Reis Petitfour: Meivakantie New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
petitfour
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2022, 18:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Petitfour: Meivakantie New York

Bericht door petitfour »

Nu het reisadvies eindelijk naar groen is voor de Verenigde Staten, durf ik langzaam mijn reis te plannen voor New York.
Vliegtickets en hotels staan vast, 1 mei vlieg ik vanaf Dusseldorf naar JFK via Heathrow. 6 mei om 23u vliegen wij met dezelfde route weer terug.

Dit wordt de tweede keer dat we naar New York gaan, de meeste 'bekende' bezienswaardigheden hebben wij dus al gezien. We willen juist wat minder populaire dingen doen, en ben opzoek naar tips.

Ik ben van plan om een simkaart te kopen voor wat internet, 5 jaar geleden had ik dit niet en toen ook niet gemist. Voor mijn gevoel wat overal wifi. Maar juist ook met het idee om af en toe 's avonds eens een uber te pakken lijkt mij dit handig. Mijn oog was gevallen op arieli.

New York Pass, waarschijnlijk 2 of 3 dagen. Lijkt mij genoeg om alles te doen wat we nog echt willen doen (one world trade, the edge en guggenheim staan op ons lijstje).

We willen naar een outlet mall, nu is mijn oog gevallen op Jersey Gardens of Woodbury. Beide zijn bereikbaar met de bus, Jersey Gardens is een halfuur en Woodbury 1uur. Voorkeur gaat uit dus naar Jersey Gardens, hebben de meeste merken die wij interessant vinden. Echter, hoe bevalt deze busreis?
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis Petitfour: Meivakantie New York

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor..
Over Woodbury kan ik niets zinnigs zeggen, niet geweest. Jersey Gardens wel, 2 keer zelfs :) De bus die wij de eerste keer hebben genomen zat heen vol met mensen met lege koffers en terug waren het volle koffers :wink: Wij vonden het toen leuk. De tweede keer viel het ons wat tegen maar eerijk is eerlijk, dit was op onze laatste dag en hadden we wat tijd te overbruggen (en hadden we inmiddels op onze USA roadtrips ook al meerdere outlets bezocht).
Weet dat er in Fulton Street Brooklyn ook een paar factory outlet winkels zitten en ook op Staten Island zit een kleine outlet (die net achter de ferry terminal ligt), niet geweest hoor maar wel gemarkeerd als optie.
Mijn ervaringen met Arieli zijn goed (4 USA/Canada vakanties plezier van gehad en probleemloos) maar de laatste keer is wel al weer 4 jaar geleden. Ik heb zelf erg prettig gevonden dat je bij aankomst ook direct gebruik kan maken van internet en niet eerst naar een winkel hoeft, geen idee wat sinds toen nu allemaal mogelijk is hoor, inmiddels zijn er veel meer goede en goedkope opties bijgekomen (je hebt het topic op dit forum vast gevonden) wat je meer opties geeft.
Wij gaan zelf weer in oktober en hebben veel tips gemarkeerd van deze vlogger, https://www.youtube.com/c/HereBeBarr
Wij hebben ook het subway museum erg leuk gevonden, kost je geen hele dag en is echt geinig (uiteraard persoonlijke mening)
En overweeg ook zeker om fietsen te huren en wat bruggen te fietsen en Brooklyn ruim de tijd te geven, je krijgt er vast geen spijt van..
Veel wijsheid met beslissen en plezier met "puzzelen" en uiteraard met de uitvoering :D
Grote Amerika fan
petitfour
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2022, 18:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Petitfour: Meivakantie New York

Bericht door petitfour »

Ik heb een planning gemaakt voor onze reis, tips hoor ik graag ;)
We hebben een New York Pass, maar zo te zien kun je alleen vooraf voor het empire state building reserveren. Iemand die weet of dat klopt?

Dag 0
- aankomst hotel rond 1500-1530(?)
- Boodschappen
- Times square

Dag 1
- eerste ferry naar ellis island (rond 930)
- Museum of immigration
- One world observatory
- Brooklyn Botanic garden
- Brooklyn park
- Brooklyn bridge
- Financial district?

Dag 2
- highline
- Vessel
- Chelsea market
- Greenwich village
- Soho
- The edge (Misschien dat we dit 's te gelijk met de vessel doen, maar met zonsondergang als we zo naar binnen kunnen lijkt mij ook tof. Maar dat is mij niet duidelijk)

Dag 3
- central park bike rental
- Guggenheim
- Williamsburg
- Nog tips voor deze dag?

Dag 4
- Outlet jersey gardens
- ?
- Empire state building (reserveren voor zonsondergang)
- Rooftopbar/restaurant met uitzicht (Aanraders zijn welkom! Ons hotel zit in de buurt van de hudson yards, dus het is fijn als het op loopafstand is).

Dag 5
Nog in te vullen, voor deze dag willen we geen planning maken maar nog de dingen doen die we nog willen doen.
18u taxi naar vliegveld.

Het plan was om wat minder populaire hotspots te pakken, alleen ik word erg gelukkig van uitzichtpunten dus die wil ik zoveel mogelijk mee pakken. Tips voor restaurant/musea altijd welkom
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Petitfour: Meivakantie New York

Bericht door chell »

Ik vind sommige van je dagen wel erg vol. Wij hadden bijvoorbeeld ook de eerste boot naar Ellis Island en waren pas tegen tweeën weer terug aan land. En Central Park, museum en dan nog naar Williamsburg lijkt me ook best veel op één dag.

Maar misschien kun je iets met ons verslag van afgelopen week: https://duizelreizen.nl, we zijn op best wat van de plekken geweest die jij ook benoemd.
Onze laatste dag ontbreekt nog, die blog moet ik nog even typen morgen :)
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer