Reis Owensound: rondreis Chicago-NYC camper maart 3 weken.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Owensound
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 aug 2019, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Owensound: rondreis Chicago-NYC camper maart 3 weken.

Bericht door Owensound »

hi allemaal,

van 21 maart t/m 10 april gaan wij een camper wegbrengen van Elkhart naar NYC. (Voor het eerst met een camper op vakantie!)
Onderweg willen we vooral natuur en wilde dieren zien en wandelen. Vandaar lijken ons de bestemmingen GSMN, wildlife refugees rond Outer Banks en een whale watching tour op Cape May de highlights van de vakantie.

Ik heb het volgende schema samengesteld:

Dag 1 do 21 maart Chicago –
Dag 2 22 maart Chicago- Elkhart met shuttle 3uur – X 2,5 uur .. mile
Dag 3 23 maart X – Clifton Gorge
Dag 4 24 maart Clifton Gorge – Gatlinburg GSMN 6 uur 365 mile
Dag 5 25 maart Gatlinburg GSMN
Dag 6 26 maart Gatlinburg GSMN
Dag 7 27 maart Gatlinburg GSMN – Blowing Rock (of ergens halverwege BRP) 3,22 uur 174 mile
Dag 8 28 maart Blowing Rock- Roanoke (BRP) 3,6 uur 191 mile
Dag 9 29 maart Roanoke – Front Royal (via skyline drive Shenandoah) 2,45 uur 174 mile
Dag 10 30 maart Front Royal - Outer banks 5 uur 292 mile
Dag 11 31 maart Outer banks
Dag 12 1 april Outer banks- Williamsburg 2.20 uur 124 mile
Dag 13 2 april Williamsburg - Washington DC 2,45 uur 153 mile
Dag 14 3 april Washington DC
Dag 15 4 april Washington DC- Lancaster 2,5 uur 118 mile
Dag 16 5 april Lancaster
Dag 17 6 april Lancaster – Cape May (niet op di,wo,do whalewatching) 3 uur 144 mile
Dag 18 7 april Cape May – Newark 2,22 uur 149 mile
Dag 19 8 april Newark (vroeg camper inleveren) – NYC 45 min 23 mile
Dag 20 9 april NYC
Dag 2110 april NYC- AMS

Ik heb hier een paar vragen over:
1. Wat is een leuke stopplek (of 2 plekken) om de afstand tussen Elkhart en Gatlinburg te overbruggen? Op dag 2 halen we de camper op en willen we graag 2,5 uur rijden. Niet langer in ieder geval. De volgende dag heb ik nu Clifton Gorge staan maar dat is geen must, iets zuidelijker zou mooier verdeeld zijn.
2. Wat vinden jullie van de verdeling van tijd in GSMN / BRP / Shenandoah? ik dacht aan 3 nachten rondom Gatlinburg want de eerste en laatste dag komen we laat aan en gaan we vroeg weg. Dan 2 keer overnachten op de BRP en de laatste nacht rondom Front Royal om te kijken hoeveel van de skyline drive in Shenandoah we nog mee willen pakken voor we afslaan naar Outer Banks. Is dat een logische verdeling?
3. Alle tips voor RV campings zijn welkom! Het hoeft van ons zeker niet luxe, vind veel commerciële campings met hoge prijzen... Liever tussen de bomen lekker basic.

P.s. ik heb weken geleden een post over onze vakantie in het topic zuidelijke staten gemaakt omdat ik eerst een heel andere route van plan was. Inmiddels is de route zo veranderd en mijn vragen ook weer nieuw, dat ik ze liever hier stel. Hoop dat de forumleden dat goed vinden ;)
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Owensound: rondreis Chicago-NYC camper maart 3 weken.

Bericht door Corv »

@Owensound

Ik heb een paar keer een wegbrengtcamper gedaan, in die periode zijn er weinig campings open in die regio. De KOA in Bluffton/Forth Wayne was open en ligt op jullie route. Is ook niet te ver rijden voor de eerste dag. Voordat je wegrijdt uit Elkhart is het tegen de middag, en is dat een mooie afstand om te rijden en op je gemak boodschappen te doen voordat het donker wordt.
Owensound
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 aug 2019, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Owensound: rondreis Chicago-NYC camper maart 3 weken.

Bericht door Owensound »

Bedankt voor de tip Corv! Die kende ik nog niet en staat op mijn lijstje
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Owensound: rondreis Chicago-NYC camper maart 3 weken.

Bericht door Corv »

:thumbup:
En je staat meteen tussen de bomen met ruime weilanden rondom. Geen geasfalteerde parkeerplaats :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer