zo compact is, ligt bijna alles op loopafstand. Alleen voor Cambridge (Harvard en MIT) heb je de auto of metro nodig. Wel kost bv een walvistocht al snel een heel dagdeel. Je programma bepaalt dus of je er heel ruim in je tijd zit of dat het precies mooi past.
Ik weet niet hoe de hotelprijzen dit jaar zijn maar Boston had qua hotels de hoogste prijzen per nacht van onze reis vorig jaar (zie ook de opmerking van Marianne). Daarom is het aan te raden om kritisch te kijken of je er niet een dag te veel hebt ingepland.
Moose91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Moose91 »

Wij zaten in 2024 in La Quinta Somerville in Boston. Downtown Boston overnachten is inderdaad behoorlijk aan de prijs; ons hotel zat vlakbij de metro waardoor we alsnog snel downtown waren.
In Boston is de Freedom Trail echt een aanrader. Die brengt je al wandelend langs veel hoogtepunten en je leert een hoop over de geschiedenis van de stad. Wij combineerden het met een wedstrijd van de Boston Red Sox en hadden voldoende aan één volle dag in de stad, maar we zijn meer natuurmensen.
Cape Cod is een heerlijk schiereiland. Op weg naar Provincetown is Chatham een leuk plaatsje voor een tussenstop. Op de Chatham Fishing Pier heb je goede kans om zeehonden te spotten. In Provincetown kun je heerlijk over de stranden wandelen en je hebt er lekkere restaurants. Whale watching kan ook goed vanaf Cape Cod.

Montréal vonden wij niet zo boeiend. Als je overweegt meer natuur in de reis te stoppen kun je overwegen die stad te skippen en in Amerika te blijven. Rijd bijvoorbeeld door naar Lake Placid om vanuit daar wat van het Adirondackgebergte in upstate New York mee te pakken. Vanaf hier kun je prachtig wandelen. Of een uitstapje naar Ausable Chasm maken. Ik denk dat dat ook een leuke stop voor de kinderen is. Je kunt hier al klimmend en klauterend door een kloof en daarna met een tube de rivier afvaren. Vanaf daar pikken ze je weer op en brengen ze je terug naar de parkeerplaats. Zeker op een warme dag een heerlijke manier om af te koelen. Kijk eens op de website voor meer informatie: https://www.ausablechasm.com/

Op weg naar Lake Placid (of Montréal, als dat wel je voorkeur heeft) of als uitstapje vanaf North Conway kun je ook nog Mt. Washington oprijden. Doe dit vooral als het mooi weer is. Bovenop de berg heb je een prachtig uitzicht. De route naar boven is soms wat smal, maar doe rustig aan en dan is het echt prima te doen.
De Kanc is een mooie scenic byway; wij deden die toen de herfstkleuren volop aanwezig waren. In augustus is dat nog niet het geval. Het gaat er dan veel rustiger zijn en de route blijft mooi.

Je kunt er ook voor kiezen te overnachten in Niagara on the Lake in plaats van door te rijden naar Toronto als je mijn suggesties wil aanhouden. Vanaf Lake Placid naar Niagara on the Lake kunnen jullie met z'n allen naar de Niagara Falls. De rit naar Niagara vanaf Lake Placid is wel een lange, maar niet veel langer dan Montréal-Toronto.
De volgende dag, als de mannen naar de Bills gaan (ritje van drie kwartier), zouden jullie in Niagara on the Lake fietsen kunnen huren en naar de Falls kunnen fietsen. Dat is een prachtige en rustige route. Niagara on the Lake is een klein, maar leuk plaatsje. Erg toeristisch, maar lang niet zo massaal als Niagara Falls zelfs.
De Bills wedstrijd is overigens wel een pre-season game volgens mij. Dat kan in de beleving misschien wat uitmaken, daar heb ik verder geen beeld bij. Als je in Niagara on the Lake verblijft, zit je ook een stuk dichterbij Buffalo. Ze zullen heen en terug wel nog steeds de grens over moeten, dat kan soms best wat tijd kosten. Houd daar wel rekening mee. Je kunt ook in Amerika verblijven, maar als je geen auto hebt omdat de mannen naar de wedstrijd zijn, denk ik dat het leuker is om in Niagara on the Lake te verblijven dan in Buffalo zelf.

In Toronto heb je genoeg te doen om twee dagen te vullen. Downtown heb je leuke wijken en op een mooie dag de CN Tower op is heel gaaf. Ook een uitstapje naar de Toronto Islands is de moeite waard. Je kunt daar de ferry naartoe pakken (kort ritje) of met de watertaxi (iets duurder). Je hebt er prachtig zicht op de skyline.

Je reis zou er dan zo uit komen te zien. Het wordt een dagje minder Boston, maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een dag langer in Boston te blijven en dan bijvoorbeeld Lake Placid in te korten. Of Lake Placid inkorten en een dag langer North Conway. Ook Watkins Glen wordt dan een dagje minder omdat ik denk dat daar één volle dag voldoende is, maar je kunt ook Toronto inkorten als je wel twee volle dagen in Watkins Glen wil blijven. Maar net wat jullie voorkeur heeft.

Dag 1 Aankomst NY, ergens overnachten op ongeveer 3 uurtjes rijden vanaf JFK richting Cape Cod
Dag 2 ? naar Cape Cod
Dag 3 Cape Cod
Dag 4 Cape Cod - Boston
dag 5 Boston
Dag 6 Boston - North Conway
Dag 7 North Conway
Dag 8 North Conway - Lake Placid
Dag 9 Lake Placid
Dag 10 Lake Placid
Dag 11 Lake Placid - Niagara on the Lake
Dag 12 Niagara on the Lake (NFL wedstrijd)
Dag 13 Niagara on the Lake - Toronto
Dag 14 Toronto
Dag 15 Toronto
Dag 16 Toronto - Watkins Glen
Dag 17 Watkins Glen
Dag 18 Watkins Glen - NY
Dag 19 NY
Dag 20 NY
Filu
Amerika-ontdekker

Bericht door Filu »

Bedankt Moose en Glorious voor jullie reactie!
Wat een mooi verhaal met een aantal goede aanbevelingen. Bedankt daarvoor Moose. Ben hier ontzettend blij mee. Ik ga vandaag of morgen kijken naar je voorgestelde route en de informatie die je er bij hebt geschreven. Het klinkt heel interessant. We slaan dan wel Montreal over. Voor mij geen groot probleem. Ben benieuwd wat de kinderen hier van vinden. Ook de NFL wedstrijd past in jouw voorgestelde route veel beter met veel minder reistijd. Verder ga ik ga me verdiepen in de omgeving van Lake Placid.

Nogmaals enorm bedankt voor je tijd en uitgebreid verhaal. Ik kom vandaag of morgen terug met waarschijnlijk een aangepaste route :wink:

Fien
USAreiziger
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 36
Contacteer:

Bericht door USAreiziger »

Hi Fien,

Ik kom geregeld in deze omgeving gezien mijn familie in upstate NY en Toronto woont. Toevallig ben ik net ook weer terug uit de USA (alleen ben ik wat zuidelijker geweest dit keer).

Maar goed ik neem aan dat je op de hoogte bent van de Mobile Passport Control (MPC) app? Zo nee, verdiep je hier in zodat je wat sneller door de douane heen bent. De rijen zijn korter ik heb het zeer positief ervaren. https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/ ... rt-control

Maar ik zou inderdaad op jullie eerste dag niet te veel gaan rijden, je moet rekening houden met de drukte en files rondom NY. En NY blijft ook nog steeds één van de favoriete trekpleisters en hierdoor kun je de drukte op de luchthaven niet voorspellen ondanks de MPC app. Maar Als je New York wilt verlaten zonder direct ver te rijden, kan Rye New York misschien een leuke eerste overnachting zijn. Het ligt slechts 1 uur vanaf NY en is op weg naar Cape Cod. Er is hier een boardwalk, een pier aan het strand en het stadje is ook best wel leuk. https://www.visitwestchesterny.com/disc ... shore/rye/

Nu kun je er voor kiezen om rechtstreeks naar Cape Cod te rijden (5 uur) maar waar willen jullie verblijven? Ik heb begrepen Provincetown, dit is inderdaad het leukste stadje in Cape Cod. Dan raad ik jullie aan om al van te voren een hotel te boeken gezien de voorbereidingen voor Carnalvalsweek al bezig zijn voor medio augustus. Toen wij er waren mochten wij trouwens niet zwemmen vanwege de witte haai die de laatste tijd veel aanwezig is in de Cape Cod wateren. Hou hier wel rekening mee als jullie naar het strand willen gaan. https://www.traveltousa.nl/provincetown/

Als je de rit te lang vindt kunnen jullie bijvoorbeeld de route opknippen en 1 nacht verblijven in Mystic. Een heel leuk pittoresk plaatsje met veel interessante musea en activiteiten. https://www.traveltousa.nl/mystic/ Dit breekt de route.

Wat ook interessant is is Hyannis. Dit stadje is bekend vanwege John F Kennedy maar vooral bekend vanwege de ferry diensten naar Martha's Vineyard en Nantucket. Ook zijn de hotels hier iets goedkoper dan in Provincetown maar Hyannis is ook minder leuk. Als jullie de oversteek willen maken is Martha's Vineyard het leukste eiland om te bezoeken. Het plaatsje Edgartown is als decor gebruikt voor de film Jaws de witte haai.
https://www.traveltousa.nl/marthasvineyard/

Boston is ook erg leuk dus goede keuze.

Als jullie vanaf Boston naar North Conway rijden kun je kijken of je de verkorte route neemt of de route langs de kust. Kies je voor de kustroute dan is een tussenstop in Oqunquit https://www.traveltousa.nl/ogunquit/ en Kennbunkport de moeite waard https://www.traveltousa.nl/kennebunkport/. Maar gezien de tijd kan ik het mij voorstellen dat jullie deze overslaan. North Conway is hele goede uitvalsbasis. Ik zou hier voor de hoogtepunten gaan aangezien er zo ontzettend veel te zien is. https://www.traveltousa.nl/northconway/

Ik vond Cathedral Ledge bij North Conway de moeite waard. Ik vond Crawford Notch SP https://www.traveltousa.nl/crawfordnotchstatepark/ en de Franconia Notch SP https://www.traveltousa.nl/franconianotchstatepark/ mooier dan de Kangamagus Highway. En eens met Moose91 over de Mt Washington alleen moet je wel geluk met het weer hebben. Ik ben er nu 4x geweest en alle keren heb ik mist gehad helaas. Dus is sterk afhankelijk van het weer.

Ook eens met Moose91 ik zou Montreal ook overslaan. Persoonlijk vind ik het wel een hele leuke stad maar ik zou deze niet meenemen in deze reis omdat er nog zoveel moois te zien is. Je zou eventueel Lake George ook mee kunnen nemen ligt er ook aan waar jullie de grens overgaan. https://www.traveltousa.nl/lakegeorge/

Weten jullie al waar jullie verblijven in Toronto? Hou er rekening mee dat de hotels in het centrum prijzig kunnen zijn. Ook is Toronto erg druk altijd weg openbrekingen. Mijn familie woont in Mississauga dit ligt 45 minuten vanaf Downtown. Hier zijn de hotel prijzen lager. Ook is hier een aangenaam winkelcentrum dit heet Square One. https://sq1district.com/

Vanaf Square One ongeveer 15 minuten rijden zit een heel groot Chinees restaurant (all you can eat, ontzettend goed en redelijk betaalbaar). Het heet de Mandarin Restaurant (3105 Dundas St W, Mississauga). Een van de beste restaurants en zeer populair. https://www.mandarinrestaurant.com/loca ... rin-mills/

Niagara on the Lake zou ik ook aanraden. Het is hier rustiger en geen massa tourisme waardoor het aangenamer is. https://www.traveltocanada.nl/niagara-on-the-lake/

Alhoewel Watkins Glenn de mooiste gorge is in de Finger Lakes zijn er rond Ithaca ook interessante watervallen te zien. https://www.traveltousa.nl/fingerlakes/

Succes met de route.

Groetjes

Monique
Amerika Specialist http://www.traveltousa.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Filu
Amerika-ontdekker

Bericht door Filu »

Enorm bedankt USAreiziger voor je tips en informatie. Wat een mooie website......
Op basis van jullie info en tips gaan we Montreal uit de route halen! We hebben besloten om onderlangs te rijden via Lake Placid. Dit hadden we zelf niet bedacht. De route ziet er nu als volgt uit:

Dag 1 Aankomst NY, ergens overnachten op max3 uurtjes rijden vanaf JFK richting Cape Cod
Dag 2 ? naar Cape Cod
Dag 3 Cape Cod (ergens halverwege 2 nachten verblijven)
Dag 4 Cape Cod - Boston
dag 5 Boston
Dag 6 Boston
Dag 7 Boston - North Conway
Dag 8 North Conway
Dag 9 North Conway - Lake Placid
Dag 10 Lake Placid
Dag 11 Lake placid - Niagara on the Lake
Dag 12 Niagara on the Lake
Dag 13 Niagara on the Lake- Toronto
Dag 14 Toronto
Dag 15 Toronto
Dag 16 Toronto - Watkins Glen
Dag 17 Watkins Glen
Dag 18 Watkins Glen - NY
Dag 19 NY
Dag 20 NY

In Boston en Toronto willen we toch echt graag in het centrum verblijven zodat we lopend de stad in kunnen. Ik zie inderdaad ook hoge prijzen.

Over de Mobile Passport Control (MPC) app heb ik gelezen, maar me nog niet verdiept, moet ik zeker nog doen. Ik wil me nu eerst richten op de route (die is wat mij betreft klaar) en de verschillende verblijven. Deze ga ik boeken met annuleren, omdat mijn verwachting is dat deze prijzen nog zullen dalen de aankomende tijd. Mocht iemand nog een mooi verblijf op onze route weten dan hoor ik het graag.

Fien
USAreiziger
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 36
Contacteer:

Bericht door USAreiziger »

Graag gedaan Fien,

Als je ongeveer 3 uur wilt rijden vanaf New York kom je bij New Haven uit. Dit is een leuke universiteit stad, dit zou dan een optie kunnen zijn.

Ik weet niet precies waar jullie in Cape Cod willen verblijven maar Provincetown is het leukst. Hier kunnen jullie ook fietsen huren en lekker overal fietsen. Ik ben hier vaker geweest maar de laatste accomodatie was Cape Colony Inn.

https://www.capecolonyinn.com/?gad_sour ... HDEALw_wcB

Harbor Hotel in Provincetown

https://www.hotelsone.com/provincetown- ... HoEALw_wcB

Deze hotels liggen buiten het centrum maar vanaf hier kun je dus naar het centrum lopen. Ik weet niet wat de prijzen zijn als jullie gaan.

In Boston zaten wij in uiteindelijk in Cambridge, dit was goed te doen want vanaf hier kun je naar Boston lopen. De hotels waren hier iets goedkoper.

In Toronto zitten de meest dure hotels rond de haven. De Chelsea Hotel ligt wat verder van de harbor af maar ligt nog steeds in het centrum van Toronto en vanaf dit hotel kun je overal naar toe lopen. https://www.chelseatoronto.com/

De Canadese Dollar is nu gunstig voor ons je krijgt nu voor 100 euro 160 CAD dus veel meer waar voor je geld. https://www.traveltocanada.nl/toronto/

Wat ik altijd doe maar ik ga geregeld naar de USA en/of Canada, ik heb een gratis membership aangevraagd bij alle bekende hotels zoals Best Western, Holiday Inn, Hilton en Marriott en spaar punten op als ik een kamer bij ze boek. Uiteindelijk krijg je dus gratis hotel overnachtingen en dit kan heel gunstig zijn als je in een grote stad verblijft wat vaak kostbaar is. Dit is trouwens ook in te wisselen in Europa. Marriott heeft bijvoorbeeld in de USA en Canada veel familie hotels zoals de Springfield Inn en de Fairfield Inn die goedkoper zijn dan de Courtyard. Hier zit ook gratis een continental breakfast bij.

Als je lid bent van de ANWB kun je ook weer korting krijgen op je hotels, musea en themaparken en is echt de moeite waard als je meerdere reist en voor een langere periode. Heb je geen lidmaatschap kun je volgens mij wel de kaart bestellen en alsnog gebruiken.

De MPC is de moeite waard om de lange rijen bij de douane te skippen. Je downloadt de app, vult hier in Nederland al je gegevens in en op de luchthaven moet je een selfie maken (4 uur geldig) en kun je sneller door de rij heen. Echt de moeite waard.

Maar misschien heb je nog iets aan mijn tips, in iedergeval heel veel succes en veel plezier.

Groetjes

Monique
Amerika Specialist http://www.traveltousa.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Filu
Amerika-ontdekker

Bericht door Filu »

Bedankt Monique voor je tips. Ook van je website heb ik al veel info gehaald.
De route is voor nu af en we gaan nu accommodaties zoeken.

Fien
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

Voor Cape Cod kan ik een overnachting in de Hyannis Travel Inn aanbevelen. De prijzen in Provincetown waren eind juli heel hoog en in Hyannis aanzienlijk lager. De Hyannis Travel Inn wordt geroemd voor hun attente personeel en service (dat kan ik volledig bevestigen). Het is best gedateerd maar wel schoon en de locatie is top. Het ligt 1 straat - op loopafstand - van het gezellige centrum. Het ligt op een uurtje rijden van Provincetown (waar het vreselijk druk is en we letterlijk over de hoofden konden lopen).

In Boston hebben wij de eerste dag van onze reis overnacht in het Avid hotel in Revere (iets ten noorden van de luchthaven) omdat we die middag in Boston zijn geland en we 's avonds nog Salem wilden bezoeken. Dat was ideaal. Revere zelf is verre van bijzonder (je gaat hier niet gezellig een blokje om) maar we hebben een leuke avond in Salem gehad. De volgende dag hebben we in Boston doorgebracht met 's middags een bezoek aan de Samuel Adams bierbrouwerij in Jamaica Plain. Onderweg naar Cape Cod hebben we overnacht in Plymouth. Een heel leuk touristisch stadje aan de kust (Cape Cod Bay). Met de typische sfeer die je zoekt tijdens je road trip langs de oostkust.

Mystic is ook een leuke plaats om te verkennen tussen NY en Cape Cod. Wij hebben ook nog even een uitstap gemaakt naar Portland CY om Wayne Carini's F40 Motorsports te bezoeken. Voor de autoliefhebbers (waaronder mijn man en zoon) bekend van het tv programma Chasing Classic Cars.

In New York hebben we overnacht in Indigo NYC Financial District. Voor ons perfect (rustig) gelegen op loopafstand van het WTC en Wall Street met een openbare parkeergarage op 2 minuten lopen waar ik de huurauto kon parkeren voor 3 nachten. Tevens ligt het perfect tussen 2 metrostations waardoor je makkelijk naar de East side en de West side kunt reizen. Met uiteraard een goede prijs voor 3 nachten.
Filu
Amerika-ontdekker

Bericht door Filu »

Bedankt Glorious voor de info!

We zijn nog aan het twijfelen of we via Cape Cod naar Boston gaan of via Long Island, veerboot en dan naar Boston. Dit betekent dat Cape Cod uit de route gaat en dat we 2 nachten ergens op weg naar de veerboot 2 nachten verblijven.
Iemand hier nog suggesties over wat het leukste is?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Fien
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer