Reis elinev: 2wk Noordoosten.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
elinev
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 nov 2016, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis elinev: 2wk Noordoosten.

Bericht door elinev »

image.png
image.png (18.72 KiB) 1635 keer bekeken

Hi allemaal,

Heel voorzichtig probeer ik eindelijk weer wat vakantieplannen naar Amerika te maken. Graag leg ik mijn idee voor een reis Noordoosten in juni 2022 voor, hebben jullie misschien ideeën? Ik ben benieuwd of de route logisch is en of ik niet juist hele mooie stukken oversla. En wat zijn must-do's op de route?

Wat info: we reizen met zijn 2en. We zijn dol op steden en op natuur. Volgens mij is deze reis een mooie combinatie (wellicht veel stad, maar daar vermaken we ons juist prima). We zijn al eens in NYC geweest, dus kijken ernaar uit om daar juist wat niet-standaard dingen te doen. Daarvoor ga ik nog eens door dit forum spitten.

Overigens denk ik er nu aan om de reis met de auto te doen. Washington DC-NYC willen we per trein doen, de auto halen we dan op tijdens de laatste dag in NYC en leveren we de eerste dag Toronto in. We hebben nog nooit met een camper gereisd. Zou dat een aanrader zijn voor deze route of juist niet?

Ik kijk uit naar jullie reactie! Alvast heel erg bedankt. :-)

Eline
Laatst gewijzigd door markro op 21 feb 2022, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De topictitel aangepast.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: 3wk Noordoosten Washington DC - Toronto

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor!
Mijn eerste reactie is dat jullie een mooie route hebben opgesteld wat denk ik goed te doen is in de beschikbare tijd.
Wij hebben tijdens onze trip Lake Placid erg leuk gevonden, Ben & Jerry's even bezocht, Lake Champian overgestoken met de Ferry, in Albany het NY state museum bezocht en uiteraard wijn gekocht bij 1 van de vele wijngaarden bij de Finger Lakes. Bij de Falls een hotel met Fallview genomen :thumbup: En vanzelfsprekend een Lobster Roll op Cape Cod genuttigd (waar we overigens ook een hele dag gefietst hebben, aanradertje :wink: )
Waar ik twijfels over heb is of de drop-off kosten niet heel erg hoog zullen zijn wanneer je de auto in Toronto achter wil laten? Als het al mogelijk is? Mocht het niet kunnen of heel duur zijn zou je kunnen overwegen om de auto in Buffalo achter te laten en met de bus naar Toronto gaan. Of misschien het rondje net iets ander insteken en vliegen op DC en vertrekken vanaf NYC? Uiteraard wanneer er nog geen tickets zijn?
Met de camper hebben we geen ervaring en zou het echt niet weten of dat hier prettig zou zijn.
Grote Amerika fan
elinev
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 nov 2016, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis elinev: 3wk Noordoosten Washington DC - Toronto.

Bericht door elinev »

Bedankt voor je reactie en tips! Heel leuke dingen om zo onderweg te doen. Ik krijg er helemaal zin in.

Ik kom er ook achter dat het eindigen in Toronto wat omslachtig is. Inderdaad lastig en duur om een auto te vinden die je in Canada mag achterlaten. Misschien doen we er beter aan om Toronto over te slaan en gewoon in Amerika te blijven.

Je schrijft dat we dan de route een beetje anders kunnen insteken. Wat zouden we dan kunnen overslaan of toevoegen? Ik kwam er zelf niet zo goed uit met een leuke route van Niagara Falls naar Washington. Het stuk leek me erg saai, maar misschien verkijk ik me daarop.

We hebben nog geen tickets trouwens, dus alles is mogelijk.

Hartelijke groet!
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis elinev: 3wk Noordoosten Washington DC - Toronto.

Bericht door tomaat85 »

Toronto overslaan is zeker een goede optie. Wij vinden Toronto echt leuk en hebben er al vaker een weekje doorgebracht. Door hem weg te laten krijg je meer tijd onderweg. Het is geen literair hoogstandje maar onze blog van destijds beschrijft wel precies wat wij gedaan hebben van DC naar de Falls. http://85tomaat.blogspot.com/2014/09/wouw.html.
We hadden Airbnb in DC en in Brooklyn. Echt perfect, einde van de dag voor vertrek uit DC auto gepakt en in de ochtend direct op weg. In Brooklyn de boodschappen uitgeladen en daarna over de Brooklyn Bridge naar Midtown om de auto in te leveren..dat gaan we dus nooit meer vergeten :wink: .
Er zijn veel meer reisverslagen op het forum, ik zou je echt aanraden die te lezen en zo jullie eigen plan te trekken. Je hebt nog even om eea uit te zoeken, veel plezier daarmee...en dan bij het uitvoeren ook natuurlijk :D
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis elinev: 3wk Noordoosten Washington DC - Toronto.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden in 2012 een route van Washington naar Boston met vrijwel alles wat in jouw route staat. Misschien heb je iets aan aan ons reisverslag.

Marianne
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis elinev: 3wk Noordoosten Washington DC - Toronto.

Bericht door Pepito »

Je zou ook vanaf NY richting Niagara kunnen gaan, en dan via de meren en bergen als laatste richting Boston en vanaf daar terugvliegen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
elinev
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 nov 2016, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis elinev: 2wk Noordoosten

Bericht door elinev »

Hi,

Bedankt weer voor de aanvullende tips. De reisverslagen heb ik ook bekeken. Handig! En leuk voor de voorpret.

Helaas bleek vandaag dat we het toch met een week minder moeten doen ivm werk. Ik heb de topictitel alvast aangepast.

Mijn idee is nu het volgende:
image.png
image.png (14.57 KiB) 1482 keer bekeken
Ik twijfel erg over het stuk tussen Washington DC en Boston. Hopelijk kunnen jullie helpen!

Tussen Washington en Boston willen we graag een paar dagen in een mooie omgeving rondkijken, leuke dingen doen (suppen? kanoen? wijntour?; we zijn niet echt wandelaars), maar ook relaxen en genieten van het (hopelijk) mooie weer.
  • Optie 1 is om (zoals in het schema) na Washington direct door te rijden naar Finger Lakes en daar een paar dagen te blijven. Een lange rit, maar wel effectief. We zouden een stukje kunnen omrijden via Amish Country. Ik verwacht dat we daar geen tours gaan doen want het voelt toch wat als 'aapjes kijken'. Of valt dat mee en is het een gemiste kans dat niet te doen?
  • Optie 2 is om vanuit Washington te stoppen in bijv. Gettysburg of Pittsburg of gewoon een suffe maar praktische stopplek. We zullen toch wat later onderweg zijn ivm het ophalen van de huurauto. De Finger Lakes kunnen we dan doen op de reis van Niagara Falls naar Boston (dan in Ithaca, omdat het net wat verder op de route is). We kunnen dan de Stockbridge stops skippen, maar hebben wel een lange reisdag en komen in de middag in Boston aan.
image.png
image.png (13.96 KiB) 1482 keer bekeken
Of zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie en kan overwegen? Of andere verbetermogelijkheden?

Superbedankt weer!
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis elinev: 2wk Noordoosten.

Bericht door butterfly »

Wij hebben in 2017 een rondje noordoost gemaakt. Tijdens ons rondje zijn we een week bij onze familie in Virginia Beach geweest, dus we hielden ook een dag of 18 over voor de rest. Ik heb je een pb gestuurd met ons reisverslag van destijds, misschien heb je er wat aan bij het plannen van je dagen.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis elinev: 2wk Noordoosten.

Bericht door Ruud2004 »

Ik zou toch proberen Toronto in je reisschema op te nemen, nu laat je deze geweldige stad wel heel erg snel vallen. Toronto ligt niet al te ver van de Falls en is gewoon een hele leuke stad om te bezoeken. Je zou dan een nachtje Boston en Ithaca kunnen laten vallen. Vwb de Amish en andere items in je reisroute, zie ons reisverslag van 2013. (verslag is al wat ouder, dus sommige zaken wel even nalopen)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis elinev: 2wk Noordoosten.

Bericht door BonnyR »

elinev schreef:
21 feb 2022, 22:36
Hi,
  • We zouden een stukje kunnen omrijden via Amish Country. Ik verwacht dat we daar geen tours gaan doen want het voelt toch wat als 'aapjes kijken'. Of valt dat mee en is het een gemiste kans dat niet te doen?
Wij hebben zowel een tour gedaan, als zelf rondkijken. Een tour geeft wat achtergrond informatie, maar wij vonden het leukste om de lokale markten met producten te bezoeken. We reden tijdens de tour langs een lokale schoenen winkel, die we daarna nog bezocht hebben. Dat was echt helemaal tussen locals echt leuk, hier en daar een praatje gemaakt. Vooral de kinderen waren erg nieuwsgierig naar die " vreemde " lui. Schoenen waren ook nog prima geprijsd , dus ook nog twee paar gekocht 😁Ook een bezoek aan een Amish restaurant met allemaal paarden en wagens voor de deur was een ervaring en lekker eten 😋 de tours die wij hebben gedaan werd door de Amish zelf aangeboden, zoals de meeste tours in dat gebied, dus aapjes kijken is meer op visite komen tegen betaling.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis elinev: 2wk Noordoosten.

Bericht door tomaat85 »

Ik vindt het lastig om te reageren als in wat jullie wel of niet zouden moeten doen, met zoveel mensen (die allemaal hun rondje(s) als referentie hebben) zijn er even zoveel meningen, ideeën, voorkeuren etc. Hopelijk helpen ze jullie met het maken van de keuze's.
Jammer genoeg hebben jullie moeten inkorten maar aan de andere kant, "alles" zien is onmogelijk (al weet ik niet eens wat "alles" dan is :wink: ??) en de keuze's die je maakt zijn altijd goed, je hebt ze immers zelf gemaakt :thumbup:
Mijn 5 ct, Ik deel de mening dat Toronto erg leuk is en zeker de moeite waard, zoveel meer dat je aan 1 of 2 dagen misschien niet genoeg hebt?.
Wij vonden Boston dan weer een teleurstelling (maar we kwamen uit DC, via Toronto met veel erg fijne ervaringen onderweg en Boston was de grote stad net voordat we naar NYC zouden gaan. Mogelijk wat het niet ons moment?).
Wij zouden bv Cape Cod hoger prioriteren dan Boston. Watkins Glen hebben wij enorm genoten maar meer dan 1 hele dag is misschien weer wat veel, maar uiteraard geen idee wat jullie plannen daar zijn.
Je komt langs Rickets Glen, hier heb je een erg leuke wandeling langs de watervallen, die je zou kunnen overwegen met het inruilen van een nacht Watkins Glen?
De Falls heb je (opnieuw naar mijn inzicht) geen hele dag nodig. Wanneer je daar in de middag aankomt heb je wat tijd om te verkennen en uiteraard het avond "circus" te aanschouwen. Overweeg een Falls view kamer, daar hebben wij enorm van genoten. En dan vroeg op zodat je de eerste boot kan pakken en daarna weer op pad. Maar ja, ga/wil je ook naar de Canadese zijde dan wordt het misschien weer krap en moet je er al begin middag zijn. En als je toch aan de Canadese zijde bent is Toronto wel weer erg dicht bij :?
Lancaster is idd de moeite waard maar met 1 nacht ook wel voldoende (maar wij hebben geen tour gedaan, alleen zelf rond gereden).
Nogmaals veel wijsheid met plannen en niet vergeten he, je mist niks want het is jullie reis!
Grote Amerika fan
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis elinev: 2wk Noordoosten.

Bericht door mtl »

Routes maken is lastig. Maar bedenk wel dat niks moet.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis elinev: 2wk Noordoosten.

Bericht door tomaat85 »

mtl schreef:
22 feb 2022, 17:10
Maar bedenk wel dat niks moet
Hear Hear!
Grote Amerika fan
elinev
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 nov 2016, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis elinev: 2wk Noordoosten.

Bericht door elinev »

Wat ontzettend fijn, deze reacties! En inderdaad ook goed om te realiseren dat alle keuzes goed zijn. Een mooie reis wordt het toch wel!

Ik ga mij zeker verdiepen in Toronto (en de evt. inreisvisums) en in wat we dan zouden willen doen in bijv. Boston en op de andere plaatsen. En neem jullie tips over de tijd die nodig is voor de verschillende plaatsen mee!

Superbedankt voor al jullie ervaringen en het meedenken. Dat helpt enorm!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis elinev: 2wk Noordoosten.

Bericht door Martin & Marianne »

Is het een optie om NY nu over te slaan? Dat geeft je de gelegenheid om wat meer natuur toe te voegen, want de steden hebben nu wel heel erg de overhand. Toronto toevoegen lijkt me lastig met 2 weken.
Had je onze 2012- route al bekeken?

Marianne
Gebruikersavatar
UtopiaX
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 sep 2010, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Aalst

Re: Reis elinev: 2wk Noordoosten.

Bericht door UtopiaX »

Watkins Glenn lijkt mij ruim die dagen, je hebt Letchworth SP in omgeving wat ook leuk is en Buffalo zelf. Bij Watkins Glenn heb je ook de race track overigens 👍.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer