Reis Nonaj: stedentrip nyc 13-20 juni

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Nonaj
Amerikakenner
Berichten: 613
Lid geworden op: 15 okt 2004, 18:22
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Meppel

Reis Nonaj: stedentrip nyc 13-20 juni

Bericht door Nonaj »

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel mijn stedentrip naar New York aan het plannen.

Ik heb er een studie van gemaakt of ik de new york pass eruit zou krijgen, volgens mij wel, dus er 1 aangeschaft. Met korting volgens hun site en daar kwam de korting van Eric New York (van het appje) nog bij. Ik heb er 1 voor 7 dagen, 5 had ook gekund, want ga hem op mijn reisdagen niet gebruiken. Maar het verschil in prijs was niet zo groot en nu ben ik wat flexibeler als ik ergens in tijdnood kom. Alles met een kruisje ervoor is inbegrepen in de pas.

Dit is de planning:

Dinsdag 13-6 Aankomst
The Strand Bookstore open 10-20

(Land om 14u op JFK, ga alleen als ik nog tijd en puf heb)

Woensdag 14-6

X 9/11 memorial & museum open wo-ma 9-19 $29
X One World Observatory open alle dagen 10-21 $ 44
Oculus Center
X Skyscraper Museum open wo-za 12-18 gratis/$5?
National Museum of the American Indian open 10-17 gratis
New York City Hall tours op woensdagen (als ik hun site zo bekijk). Reserveren!

Donderdag 15-6

X Madison Square Garden All Access Tour ma-vr 10.30-14 $ 37
NYPL tour ma-za 11 of 14u
X St. Patrick’s Cathedral open 9-18 $25
X ESB $ 44 (na 19u $ 54)

Vrijdag 16 juni

X Whitney museum of American Art open wo-ma 10.30-18, vr 10.30-22 $ 25. Vr av gratis
X The High Line $ 39 guided tour
The Vessel
X The Edge open alle dagen 9-23 $ 42 (na 19u $52)

Zaterdag 17 juni
X Museum of the City of New York open vr-ma 10-17, do 10-21 $ 20
Noguchi Museum open wo-zo 11-18 $12 (niet in NYP)
The Jewish Museum open do 11-20, vr-ma 11-18. $ 18, za gratis! (Niet in NYP)
Roosevelt Island Cable Car, gratis met Metro Card

Zondag 18 juni

X TOTR $ 40 (na 17.30 $ 50)
X HoHo bus $80
Brooklyn Bridge
X Intrepid $36 (ma-vr 10-17, za-zo 10-18)
X Circle Line Cruise $ 49

Ik ga dus naar TOTR en maak daarna bovengronds een rondje downtown, stap bij de Brooklyn Bridge uit, en vervolg mijn weg verder richting Intrepid/Circle Line. Intrepid skip ik als ik in tijdnood kom.

Maandag 19 juni

Statue of Liberty 9-17 $ 24.80
Summit One Vanderbilt open 9-24 $ 48 (niet in New York Pass!)

Bij de Statue snap ik niet helemaal wat ik het beste kan doen. Volgens mij zou ik crown en pedestal access moeten bijkopen, want dat zit niet bij de NYP in. Mij is ook niet helemaal duidelijk of de ferry er bij in zit? Ik lees dat het handig is de ferry te reserveren? Maar als ik kijk is die gratis?
Ik ben al eens eerder op Ellis Island en bij het Vrijheidsbeeld geweest. Die crown vind ik wat minder interessant (hoogtevrees), er is een nieuw museum wat er bij mijn laatste bezoek (2011) niet was?

Dinsdag 20 juni

Baja Bikes fiets tour Central Park 10,13,16u $ 55

Terugvlucht 19.30

Ik hoop het handig geclusterd te hebben per buurt, alleen op zondag maak ik een raar rondje met de Big Bus.

Ik zie dat ze op de uitkijkplatforms op de wolkenkrabbers tegenwoordig een sunset toeslag vragen. Hoe werkt dat met die New York Pass? Gewoon aan de kassa dan een tientje extra betalen? Of moet ik gewoon zorgen dat ik binnen ben voor ze toeslag gaan vragen en dan lang boven blijven?

En ik vraag me af wat handig is van tevoren te reserveren? Bij een aantal dingen is het wel ernstig aan te bevelen/verplicht volgens mij.

Dit is mijn 3e keer nyc, moma, the Met en museum of Natural History al eens eerder bezocht met zo’n andere kortingspas. Ook al eens Mary Poppins musical gezien. Laat ik dus voor wat het is.

En ja, heb zelf ook gezien dat er 5 uitkijkplatforms tussen staan. Edge, One World en Summit zijn voor mij nieuw en TOTR vind ik gewoon leuk (beste uitzicht op Central Park en de andere uitkijkpunten, handige locatie). Ik weet alleen niet hoe ik op Summit ga reageren met mijn hoogtevrees. ESB kan evt geskipt worden.

Nog tips/trics?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Nonaj: stedentrip nyc 13-20 juni

Bericht door IngridUSA »

The Vessel is gesloten. Je kunt er wel in, maar niet meer op. Maar die kost dus nauwelijks extra tijd.

De zondag lijkt me inderdaad krap. Weet niet hoe lang die HoHo bus ongeveer duurt? Van Brooklyn Bridge naar Intrepid is best nog een eindje. Er is ook geen metro halte dichtbij, dus je moet daarna nog 1,5 km lopen naar het schip (en weer terug). Maar die zou ik dan ook skippen als je nog met de cruise mee wil. Ligt er misschien ook nog aan hoe warm het is (of niet).
Nonaj
Amerikakenner
Berichten: 613
Lid geworden op: 15 okt 2004, 18:22
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Meppel

Re: Reis Nonaj: stedentrip nyc 13-20 juni

Bericht door Nonaj »

Dat The Vessel gesloten is had ik inderdaad gezien op Google Maps. Dat is dus inderdaad even erheen, even kijken en weer weg.

Downtown loop van de HoHo (Big Bus) bus is 1,5 uur geloof ik. Het leek me een makkelijke manier om van de Brooklyn Bridge in de buurt van Circle Line te komen. Zijn beide Big Bus stops. Maar het ligt inderdaad enorm bij elkaar uit de buurt.

Dan zou ik op de aankomstdag nog even naar de Brooklyn Bridge moeten reizen. Of op de dag dat ik in de buurt van het WTC ben. Dan ben ik er vlakbij. Maar die dag zit al vrij vol. Of op de maandag eerst naar het Vrijheidsbeeld en dan via de Brooklyn Bridge naar Summit?

Of Intrepid of Circle Line nog op de vrijdag doen. Dan ben ik daar ook relatief dichtbij.

Ik zit in het ymca central park west, dus relatief dicht bij Circle Line en Intrepid. Dan zou ik 1 van de 2 op de aankomstdag kunnen doen. Maar dan moet ik The Strand op een andere dag doen..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer