Reis roverdijk: 2 weken Noordoosten.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
roverdijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2013, 19:16
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis roverdijk: 2 weken Noordoosten.

Bericht door roverdijk »

Hallo,

Redelijk spontaan hebben mijn vrouw en ik besloten om een korte rondreis te gaan maken vanaf 10 september (2023) voor een periode van 2 weken.
Wij willen graag minimaal een 4 dagen verblijven in NY.

Planning ziet er als volgt uit;
zo 10-9 vlucht naar Washington
Ma 11-9 Washington
Di 12-9 Washington
Wo 13-9 Washington - Lancaster
Do 14-9 Lancaster
Vr 15-9 Lancaster - Watskins Glen
Za 16-9 Watskins Glen - Niagara Falls
Zo 17-9 Niagara Falls - Ithaca
Ma 18-9 Ithaca
Di 19-9 Ithaca - New York
Wo 20-9 New York
Do 21-9 New York
Vr 22-9 New York
Za 23-9 New York
Zo 24-9 Vlucht terug naar huis

De vluchten zijn nog niet geboekt, dus er is nog ruimte voor enige aanpassingen. Volgende vragen wil ik graag aan jullie voorleggen:
- Is het nodig om in Washington al over een huurauto te beschikken? Ik wil een hotel reservering vastleggen in Arlington
- Niagara Falls, moeten we rekening houden met bijzonderheden als we met de huurauto de grens overgaan naar het Canada?
- Er is een mogelijkheid om evt. nog een extra dag toe te voegen, voor Toronto, is 1 dag voldoende?
- nog opmerkingen rondom de route?

Alvast bedankt voor jullie reacties. :)

gr Roverdijk
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis 2 weken Noord Oosten

Bericht door Elizabeth Henry »

Leuke plannen!
Als je bij de metro zit heb je voor Washington DC geen auto nodig. Die zou je bij vertrek op DCA kunnen ophalen. Of op Dulles.
Ik zou zelf niet voor een dag naar Toronto rijden, het is een leuke stad maar je hebt dan bijna geen tijd om dat te zien.
Je andere vragen weet ik geen antwoord op.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis 2 weken Noord Oosten

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden wel een auto in DC - wel gemakkelijk om van het vliegveld in de stad te komen - maar die hebben we niet gebruikt. Wij zaten ook in Arlington.
Misschien kun je wat ideeën opdoen uit ons 2012-verslag.

De grensovergang was bij ons geen probleem. Maar misschien is het handig om een ETA aan te vragen?

Marianne
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis 2 weken Noord Oosten

Bericht door Georgie »

Nee ik vind een huurauto in DC niet nodig. Wij hebben 'm wel eens opgehaald bij Union Station in de stad zelf. Was prima te doen. Maar even een taxi naar de luchthaven kan natuurlijk ook, zeker vanuit Arlington naar DCA (dus Ronald Reagan airport, niet Dulles International).

Tussen Washington en Lancaster hebben wij een mooie stop gemaakt bij de Susquehanna River. Mooie rivier, vooral met de herfstkleuren (al zijn jullie daar nog wat vroeg voor denk ik, wij waren er in november), ter hoogte van dit restaurant, mooi uitzicht over de brug. https://goo.gl/maps/jRDxyds8yGeQKuvU7
234 N Front St, Wrightsville, PA 17368, Verenigde Staten

Ik vond Lancaster best leuk, het bezoekerscentrum was wel interessant en ik vond het leuk om bij zo'n buffetrestaurant te eten.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis roverdijk: 2 weken Noordoosten.

Bericht door jojostravelusa »

Als je een hotel zoekt met luchthavenshuttle, dan heb je de auto helemaal niet nodig in DC.
roverdijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2013, 19:16
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis roverdijk: 2 weken Noordoosten.

Bericht door roverdijk »

allen bedankt voor jullie meedenken en tips. Vanmiddag de vliegtickets geboekt, waardoor de periode van 2 weken i.i.g. vast gelegd is van 10-9 t/m 24-9.

We vliegen rechtstreeks naar Dulles, dus ook direct de huurauto ophalen. Taxi kosten vanaf Dulles naar hotel zullen ook rond tussen de $50 -$70 zijn, dan kiezen we er liever voor het gemak van de Huurauto, ben je toch ook weer wat flexibeler.

@Martin & Marianne , tijdens het samenstellen van onze route al naar verslag 2012 gekeken. fijne tip en altijd lekker als extra steun tijdens het zoeken :thumbup:
@Georgie , thx voor de tip, we hebben nog ruimte voor die dag :)

Toronto, bewaren we voor een volgende X.

gr Richard
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer