Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vragen, vragen, vragen

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Falkor
Amerika-newbie

vragen, vragen, vragen

Bericht door Falkor »

Hallo,

Mijn eerste berichtje hier.
Sinds een aantal maanden heb ik een vriendin die vlak bij Annapolis woont. Inmiddels ben ik zover dat ik er over nadenk er een jaar naartoe te gaan. O.a. om haar nog veel beter te leren kennen en met het idee dat ik er uiteindelijk wel altijd blijf.

Ik zou graag met mensen in contact komen die in de buurt van Washington DC, Baltimore of Annapolis wonen.
Ik ben benieuwd hoe ze er terecht gekomen zijn, wat voor werk ze doen en of ze tips voor me hebben hoe ik aan een (tijdelijke) baan in die regio en aan woonruimte kan komen. Of is het wellicht mogelijk mijn bv uit te breiden naar Amerika?

Iets over mezelf. Ik ben bijna 34 jaar en ben afgestudeerd econoom. Na een 5 tal jaren voor een groot ICT bedrijf gewerkt te hebben en daarna nog wat kleine baantjes te hebben gehad, ben ik voor mezelf begonnen.

Ik ben in nederland een website (http://www.e-folders.nl) gestart waar mensen online de reclamefolder kunnen bekijken. Na 3 1/2 jaar heb ik de site overgedaan ilse media (van onder andere startpagina en een grote speler op de nederlandse markt). Ik blijf nog een jaartje (tm aug) voor ze werken en daarna ben ik weer vrij man. Dit leek mij dus een hele goeie uitgangssituatie om mijn geluk samen met mijn amerikaanse vriendin te beproeven.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt!

Robert Brugman
En uiteraard is het ook mogelijk dat we dan binnenkort wellicht een kopje koffie gaan drinken, aangezien ik in april sowieso een paar weken er weer ben.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Welkom hier, Robert! Annapolis is hier zo'n uur rijden vandaan en een leuke plaats. Ik woon in Noord-Virginia in een voorstadje van Washington, alweer bijna 23 jaar. Ik ben dol op dit gebied, dus als je daar vragen over hebt, beantwoord ik ze graag.

Wat je emigratie plannen betreft kan ik je niet raden. Het is niet eenvoudig je hier te vestigen, dat weet ik wel. Zomaar een jaar hier naar toe komen zal je niet lukken, tenzij je een of andere cursus gaat volgen of zo. Je zult een visum moeten aanvragen voor een verblijf van langer dan 3 maanden en daar weten anderen hier veel meer over, dan ik.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer