Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
White House tour.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: White house tour
Leuke foto’s hoor van het witte huis in kerst sfeer.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@Tipsy_1 : De tour door het witte huis was erg de moeite waard. Na twee paspoort controles buiten moesten we vervolgens door de security met scanner. Ik had een powerbank bij mij en dat ziet er in een röntgenapparaat kennelijk erg gevaarlijk uit. De secret service raakte lichtelijk in paniek .
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia
Wellicht een beetje laat, maar afgezien van een taxi zijn de volgende vervoersopties ook uitstekend op de Mall:BonnyR schreef: ↑17 okt 2022, 19:27Duur van de toer weet ik niet. Wil je voor zeker gaan dan is een taxi het snelst. Maar het is ook te lopen. Dacht een klein uurtje, drie kwartier of zo. Kun je misschien laten afhangen hoe laat je buiten staat na je eerste toer.Denk dat die allemaal exact op tijd beginnen en eindigen.
- Fiets huren voor een kwartiertje*
- Scooter huren voor een kwartiertje*
- Circulator Bus
- Uber / Lyft
*moeilijk met kinderen vanwege wetgeving en verhuurregels
- bigoak
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Aangezien ik ook op zoek was naar de methode voor een rondleiding door het Witte Huis, zat ik in het wat oudere topic de vragen te stellen. Ik was daar gekomen via de overzichtspagina voor Washington DC.
Het was lastig, maar ik heb het inmiddels al gevonden. Je kan hier online je gegevens invullen bij Senator John Hoeven: https://www.hoeven.senate.gov/serving-y ... pplication
Je kan zelfs voor meerdere gebouwen een tour aanvragen. Je kan echter alleen een Amerikaanse staat en postcode invullen, maar daar heb ik de gegevens van het hotel in Arlington voor gebruikt. Ik zal hier laten weten wat de voortgang is.
Het was lastig, maar ik heb het inmiddels al gevonden. Je kan hier online je gegevens invullen bij Senator John Hoeven: https://www.hoeven.senate.gov/serving-y ... pplication
Je kan zelfs voor meerdere gebouwen een tour aanvragen. Je kan echter alleen een Amerikaanse staat en postcode invullen, maar daar heb ik de gegevens van het hotel in Arlington voor gebruikt. Ik zal hier laten weten wat de voortgang is.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
www.bigoak67.nl
- bigoak
- Amerikafan
- Contacteer:
Ok, ik had dus een aanvraag via Senator Hoeven ingediend, maar na 2 weken nog geen antwoord ontvangen. Nu lees ik op de website van de stad Washington DC https://washington.org/find-dc-listings/white-house (of is het een toerisme pagina?), dat de aanvraag maximaal 3 maanden tot 21 dagen van te voren ingediend mag worden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Want anders ben ik veeeeeeel te vroeg geweest met de aanvraag. Terwijl ik de vorige keer te laat was. Maar dat kon komen door de periode waarin we Washington DC bezochten (kerst).
www.bigoak67.nl
www.bigoak67.nl
- bigoak
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik zou een update geven als ik deze had. We hadden een aanvraag lopen bij John Hoeven uit North Dakota, maar totaal geen reactie gehad. Een tweede poging gedaan via Chris van Hollen in verband met de "Nederlandse namen". Maar ook daar geen reactie op de ontvangstbevestiging na. Het aanmelden is wel een stuk makkelijker dan in 2019. Even zoeken tussen de menu items, maar bij beide senatoren is er een pagina met Visit Washington of DC tours. Met een paar muisklikken en invoeren van data ben je er snel door heen.
Gisteren kreeg ik plotseling een email dat onze aanvraag is doorgestuurd naar het Witte Huis en een email van het Witte Huis om diverse gegevens aan te leveren. Met natuurlijk de opmerking dat dit geen toezegging was dat we de rondleiding krijgen, maar dat we 2 tot 3 weken van tevoren bericht zouden krijgen of het door gaat en op welke dag.
Ik laat het nog weten of we een tour mogen maken.
Gisteren kreeg ik plotseling een email dat onze aanvraag is doorgestuurd naar het Witte Huis en een email van het Witte Huis om diverse gegevens aan te leveren. Met natuurlijk de opmerking dat dit geen toezegging was dat we de rondleiding krijgen, maar dat we 2 tot 3 weken van tevoren bericht zouden krijgen of het door gaat en op welke dag.
Ik laat het nog weten of we een tour mogen maken.
www.bigoak67.nl
www.bigoak67.nl
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia
Waarom bel je de Senator niet even? Dat mag hier best hoor (in tegenstelling tot in Nederland)...
Z'n telefoonnummers staan ongetwijfeld op de website van de Senaat en op zijn persoonlijke website.
Z'n telefoonnummers staan ongetwijfeld op de website van de Senaat en op zijn persoonlijke website.
- bigoak
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik hoef de Senator niet meer te bellen. Het team van John Hoeven heeft ons aangemeld en we hebben een RSVP gehad van het Witte Huis. Misschien staat het er niet zo duidelijk in het eerdere bericht. Op die RSVP vul je de gegevens in van alle leden van de groep: eerste volledige voornaam, achternaam, woonplaats, paspoortnummer en BSN-nummer. Als je daarna op SEND klikt, krijg je bericht dat ze het ontvangen hebben en 2 tot 3 weken van tevoren uitsluitsel geven of we naar binnen mogen. Dus vanaf nu tot begin september is het afwachten op een bericht van het Witte Huis.
www.bigoak67.nl
www.bigoak67.nl
- bigoak
- Amerikafan
- Contacteer:
Vorige week donderdag bevestiging gehad dat we op 19 september om 10:30 uur welkom zijn voor een bezoek aan het Witte Huis!
Nu duurt het wachten nog langer.... Dank aan Senator John Hoeven van North Dakota.
Nu duurt het wachten nog langer.... Dank aan Senator John Hoeven van North Dakota.
www.bigoak67.nl
www.bigoak67.nl
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij zijn bezig om een aanvraag in te dienen voor een bezoek aan het Witte Huis in septmber. We hebben de site van senator John Hoeven gevonden, maar daar moet je je adresgegevens invoeren en een Nederlands adres is een probleem. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Wij hadden al een aanvraag ingediend bij Van Hollen, maar niks gehoord omdat we waarschijnlijk buiten de 3 maanden waren, dus nu een nieuwe poging bij Hoeven.
Wij hadden al een aanvraag ingediend bij Van Hollen, maar niks gehoord omdat we waarschijnlijk buiten de 3 maanden waren, dus nu een nieuwe poging bij Hoeven.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hoi,
Ik heb ook een verzoek ingediend bij meneer Hoeven en heb het adres van het hotel gebruikt. Je krijgt binnen enkele dagen al een reactie. Succes!
Ik heb ook een verzoek ingediend bij meneer Hoeven en heb het adres van het hotel gebruikt. Je krijgt binnen enkele dagen al een reactie. Succes!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je. Dat hadden we inderdaad bij onze vorige poging ook gedaan, maar dan zal het toch gewoon te vroeg geweest zijn. We gaan z.s.m. op herhaling en hopen nu wel wat te horen.
-
- Amerika-ontdekker
Ik zie in een andere post een andere naam (andere Senator?) voor een aanvraag om het Witte Huis te bezoeken.
Wij hebben recent een aanvraag gedaan bij Senator Hoeven en (logisch) nog niets gehoord.
Maakt het iets uit, oftewel maken we meer kans als we ook via andere personen ons aanmelden?
We hopen er begin september terecht te kunnen, maar hoe groot is die kans eigenlijk?
Ik snap dat we niet de enige zijn maar zit er nog ergens een onderscheid in, qua aantal buitenlanders o.i.d. ?
Wij hebben recent een aanvraag gedaan bij Senator Hoeven en (logisch) nog niets gehoord.
Maakt het iets uit, oftewel maken we meer kans als we ook via andere personen ons aanmelden?
We hopen er begin september terecht te kunnen, maar hoe groot is die kans eigenlijk?
Ik snap dat we niet de enige zijn maar zit er nog ergens een onderscheid in, qua aantal buitenlanders o.i.d. ?
1999: Oostkust
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
-
- Amerika-ontdekker
Ik had met vier dagen reactie van de senator en had ook gelijk de RSVP mail van het witte huis. Dus best snel. Maar ik vroeg het me ook af, hoor. Of je meerdere senatoren kunt mailen.
-
- Amerika-ontdekker
Oh, dat is al heel snel dan!
Had je veel data opgegeven?
Wij zitten aan het begin en einde van de reis in Washington, maar onze 'voorkeurdata' zijn de laatste (doordeweekse) dagen, dat is over 2 maanden.
De eerste data zijn in het weekend en in mijn gedachte al (sneller) volgeboekt.
Waarschijnlijk horen we dus pas iets als we in Amerika zijn, maar dat geeft niet.
Anders komen we de laatste dagen ook wel door
Had je veel data opgegeven?
Wij zitten aan het begin en einde van de reis in Washington, maar onze 'voorkeurdata' zijn de laatste (doordeweekse) dagen, dat is over 2 maanden.
De eerste data zijn in het weekend en in mijn gedachte al (sneller) volgeboekt.
Waarschijnlijk horen we dus pas iets als we in Amerika zijn, maar dat geeft niet.
Anders komen we de laatste dagen ook wel door
-
- Amerika-ontdekker
Ik had maar drie dagen opgegeven. Als we dan toestemming krijgen om naar het Witte huis te gaan is dat op 14 september. En op 16 september mogen wij naar het Capitool. Ook via senator Hoeven geregeld. Wij hebben ook dagen in het weekend dus dat maakt niet veel uit volgens mij.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Net als heel veel andere hier ook een verzoek ingediend bij senator Hoeven, ergens in april . Op zijn site staat dat je 6 maanden van tevoren kunt aanvragen. Qua datum hadden we niet veel keuzes, we komen vrijdag 23 augustus in Washington aan en vertrekken dinsdag 27 augustus. Vervolgens 6 weken niks meer van gehoord. Daarom een andere verzoek ingediend bij Michael Bennet , Colorado senator. Van hem binnen twee weken een antwoord gekregen.
Maar in de tussentijd ook een antwoord van senator Hoeven gehad : bezoek niet mogelijk tussen 11 en 26 augustus omdat White House dicht is. Gelijk gevraagd of we misschien dinsdag 27 augustus mogen komen, Ja, dat kon. Paar uur later een e-mail van Witte Huis gehad, alle gegevens ingevuld, later bevestiging gekregen waarin stond dat 2 weken van tevoren zullen horen hoe laat.
Via senator Bennet hadden wij ook kunnen reserveren, hun hebben onze gegevens ook doorgestuurd, maar we hebben ze netjes bedankt en laten weten dat we al een reservering hadden.
Inderdaad, adres van je hotel is voldoende. Ze weten dat je een buitenlander bent maar dat is ok. Ons verzoek voor een FBI tour was wel afgewezen. Hiervoor moesten wij of USA citizens zijn of in bezit zijn van een Green Card.
Succes!
Maar in de tussentijd ook een antwoord van senator Hoeven gehad : bezoek niet mogelijk tussen 11 en 26 augustus omdat White House dicht is. Gelijk gevraagd of we misschien dinsdag 27 augustus mogen komen, Ja, dat kon. Paar uur later een e-mail van Witte Huis gehad, alle gegevens ingevuld, later bevestiging gekregen waarin stond dat 2 weken van tevoren zullen horen hoe laat.
Via senator Bennet hadden wij ook kunnen reserveren, hun hebben onze gegevens ook doorgestuurd, maar we hebben ze netjes bedankt en laten weten dat we al een reservering hadden.
Inderdaad, adres van je hotel is voldoende. Ze weten dat je een buitenlander bent maar dat is ok. Ons verzoek voor een FBI tour was wel afgewezen. Hiervoor moesten wij of USA citizens zijn of in bezit zijn van een Green Card.
Succes!
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn 4 dagen in Washington, 2 aan het begin en 2 aan het einde.BiaAlly schreef: ↑03 jul 2024, 10:54Ik had maar drie dagen opgegeven. Als we dan toestemming krijgen om naar het Witte huis te gaan is dat op 14 september. En op 16 september mogen wij naar het Capitool. Ook via senator Hoeven geregeld. Wij hebben ook dagen in het weekend dus dat maakt niet veel uit volgens mij.
Op de website staat dat er op zondag en maandag geen tours worden gedaan, dus een van de eerste dagen viel al af
Maar heb je zelf dan die 14e september opgegeven als voorkeursdatum, of heb je daar al toestemming voor?
Gezien de opmerking van Bianca dat ze al toestemming heeft voor 27 augustus?
Ik dacht dat men pas zo'n 2 weken van te voren wat zou horen, vanwege de info uit andere berichten?
(maar ik denk dat ik nu vast wat kleine dingen door elkaar aan het halen ben hoor... )
@Bianca B
Ik lees verschillende termijnen over de aanvraag, maar eerder dan eh... gisteren konden we niets aanvragen (lag aan ons hoor )
Goed te lezen via jou dat het WH dicht is tussen 11 en 26 augustus, dan valt de andere eerste datum dus ook al af.
Houden we alleen de laatste 2 dagen nog over, om te duimen.
Maar ik begrijp dus dat als je een e-mail van het WH zelf krijgt voor meer info, je eigenlijk dan al zeker bent, behalve het precieze tijdslot?
Het lijkt me een mooie ervaring, maar ik wil ook weer niet "iedereen" gaan mailen voor toegang.
ik neig alleen nog wel om een ander te mailen, just in case...
We hebben idd het adres van het hotel ingevoerd.
Jammer van de FBI tour dan voor je, maar de reden is meteen duidelijk.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn er 9, 10 en 11 september, maar de 9e is maandag en dan zijn er geen tours lees ik nu net hierboven. Dat ik dat zelf niet gezien heb De 12e gaan we de camper ophalen en nog bijna 300 km rijden en boodschappen doen natuurlijk, dus die dag is geen optie.
Afgelopen maandag het formulier voor John Hoeven ingevuld en nu maar wachten en hopen.
Afgelopen maandag het formulier voor John Hoeven ingevuld en nu maar wachten en hopen.
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben zelf geen datum voorgesteld. Hebben alleen aangegeven welke dagen wij konden. Zij hebben zelf aangegeven welke datum de voorkeur had. Je hoort inderdaad 2 tot 3 weken van te voren of het verzoek is goedgekeurd. Niet van te voren als. En als zij aangeven dat zondag en maandag geen tours worden gedaan is het wel logisch, eigenlijk. 15 en 16 september zijn namelijk zondag en maandag.TonSimone schreef: ↑03 jul 2024, 12:29
Wij zijn 4 dagen in Washington, 2 aan het begin en 2 aan het einde.
Op de website staat dat er op zondag en maandag geen tours worden gedaan, dus een van de eerste dagen viel al af
Maar heb je zelf dan die 14e september opgegeven als voorkeursdatum, of heb je daar al toestemming voor?
Gezien de opmerking van Bianca dat ze al toestemming heeft voor 27 augustus?
Ik dacht dat men pas zo'n 2 weken van te voren wat zou horen, vanwege de info uit andere berichten?
(maar ik denk dat ik nu vast wat kleine dingen door elkaar aan het halen ben hoor... )
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht