Maag medicijnen mee naar Amerika

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Schollie2022
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2022, 22:26

Maag medicijnen mee naar Amerika

Bericht door Schollie2022 »

Hallo mensen,
Ik heb een vraag.
Deze maand (27 oktober) ga ik een week naar New York waar ik super veel zin in heb. Nu is er alleen iets wat mij niet helemaal duidelijk is en waar ik van hoop dat jullie me meer duidelijkheid kunnen geven, aangezien t op internet vrij onduidelijk is.
Ik slik Pantaprozal pillen, nu wil ik die mee nemen, maar wat heb ik nodig om ze mee te kunnen nemen?
Gr max.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Maag medicijnen mee naar Amerika

Bericht door boonens »

Medicijnpaspoort, gratis aan te vragen bij de apotheek.
Heel veel plezier in New York!
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2252
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Maag medicijnen mee naar Amerika

Bericht door Big Al »

Ik zou medicijnen ook in de originele verpakking meenemen. Veel mensen doen ze over in aparte doosjes met de dagelijkse doses, maar daar worden ze bij de Amerikaanse grens zenuwachtig van.

Vermijd ook het woord "drugs". Taaltechnisch gezien is het juist, maar je wil niet de indruk wekken dat je illegale drugs bij je hebt. Nederland heeft toch al een reputatie op dat gebied. Gebruikt termen als "prescription", "prescription medication", "medication", of zelfs "RX" (de gebruikelijke afkorting voor "prescription".
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Maag medicijnen mee naar Amerika

Bericht door Disney-Golf »

Ik vermoed dat je Pantomed neemt?
Dat verkopen ze hier niet...
Mijn vrouw nam die ook en sinds we hier wonen neemt ze Nexium tot volle tevredenheid en wat vrij te koop is in o.a. Walmart.
Toen we vroeger elke 2 maand kwamen had ze steeds Pantomed in de handbagage en nooit geen problemen gehad maar mocht je toch problemen hebben, Nexium is je redding, prettige vakantie!
Schollie2022
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2022, 22:26

Re: Maag medicijnen mee naar Amerika

Bericht door Schollie2022 »

Nee echt Pantoprazol
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Maag medicijnen mee naar Amerika

Bericht door meyem »

ik heb er nooit problemen mee gehad. Wel zorg ik er voor dat ik voor elk medicijn ook een verpakking met naam-sticker bij me heb. Maar eigenlijk heeft er nog nooit een haan naar gekraaid....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer