Memorial Day weekend in NYC. Omboeken?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Arlandria
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2016, 11:31

Memorial Day weekend in NYC. Omboeken?

Bericht door Arlandria »

Als een echte Amerika noob heb ik Memorial Day tijdens het boeken over het hoofd gezien.
Ik ben van 22 t/m 29 mei in NYC. 29e is Memorial Day maar ik lees dat Memorial Day-weekend ook een ding is. Dus dit zal betekenen dat er een hoop drukte is.
Zijn er mensen die ervaring hebben met Memorial Day in NYC en raden jullie aan om om te boeken of heeft het ook wel wat? Ik dacht dat het dan misschien juist leuk kon zijn om Brooklyn, Queens en/of the Bronx te verkennen. Tenzij de conclusie is dat er écht te veel volk op af komt. Dan doe ik er beter aan om een andere datum te kiezen.

Ik reis overigens alleen (ben ik gewend) en ga voor het eerst naar de VS.

Alvast bedankt voor de input!
Arlandria
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2016, 11:31

Re: Memorial Day weekend in NYC. Omboeken?

Bericht door Arlandria »

Ik ben tegelijkertijd zelf aan het Googlen. Het lijkt er op alsof het niet véél drukker zal zijn maar ben toch benieuwd naar erveringen of adviezen.
Wel maak ik me een beetje zorgen over het verkeer op de 29e. Dan vlieg ik namelijk naar huis vanaf JFK maar wel pas om 21:00 's avonds. Ik zou er eventueel een dag aan kunnen plakken (vervelend nou :wink:).
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7778
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Memorial Day weekend in NYC. Omboeken?

Bericht door mtl »

Als dit aanzienlijk hogere hotelkosten inhoudt dan zou ik inderdaad omboeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42146
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Memorial Day weekend in NYC. Omboeken?

Bericht door Martin & Marianne »

Qua drukte is Memorial Day zelf niet het probleem, iedereen gaat dan weer naar huis. Maar als je dan zelf ook moet reizen kun je daar wel last van hebben. Een extra dag lijkt me dan niet gek.
In het weekend zal het wellicht drukker zijn dan normaal. Maar een stad als NY is altijd druk. Met dit weekend heb ik geen ervaring maar wel met Oud en Nieuw, en dat was niet anders dan anders (gebaseerd op 3 bezoeken :wink: ).

Je hebt je accommodatie al wel geboekt?

Marianne
Arlandria
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2016, 11:31

Re: Memorial Day weekend in NYC. Omboeken?

Bericht door Arlandria »

Goed om te horen dat het met oud en nieuw niet extreem druk is.
Ik heb alles al geboekt. Alles was inderdaad prijzig maar niet meer dan 1 of 2 weken eerder/later. Zo te zien hoeft de vlucht omboeken niet heel veel extra te kosten dus daar ga ik vanavond even achteraan.
Toch ga ik ook nog even op zoek naar informatie over de subway en airtrain die dag. Als die gewoon rijden als normaal moet het vliegveld op tijd bereiken geen probleem zijn.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Memorial Day weekend in NYC. Omboeken?

Bericht door tanteto »

Volgens deze link heeft de subway in NYC op Memorial Day een zondagse dienstregeling: https://www.mapway.com/new-york-memoria ... vel-guide/
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Arlandria
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2016, 11:31

Re: Memorial Day weekend in NYC. Omboeken?

Bericht door Arlandria »

Bedankt voor de input.
Ik heb besloten 1 dag langer te blijven. Geluk bij een ongeluk :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer