Reis Dehillies: rondreis New York 3 weken, input route gevraagd.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Dehillies
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2019, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Dehillies: rondreis New York 3 weken, input route gevraagd.

Bericht door Dehillies »

Wij (gezin met tweeling van 16) gaan in juli 3 weken naar noordoost USA en vliegen naar (en van) JFK.
Aan de hand van tips hebben we globaal en rondje bedacht, maar nog niet meer dan vliegtickets, autohuur en de eerste 4 overnachtingen in New York vastgelegd. De tijd gaat iets sneller en willen graag ons rondje afmaken en kunnen daarom wel wat hulp/advies gebruiken over onze route. Dit hebben we nu globaal bedacht, maar we zoeken een plaats tussen Toronto en Washington, we zitten ook te denken om vanuit Ithaca naar Toronto te gaan en dan naar Niagara zodat we al een stuk richting Washington zijn. Dag langer in Washington of deze misschien ook tussen Toronto en Washington doen zodat we later in Washington zijn? We houden van strand en heb goede reacties over Ocean City gehoord/gelezen waar het ook 's avonds leuk is. Eventueel een andere plek waar we langer kunnen zitten (min 4 volledige dagen, ook incl de dagen Seaside Heights)?

1 Brussel - New York, landen om 13.30
2 NY
3 NY
4 NY
5 NY - Ithaca
6 Ithaca
7 Itaca - Niagara Falls
8 NF - Toronto
9 Toronto
10 Toronto
11 Toronto - ?
12 ? - Washington
13 Washington
14 Washington - ?
15 ? - Ocean City
16 Ocean City (Maryland of toch New Jersy)
17 Ocean City
18 Ocean City - Philadelphia- Seaside Heights
19 Seaside Heights
20 Seaside Heights
21 Seaside Heights - JFK - Brussel
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis New York 3 weken, input route gevraagd

Bericht door jill1234 »

Wij doen deels dezelfde route; vanuit Washington gaan wij via Lancaster/Bird in Hands (Amish gebied) voor 2 nachten naar Hershey park campground om 1 dag Herhsey pretpark te doen met onze pubers. Vanuit Hershey doen wij een lange reisdag naar de Niagara watervallen (2 nachten). Vanuit daar gaan wij 3 nachten naar het Finger Lakes gebied (Watkins Glen State Park en die omgeving) en dan gaan we via Delaware Watergap (1 nacht) naar New York. Wij doen dus Toronto niet aan, maar hebben er al 2 weken op zitten voordat we in Washington zijn (, wat staatsparken in Georgia en de nationale parke Great Smoky Mountain NP en Shenandoah NP) Wij reizen overigens met een camper.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Dehillies
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2019, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Dehillies: rondreis New York 3 weken, input route gevraagd.

Bericht door Dehillies »

Dat klinkt ook als een leuke reis!

We zijn Hershey om tegengekomen en dat lijkt ons ook wel erg leuk. We gaan eerst naar Toronto en dan vanuit Niagara en lange reisdag naar Hershey of iets in de omgeving.
We moeten dit weekend maar ons plan afmaken.

Jij nog eventueel tips voor een strand locatie?
tanteto
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Reis Dehillies: rondreis New York 3 weken, input route gevraagd.

Bericht door tanteto »

Ongeveer halverwege Toronto en DC ligt State College, PA. Penn State University is hier en misschien vind je het leuk om die sfeer te proeven. Alhoewel het zomer is, en dus minder studenten op de campus, is er over het algemeen altijd wel iets te doen. Een leuke afwisseling naast al de grote steden die je op je lijstje hebt staan.

Edit: ik zie dat je al naar Ithaca gaat, dus nog een college town is misschien iets teveel :lol:
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Dehillies: rondreis New York 3 weken, input route gevraagd.

Bericht door Tipsy_1 »

oei dat is bijna een week Jersey Shore.
Ik woon in New Jersey en ik zou hier in de zomer echt geen week willen zijn.
Veel van mijn collega's zijn er wel dol op trouwens maar die reizen allemaal niet veel.
Ik hoor daarvan ook goede verhalen van Wildwood, dat heeft ook een boardwalk of zo waar teeners zich goed zouden moeten kunnen vermaken.

Mijn favo plaatsen aan de Jersey Shore zijn Sandy Hook (zie hieronder) en vooral Cape May > dolfijnen spotten vanuit het einde van de jetty (ik neem meestal de rechterkant) waar de ferry naar Lewes vertrekt. Die zitten er 90% van de tijd, in grote getalen en dicht bij.
Ashbury Park is ook leuk.
(in de zomer komen wij wel nooit aan de Jersey shore, veel te druk, we wonen nochtans vlakbij)


Je zou ook eens kunnen kijken om Ricketts Glen in de route op te nemen: de Falls hike is heel goed te doen en gaat langs 20 watervallen of zo. De beste hike van de East coast.

Op de terugrit naar NYC: misschien is een ommetje langs Sandy Hook wel leuk, veel natuur en veel oude gebouwen en kannonnen en zo. en zeker ook Liberty State Park: prachtige uitzichten op de skyline van NYC en het vrijheidsbeeld.

Alternatief voor Jersey Shore of zoals je zelf al schrijft: neem misschien Maryland Ocean City mee. Dan kan je toch meer wat roadtrip creeeren. De ferry Cape May - Lewes (Delaware is leuk). Kan je misschien wat stops maken op de Delmarva peninsula. Ten Z van Ocean City Maryland heb je een natuurgebied met wilde paarden op de barrier islands. Niet erg spectaculair maar wel leuk.
Moest het mijn reis zijn, ik zou niet naar de Delaware , Maryland of Jersey shore gaan maar naar de Outerbanks in North Carolina.
OP het einde van de Delmarva Peninsula is er een superlange brug (tof!)die je naar Virginia Beach voert, Norfolk is een andere leuke plek op die route, en zo naar de Outerbanks. Alligator National Wildlife Refugee is bekend voor de vele beren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer