Help! Weekje te vullen rond New York.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
ksanthony
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 11

Help! Weekje te vullen rond New York.

Bericht door ksanthony »

Hi iedereen,

In september zijn we (de vriendin en ik, beide 29 jaar) uitgenodigd op een huwelijksfeest van goede vrienden in New York.
We willen hier graag een stukje vakantie aan koppelen, maar zitten een beetje vast in wat we nu juist kunnen doen. Zijn al een tijdje aan het puzzelen, maar raken er maar niet uit.

Het probleem is dat enkel ik chauffeur zal zijn -dus liefst geen trajecten van 6h rijden- + we een beetje verwend zijn en dus al een aantal van de meest voor de hand liggende zaken in de omgeving van New York bezocht hebben.

Concreet zouden we aankomen in de US op 1 september en op 8 september zouden we doorheen de dag terug in NY (Long Island) moeten zijn.
Het huwelijksfeest vind dan plaats van 9 - 11 september. Op 11 september zouden we ons richting NYC begeven en daar nog een kleine citytrip maken tot 15 september.

Concreet heb ik dus nog opvulling nodig voor 1 - 8 september, rekening houdende dat de eerste en laatste dag geen volledige dagen zijn.
Net voor COVID hebben we een klein roadtripje gemaakt in deze regio, waarin we volgende plaatsen hebben bezocht, deze zouden we nu dus graag even overslaan : Boston, Finger Lakes, Niagara Falls, Gettysburg, Washington DC & Philadelphia.

Idealiter willen we gewoon heen- en terug vliegen op een luchthaven in New York, maar als iemand een leuk idee heeft willen we ook gerust doorvliegen naar een andere staat. In Florida kunnen we bv. altijd wel een weekje vullen, maar hebben een beetje schrik voor het weer in september (normaal gaan we steeds naar Florida rond maart / april).

We zijn op zoek naar een mooie mix van natuur en cultuur. Steden mogen, maar zijn geen absolute must, daar we afsluiten in NYC. Een levendig centrum met leuke bar is uiteraard altijd mooi meegenomen! Verder zijn we ook erg into craft breweries, maar zeker geen must.

Zelf dacht ik bv. al aan een combinatie Hudson Valley / Catskills en Adirondacks, ben echter een beetje twijfelachtig of hier een week gevuld kan worden met 'voldoende variatie'. Als iemand hier ervaringen in heeft, shoot!

Na een beetje Googlen zou bv. heenvliegen op Washington DC ook een optie kunnen zijn, een rondje Virigina doen, dan terug de huurwagen inleveren in DC en van daaruit met de Amtrak naar New York. Maar ook hier weer een beetje schrik of er wel voldoende variatie is?..

New England lijkt me niet aan de orde gezien de beperkte tijd, dit zou ik precies liever op een ander moment wat uitgebreider bezoeken.

De regio rond de Great Lakes heb ik ook al vaak voorbij zien komen, maar hier zijn we dan eerder beperkt tot steden? Wat me misschien wat te veel van het goede lijkt. Chicago hebben we overigens een aantal jaar geleden reeds bezocht (vonden we wel een super fijne stad!).

Qua andere staten hebben we al redelijk wat bezocht in : AZ,NV,UT,CA,GA,TN,MS,LA,AL..

Het zou fantastisch zijn moest iemand van jullie ons dé ideale tip kunnen aanleveren :) Alvast bedankt om mee te denken!
Laat het gerust weten indien er nog extra details nodig zijn!

Gr,
Anthony
Afbeelding
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Help! Weekje te vullen rond New York.

Bericht door Bennogr »

Walkway over the Hudson https://walkway.org/ in Poughkeepsie. Met de trein vanuit Grand Central Station in NYC (station is op zichzelf ook een bezoek waard). Hoef je niet te rijden en kun je uit het treinraam rustig uitkijken over de Hudson en andere landschappen. Eventueel onderweg uitstappen bij andere plaatsjes met veel Nederlandse restjes. Er is ergens informatie over New York State, maar die kon ik zo gauw niet vinden.

Goeie reis.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Help! Weekje te vullen rond New York.

Bericht door Tipsy_1 »

oei!!!!! de mogelijkheden zijn zo'n beetje eindeloos en wat je aanhaalt qua ideeen is allemaal heel goed. Ik woon zelf in New Jersey en vermaak me hier alle weekends en vakanties en uitstekend met trips in deze streek.

> Catskills, Adirondacks en dan misschien terug via Lake Champlain/Burlington/Green Mountains (Vemront) ijkt mij een hele geschikte mini roadtrip voor de tijd en periode van het jaar. (stop misschien ook eens in Saratoga spa state park, daar zijn bronnen en geijsers!).
(je zegt dat New Enland niet aan de orde is maar de Adirondacks is even ver hoor, lol, ik denk dat bovenstaande rondtrip prima te behappen is)
In de Catskills kan je mooi wandelen (bvb Hunter MOuntain of zo).
Boven NYC heb je ook nog Sam's Point State Park - (op voorhand te reserveren). Verrrassend mooi met watervallen. Er zijn ook ijsgrotten maar die zijn veel dicht (winterperiode) dus die heb ik nog niet gezien. Kan een stop zijn op weg naar de Catskills.

> Virginia: ja top he! Een heeeeeeele mooie staat. Je zou eventueel de historic triangle kunnen doen, combo met Shenandoah Valley, harper's ferry (grens WV), Shenandoah State Park, stukje Blue Ridge. De grensstreek met Kentucky is schitterend en onbekend (wij waren er twee weken geleden, Breaks Interstate Park is adembenemend). Combo met Washington DC en de falls daar bij de Potomac.

> Outer Banks is misschien ook wel een leuke?

> iets dat ik aan iedereen aanraad die naar deze streek komt: een hele leuke is ook de Jersey Shore > Cape May > ferry naar Lewes in Delaware (dolfijnen!) en zo aan een roadtrip richting Washington DC beginnen.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Help! Weekje te vullen rond New York.

Bericht door Bennogr »

Werkelijk alles over NY State:

https://www.iloveny.com/
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer