Reis Resetovic: Washington - Philadelphia - New York / april 2024

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: Washington - Philadelphia - New York / april 2024

Bericht door jill1234 »

Resetovic schreef:
16 dec 2023, 23:45
Dank nog voor de OV tips, zie nu dat ik nog niet had gereageerd.

Even een vraagje betreft een spontane neiging om mijn vertrek te wijzigen op 9 april richting Niagara Falls in plaats van Atlantic City en dan op 11 april richting New York City.

Het zijn flinke stukken vanaf Philadelphia naar Niagara Falls en Niagara Falls naar NYC, maar is dit het moeite waard om te doen.
Wou de Niagara Falls altijd al bezoeken, ik ben in de buurt en dacht nu misschien toch doen.

Dus echtsreeks vanuit Philadelphia richting Niagara Falls op 9 april, vroeg op staan en door brengen op 10 april en hierna eventueel naar Watkins Glen State Park of toch iets anders wat zeer de moeite waard is te doen op 11 april en hierna richting Times Square kan vertrekken op 11 april.
Wij hebben dit jaar de Niagara Falls bezocht aan Canadese zijde. Hadden het niet willen missen, maar voor ons geen hoogtepunt. Maar als je redelijk in de buurt bent zou ik het wel mee pikken, dat was zo ook onze gedachte. Wij zijn vanuit Washington via Amish gebied (Lancaster en omgeving) naar Hershey gereden om de dag er na Hershey Park pretpark te bezoeken. Dag daarna een lange reisdag naar de watervallen waar we 2 volle dagen bleven. Toen via Watkins Glen State Park (3 nachten, mooie omgeving ook) naar New york gereisd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: Washington - Philadelphia - New York / april 2024

Bericht door Resetovic »

@jill1234

Had ik maar eerder anders ingepland naar boven toe en daarna richting New York.
Ik ben dit keer alleen en achteraf trekt Atlantic City mij toch niet echt, ik moet toch iets van natuur zien en een beetje autorijden in Amerika. Mijn mooiste Westen herinneringen zijn toch de natuurpark bezoeken.

Uren spenderen wordt hem sowieso niet, dus op 9 april z.s.m. richting Niagara Falls en wat activiteiten proberen te doen die dag en eventueel een dag later. edit: Ik denk dat ik sowieso pech heb en te vroeg zal zijn voor de Maid of the Mist, had dit dus 100% willen doen.
Ik twijfel om naar Letchworth State Park te gaan op 10 april en direct door richting Watkins Glen State Park en op 11 april proberen de Gorge trail te doen en tijdig in NYC zijn.
Op 11 april heb ik nu inleveren van de huurauto staan en 19uur moet ik in Madison Square Garden zijn voor een potje ijshockey, dus echt veel ruimte heb ik niet qua tijd.
Hotel heb ik gewijzigd op Times Square vlakbij MSG en moet de auto echt kwijt die dag idem op Times Square.

Ik begrijp dat men zal vinden allemaal snel snel snel, maar hoogtepunten zien en enkele dingen doen volstaat in dit geval.

Misschien dat ik wat verblijf tips kan krijgen van mede-forummers qua locatie op basis van mijn plannen hierboven.


@analogkid ik zal het eens lezen, dank :)
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: Washington - Philadelphia - New York / april 2024

Bericht door Resetovic »

Even een update van mijn kant en om advies te krijgen wat verstandig is en voor eind advies op basis van mijn planning nu :).

Washington.
Heb ik nu Hop On/Off tickets genomen geldig voor 2 dagen op 2.3 april, mijn verblijf is in Arlington en ik wil eigenlijk vanuit de Arlington cemetery mijzelf bewegen in DC met de bus overdag.
Helaas was ik te laat voor een tour in de Witte Huis en is er iets wat echt een to do must is in DC?

Philadelphia
Ben ik vrij vol met de WWE week, van 5 t/m 8 april heb ik 's middags en eind middag tot laat een live show staan en hoop voor de tijd iets te kunnen doen. Heb eigenlijk alleen Eastern State Penitentiary staan als activiteit en wat is ook hier echt een to do must?

Niagara Falls
Atlantic City heb ik spontaan vervangen met Niagara Falls en helaas is er wel veel niet mogelijk op 9/10 april hier, dus ik heb geen idee wat mij te verwachten staat. Zijn er toevallig anderen die weten wat ik eventueel wel kan doen?

Letchworth State Park - Watkins Glen State Park
Mijn planning was alleen Atlantic City in het begin en totaal niet stil gestaan dat ik ging afwijken van mijn 1e planning, dus ik wil 1 hike per park doen die echt de moeite waard is.
Mijn verblijf op 10 april is nabij Watkins Glen State Park en hier wil ik de Gorge Trail doen op 10 april of door 's morgens vroeg op staan 11 april, ik dien namelijk voor 17.00 bij Hertz of Avis vlakbij mijn hotel locatie te zijn om de huurauto in te leveren.

Ik snap dat 9 tot 11 april een beetje hectisch gaat worden, maar ik hou hiervan dus een bewuste keuze waarbij vooraf behoorlijk stress bij komt kijken :).

New York City
Op 11 april heb ik inleveren van de huurauto dus staan voor 17.00 en mijn hotel is nabij Madison Square Park. Ik dien mij te melden om uiterlijk 19.00 in de Madison Square Garden voor een ijshockey wedstrijd.
12, 13 en 14 april heb ik totaal niks staan en is het gewoon proberen te genieten van de laatste dagen.
Ik heb een New York Explorer Pass aangeschaft voor 7 activiteiten en hoop de beste uiteraard te doen en hiernaast heb ik een OMNY registratie gedaan en een creditcard toegevoegd, ik heb begrepen dat ik met OMNY mijzelf vrij kan bewegen in New York en later naar JFK door alleen in te checken.
Als ik het goed heb begrepen moet ik in 7 dagen 12x inchecken en hierna is het gratis en zal het mij maximaal 34 dollar kosten. Ik ga er vanuit dat ik de taps dan ook zal halen in 3 dagen en geen idee of OMNY de juiste optie is voor OV in mijn geval?

01-apr-24 ma naar Washington
02-apr-24 di Washington
03-apr-24 wo Washington
04-apr-24 do Washington - Philadelphia
05-apr-24 vr Philadelphia
06-apr-24 za Philadelphia
07-apr-24 zo Philadelphia
08-apr-24 ma Philadelphia
09-apr-24 di Philadelphia - Niagara Falls
10-apr-24 wo Niagara Falls - Letchworth State Park - Watkins Glen State Park
11-apr-24 do Watkins Glen State Park / NY
12-apr-24 vr NY
13-apr-24 za NY
14-apr-24 zo NY
15-apr-24 ma NY naar huis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Resetovic: Washington - Philadelphia - New York / april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor DC eens naar ons 2012-verslag, ik had daar al naar verwezen zie ik. Wij vonden de verschillende musea en de rondleiding in het Capitool zeer de moeite waard.
Je gaat wel erg ver rijden voor de Niagara Falls. Wat is daar niet mogelijk? Vaart de Maid of the Mist al? Je kunt natuurlijk de Journey behind the Falls doen. Zie ook hiervoor ons reisverslag.

Marianne
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: Washington - Philadelphia - New York / april 2024

Bericht door Resetovic »

@Martin & Marianne


Ja klopt betreft je DC verslag en die heb ik in mijn bookmark staan.
Ik had gekeken en mij geregistreerd voor een Capitol bezoek en dat ik een bezoek doe aan Smithsonian National Museum of Natural History en misschien National Air & Space, maar ik ben vrij snel uitgekeken op dit soort dingen.
Je verslag ga ik dus uiteraard lezen.

Achteraf denkend heb ik niks te zoeken in Atlantic City en wou ik toch iets van natuur mee en wat tijd in de auto onderweg zijn.
Weet niet welke route de meest scenic is en op basis hiervan ga ik die kant op.
Afbeelding

Ik ga 9 april vroeg op pad gezien ik weet dat het 8 tot 9 uur kan duren dat ik Niagara Falls bereik.
De Mist start half april pas als ik via Google kijk en bijvoorbeeld Cave of the Wind is dan ook nog niet mogelijk vanwege ijs gevaar.
Qua periode ben ik voor veel net te vroeg daar hoogstwaarschijnlijk dus.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Resetovic: Washington - Philadelphia - New York / april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Cave of the Winds ken ik niet maar volgens deze site is dat het hele jaar open: https://www.niagarafallsstatepark.com/a ... -the-winds.
Voor Maid of the Mist is de openingsdatum nog niet bekend, dat is afhankelijk van het weer. Zie https://www.maidofthemist.com/schedule-pricing/.
Had jij iets anders gevonden? Waar zie jij half april?
Wij vonden het trouwens ook zonder de boottocht ook de moeite waard. Wij bekeken zowel de Canadese als de Amerikaanse kant.

Marianne
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis Resetovic: Washington - Philadelphia - New York / april 2024

Bericht door analogkid »

In DC is een rondleiding door The Capitol wel een must. Daarnaast kun je zo maar een dag rondbrengen met de National Mall en alle bezienswaardigheden die hier aan liggen. Wij zijn ook The Washington Monument ingeweest. Dit is het enige hoge gebouw in DC en heeft een mooi uitzicht over de stad. Wat ook leuk is om te bezoeken is Mount Vernon, de woning van George Washington. Wij zijn hier vanuit Alexandria naar toe gefietst. Was erg leuk!

In Philadelphia is de Liberty Bell wel een must, hoewel dit wel een beetje een 'tourist trap' is. Een rondleiding door Independance Hall (waar de declaration of indepence tot stand is gekomen) is wel echt de moeite waard. Het heeft een grote historische waarde en de gids die wij hadden was erg leuk en we hebben veel geleerd over de geschiedenis van de USA.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: Washington - Philadelphia - New York / april 2024

Bericht door Resetovic »

@Martin & Marianne

Wanneer ik de afgelopen 5 jaar bekijk was opening van de Maid half april(vorig jaar 15 april en in 2022 op 29 april) tot ergens in mei, dus hopen dat het qua weer zacht is dat een vroege april opening mogelijk is.
Bij de Cave of the Wind kan je ergens bijvoorbeeld vlak onder bij een waterval staan en die belevenis kan als het goed is niet en verder zijn loopbruggen en dek plaatsen ze terug vanaf mei tot september.


@analogkid Vanwege jullie ervaring heb ik op 3 april een reservering gemaakt voor de Capitol, op 2 april dus vooral even weer wennen aan Amerika en op verkenning met de Hop on/off bus.

Betreft Philadelphia. Hier gaat alles vrij hectisch worden denk ik voor mij en ik kan totaal niet vooruitplannen met activiteiten.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: Washington - Philadelphia - New York / april 2024

Bericht door Resetovic »

Zijn er mensen die ervaring hebben met de plaatselijke DC Circulator :).

Ik heb een Hop On/Off genomen voor 50 euro en het lijkt er op dat de DC Circulator dit overbodig maakt in Washington, de Circulator kost 1 dollar per keer met een overstaptijd van 2 uur per keer.

Afbeelding
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Reis Resetovic: Washington - Philadelphia - New York / april 2024

Bericht door GoBucks »

wij hebben de metro/bus/dc connector gebruikt in DC.

Als je hier kijkt: https://www.wmata.com/fares/farecard-options.cfm

Wij hebben een 3 daagse pas gekocht voor de metro. (er zijn ook 1 en 7 daagse passen te koop) maar dan staat er dit op de website:

Metrorail and Metrobus Unlimited Passes
Do not cover bus fare on regional transit partners; add a 7-Day Regional Bus Pass to enjoy the convenience of unlimited rides on ART, DC Circulator, CUE, DASH, Fairfax Connector, TheBus, or Ride On.

Dus even een 7 daagse pas toevoegen voor deze bussen (DC circulator)...

Kosten: (https://www.wmata.com/fares/basic.cfm)

3 dagen ongelimiteerd metro: $38. 7 daagse buspas $12. Dus voor $50 onbeperkt openbaar vervoer in DC voor 3 dagen.

Kan je iets besparen door gewoon $1 te betalen voor de DC circulator elke keer dat je er gebruik van maakt....tuurlijk, maar ik had er wel $12 voor over voor het gemak. Veel lopen in Washington, maar als je wilde bussen... gewoon opstappen, DC Circulator of welke bus dan ook.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: Washington - Philadelphia - New York / april 2024

Bericht door Resetovic »

@GoBucks Dank voor je informatie, die 7 daags pas voor 12 dollar kan in mijn geval interessant zijn. In de tussentijd had ik mijn reservering van de Hop on/off al geannuleerd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer