New York paasvakantie

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Kellyjanssens
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2019, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

New York paasvakantie

Bericht door Kellyjanssens »

We vertrekken 1 april met ons gezin (2 volw en 2 tieners) voor 6 dagen naar NY.

onze planning ziet er als volgt uit:

zaterdag 1/4 aankomst rond 14 u in hotel times square (top of the rock om 18 u boeken?)

zondag 2/4: times square en central park
10u fietsen met bajabikes central park
18 u one summit vanderbilt (deze tickets zijn al geboekt)
maandag 3/4: omgeving finanicial district en staten Island ferry
tickets 9/11 museum boeken (best om hoe laat)
ferry staten island gratis ferry
SOHO en little italy
dinsdag 4/4:Greenwich village, meatpacking district en high line
plan is om een foodtour te doen in greenwich village en daarna op eigen houtje naar high line
misschien The Edge
woensdag 5/5: Brooklyn en Williamsburg
Vader en zoon willen fietstocht doen in Brooklyn , moeder en dochter gaan winkelen in Williamsburg.
donderdag 6/6: omgeving Times square...misschien roosevelt tramway nog doen) tegen 14 u vertrek naar vlieghaven.



Graag had ik geweten of top of the rock die eerste dag te doen is, of is het beter niets te plannen die eerste dag vanwege jetlag en vermoeidheid?
Verder plannen we 3 observation-deks... One summit,top of the rock en the edge....niet te veel van het goede ?
We gaan geen NY pass nemen, aangezien we sowieso al 3 activiteiten doen die niet in dee passen begrepen zijn (secret foor tour, baja bikes en one summit)

Alvast bedankt voor degenen die wat adveis kunnen geven
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: NY paasvakantie

Bericht door IngridUSA »

Wij hebben vorig jaar een weekje NY gedaan. Misschien kun je hier nog iets uit halen.
viewtopic.php?p=1284967#p1284967
Bij TOTR kun je volgens mij altijd wel terecht. Ik zou even kijken hoe je met eten uitkomt en hoe moe je bent. Je kunt tenslotte ook niet te vroeg naar bed.
Gaan jullie niet naar het Vrijheidsbeeld?
Het 9/11 museum zou ik als allereerste doen of eind vd middag.
Kellyjanssens
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2019, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: NY paasvakantie

Bericht door Kellyjanssens »

Ik dacht gewoon met de ferry langs het vrijheidsstandbeeld te varen,en niet persé op het eiland te gaan.
En voor TOTR moeten je nuet op voorhand een ticket kopen let tijdssleutel?
Zo neen,kunnen we idd bekijken of we daar al dan kiet zin voor hebben die eerste dag….
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: NY paasvakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn in 2008 met onze dochters van toen 13 en 15 naar het Vrijheidsbeeld en Ellis Island geweest en wij vonden dat zeer de moeite waard.
De eerste dag hadden we niets gepland maar zijn toen nog naar TotR gegaan.
Geen idee hoe dat nu gaat maar toen konden we direct naar boven.
Misschien vind je het leuk om ons verslag te lezen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 feb 2023, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: NY paasvakantie

Bericht door IngridUSA »

Voor TOTR is alleen een tijdslot nodig om niet te hoeven wachten. Je kunt dus ook gewoon langs gaan wanneer je zelf tijd en zin hebt.
Ik vond het Vrijheidsbeeld echt wel bijzonder. Helaas waren een jaar geleden wegens COVID geen tickets voor crown access mogelijk, maar anders had ik die zeker genomen.
Mussina
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 aug 2010, 14:02
Locatie: Tarrytown, NY

Re: New York paasvakantie

Bericht door Mussina »

Je moet natuurlijk helemaal zelf weten, maar drie observation decks voegt mijns inziens weinig toe aan de beleving.
Vergeet niet dat het niet bepaald goedkoop is, het kost je behoorlijk wat tijd (overal rijen), er zijn massa's mensen en hoewel elk observation deck zijn eigen unieke view heeft, vraag ik me af dat opweegt tegen de prijs/moeite.
Maar goed, je moet het uiteraard zelf weten.

Mijn persoonlijke favoriet vanaf mijn eerste bezoek aan NY is TOTR."Unobstructed" uitzicht naar het Noorden (Central Park en verder) en het Zuiden (Midtown, Downtown en verder).

NL & VS
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: New York paasvakantie

Bericht door tosca »

Ik zou ook niet zo snel iets de eerste dag boeken. Je weet inderdaad niet hoe de reis loopt en hoe iedereen er aan toe is. Maar ook, als het slecht weer is en je hebt (dure) tickets gereserveerd is dat echt enorm zonde! Qua drukte denk ik dat het prima kan. Wij hebben afgelopen zomer de avond van tevoren kaartjes voor het ESB gereserveerd, maar dat had ook gemakkelijk ter plaats gekund. Er was totaal geen rij of moeilijkheden.

En ik ben het ook wel met Mussina eens dat 3 observation decks wel veel is in één trip. Aan de andere kant, als jullie dat leuk vinden zou ik het vooral doen!
Janena
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: New York paasvakantie

Bericht door Janena »

3 observation decks is misschien wel wat veel van het goede.
Wij hebben 7 volle dagen in New York en hebben er 1 gepland staan (weet nog niet welke).In Chicago vond ik 1 ook genoeg.
Op de dag van aankomst zou ik eigenlijk niks plannen., Misschien heb je vertraging, sta je lang bij de douane of ben je kapot...
Je verdere planning lijkt me prima te doen.

Ik heb zelf nog wat dingen op mijn planning staan als RiseNY in de buurt van times square, Bryant park, Chinatown, en Brooklyn.
Wij gaan nog mee met een Hip Hop toer (met o.a. en bedien aan het Apollo Theater en het Yankees ballpark) en naar Queens voor een baseball wedstrijd van de Mets....

De Roosevelt tram zou ik zeker doen (in ons geval gaat dat zeker gebeuren omdat we op Roosevelt Island verblijven).
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: New York paasvakantie

Bericht door tomaat85 »

mooie vooruitzichten hoor.
Mijn 5ct, laat TOTR afhangen van je gemoedstoestand, je vermoeidheid, de drukte en het weer...
Al gezegd, 3 keer "naar boven" ? best veel in 1 vakantie (en best duur ook). check deze gast mocht je iets meer info willen (
Over het fietsen, zeker doen en waarom opsplitsen? Winkelen is toch helemaal niet leuk in NYC :wink:
Zonder dolle, fietsen vinden wij echt tof en er zijn nu zoveel mogelijkheden dat ik oprecht dank dat moeder en dochter iets gaan "missen" wanneer je het fietsen aan je voorbij laat gaan.
Hoe dan ook, leuk zal het worden..veel plezier
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: New York paasvakantie

Bericht door Tipsy_1 »

ivm observation decks:
ik vind die bij het world trade center (one world) een must do, het is ook een ander deel van NY (lower manhattan) en mooi te combineren met een bezoek aan het 9/11 museum.
Aangezien je al One Summit geboekt hebt, zou ik het daar persoonlijk bij laten.
Een toren in Lower en een toren in Upper.
Hang je ook meteen minder aan boekingstijden af en je kan spontaan nog altijd eentje toevoegen in geval je ziet dat er korte rijen zijn.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: New York paasvakantie

Bericht door Corv »

Ben me ook een beetje aan het oriënteren op New York. Is iemand wel eens met de trein naar Hamptons/Montauk gereden? Lijkt mij wel een leuke route, en eens wat anders.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer