Ervaringen hotel en omgeving South Bronx

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Ervaringen hotel en omgeving South Bronx

Bericht door MichaelJohnson »

Ok. Ik heb wat rondgeneusd op het forum maar de meest recente echte ervaringstopic hierover stamt uit 2013.

Wij overwegen gezien de toch echt absurde hotelprijzen in Manhattan om uit te wijken naar Long Island City of de Bronx.
Op zich is Brooklyn ook nog niet afgevallen maar je bent daar wat duurder uit weer.
Long Island City heb je aardig wat hotels maar je zit eigenlijk bijna altijd tegen een power plant aan te kijken of je moet best een eind wandelen voor je bij een metro halte bent door uitgestorven gebied met car-repair zaken.

Daarentegen hoor en lees ik positieve dingen over de South Bronx al jaren. We hebben het Wingate by Wyndham Bronx Haven Park gevonden wat 160 meter van een metro halte (138 St-Grand Concourse) af ligt. Ik heb nou niet echt het idee dat het er geweldig is maar ook niet perse een grote bende. Mijn vrouw denkt dat ik spoken zie maar ik ga dan toch officiële NYPD crime cijfers zitten vergelijken tussen die wijk en andere wijken. Enfin, eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar mensen die positieve ervaringen hebben met de South Bronx / Mott Haven qua hotel locatie.

We zijn 5 dagen in NYC en zullen 4 ervan waarschijnlijk in Manhattan, Brooklyn of Queens rondzwerven - we denken over een game bij de Yankees meepakken (zit op wat wij Nederlanders loopafstand noemen - maar is dat verstandig overdag om dat te lopen?) en in de buurt van dat hotel in de Bronx zitten ook wel een paar interessante straten (Bruckner Boulevard, Alexander Avenue, Lincoln Avenue).
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaringen hotel en omgeving South Bronx

Bericht door mtl »

Heb in meerdere hotels in Long Island City geslapen maar ik heb nog nooit tegen een power plant moeten aankijken. En ook geen eind lopen naar een metrostation. Met South Bronx heb ik geen ervaring.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Ervaringen hotel en omgeving South Bronx

Bericht door hemmie »

Toevallig vroeg iemand op Facebook ook laatst of het wel verstandig was een hotel in de Bronx te boeken, van mensen die er bekend waren begreep ik dat dat echt meestal geen probleem is.
Ik zou gewoon de reviews van het hotel kiezen, als het echt in een slechte wijk ligt lees je dat daar vanzelf.
Terug in Texas!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Ervaringen hotel en omgeving South Bronx

Bericht door Marcopstal »

Ik heb allen ervaring met LIC. Veel hotels, opgewaardeerde buurt. Geen parkingproblemen en de metro bijna altijd om de hoek. Op 5 min ben je in Manhattan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Ervaringen hotel en omgeving South Bronx

Bericht door MichaelJohnson »

Thanks voor de reacties tot dusverre.

@mtl heb jij wellicht tips voor hotels in LIC? Het stuk van de powerplant is Dutch Kills waar je direct achter Ravenswood Generating Station zit.
En @Marcopstal misschien ook?
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Ervaringen hotel en omgeving South Bronx

Bericht door tomaat85 »

Ik heb geen LIC en ook geen South Bronx ervaring en kan op je vraag dus niet gericht reageren. Desalniettemin, heb je een AirBnB overwogen? Zelf ben ik er een groot fan van en heb in Brooklyn al meermaals zeer prettig verbleven voor $150 per nacht. Op de AirBnB site kan je erg eenvoudig zoeken op de kaart en zo zien of er een een Subway dichtbij is. De reviews helpen je met zowel het huis (filter aan op gratis annuleren is een pre) als voor de omgeving en de bereikbaarheid cq reistijd naar Manhattan. Je kan op google maps eenvoudig "door de wijk lopen". Enige minnetje is dat de exacte locatie pas beschikbaar komt na boeken en je het dus moet doen met een stip op de kaart in een blok.
Veel plezier gewenst, met zoeken en uitvoeren :wink:
NB, er staan op het forum volgens mij wel berichten van mede forummers die op LIC verbleven zijn.
Grote Amerika fan
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen hotel en omgeving South Bronx

Bericht door Pepito »

Je hebt daar inderdaad geen vrij uitzicht op de Manhattan skyline, maar hoeveel wil je nu daar in je hotel zitten?
9802787B-B8FE-4673-A446-AB9C89A9FE79.jpeg
9802787B-B8FE-4673-A446-AB9C89A9FE79.jpeg (91.58 KiB) 1221 keer bekeken
Ons uitzicht in 2011, inderdaad niet te ver lopen vanaf de metro, we vonden het wel een ok plek.
Maar volgens mij zijn er nu nog veel meer hotels dichter bij de metro dan toentertijd.
Wij zaten in toen Ramada, nu blijkbaar “Royal Stay” in Crescent street. Voor een idee van de plek van het zicht.
Hotel zelf was toen niet veel bijzonders, en ik denk nu nog steeds niet, maar voldeed voor ons wel voor de prijs toen ten opzichte van Manhattan. Maar zoals gezegd, er zit daar tegenwoordig veel meer en betere keus in de buurt denk ik.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Ervaringen hotel en omgeving South Bronx

Bericht door Marcopstal »

Al een aantal keren in het LIC hotel verbleven.
Voorheen ook enkele keren in de BW plus (was toen nog een country inn).
Beide waren prima.

Z hotel was ook een topper. Prachtig uitzicht, rooftop bar. Alleen heeft dit COVID niet overleefd en blijkt het momenteel nog dicht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Ervaringen hotel en omgeving South Bronx

Bericht door MichaelJohnson »

tomaat85 schreef:
03 jun 2022, 07:45
Desalniettemin, heb je een AirBnB overwogen?
Ja die hebben we overwogen maar door slechte ervaringen met AirBNB in Amerika die zorgden voor veel last minute stress en gedoe en hogere prijzen doordat verhuurders cancellen 2 dagen voor je vliegt heb ik AirBNB bewust niet meegenomen.

@Pepito thanks voor de reality check van het uitzicht. Ik zie eigenlijk wel als ik opnieuw kijk dat vooral in de buurt van Queens Plaza (E-M-R lines) / Queensboro Plaza (N-W-7 lines) zitten echt briljant zou zijn voor de bereikbaarheid met de metro. Blokje verder ligt zelfs een station voor de G lijn (Queens-Brooklyn crosstown local) zodat je niet van LIC via Manhattan naar Williamsburg hoeft.

@Marcopstal ik zie dat ik best een aardige deal heb voor die BW Plus, dat ziet er goed uit :thumbup:
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Ervaringen hotel en omgeving South Bronx

Bericht door tomaat85 »

Slechte ervaringen :( Balen, zo zie je maar dat de ene ervaring de andere niet is...
Wel tof dat het de goeie kant op gaat met de tips van andere forummers :thumbup:
Grote Amerika fan
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen hotel en omgeving South Bronx

Bericht door Pepito »

Maar de topic titel klopt steeds minder, begint nu meer “Ervaring hotel in LIC” te worden….
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Ervaringen hotel en omgeving South Bronx

Bericht door MichaelJohnson »

Pepito schreef:
03 jun 2022, 09:47
Maar de topic titel klopt steeds minder, begint nu meer “Ervaring hotel in LIC” te worden….
Dat is zo. Maar ik hou hem nog heel even wat 'ie nu is, hopelijk zorgt dat ook nog voor input op South Bronx en specifiek Mott Haven, want het blijft de meest interessante optie qua financiën.

€ 930 euro voor 6 nachten op het kwaliteitsniveau van Wingate by Wyndham Bronx Haven Park heb ik verder nog niet gezien.

Maar de bereikbaarheid wil ook wat.
Naar dat hotel ga ik (denk ik) niet lopen klooien met een AirTrain verbinding van JFK naar Jamaica Station (die is simpel) en dan de metro E & 5 naar de Bronx (51 minuten op vrijdagavond met aankomst). Of is dat wel te doen in jullie ervaring?
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaringen hotel en omgeving South Bronx

Bericht door mtl »

Voor mij was dat prima te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer