Welk uitzichtpunt in NY is het mooiste?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Eilasor
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2022, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Welk uitzichtpunt in NY is het mooiste?

Bericht door Eilasor »

Hoi! In mei gaan mijn vriend en ik voor het eerst naar New York, waar we 3 volle dagen zullen hebben. Nu zien we door alle uitzichtpunten (Empire State Building, Top of the Rock, One World Observatory, Summit One Vanderbilt, ...) het bos niet meer en aangezien onze tijd daar beperkt is.. welke zouden jullie aanraden? Ons plan is in ieder geval om (als het kan) als het nog licht is naar boven te gaan en daar te blijven tot het donker is, zodat we beide uitzichten kunnen meepakken :)

Wat is jullie favoriet en waarom? En wat zouden jullie aanraden voor een eerste keer NY met beperkte tijd?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1247
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Welk uitzichtpunt in NY is het mooiste?

Bericht door IngridUSA »

Wij hadden vorig jaar meivakantie 6 dagen en hebben dit gedaan:
viewtopic.php?p=1284967#p1284967
Met 3 dagen zou ik er 1 overdag doen en 1 avonds. TotR overdag vanwege het uitzicht op Central Park en ESB omdat het gewoon zo mooi is, alhoewel het uitzicht vanuit One World Observatory ook geweldig is. Je kunt het ook van het weer/zicht laten afhangen.

Er zijn hier onlangs meer topics geweest over de diverse torens, misschien kun je die nog doorlezen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Welk uitzichtpunt in NY is het mooiste?

Bericht door Tipsy_1 »

Ik vind ESB wel een van de minste.

One World (voormalig WTC) vind ik absoluut niet te missen.

Aangezien die in Lower Manhattan is vind ik dat je er ook minstens eentje moet kiezen in Upper Manhattan... welke.... tja, hangt misschien ook van wachttijd af?
TOTR is allicht weinig wachttijd en zoals gezegd mooi uitzicht op Central Park.
The Edge... leuk omdat je "buiten" kan en is de andere kant van de city meer bij het water maar misschien geen must do.
Summit Vanderbilt is wel leuk qua effects maar misschien ook heel druk (Ik ben er geweest toen het nog niet zo lang open was) en is nogal iets voor "instagrammers.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welk uitzichtpunt in NY is het mooiste?

Bericht door noname4 »

Weet iemand van het bestaan van een voordeelpas waar de summit (vdBilt) bij in zit? Die willen wij absoluut doen, maar het is misschien voordeliger als dat te combineren is met andere attracties. In de reguliere voordeelpassen zit summit helaas niet.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Welk uitzichtpunt in NY is het mooiste?

Bericht door josea »

Voor zover ik weet (ook uitgezocht i.v.m. reis naar New York) zit Summit Vanderbilt nergens in een voordeelpas.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Welk uitzichtpunt in NY is het mooiste?

Bericht door tomhster »

Klopt, SummitOne zit nergens bij in. Ik vond ToTR verrassend leuk (geen hoge verwachtingen van en zat in de sightseeingpass) en Empire State heeft de meeste geschiedenis, maar is ook de minst prettige om te bezoeken. Ik zou die overslaan als je moet kiezen. One World is zeker de moeite waard en geeft qua locatie echt een totaal ander beeld en andere sfeer. Gewoon doen, hoef je ook niet meer naar het Vrijheidsbeeld., want die zie je prima liggen. Volgende maand ga ik naar The Edge (was nog niet klaar bij mijn vorige bezoek) en Summit One (al gereserveerd, schijnt wel handig te zijn).
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Welk uitzichtpunt in NY is het mooiste?

Bericht door Tipsy_1 »

Ik denk dat Summit One nergens bij in zit qua pakket omdat dat de nieuwste is en allicht nog de populairste (omdat alle locals er ook naar toe gaan, hoewel die eerste drukte allicht over is? )
Ik zou wel echt aanraden de boottocht naar Statue of Liberty en Ellis Island te maken. (veel beter dan de gratis ferry tip). Ik vind dat toch heel wat anders dan het vrijheidsbeeld van ver zien. En Ellis Island heeft zo veel geschiedenis.
wendynoijons
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2023, 14:02
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welk uitzichtpunt in NY is het mooiste?

Bericht door wendynoijons »

Net terug van een weekje New York. Ik heb de afgelopen keren ESB en TOTR gedaan. Deze keer zijn we naar de Summit geweest. Ik vond het een geweldige belevenis. Wij zijn daar met zonsondergang geweest, helaas was er niet veel zon, maar de wisseling van daglicht naar schemer is geweldig. Prachtig uitzicht op het ESB en verder een belevenis.
Mijn top 3 van de drie die ik heb gezien.... haha 1. Summit 2. TOTR 3. ESB
Florida, Zuidwest, Midwest, NY, NY, Washington e.o.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Welk uitzichtpunt in NY is het mooiste?

Bericht door Tipsy_1 »

@wendynoijons dan moet je nog eens terug voor de andere twee haha
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Welk uitzichtpunt in NY is het mooiste?

Bericht door sharon-vb »

Wij vonden TOTR het mooist. Inderdaad door zowel het uitzicht op central park als ook op het Empire State Building.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Welk uitzichtpunt in NY is het mooiste?

Bericht door frouke »

Wij gaan in juli enkele dagen naar NY en ik twijfel ook nog steeds welke uitzichten we zullen doen... Ik heb reviews gelezen over ESB en op basis van die reviews heb ik al het idee om deze over te slaan. Ik ben bang dat je met grote drukte niet veel hebt qua uitzicht omdat het zo crowded is daarboven... Is het bij TOTR te doen qua drukte tijdens zonsondergang? Totr zouden we sowieso ook graag overdag doen. Of is het mss beter om bij licht naar boven te gaan en te blijven tot het donker wordt zoals hierboven ook al iemand van plan was? Reserveren jullie de tickets voor de torens op voorhand of schuiven jullie gewoon aan in de wachtrij? Want bij ESB las ik dat tickets niet worden terugbetaald en als je dan net een bewolkte dag hebt...
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Welk uitzichtpunt in NY is het mooiste?

Bericht door frouke »

Ps: @Eilasor welke torens zijn het uiteindelijk geworden? ;-)
Eilasor
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2022, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welk uitzichtpunt in NY is het mooiste?

Bericht door Eilasor »

Sorry, zie dit nu pas :shock: We zijn uiteindelijk met zonsondergang naar Top of the Rock geweest en in de ochtend naar Summit One Vanderbilt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer