Washington DC : city pass nodig?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Jodewa
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2024, 15:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Washington DC : city pass nodig?

Bericht door Jodewa »

Hallo,

wij gaan binnenkort 4 dagen naar Washington DC. Ik heb al gelezen dat er vrij veel gratis toegang is in de verschillende musea.
Is het dan aangeraden om nog een city pass te nemen om zaken te bezoeken die wél betalend zijn?
Onze bedoeling is dat we de bekendste zaken zien rond het washington monument, Arlington begraafplaats, Holocaustmuseum,....
ALvast bedankt voor de nuttige info.

Mvg,
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Washington DC : city pass nodig?

Bericht door BonnyR »

Net wat je zegt, veel is gratis toegankelijk. Ik ken de DC city passniet kwa inhoud. Dus ik denk dat het een rekensommetje moet zijn, wat bieden ze aan en wat kost je dat p.p. en wil je dat gaan doen. Vaak met dat soort passen is het interessant als je bijna alle aangeboden activiteiten gaat doen binnen de dagen. Anders ben je al gauw goedkoper uit met losse tickets.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Jodewa
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2024, 15:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Washington DC : city pass nodig?

Bericht door Jodewa »

Hallo,

bedankt voor uw snelle reactie.
Maar heb je überhaubt zaken waarvoor je losse tickets moet of kunt boeken in DC?
We hebben de NY city pass 2 x gekocht en dat was wel heel gemakkelijk en prijs/kwaliteit ok.
We gaan tegelijk naar Chicago en daar gaan we ook een "explorer pass" kopen met 6 mogelijke activiteiten op 4 dagen.

Maar aangezien in DC de meeste zaken vrij toegnagkelijk zijn, stel ik mij gewoon de vraag of het een meerwaarde zou zijn.
Ervaringen zijn hier nuttig.

Mvg,
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Washington DC : city pass nodig?

Bericht door wouterjanS »

Heb je uberhaupt al gekijken wat er bij de City Pass van DC zit? Want dat zijn dus dan blijkbaar betaalde activiteiten/attracties.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Washington DC : city pass nodig?

Bericht door Martin & Marianne »

Weet je al wat je allemaal wilt bezoeken? Zo ja, dan kun je eens gaan bekijken wat gratis is en wat niet, en wat eventueel onder zo'n pas zou vallen.
Heb je het topic over DC al bekeken? Er staat op de eerste pagina een mooi overzicht!

Ik kan me niet herinneren dat wij iets betaald hebben. Kijk eens in ons 2012-verslag voor onze activiteiten in DC.

Marianne
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19662
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Washington DC : city pass nodig?

Bericht door Petra/VS »

Hoi ik woon bij Washington en geef er rondleidingen :) . Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van iemand gehoord dat ze een city pass hadden gekocht. Vier dagen heb je zo vol met voornamelijk gratis activiteiten. Er zijn wel plekken waar je (gratis) een kaartje voor moet aanvragen. Daarbij zitten o.a. het Washington Monument, Air & Space Museum in de stad (niet die bij Dulles Airport), African American History Museum, Holocaust Museum, het Capitool en de Library of Congress. Laat maar weten of je nog vragen hebt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer