Reis lovely_laura: rondreis Washington augustus.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Reis lovely_laura: rondreis Washington augustus.

Bericht door lovely_laura »

Dit jaar gaan we voor het eerst een reis maken aan de oostkust van Amerika.
Omdat onze oudste nu op de middelbare school zit, zat vrij nemen in mei er niet in, dus gaan we voor het eerst in de zomervakantie.
We vliegen op 29 juli met zijn 7-en naar Washington van waar we 18 augustus weer terug vliegen.
Onze kinderen zijn op dat moment 13, 12 en 7 jaar.
Ons doel is om vooral de natuur in te gaan in combinatie met een paar steden en voor de kinderen moet er minimaal 1 waterpark bezocht worden.
Smoky Mountains staat al lang op mijn lijstje om te bezoeken, dus hier willen we minimaal een paar dagen blijven.
Al een tijdje zijn we bezig een leuke route te maken, maar we komen er niet helemaal uit. Vooral omdat de oudste kinderen na boeken van de vlucht aangaven heel graag naar New York te willen zijn we druk aan het puzzelen om dat in te passen.
Ik heb al meerdere routes geprobeerd, maar zie nu even door de bomen het bos niet meer en kan wel wat hulp gebruiken!
Dit is wat ik tot nu toe gemaakt heb:

29-jul vliegen naar Washington
30-jul Washington DC
31-jul Washington- front Royal- Shenandoah
1-aug Shenandoah-Waynesboro????
2-aug blue ridge parkway
3-aug blue ridge parkway
4-aug blue ridge parkway- gatlinburg
5-aug gatlinburg
6-aug gatlinburg (Dollywood's splash country)
7-aug gatlinburg
8-aug gatlinburg
9-aug
10-aug
11-aug
12-aug
13-aug
14-aug ?????-new york (vliegen)
15-aug new york
16-aug new york
17-aug new york-Washington (auto huren of trein)
18-aug washington - huis

Zoals jullie zien staat er nog een heel stuk open. Hier hebben we al verschillende routes voor gemaakt maar twijfelen we wat te doen.
Een keuze is in en om omgeving Atlanta te blijven en vanaf daar naar New York te vliegen of om af te zakken naar de deep south en via Ashville - richting Savannah te rijden en vanaf daar naar New York te vliegen. Dit laatste trekt me iets meer omdat dat weer iets heel anders is we dan ook nog richting kust trekken. Ook weet ik niet zeker of de kinderen Atlanta en omgeving heel interessant vinden. Ik hoop hier van jullie wat leuke nieuwe ideeen te krijgen.
Daarnaast vind ik het heel lastig om te kiezen waar te overnachten bij de blue ridge parkway en ben erg nieuwsgierig wat jullie keuzes daar zijn geweest en hoe dat is bevallen.
Kortom mijn gedachten gaan alle kanten op en moet ik nu toch echt keuzes gaan maken!

Gr. Laura
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis lovely_laura: rondreis Washington augustus.

Bericht door Marielleh »

Hoi Laura,
Wij hebben in 2019 een stuk van jullie plannen ook gedaan met onze toen achtjarige. Leuke trip!
Gatlinburg is mega toeristisch (dit bedoel ik niet negatief, wij vonden het voor een paar dagen echt leuk) en heeft zeker voor de kids enorm veel keuzes aan vertier. Dat uiteraard nog los van de GSM naast de deur.
Nadeel van verblijven in/om Gatlinburg is dat je voor het zien van zwarte beren er echt op uit moet. Eens per week kun je cades cove fietsen, het is dan’s morgens (heel erg vroeg!) afgesloten voor auto’s. Dat rondje fietsen is echt de moeite waard. Wij hadden heel graag beren gezien. Het lukte ons daar niet. Op de Parkway zijn als ik het goed zeg maar enkele in-/uitgangen waardoor wij ook best gestoeid hebben vooraf met onze overnachting daar. Uiteindelijk werd dit een cabin in Syria waar we een beer in de tuin hadden. Dit was echt een hoogtepunt van de reis!! De overnachtingsplek was best ver van alles maar die beer maakte het echt tweenhonderd procent waard.
Als je de kans hebt ergens in of aan het bos te slapen zou ik dat zeker proberen!
Wij zijn via Atlanta gegaan. In eerste instantie omdat we er vrienden hebben, maar ik moet zeggen dat ik het zeker met kids qua activiteiten een hele leuke stad vind. Enorm mooi aquarium, leuke Zoo en Coco-cola vonden wij denk ik de highlights.
Wellicht heb je nog iets aan ons reisverslag.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis lovely_laura: rondreis Washington augustus.

Bericht door pumi1000 »

Je plant wel erg veel dagen voor de blue ridge parkway. Ik vond het een saaie lange weg, we hadden toen 2 overnachtingen aan het begin en een in Ashville. Gatlinburg/Pigeon Forge is wel erg leuk en ook om GSMNP te bezoeken. Wij deden toen ook Dollywood, dat heeft volgens mij ook een waterpark. Wat wij nu doen is vanuit Gatlinburg richting Chattanooga voor Ruby Falls en Lookout Mountain, cloudland SP en Providence SP, Atlanta en zo terug naar boven?

Wij gaan nog naar Florida en dan naar boven via Myrtle Beach, Charleston en Savannah. Hebben ook rondje Washington, maar nu met nieuwe dingen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Reis lovely_laura: rondreis Washington augustus.

Bericht door lovely_laura »

Bedankt voor de reacties!
@Marielleh Heb jullie reisverslag gelezen wat een leuke mooie reis hebben jullie gemaakt! Wij willen ook proberen te gaan fietsen bij Cades Coves.
@pumi1000 Ruby Falls en Lookout Mountain zien er erg leuk uit en hebben we nu toegevoegd aan onze route.
Na jullie reacties en nog wat gepuzzel hebben we besloten om na Gatlinburg via Chattanooga naar Atlanta te gaan en vanuit daar te vliegen.
We zijn nu druk bezig om de overnachtigingen vast te leggen. Vooral het stukje tussen Shenandoah en Gatlinburg vinden we het nog lastig om de juiste overnachtingsplekken te vinden. We willen op dit stuk graag slapen in Cabins op de routes en niet in hotels.
Dit is hoe de route nu is geworden.

29-jul vliegen naar Washington
30-jul Washington DC
31-jul Washington- Shenandoah
1-aug Shenandoah
2-aug Shenandoah - blue ridge parkway
3-aug blue ridge parkway
4-aug blue ridge parkway- gatlinburg
5-aug gatlinburg
6-aug gatlinburg
7-aug gatlinburg
8-aug gatlinburg
9-aug gatlinburg-Chattanooga
10-aug Chattanooga
11-aug chattanooga-Atlanta
12-aug Atlanta
13-aug Atlanta
14-aug Atlanta-new york
15-aug new york
16-aug new york
17-aug new york-Washington
18-aug washington - huis

Nu druk bezig met het boeken van hotels en een auto huren. Dit is nog niet zo makkelijk als je met zijn 7en bent.
In Washington heb ik nu wat leuke betaalbare hotels rond Arlington gevonden. Is dit een goede plek om Washington te bezoeken?
En als iemand nog gave zwemparken op onze route weet hoor ik het graag!

Gr. Laura
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis lovely_laura: rondreis Washington augustus.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij bezochten in 2012 DC vanuit Arlington. Dat is heel goed te doen, wij hebben zelfs veel lopend gedaan. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis lovely_laura: rondreis Washington augustus.

Bericht door pumi1000 »

Wij sliepen in Alexandria, met de auto naar Washington DC, parkeren vlakbij witte huis in een parkeergarage en toen te voet verder gegaan, dat ging prima.

Met cabins heb ik geen ervaring, wij komen nu boven langs via Roanoke naar Pigeon Forge.
Vanuit Chattanooga kun je eventueel ook nog Jack Daniels bezoeken in Lynchburg (hebben wij deze keer een tour geboekt).
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
tanteto
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Reis lovely_laura: rondreis Washington augustus.

Bericht door tanteto »

In de buurt van Charlotte, NC zijn een aantal waterparken. En dan van daaruit kun je naar NY vliegen.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis lovely_laura: rondreis Washington augustus.

Bericht door Berry »

Mijn eerste reactie bij zien van 1e opzet reisschema is dat je wel heel snel door Shenandoah heen scheurt. Gelukkig zie ik dat je hier al dag aan toegevoegd hebt :)
Wij waren er vorig jaar 3 nachten eind juli. Big Meadows Lodge heeft cabins, maar ook de lodge zelf is leuk.

Hou wel rekening met de hitte, de hoge luchtvochtigheid in het Zuiden (waar ik alles zuidelijker dan DC onder schaar) viel ons toch wat tegen. Wij zijn behoorlijke hikers, maar ik ging kapot.. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer