Boston (en omgeving) in November/December

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Mitchel1986
Amerikafan
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mar 2013, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Den Bosch

Boston (en omgeving) in November/December

Bericht door Mitchel1986 »

Dag forumleden,

Mede door corona en gezinsuitbreiding is het vizier even niet op de VS geweest, maar dit jaar ga ik zowaar weer. In verband met een opleiding in Boston verblijf ik de week van 21-25 November in Boston zelf op campus. Mijn vader (77) haakt aan, en vanaf de 26e willen we graag nog een weekje daar blijven. Mede door dit forum (dank dank!) had ik een ambitieus reisje voorgesteld (ongeveer) Boston - Bar Harbor - White Mountains - Boston. Nu is mijn pa 77 (kan prima wandelen maar misschien geen volle dag) en zag wellicht terecht wat beren op de weg (klimaat, haast haast etc.). Ander plan dus.

Nu is het nieuwe plan om Boston (of net buiten Boston) als uitvalsbasis te houden, en dagtripjes te maken (we huren dan een weekje een auto). We hebben van zaterdag 26 november t/m 2 december. De (kleine) week daarvoor zit ik op campus, en verkent mijn pa Boston zelf al (Freedom Trail, Harvard etc.). We zullen samen zaterdag de 26e ook nog wel samen een dagje Boston doen, ik kijk ook nog naar sportwedstrijden om te bezoeken, musea in Boston etc.

Nu zijn mijn concrete vragen aan het forum:
- Welke dagtripjes zijn in deze late herfstperiode de moeite waard vanuit Boston. Combi van natuur en geschiedenis heeft de voorkeur! Autorijden geen enkel probleem
- Zijn er tips voor een uitvalsbasis ten noorden (voor de tripjes naar noord/west) en ten zuiden (voor de tripjes naar zuid/west) van Boston zelf? We verblijven die tweede week (mede vanwege de prijzen) liever niet in Boston zelf
- Mochten er andere tips zijn voor een vader (77) zoon (35) trip naar Boston en omgeving in die periode, heel graag!

Idealiter maak je deze trip in een andere periode, dat snap ik ook. Ik moet echter in die week in Boston zijn, dus we zien het ook als een soort buitenkans.

Heel erg bedankt voor het meedenken!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: Boston (en omgeving) in November/December

Bericht door Anneke66 »

Wat een leuk vooruitzicht! Mijn gezin en ik plannen een soortgelijke uitstap in juni. Prijzen liggen nog een stuk hoger dan wanneer jullie gaan. Een leuk en goedgelegen hotel leek me Hampton Inn Boston Seaport District of Homewood Suites by Hilton Boston Seaport District. Bij deze laatste heb je er een volledige keuken bij. Ik boek meestal via hotels.com en maak gebruik van hun rewards program.
Ik had ook een paar dagen Boston ingepland met dan een hele rondreis door New England, maar we hebben ook besloten om voor Boston te gaan en dan van daaruit uitstappen te doen.
Misschien heb je wat aan de Boston City Pass?
Ik heb ons volledige reisschema uitgewerkt; laat even weten of ik het met je moet delen.
Mitchel1986
Amerikafan
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mar 2013, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Den Bosch

Re: Boston (en omgeving) in November/December

Bericht door Mitchel1986 »

Bedankt voor je reactie! Die hotels ga ik eens bekijken. De Boston City Pass zag ik voorbij komen, daar gaan we eens naar kijken.
Tof als je je reisschema zou willen delen! Ik begrijp dat uitstapjes in juni er anders uit zien dan uitstapjes in november, maar alle inspiratie is welkom!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Boston (en omgeving) in November/December

Bericht door Tipsy_1 »

Een regenjas mee en je komt al een heel eind! ;-)

- Cape Cod (is vrij ver dus eventueel toch 1 overnachting)
- Rhode Island
- Salem en kust daar
- volg de kust eens tot net over de grens met New Hampshire en Maine en doe wat lighthouses aan
- Dinosaur State park (overdekte hal, echte de moeite) is een persoonlijke favoriet van mij, ik kan de afstand niet goed inschatten (is in CT)
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: Boston (en omgeving) in November/December

Bericht door Anneke66 »

Dit is per district een lijstje van wat we in Boston gaan bezoeken. Ik heb me hiervoor gebaseerd op de Eyewitness reisgids van Boston. Ik heb even opgezocht, maar de Europese Capitool reeks (komt overeen met de Amerikaanse Eyewitness reeks) heeft geen aparte gids over Boston.
Ook buiten Boston gaan we waarschijnlijk nog een aantal dingen doen, zoals Salem en het Strawberry Banke Museum. Ook denk ik dat het Nubble Lighthouse een must see is.

Official Boston CityPASS® | Visit 4 Boston Attractions for $67
New England Aquarium
Museum of Science
Boston Harbor City Cruises / Franklin Park Zoo / Harvard Museum of Natural History (2 ervan kiezen)

BEACON HILL & WEST END
Museum of Science (inbegrepen in CityPass)
Beacon Hill: A historic neighborhood with iconic brick buildings.
Wandeling
Boston Common and Public Garden
Standbeeld van Washington
Massachusetts State House

OLD BOSTON & FINANCIAL DISTRICT
The Freedom Trail: 2.5-mile walking path around historic sites and museums.
Wandeling door koloniaal Boston
Old State House
Faneuil Hall: A historic marketplace filled with restaurants and street food vendors.
Quincy Market
Verizon Building
Old South Meeting House
Boston Tea Party

NORTH & WATERFRONT
New England Aquarium (inbegrepen in CityPass)
Boston Tea Party Ships & Museum

CHINATOWN & THEATER DISTRICT
Wandeling
Winkels + Brattle book shop
Massachusetts State Transportation Building: restaurants
Chinatown

BUITEN BOSTON
Franklin Park Zoo
Cambridge
Harvard & MIT
Mitchel1986
Amerikafan
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mar 2013, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Den Bosch

Re: Boston (en omgeving) in November/December

Bericht door Mitchel1986 »

@Tipsy_1 Dank! Die regenjas gaat zeker mee. Dinosaur heb ik toevallig deze week opgezocht, goeie tip! Hele jaar open en op zo'n 5 kwartier van Boston

@Anneke66 Wauw, dank! Ik ga die gids ook aanschaffen denk ik, en eens rustig kijken naar wat je allemaal getipt hebt. Hoe lang blijven jullie in Boston?
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: Boston (en omgeving) in November/December

Bericht door Anneke66 »

Hier wordt meestal last minute geboekt. :wink: Ik denk dat we 6 nachten Boston gaan doen en 3 nachten erbuiten. Ook een auto gaan we denkelijk toch wel nemen, omdat je dan toch wat meer vrijheid hebt. Ik ga een hotel zoeken met gratis parking en als het kan gratis ontbijt. Ik besef dat we wel parkeerkosten aan bepaalde attracties zullen moeten betalen, maar we gaan ook graag thriftshoppen en ik vind het ook leuk om de vrijheid te hebben om naar een supermarkt, bv Target, te rijden en wat in te slaan voor op de hotelkamer. Ook naar de zoo gaan, lijkt me handiger met een auto.
Ik heb de bezienswaardigheden per district gegroepeerd, omdat dat handiger is om te plannen.
Eigenlijk had ik een hele rondreis in New England uitgewerkt, maar helaas laat het schema van zoon-student dat niet toe. Het is ook natuurlijk zoon-student die de universiteiten wil gaan bezoeken :D
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Boston (en omgeving) in November/December

Bericht door MichaelJohnson »

Mitchel1986 schreef:
19 mei 2022, 21:38
- Zijn er tips voor een uitvalsbasis ten noorden (voor de tripjes naar noord/west) en ten zuiden (voor de tripjes naar zuid/west) van Boston zelf? We verblijven die tweede week (mede vanwege de prijzen) liever niet in Boston zelf
Mijn tips, gebaseerd op eigen onderzoek voor onze reis in september/oktober, in de wetenschap dat de combi wandelen/geschiedenis jullie aanspreekt.

noord/west van Boston
- Concord, eventjes buiten Boston, bevat schoonheid en geschiedenis. Hier ligt Walden Pond, de plek waar de schrijver Thoreau zijn wereldbekende geschriften heeft geproduceerd. Tevens huizen/grave/historie van Ralph Waldo Emerson, Louisa May Alcott, Nathaniel Hawthorne, allemaal wel literaire reuzen uit de Amerikaanse geschiedenis.
- verder plan ik een trip over het zgn. Mohawk Trail, wat loopt tussen Deerfield/Greenfield en Williamstown. North Adams is een highlight op dat stuk, net als Hail to the Sunrise Park / Mohawk Trail State Park. (dit is trip 8 uit mijn hoofd uit het door mij geraadpleegde Road Trips New England boek van Lonely Planet)

zuid/west van Boston
- de Jamaica Plain wijk in Boston zuidwesten leek ons interessant
- buiten Boston naar het zuid-westen zie ik zelf niet veel interessants tot je in Providence, Rhode Island komt. Daar, en eromheen zoals in Bristol, Newport, is ook wel weer veel te zien

Daarnaast als je de trip Concord > Mohawk Trail al overweegt, zou ik vanuit Williamstown gewoon naar het zuiden afdalen door de Berkshires. Je gaat geen Fall Foliage meer hebben, maar het is wel een mooi gebied. Een nog beter alternatief is de grens met Vermont oversteken en een rondje White Mountains doen via Bennington, Manchester, en Brattleboro. Bij Manchester moet je zeker de Mount Equinox Skyline Drive checken. Geen idee of die dan nog open is, maar zeker de moeite waard (naar het schijnt).

Overigens in Boston heb ik zelf een toffe B&B gevonden in de wijk Sommerville: Bower's House - zie: http://bowershousebnb.com.
Prima aangesloten op het OV, zelfs wandelbaar naar Harvard/MIT (en daarmee eigenlijk ook het centrum).
Dat zou je ook nog kunnen overwegen, ook omdat je de auto er gratis kunt parkeren en niet tegen de exorbitante binnenstad tarieven van Boston.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Mitchel1986
Amerikafan
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mar 2013, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Den Bosch

Re: Boston (en omgeving) in November/December

Bericht door Mitchel1986 »

@Anneke66 Herkenbaar! Onze eerste week is op de campus van Harvard, dus daar zitten we al vrij centraal (en zonder auto). Daarna denk ik dat buiten Boston handiger (en voordeliger) is dus daar zoeken we naar. Bedankt voor het meedenken!

@MichaelJohnson Super! Dank voor de concrete tips. Die Skyline Drive had ik ook gezien, helaas open t/m 31 oktober. Maar genoeg andere trips te maken gelukkig. Die B&B ga ik ook zeker overwegen, als uitvalsbasis voor een aantal nachten toch net even wat fijner dat een motel (al doe ik daar ook niet te moeilijk over) en die parkeermogelijkheid maakt het dubbel aantrekkelijk
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Boston (en omgeving) in November/December

Bericht door kwarktaart »

@Anneke66 heb je de New England rondreis die je eerder had uitgewerkt, maae niet doorgaat, wellicht nog? Ik zou er graag inspiratie uithalen, omdat een rondreis New England nog op onze wish list staat.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Boston (en omgeving) in November/December

Bericht door Tipsy_1 »

@MichaelJohnson hehe die lonely planet road trip boeken zijn mijn bijbels hier. Die route die je aanhaalt mohawk route is inderdaad erg mooi, wij passeren daar wel eens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer