Reis Anita74: weekje Boston oktober 2022.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Reis Anita74: weekje Boston oktober 2022.

Bericht door Anita74 »

Tickets voor een weekje Boston zijn geboekt, van 6 t/m 13 oktober dus (hopelijk) tijdens Fall Foliage. :)

Dit is de planning:
6-10 Aankomst 13.20 uur / auto ophalen / rest van de dag Boston verkennen
7-10 Boston - Salem - Portsmouth - Portland - Kamcamagus Scenic Byway - Lincoln
8-10 Lincoln - Bath - Stowe/Tin City - Bennington
9-10 Bennington - Cape Cod
10-10 Cape Cod - Martha's Vineyard - Boston
11-10 Boston
12-10 Beursbezoek (daarom dit reisje geboekt :lol: ) / 's avonds evt. nog sportwedstrijd
13-10 Harvard / shoppen / 16.00 uur auto inleveren

Nu mijn vraag: is deze route een beetje te doen?
We gaan geen wandelingen maken en zo, maar willen gewoon een indruk krijgen van de herfstomgeving.
Natuurlijk wel af en toe stoppen in een dorpje. Tips voor leuke plaatsjes?

Zijn Cape Cod en Martha's Vineyard mooi in deze tijd van het jaar? Ik zie dit niet vaak terug in blogs.
We wilden eerst nog een walvistour maken, maar denk dat dit te krap wordt in ons schema. Is er misschien een mogelijkheid om dit vanaf de kust te zien of moet je daar echt voor de zee op?

Tips voor leuke B&B's ook altijd welkom. :thumbup:
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Weekje Boston oktober 2022

Bericht door Tipsy_1 »

Mijn eerste reactie was dat deze route nogal veel chaotisch rondrijden is.
Dat is echter wss beinvloed door mijn algemene ervaring dat de drukte in dit deel van de east coast met name in het najaar niet te onderschatten is. Bvb naar het puntje van Cape Cod is een flink eindje tuffen!
Echter als ik het meer theoretisch bekijk qua rijtijden is het wel te doen zeker als je zegt dat het meer om het rondrijden is. En het is leuk om "mountains" en "kust" te hebben. En "stad". Je moet je dan wel instellen op het "rijden" en de dagen zijn in oktober ook al wat korter.
Ik denk dat een en ander ook afhangt van je accomodatie. Vermont is in deze periode echt duur en er is niet super veel beschikbaar dus allicht kan je dat eerst bekijken en dan daar rond werken.
Je hebt wel geluk dat je er tijdens de week bent :-) Wij hebben er de afgelopen jaren in de weekends gezeten in October en dat was zo druk, niet fijn meer.

> Walvistocht. Wij deden een tocht in Cape Cod. Weliswaar in de gietende regen. Nu hebben wij al veel walvistochten gemaakt en al vaak walvissen en dolfijnen vanaf land gezien. Ik vond de Cape Cod tocht er niet bovenuit springen (we zagen nochtans veel walvissen maar het kan gewoon niet tippen aan orka's vlak voor je boot in Vancouver Island of zo) . En het neemt tijd in beslag, dus ik zou ook aanraden te skippen.

> Ben je zeker dat je naar Martha's Vineyard wil? Ben er zelf nog nooit geweest en het staat ook op mijn wishlist maar ik ben een beetje ongerust ivm het gedoe om er te geraken vs de "added value". Benieuwd hoe jij dit ziet?
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Weekje Boston oktober 2022

Bericht door Anita74 »

Bedankt voor je uitgebreide feedback!

Helaas zijn wij er ook in het weekend, we komen aan op donderdag en gaan dus vrijdag rondrijden. Ben ook wel bang voor de drukte, maar is het dan echt file rijden? En welke plaatsen zijn dan echt het drukst? Qua km's zou het gemakkelijk moeten kunnen per dag, maar dat is inderdaad wel theoretisch.
Ik wilde eigenlijk eerst de route compleet maken alvorens op zoek te gaan naar hotels/B&B's. Prijzig zijn wel fors had ik al gezien ja :(

Wat betreft de walvissen: Orka's in Vancouver Island staan ook hoog op mijn lijstje en ik kan me helemaal inbeelden dat dit vele malen mooier is.
Waarschijnlijk heb je die daar ook vanaf land gezien? Of was dit wel ergens in de buurt van Boston?

Martha's Vineyard ziet er op foto's altijd zo mooi uit met die schattige huisjes en zo, vandaar dat mij dit wel leuk leek.
Je kunt hier toch gewoon met de ferry naar toe varen? Welke 'onrust' heb ik gemist?
Ik ben inderdaad ook wel heel benieuwd naar de 'added value', vandaar mijn vraag :)
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Weekje Boston oktober 2022

Bericht door Tipsy_1 »

> drukte is op alle gekende toeristische "gekleurde blaadjes" routes. Echt file rijden valt nogal mee hoor, het is gewoon dat het overal bomval mensen en auto's is. bvb rond Stowe, smuggler's notch etc en eigenlijk alle plaatsen die je noemt. Probeer dan eerder de kust /cape code in het weekend te doen. Nu storen wij ons altijd enorm aan drukte - als je er op ingesteld bent dan zal het mss wel meevallen.
File in New England is met name op de wegen tussen NY en Boston. Daar heb ik al menig file uurtje doorgebracht. Denk niet dat jij daar last van gaat hebben.
> martha's vineyard. Ik ben daar dus ook al lang naar aan het kijken omdat wij nu ondertussen alles aan de east coast wel gezien hebben 8) behalve dat en enkele andere eilanden. Maar ik wil zeker auto mee op boot en tja ik weet niet zeker of dat waard is (kost, op voorhand boeken, kans op slecht weer, het is ook wel een eindje rijden van waar wij wonen, kunnen onze hondjes mee,...) Ze hebben ook niet al te veel accomodatie en wat schrik van drukte. Ik heb eigenlijk dus geen idee - heb het gewoon nog nooit echt "gedurfd" om te zeggen "nu gaan we naar Marha's vineyard. Ik zou zeggen, test uit of het een leuke trip is voor een daguitstap en laat het me weten :lol:
> walvissen vanaf het land is hawaii, new foundland (aanrader!!!!), alaska. Zo uren op een boot zitten om dat af en toe een staart te zien of een right whale te zien zetten is voor ons "saai" geworden (maar wij hebben al zo veel whale watch tochten gedaan). ik zit liever 's zomers op een pier of strand in new jersey met de dolfijnen vlakbij mij dan uren lang op een bomvolle boot (beetje verwend).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Anita74: weekje Boston oktober 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je iets aan ons 2012-verslag, wij deden onder andere de kust en de Kancamagus hwy. Het zou wel mooi zijn als je die eerste reisdag wat meer tijd had.

Marianne
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Reis Anita74: weekje Boston oktober 2022.

Bericht door Anita74 »

Bedankt voor de reacties!

Cape Cod skippen we, alleen als we naar Martha’s Vineyard willen, moeten we toch via Cape Cod. Dus dit levert niet echt tijdswinst op.
@Tipsy_1 We zouden dan de Ferry lopend doen, dus hebben dan geen gedoe met de auto. Op het eiland fietsen huren.

@Martin & Marianne
Ik had jullie gedeelte verslag 2012 van deze route al gelezen ☺️ Maar jullie zijn niet naar Martha’s Vineyard geweest.
Ik ben heel benieuwd naar ervaringen op dit eiland rond oktober.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Anita74: weekje Boston oktober 2022.

Bericht door tomhster »

Ik zou juist de focus leggen op Cape Cod en Martha's Vineyard. Supermooi en past in combinatie met Boston perfect in een week.
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Reis Anita74: weekje Boston oktober 2022.

Bericht door Anita74 »

Ook in deze periode?

We willen ook wel echt de Fall Foliage zien en rijden langs die mooie wegen.
Heb je dat ook op Cape Cod en Martha’s Vineyard?
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Anita74: weekje Boston oktober 2022.

Bericht door Tipsy_1 »

Fall Foliage in VT en NH is onvergelijkbaar en uniek. Ik zou daar toch echt voor gaan aangezien je het zelf aanhaalt dat je dat graag wil doen.
Ik vind zelf VT, NH,... vele malen mooier dan Cape Cod.
Dat kleine stukje kust in het begin van de route vind ik wel een aanwinst voor de afwisseling.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Anita74: weekje Boston oktober 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Bij Cape Cod en Provincetown kun je wel de historie van de Mayflower zien, monument, museum.
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Reis Anita74: weekje Boston oktober 2022.

Bericht door Anita74 »

Na een aantal YouTube filmpjes te hebben bekeken van betreffende periode hebben we toch besloten om Cape Cod en Martha's Vineyard te skippen.
Het is er absoluut mooi, maar toch echt eiland-omgeving en weinig herfst. En zo hebben we wat meer tijd voor Vermont en New Hampshire.

De route gaat nu als volgt worden:
6-10 Aankomst 13.20 uur / auto ophalen / rest van de dag Boston verkennen
7-10 Boston - Salem - Portsmouth - Portland
8-10 Portland - Kamcamagus Scenic Byway - Lincoln - Bath
9-10 Bath - Stowe/Tin City - Route 100 - Hanover
10-10 Hanover - Manchester - Bennington - Boston
11-10 Boston
12-10 Beursbezoek
13-10 Harvard / shoppen / 16.00 uur auto inleveren

Iemand nog tips voor leuke B&B's in deze omgeving?
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer