Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Heerlijke tips, bedankt. Ik vind een rideshare zeker een acceptabel alternatief. Komen deze echter niet vast te staan in het verkeer?

High Line mét Chelsea Market staat ook op de planning. Het kan altijd dat we een aantal dingen overslaan, het moet namelijk leuk blijven, en de kans is groot dat we wel nog eens terug gaan. Ik pas me ter plekke aan aan de 'wensen' van de kinderen, als zij op een bepaalde dag aangeven genoeg gewandeld dan houden we daar zeker rekening mee.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Zonet de 4 New York Pass' gekocht voor 10 dagen - Eric's New York heeft een code (ERICSAVE15) die tijdelijk 15% korting geeft, doe er je voordeel mee :wink:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door IngridUSA »

Heerlijk vooruitzicht! Ik zou 1 ding anders doen:
Dag 3, dinsdag 12/7
- Ochtend: Bezoek Battery Park
- Late voormiddag: ferry naar vrijheidsbeeld,

Dat zou ik echt omdraaien (of plan iets anders die ochtend als je al tickets hebt voor het Vrijheidsbeeld).

Valt het park je (net als ons) wat tegen dan moet je daar blijven wachten tot je de boot op kunt, of alsnog naar elders. Beetje wandelen en over het water kijken. Er is verder niks te doen. Maar waarschijnlijk heb je al tickets?
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Hey @IngridUSA

Neen, ik heb geen plannen om in het Vrijheidsbeeld te gaan. De ferry ernaartoe is zonder ticket lees ik, gewoon first come first served? En in mijn pas zit een ticket voor bezoek aan Ellis Island. Ik kan het dus prima omdraaien.

Ik lees vaak dat ik zo vroeg mogelijk een aanrader is voor de ferry naar het Vrijheidsbeeld?

Ook de 7-day unlimited metrocards zijn binnen. Enkel nog de eSims en we zijn echt helemaal klaar. Minder dan 4 weken nog!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door IngridUSA »

Ah ik snap het! Nou dat scheelt en dan maakt het niet uit. Of vroeg gaan nodig is weet ik niet. Misschien kan iemand anders daar wat van zeggen. Ik had tickets voor 11:30 en dat was prima. Je moet echter nog wel in de rij voor bagage controle in een soort tent, maar dat liep gewoon best lekker door.

Ik had ook de metro cards al besteld, heerlijk. Echter daar nog 1 nieuwe moeten kopen omdat die van dochter ineens niet meer in haar zak zat.

Let met de kinderen goed op in de draairekken in de metro. Die draaien maar 1 slag en we zagen er eentje die te ‘vroeg’ erin ging en niet door kon draaien terwijl de ouders er al doorheen waren. Het loste zich wel op met een kaart van een andere passagier, maar we hoorden dat je dan een kwartier later pas je eigen kaart opnieuw kan gebruiken (in dat station). Het was even lichte paniek want je bent letterlijk van elkaar gescheiden.

Wij deden dan trouwens altijd 1 ouder als eerste en de ander als laatste, ook op bv. vliegvelden. Je weet maar nooit. Maar nu dwaal ik af :wink:
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Bedankt voor de tips, nemen we zeker mee!
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door heidem »

Timothy555 schreef:
15 jun 2022, 22:35
Neen, ik heb geen plannen om in het Vrijheidsbeeld te gaan. De ferry ernaartoe is zonder ticket lees ik, gewoon first come first served? En in mijn pas zit een ticket voor bezoek aan Ellis Island. Ik kan het dus prima omdraaien.
Als je met de ferry de boot naar Ellis Island en Liberty Island bedoelt, dan is het goed om in de gaten te houden dat die maar tot op zekere hoogte first come first served is (de boot is ook niet gratis maar hij zit in de New York City Pass). De boot zelf is op zich "first come, first served", maar je kunt op voorhand tickets reserveren en die geven je dan een tijdslot voor het security checkpoint waardoor je voorrang hebt bij de bagage controle. Als je niet op voorhand tickets reserveert kom je in een rij terecht die behoorlijk lang kan worden (in een rij beland je waarschijnlijk sowieso, ook met tickets). Er is ook een mogelijkheid om tickets voor de boot te reserveren met de New York Pass: https://newyorkpass.com/en-us/statue-of ... lis-island

Vroeg gaan heeft als voordeel dat het nog rustig is op Liberty Island en Ellis Island. Met de eerste boot aankomen op Ellis Island betekent bij wijze van spreken dat je het eerste half uur het eiland zo ongeveer voor jezelf hebt. Als je een ticket hebt voor 14.00 of later, haal je het volgens Statue Cruises overigens niet om zowel Liberty Island als Ellis Island te bezoeken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Gouden tip ook, Thanks. Ik heb de planning lichtjes liggen aanpassen en ga nu voor de eerste boot om 9AM of de tweede om 10 AM en Battery Park bekijken als we terugkomen (het volgende item op de planning is een wandeling door Wall Street).

Het is dan de twee volledige dag, mogelijks hebben we last van jetlag en er dus vroeg uit en is 9AM haalbaar. Maar met twee kinderen wil ik het ook niet rushen…
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Tipsy_1 »

ik zou die statue of liberty/ellis island ferry zeker ook op voorhand boeken!
Zelf had ik de eerste boot genomen en ik liep als allereerste het (toen nog lege) eiland op, was top. (toen kon je nog in de crown, ik denk dat nu enkel de piedestal (voetstuk) kan)
Ook handig om geboekt activteiten 's morgens te doen, dan hoef je de rest van de dag geen klok meer in de gaten te houden en ben je meer flexible. Vergeet zeker de Sea carousel niet in battery park als het met kinderen is. Ik vind dat als 41 jarig kind geweldig :lol:
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Hopla, weeral iets op het lijstje :clap:

Zij het voor mijn vrouw en kinderen, zo’n attracties moet ik passen of ik heb een paar uur een draaierige maag. Theekopjes en dergelijke moet ik ook altijd passen.
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Vlinder72 »

Wij zijn net terug. In de new york pass zit ook de circle line. Er gaat een express tour van ongeveer 1 uur vanaf battery park naar de brooklyn bridge en het vrijheidsbeeld. Deze tour was erg leuk. Commentaar was interessant. En mijn kinderen vonden het fijn dat het niet te lang was en de boot heel dicht langs het vrijheidsbeeld vaart. Boot gaat elk uur.

Ook leuk en handig met kinderen vonden wij de big bus hop on hop off bus. Ook inclusief. Wij zijn niet uitgestapt maar blijven zitten. Goed voor de vermoeide voeten en was vreselijk heet die dag dus even niet in de hitte wandelen was fijn ('s middags stsp je zo op de bus vanaf times square, de wachtrijen zijn dan wel weg,).
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Er staan twee cruises met circle line en de twee routes met de hop on hop off bus op het schema :-) Zijn inderdaad zaken waarbij de vermoeide benen even kunnen uitrusten.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door kwarktaart »

In 2019 zijn wij met ons gezin naar NY geweest een week, onze jongens waren toen tussen de 8 en 14. Wat we tot op de dag van vandaag nog steeds prachtig hebben gevonden was een avondcruise met een oude zeilboot. Bij zonsondergang langs het vrijheidsbeeld varen en de skyline van NY. Dit was meer dan geweldig en zou ik je zeker aanraden!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Wel, ik heb de avondcruise ‘Harbor Lights’ can Circle Line ingepland staan. Dat is natuurlijk geen zeilboot, maar anderzijds is geen van ons een ‘botenliefhebber’. Zou dit een grote meerwaarde hebben tegenover een commerciële boottocht zoals die van Circle Line?
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door kwarktaart »

Geen van 5-en botenliefhebbers hier, maar die trip was een van de mooiste dingen die we gedaan hebben (en we hebben al heel wat gereisd). Sfeer aan boord van dat schip was geweldig, muziekje erbij, erg leuk en iets om nooit te vergeten.
https://www.manhattanbysail.com/shearwater/sunset-sail/
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Dat ziet er wel heel leuk uit. Ik zet het alvast tussen mijn favorieten :-)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Minder dan 3 weken. Het komt nu echt korterbij... :clap:
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

heidem schreef:
16 jun 2022, 10:37
Timothy555 schreef:
15 jun 2022, 22:35
Neen, ik heb geen plannen om in het Vrijheidsbeeld te gaan. De ferry ernaartoe is zonder ticket lees ik, gewoon first come first served? En in mijn pas zit een ticket voor bezoek aan Ellis Island. Ik kan het dus prima omdraaien.
Als je met de ferry de boot naar Ellis Island en Liberty Island bedoelt, dan is het goed om in de gaten te houden dat die maar tot op zekere hoogte first come first served is (de boot is ook niet gratis maar hij zit in de New York City Pass). De boot zelf is op zich "first come, first served", maar je kunt op voorhand tickets reserveren en die geven je dan een tijdslot voor het security checkpoint waardoor je voorrang hebt bij de bagage controle. Als je niet op voorhand tickets reserveert kom je in een rij terecht die behoorlijk lang kan worden (in een rij beland je waarschijnlijk sowieso, ook met tickets). Er is ook een mogelijkheid om tickets voor de boot te reserveren met de New York Pass: https://newyorkpass.com/en-us/statue-of ... lis-island

Vroeg gaan heeft als voordeel dat het nog rustig is op Liberty Island en Ellis Island. Met de eerste boot aankomen op Ellis Island betekent bij wijze van spreken dat je het eerste half uur het eiland zo ongeveer voor jezelf hebt. Als je een ticket hebt voor 14.00 of later, haal je het volgens Statue Cruises overigens niet om zowel Liberty Island als Ellis Island te bezoeken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Ik heb de reservering op de gewenste datum en tijdstip kunnen maken. Ik heb de 4 New York Pass codes moeten ingeven en vervolgens mijn contactgegevens. Ik ging er van uit dat het systeem zelf weet hoeveel personen er komen aan de hand van het aantal codes/vouchers dat je ingeeft. Op mijn confirmatie staat nu echter 1 adult. Ik kon dit verder ook nergens aanpassen…
Is dit ok?
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door heidem »

Timothy555 schreef:
22 jun 2022, 11:30
Ik heb de reservering op de gewenste datum en tijdstip kunnen maken. Ik heb de 4 New York Pass codes moeten ingeven en vervolgens mijn contactgegevens. Ik ging er van uit dat het systeem zelf weet hoeveel personen er komen aan de hand van het aantal codes/vouchers dat je ingeeft. Op mijn confirmatie staat nu echter 1 adult. Ik kon dit verder ook nergens aanpassen…
Is dit ok?
Misschien dat anderen hier ervaring mee hebben, maar ik heb de New York Pass nooit gebruikt en heb daarom geen idee.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Net opgelost na chat-contact, moest per NY Pass een aparte reservering maken. Is gelukt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer