We reizen met twee Amerikagekke tieners van 15 en 17, niet onbelangrijk

We starten in New York (Manhattan), nemen de trein naar Washington en vanaf daar gaan we met een huurauto richting Niagara Falls en dan zo langs de Canadese kant naar Chicago. We rijden graag en ver, dus dat zit wel goed. Het wordt terug een drukke reis, maar dat past bij ons. Zoveel mogelijk zien op korte tijd. Omdat je nu zo goed als alles moet reserveren, zet ik er ook bij wat wij gepland hebben.
Vertrek 2 april in AMS
1 april -> Covid Antigen test thuis met Testifly. Codes al aangekocht, goedgekeurde testen hebben we.
2 april, aankomst in NY om 11 u.
Hotel Luma aan Times Square (Bryant Park). We wilden echt rond Times Square zitten, hebben dit al eerder gedaan en is ons goed meegevallen.
Bezoek Empire State Building (reserveren!), verkennen rond Times Square (Rockefeller, Grand Central, St. Patricks cathedral).
3 april: Bezoek 9/11 memorial en museum (reserveren!) en bezoek vrijheidsbeeld (met pedestal - voetstuk, reserveren dus) en Ellis Island. Daarna nog even in Wall Street (charging bull)
4 april: Kaartjes boeken voor Edge voor diezelfde dag, bezoek Intrepid (reserveren, luchtvaartgekke man en zoon hier) en High Line , Little Island verkennen. Hopelijk ook nog Edge binnenraken die dag.
5 april: regio Central Park (fietsen), bezoek Metropolitan Museum of Art (reserveren!, is ons de laatste keer zo goed bevallen, graag nog eens!), Natural museum of History (langs buiten bekijken want gesloten...), Trump Tower,... en dan 's avonds een Broadway show (moet ik nog voordelig zien te boeken).
Ik heb een CityPass C3 kaart aangeschaft waarmee we de Empire State, Edge en de Intrepid bezoeken. Spaarde me heel wat eurootjes uit zo.
De overige Musea of bezoeken heb ik rechtstreeks geboekt en gereserveerd. We blijven enkel op Manhattan, en alles wat we bezoeken is op vraag van de kinderen. Harlem had ik doodgraag met een gospeltour gedaan, maar dat zal ooit wel nog eens gebeuren!
6 april nemen we de trein naar Washington (mijn favoriete stad). In Washington is het op dat moment Cherry Blossom Festival. Alle Japanse kerselaars staan in bloei dan, moet zo mooi zijn!
In Washington (hotel Hilton Washington DC Capitol Hill) nemen we een hop off hop on bus om zo de kinderen veel informatie te laten kennen. Ook met een night tour erbij want dat vonden we vorige keer ook fijn. Zo kunnen we op de Mall de monumenten bezoeken en bekijken, want jammer genoeg zijn de meeste musea nog gesloten, zoals het Air and Space museum en ook Capital Hill kan je niet bezoeken.
Op het lijstje staat zeker de changing of the guard in Arlington en vooral veel sightseeing dus.
Op vrijdag 8 april staat er een basketballmatch tegen de New York Knicks (tickets ok en betaalbaar via een verified seller programma op ticketmaster) op het programma en op zaterdag is er de Cherry Blossom Parade op Constitution Avenue waar ik ons ook plaatsjes heb verzekerd om voor de eerste keer zo'n Amerikaanse parade met alle toeters en bellen mee te maken. Nadien nog een bezoek aan het Japans festival en vooral genieten van de sfeer met de Cherry Blossoms activiteiten.
Op zondag 10 april halen we de huurauto op en vertrekken we eerst naar Virginia (Luchtvaartmuseum...), rijden we door naar Gettysburg en arriveren we waarschijnlijk laat in Painted Post (Hotel Holiday Inn Express).
Op maandag 11 april is er eerst nog een test nodig (ik plan deze ook via testifly) want we gaan naar Niagara Falls. Eerst de Amerikaanse kant en vanaf hier moet ik alles nog boeken, maar het plan is om een hotel te boeken aan de Canadese kant (vandaar test nodig) en dan via Canada door te gaan naar Chicago.

Qua hotels slapen wij meestal op 1 kamer (2 kIng of queen bedden) anders wordt het soms toch onbetaalbaar. De kinderen weten dit en zijn hier snel mee akkoord gezien de andere activiteiten die we doen. Voor ons werkt dit dus prima