Vervoer van Newark naar Long Island City vlakbij Roosevelt Island

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
jago03
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2022, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Vervoer van Newark naar Long Island City vlakbij Roosevelt Island

Bericht door jago03 »

Hallo,

We hebben voor 4 personen met 4 koffers (3 kleine en 1 grote koffer) vervoer nodig van vliegveld Newark naar
Wingate hotel Wyndham Long Island City (enkele blokken van Roosevelt Island). We komen om 12:00 's middags aan. Ik zit te kijken voor taxi's, maar die werken met 3 kleine koffers waardoor het met 4 koffers aardig duur wordt. Ook een shuttle bus is wordt prijzig.

Is het met openbaar vervoer te doen (zonder al te veel overstappen)? Zo ja hoe dan?
Of toch beter een taxi te nemen? Hebben jullie eventueel ook een tip voor een taxidienst? Ook 1 van $135 neemt maar 3 koffers mee namelijk? Ik sta voor veel opties open?

Alvast bedankt,
Jack
jago03
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2022, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vervoer van Newark naar Long Island City vlakbij Roosevelt Island

Bericht door jago03 »

we hebben inmiddels iets geboekt (is te cancelen) via Mozio.com. Voor iets meer dan $150 een eigen taxi naar het hotel. Dat vind ik nog net te doen, als jullie betere tips hebben hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vervoer van Newark naar Long Island City vlakbij Roosevelt Island

Bericht door hemmie »

Wij gingen vanuit Newark gewoon met de trein naar Manhattan, en van daaruit met de metro verder (in ons geval naar Brooklyn). Dat was betaalbaar, en prima te doen omdat we ook midden op de dag landden en zo voor de spits op de plek van bestemming kwamen. In ons geval kozen we hier vooral voor omdat we dan geen autostoel voor jongste nodig hadden, maar ik zou het zo weer doen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Vervoer van Newark naar Long Island City vlakbij Roosevelt Island

Bericht door tomaat85 »

Google Maps leert me dat het met de trein en subway goed te doen is. 1 uur 15 minuten waarvan de laatste 8 lopen.
$150,= is best een hoop geld en je weet maar nooit of dat wel all-in is? Je gaat iig 2* door de (toll) tunnel, zijn die inclusief ?
En uiteraard wordt er 20% :( tip verwacht ..En dan nog maar de vraag of het echt sneller is, aankomen om 12.00 is rijden in de spits naar Manhattan en dwars er doorheen. Maar aan de andere je gaat wel zitten en (je ogen uit?) kijken en voor de deur uit stappen :thumbup: ...ach keuzes keuzes en nog s keuzes. Wat je ook kiest, heel veel plezier gewenst!
NB, Zat uitleg op youtube, dit is de eerste hit...
Grote Amerika fan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer