Reis Meggy: drie weken New England.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meggy
Amerika-ontdekker
Berichten: 83
Lid geworden op: 09 dec 2010, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Reis Meggy: drie weken New England.

Bericht door Meggy »

Hi allemaal, na bijna drie jaar zijn we EINDELIJK weer een reis aan het plannen. Kan niet wachten! Het wordt mijn absolute droomtrip door het Noordoosten in de eerste drie weken van oktober. Dit is de route zoals ik hem nu bedacht heb, ben erg benieuwd of jullie tips of wijzigingen hebben:

1. Amsterdam - Boston
2. Boston
3. Boston - Portland
4. Portland - Bar Harbor
5. Bar Harbor
6. Bar Harbor - North Conway
7. North Conway
8. North Conway
9. North Conway - Tin City (Stowe)
10. Tin City - Lake Placid
11. Lake Placid
12. Lake Placid - Syracuse
13. Syracuse
14. Syracuse - Niagara Falls
15. Niagara Falls
16. Niagara Falls - Watkins Glen (Ithaca?)
17. Watkins Glen - Poughkeepsie
18. Poughkeepsie - Newport
19. Newport - Cape Cod
20. Cape Cod
21. Cape Cod - Boston - Amsterdam

Ik twijfel zelf een beetje of het misschien slimmer is om Niagara eruit te halen zodat we iets meer tijd hebben voor het stukje daarna. Maar is aan de andere kant ook wel weer een hoogtepunt in die hoek ...
2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW

TheStates.nl
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Drie weken New England

Bericht door Tantelotje »

Ooit, in 2014, hebben wij in hoog tempo de driehoek (...met 4 punten) NY-Boston-NF-Washington gedaan.

Wij reden toen van Bosten naar Cape Cod (Provincetown) voor een whale watching tocht en vervolgens weer terug naar Springfield om te overnachten richting de NF. Op 1 dag. Laat ik het zo zeggen: dat was pittig. Het was ook een heel stuk rijden van Boston naar CC, alhoewel wij wel helemaal naar Provincetown 'moesten'.

Ik weet dan ook niet of ik het een slim (en prettig) idee zou vinden om op de laatste dag van Cape Cod naar Boston te rijden om m'n terugvlucht te halen. Er hoeft maar een flinke file te staan en je hebt een probleem. Misschien een idee om je dagen in Boston aan het einde te doen in plaats van aan het begin?
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Meggy
Amerika-ontdekker
Berichten: 83
Lid geworden op: 09 dec 2010, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Drie weken New England

Bericht door Meggy »

Boston aan het eind zou ook nog kunnen inderdaad, had ik nog niet over nagedacht. Al vliegen we wel pas rond 17.00 uur, dus op zich ben ik niet zo bang voor problemen met de vlucht... Zeker niet als we niet helemaal in Provincetown gaan zitten, maar daar moet ik nog even induiken :D
2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW

TheStates.nl
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Meggy: drie weken New England.

Bericht door Tipsy_1 »

Ik vind het een mooie route en ik zou Niagara er in laten. Is weer helemaal iets anders met een speciaal sfeertje.
Watkins Glen is zowat het mooiste wat het Noord oosten te bieden heeft.

3 bijkomende zaken die je misschien kan inpassen als je in die hoek bent en ik heel erg can aanbevelen (ten kosten van bvb een dag white mountains)
- Eternal Flame trail! (vlam!!! jaja! achter waterval)
- Letchworth State Park, heel mooi
- Ricketts Glen SP, de mooiste hike van de US van ongeveer 3 u langs heel veel watervallen, maar dat ligt misschien wat uit route, wel echt een topper!!!!!!!
Gebruikersavatar
Meggy
Amerika-ontdekker
Berichten: 83
Lid geworden op: 09 dec 2010, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Meggy: drie weken New England.

Bericht door Meggy »

Dank voor de tips @Tipsy_1! Letchworth State Park had ik inderdaad op de planning staan tussen Niagara en Watkins Glen. Misschien dat we WG nu een beetje tekort doen dan, maar we gaan vooral naar deze regio voor de Fall Foliage dus vandaar de relatief lange tijd bij North Conway. En we reizen met een kleuter, dus vond het ook wel fijn om iig op één plek even ietsje langer te zijn :D

Eternal Flame trail ziet er ook gaaf uit, zet ik erbij voor als we genoeg tijd hebben! Ricketts Glen SP is inderdaad iets teveel uit de richting voor nu helaas... Keuzes maken, blijft lastig haha
2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW

TheStates.nl
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Meggy: drie weken New England.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vinden Watkins Glen ook erg mooi, ik zou daar wel proberen de hele wandeling te doen. Zie http://martinenmarianne2012.blogspot.co ... n.htmlhier voor ons verslag.
Letchworth vonden we wel mooi, maar een beetje "aangeharkt". De herfstkleuren waren wel prachtig.

Je zou voor Niagara Falls wellicht een dag minder kunnen doen, wij vonden een middag/avond en een ochtend voldoende.

Marianne
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Meggy: drie weken New England.

Bericht door Tipsy_1 »

WG neemt wel niet veel tijd in beslag. Ik begin meestal voor 8 u aan die wandeling dan is het nog "leeg" (aanrader). Het is maar een korte wandeling. Het is wel zo dat de Finger Lakes een schitterende regio is waar je dagen kan doorbrengen. Rondom Ithaca liggen verschillende andere gorges en watervallen. Eventueel kan je daar nog iets van meepakken.
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Drie weken New England

Bericht door miro »

Meggy schreef:
29 apr 2022, 12:21
Boston aan het eind zou ook nog kunnen inderdaad, had ik nog niet over nagedacht. Al vliegen we wel pas rond 17.00 uur, dus op zich ben ik niet zo bang voor problemen met de vlucht... Zeker niet als we niet helemaal in Provincetown gaan zitten, maar daar moet ik nog even induiken :D
Wij hebben in 2018 in Chatham gezeten. Dat was net iets dichterbij Boston en dus handiger voor de terugvlucht. Leuk klein dorpje met gezellige hotels aan het strand.
Voor Bar Harbor is dit een leuke boottour https://acadianboattours.com/activities ... re-cruise/
En in de White Mountains is het huren van een kano op Echo Lake heel leuk.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Gebruikersavatar
Meggy
Amerika-ontdekker
Berichten: 83
Lid geworden op: 09 dec 2010, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Meggy: drie weken New England.

Bericht door Meggy »

Ik denk dat we het stukje Niagara/Watkins Glen dan maar zo laten. Dagje minder Niagara zou inderdaad kunnen voor de verdeling, maar ik moet zeggen dat we de afwisseling tussen natuur en meer toeristische plekken ook wel leuk vinden en meer toeristisch dan bij de Falls wordt het niet waarschijnlijk :lol: Ik ga jullie verslag iig nog even bekijken @Martin & Marianne!

@Tipsy_1 Ik ga kijken of we WG dan vroeg kunnen doen, sowieso fijn als het nog een beetje rustig is op een trail.

@miro Chatham ligt precies halverwege zo te zien, inderdaad wel een handige uitvalsbasis. En een kleine twee uur naar de airport moet lukken met een vlucht eind vd middag. Leuk ook die boot-/kanotips, ga ik me nog even in verdiepen, tnx!
2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW

TheStates.nl
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Meggy: drie weken New England.

Bericht door Tipsy_1 »

Ivm Echo Lake: wij waren daar gisteren avond (we zitten momenteel voor een weekendje weg in de White Mountains) - geen probleem want de parking was quasi leeg - maar er stond een bord dat je best kon reserveren. ik denk dat dat iets nieuw is, maar misschien best wel eens bekijken indien je in de zomer of fall zou gaan. Cathedral ledge en Daina's bathtub beide ook zeer mooi en makkeklijk te bezoeken (wagen/korte hike naar de falls) maar aan de parking en trails te zien kan het hier wel heel druk zijn.
Gebruikersavatar
Meggy
Amerika-ontdekker
Berichten: 83
Lid geworden op: 09 dec 2010, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Meggy: drie weken New England.

Bericht door Meggy »

Dat is goed om te weten! Ik zie het inderdaad ook op de website staan:

Book your trip to Echo Lake State Park: Visitors can make a reservation before arriving at the park as parking is limited (especially on nice weekends and holidays). Walk-in spaces are available for visitors on a first come/first-serve basis. Reservations can be made up to 30 days prior to arrival.

We hebben inmiddels ook besloten om toch voor één nacht Niagara Falls te gaan en twee bij Watkins Glen. Leuke cabins gevonden vlakbij WG, dus dat is denk ik een topplekje om twee nachten te zitten. Voor NF hebben we dan alsnog zo'n 24 uur (als we willen), dus moet genoeg zijn :)
2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW

TheStates.nl
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Meggy: drie weken New England.

Bericht door Tipsy_1 »

Goed idee.
bij WG heb je rondom Ithaca verschillende "waterval" parken die allemaal de moeite zijn! Taughanock, buttermilk, robert h treman, en ook een cascades trail in het centrum naast de unief (cascadilla gorge). En ook even stoppen onderaan Ithaca Falls.
En dan heb je nog de mooie meren en vineyards & breweries!
Een beetje meer verstopt maar ook erg leuk (door het water lopen) is de andere kant op: Grimes Glen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer