Tips Pennsylvania of Virginia? Carlisle Ford Nationals

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
V8Denise
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2023, 11:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Tips Pennsylvania of Virginia? Carlisle Ford Nationals

Bericht door V8Denise »

Hallo allen,

Mijn naam is Denise en ik ben groot liefhebber van Amerika.
Inmiddels heb ik de USA tweemaal bezocht, Pennsylvania (winter 2017) en North Carolina (voorjaar 2019).

Dit jaar wil ik samen met mijn ouders in begin juni naar het evenement Carlisle Ford Nationals.
Voor mijn vader wordt dit de eerste keer Amerika.

We willen ongeveer 11 dagen gaan, waarvan zo'n anderhalf à twee dagen naar het evenement.
Daarnaast willen we het liefste op maximaal twee locaties verblijven, de eerste locatie wordt in de omgeving van Carlisle, de tweede is nog niet bekend.

Eerste locatie
Het eerste hotel dat ik wil boeken zal in de omgeving van Carlisle zijn.
Vanuit hier kunnen we het evenement, de Amish en eventueel Washington DC bezoeken.
De Amish en DC heb ik in 2017 al bezocht, toen vond ik een dag voor de Amish en een dag voor DC voldoende.

Tweede locatie
Over de tweede locatie twijfel ik, en ik hoop middels jullie tips een keuze te kunnen maken :thumbup:
Ik twijfel om richting Noord PA te gaan (bijvoorbeeld richting Scranton of e.v.t. Ithaca, Niagara Falls?) of naar Virginia (bijvoorbeeld richting Harrisonburg of Roanoke).

We willen er absoluut geen gehaaste vakantie van maken, zeker gezien de leeftijd van mijn ouders.
We vinden het heerlijk om op ons gemakje rond te rijden en te kunnen stoppen bij leuke dingen die we onderweg tegenkomen, zowel toeristisch als niet toeristisch.

We genieten met name van de nette infrastructuur (aangelegde perkjes langs snelwegen, strak gemaaide grasveldjes, mooi onderhouden tuinen, historische gebouwen, gezellige dorpjes, mooie steden), en zijn hier dan ook met name naar opzoek. Is er op dit gebied veel verschil tussen PA en VA? Ik herinner me dat ik in PA best wat armoede heb gezien. Ik kan het me haast niet voorstellen, maar is de ene staat over het algemeen mooier dan de andere?

We houden ervan om de cultuur te ontdekken, en typisch Amerikaanse locaties te bezoeken. Zo bezoek ik iedere reis een Amerikaanse brandweerkazerne, en vinden we het leuk om bijvoorbeeld eens op een grote junkyard rond te lopen.

In 2019 hebben we een deel van de Blue Ridge Parkway gereden, maar helaas weinig wild gezien. Ondanks dat de kans klein is zou een mooie locatie om bijvoorbeeld beren of Amerikaanse zeearenden te spotten zou heel tof zijn. We houden van mooie natuur en watervallen.

Mijn vader en ik zijn gek van Amerikaanse vrachtwagens en auto's, mijn moeder vindt farm markets, farm shows en fairs erg leuk. Tips op deze gebieden zijn heel erg welkom! Met name op het gebied van de Amerikaanse vrachtwagens kan ik zelf weinig vinden.

New York heb ik tweemaal bezocht, en Philadelphia eenmaal, gezien de beschikbare tijd zijn deze steden wat ons betreft geen must.
Afhankelijk van de tweede locatie vliegen we op New York of Washington.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Laatst gewijzigd door V8Denise op 22 feb 2023, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tips Pennsylvania of Virginia? Carlisle Ford Nationals

Bericht door Tipsy_1 »

ik stem voor de noordelijke route: Niagara, Ithaca met ook Watkins Glen > en een route rond maken via Kinzua Bridge, Grand Canyon of PA en dan Rickets Glenn waterfall hike.
Mijn ouders (70 'ers) hebben twee jaar geleden (wel drie jaar denk ik, pre covid) deze route gereden toen ze bij ons op bezoek waren (wij wonen in NJ) en waren er super enthoesiast over (vorig jaar hebben we ze mee op pad genomen richting Virignia, NC, TN en daar waren ze minder enthoesiast over > meer rijden en vonden ze ook minder scenic (?)).
De bezienswaardigheden rondom de Finger Lakes zijn echt fantastisch. (kijk ook eens naar Letchworth State park en de Eternal Flame - allemaal heel berijdbaar) .
Mijn ouders houden overigens enorm van antiekmarkten, flea markets, garage sales enzovoort en vonden zeker hun gading in die streek. Er is genoeg te zien!

Wij houden zelf heel erg van Pennsylvania en Upstate New York.

juni is trouwens een erg goede tijd voor deze route.

Als je beren wil zien: dat heb ik dus gedaan met mijn ouders in 2022. We zagen er in Kentucky op de grens met Virginia/Tennessee en uiteraard ook heel veel in Great Smokey Mountains.... Maar dat is al wel weer een pittige route (mijn ouders vonden het te ver rijden)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips Pennsylvania of Virginia? Carlisle Ford Nationals

Bericht door Martin & Marianne »

De suggesties van Tipsy zijn mooi. Het lijkt me wel lastig om alles vanaf 1 locatie te doen. Dat betekent meer in de auto zitten dan wanneer je op meerdere locaties overnacht.
V8Denise schreef:
22 feb 2023, 20:07
We willen er absoluut geen gehaaste vakantie van maken, zeker gezien de leeftijd van mijn ouders.
Ik weet niet hoe oud ze zijn maar ik zie dat jij 24 bent, dus dan zal het wel meevallen. :wink:
Wij vinden het nooit een probleem om onze dagen lekker vol te plannen.

Ricketts Glen, Watkins Glen en Letchworth SP zijn prachtig met hun watervallen. Great Falls bij DC vonden wij ook erg mooi.
Kijk eens in ons 2012-verslag om daar een indruk van te krijgen.
V8Denise schreef:
22 feb 2023, 20:07
Afhankelijk van de tweede locatie vliegen we op New York of Washington.
Je kunt natuurlijk ook vliegen op Washington en terug vanaf New York.

Marianne
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tips Pennsylvania of Virginia? Carlisle Ford Nationals

Bericht door Big Al »

Ah - the Ford Nationals! Mijn eerste 'echte' auto was een 1998 Mercury Sable LX. Onze motorhome is op een 2007 Ford F-53 chassis gebouwd. Op het moment vaak moeilijk om daar bepaalde onderdelen voor te krijgen...

Alle andere wagens - nou, dat kan ik maar beter even geheim houden... :wink:

Ik neem aan dat je naar Carlisle, PA gaat. Er zijn nog vijf of zes plaatsen met die naam...

Ik zou ook voor een rit naar het noorden kiezen, tenzij je erg van geschiedenis houdt. Je zit overigens ook vlakbij Gettysburg - erg interessant, vooral de audioroute langs the slagvelden.

Wat betreft de Amish, die kan je in vrijwel elke staat tegenkomen. Het gekke is echter dat ik in de acht jaar die ik ze nog nooit heb gezien in de acht jaar die ik nu in het oosten van de VS woon - niet eens tijdens onze tocht van VA naar Niagara, NY en terug. Wel veel waarschuwingsbordjes met koetsjes erop gezien. In het grijze verleden nog wel eens bij een Amish familie thuis geweest (in PA). Dat was best bijzonder.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips Pennsylvania of Virginia? Carlisle Ford Nationals

Bericht door Martin & Marianne »

@V8Denise /@1976Mustang: heb je iets aan de tips? Het is wel fijn als je ook reageert op tips en adviezen en niet alleen maar nieuwe topics opent. :thumbup:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer