Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Hallo allen,

Kreeg in het algemene NYC-topic de raad een apart topic te openen om meer tips te krijgen omtrent mijn citytrip.

We gaan in de zomervakantie met z'n 4en (ik, m'n echtgenote, en twee dochters 9 & 12 jaar) voor 9 dagen naar New York City. Ik en mijn vrouw zijn al meerdere keren in de VS geweest (altijd Las Vegas), maar nog nooit in New York City. De kindjes kwamen nog nooit in de VS.

Onze zomervakanties bestonden tot hiertoe altijd uit een tot twee weken niets doen in een luxeresort, dus dit is een trendbreuk. Ik heb er uitvoerig met de jonge dames over gesproken en ze zien het zeker zitten om naar NYC te gaan, wetende dat ze niet elke dag aan het zwembad kunnen rondhangen en onbeperkt drinken/ijsjes/eten kunnen halen op elk mogelijk moment van de dag. Wel wil ik absoluut rekening met ze houden door enkele activiteiten in te plannen die ze leuk vinden, én door het wandelen te beperken (als in, geen 15 km per dag zoals ik wel doe wanneer ik zelf in bvb. Vegas ben).

Ik plan een New York Pass aan te schaffen voor ons 4 voor 10 dagen (kostprijs momenteel met 10% korting $1008). Ook plan ik op dag 2 een 7-day unlimited metrokaart aan te schaffen voor ons 4.

Hieronder het schema dat ik in grote lijnen opgesteld heb. Ik heb me hiervoor laten begeleiden door een goede vriend van me die er reeds 10 keer geweest is. Hij vindt dat ik me de eerste keer zeker moet laten leiden door heel wat 'toeristische' activiteiten en 'waarschuwde' me voor de hitte in NYC in juli. Ik ben op zoek naar leuke tips/extra's, heel leuke eettentjes, leuke rooftopbars (waar kinderen mee mogen). Verder apprecieer ik het heel erg dat jullie er me attent op maken mochten er echte hiaten of onrealistische dingen in het schema zitten.

Verder geef ik nog mee ter info dat we tegen dan alle 4 gevaccineerd zijn (jongste wacht nog op haar 2de prik nu). Ikzelf en mijn echtgenote zijn geboosterd, mijn oudste dochter mag in juni geboosterd worden als de regels niet veranderen. Ik verwacht dus geen problemen in NYC waar je op enorm veel plaatsen een vaccinatiebewijs moet tonen om binnen te mogen.

Vluchten zijn nog niet geboekt, ik hou drie rechtstreekse opties vanuit Brussel (Zaventem) in de gaten: Brussels Airlines en Delta vliegen rechtstreeks op JFK, United vliegt op EWR.

Hotel is geboekt: Riu Plaza Times Square Manhattan, met ontbijt (waar we niet elke dag gebruik van zullen maken vermoed ik).



Dag 1, zondag 10/7

- Vlucht naar NYC
- Yellow Cab naar hotel
- Wandeling omgeving Times Square + verkenning omgeving hotel (dat op 100 meter van Times Square ligt)

Dag 2, maandag 11/7

- Activeren MetroCard 7 dagen
- Voormiddag: HopOn/HopOff Big Bus Uptown Route
- Namiddag: HopOn/HopOff Big Bus Downtown Route
- Avond: vrij

Dag 3, dinsdag 12/7

- Ochtend: Bezoek Battery Park
- Late voormiddag: ferry naar vrijheidsbeeld, bezoek Liberty Island, ferry naar Ellis Island, bezoek Museum of Immigration.
- Namiddag: terug naar Manhattan, wandeling in/rondom Wall Street
- Avond: bezoek Madame Tussauds Times Square

Dag 4, woensdag 13/7

- Ochtend: wandeling naar Central Park. Bike Rental
- Voormiddag: Central Park verkennen met de fiets
- Namiddag: Virtual Reality Experience 'Escape Virtuality'
- Avond: Broadway Musical meepikken. Daar en dan beslissen welke aan een ticket booth. Prijzen op voorhand zijn duur, dus kijken we daar wel wat over schiet.
- Late avond: bezoek Empire State + observation deck Empire State

Dag 5, donderdag 14/7

- ochtend: bezoek 9/11 memorial + meteen bij opening bezoek 9/11 museum (door corona moet je tijdslots reserveren en als er nog tickets over zijn is het best zeer vroeg te gaan. Je kan echter op voorhand geen tijdslot reserveren met de New York Pass, iets wat bij vele andere attracties wél lukt. Als je het 100% zeker wil zien moet je apart tickets kopen op dit moment. Mijn vriend gaf me de raad dit niet te doen, vond het zelf "leuk om eens te zien, maar geen must-see" - we spreken dan over het museum, niet de memorial die sowieso gratis is).
- late voormiddag: bezoek One WTC Observatory Deck
- Middag: metro naar Coney Island. Dagje aan het strand hangen, de pretparkattracties/kermisattracties doen, Nathan's Famous bezoeken, NY Aquarium bezoeken.

Dag 6, vrijdag 15/7

- Voormiddag: Bezoek Edge Observatory
- Late voormiddag en namiddag: Shoppen/Wandelen 5th Avenue
- Namiddag: Ice Cream Museum
- Late namiddag: bezoek Top of the Rock + Rockefeller Center
- Avond: rooftopbar 230 5th

Dag 7, zaterdag 16/7

- Ochtend: bezoek Intrepid Sea Air Space Museum
- Roosevelt Tramline naar Roosevelt Island + korte wandeling en terug
- 3pm: Circle Cruise Line best of NYC (3 uur durend)
- Avond: bezoek Grand Central Terminal, bezoek foodcourt & bezoek Whisper Corner Grand Central

Dag 8, zondag 17/7

- ochtend: Metro naar Brooklyn (eerste halte in Brooklyn afstappen)
- Brooklyn Bridge richting Manhattan afwandelen
- Wandelen/winkelen in SoHo, Little Italy, Chinatown.
- High Line afwandelen

Dag 9, maandag 18/7

- Voorlopig geen plannen gemaakt. Vrij gelaten voor dingen die we zeker nog moeten doen en die ik nog niet opgenomen heb.

Dag 10, dinsdag 19/7

- Geen plannen, behalve dat we rond 3pm (afhankelijk welke vlucht/maatschappij) richting de luchthaven moeten.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Elizabeth Henry »

Leuke plannen! Goed uitgedacht ook al. Wat suggesties:

Dag 3: Vaak wordt aangeraden om de dag na aankomst Liberty/Ellis Island te doen. Omdat je waarschijnlijk vroeg wakker bent door de jetlag, kun je de eerste boot reserveren en ben je de drukte voor.

Ik zie the Edge, Top of the Rock en One WTC, op achtereenvolgende dagen. Vraag is of dat nodig is. Maar misschien zit dit in je pas? Van passen heb ik geen verstand.

Onlangs is Little Island Park geopend, dat lijkt me ook een leuke bezienswaardigheid met kinderen.

Dag 9 en 10 zijn goed om open te houden. Waarschijnlijk ga je onderweg dingen tegenkomen die je graag zou doen, maar nu niet in je schema passen. Misschien een bezoek aan één van de andere boroughs, is nu voornamelijk Manhattan.

In de zomer kan het inderdaad vervelend warm zijn, niet alleen buiten maar ook in de metrostations. Dat kan wel iets doen met je energieniveau.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Elizabeth Henry »

Ik weet trouwens niet helemaal wat de 'late voormiddag' betekent, maar hou er rekening dat je best een tijdje onderweg bent naar Coney Island. En ook weer terug.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Hey @Elizabeth Henry , bedankt voor je input :thumbup:

Mezelf kennende zal ik wel meer dan enkele dagen last hebben van de jetlag. Ik zie er geen probleem in om ook op dag 2 vroeg uit de veren te moeten.

Met late voormiddag bedoel ik 11u, 11u30. Coney Island is een uurtje met de metro vanaf Times Square (40-tal minuten vanaf het WTC-memorial), dus ik zie ons er wel tegen 2pm ofzo geraken.

De vele observatiedekken zitten inderdaad in de passen. Hoeft niet overal uren te duren. Mijn vrouw maakt heel graag mooie foto's, en zelf zijn we verzot op stedelijk gebied, dus we doen het vooral voor de uitzichten en foto-opportuniteiten.
Je betaalt makkelijk 40-50 USD per persoon per gebouw, dan heb je er de passen heel snel uit natuurlijk.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door BonnyR »

Ny is superleuk :thumbup: en jullie hebben leuke plannen,maar als ik eerlijk ben dan is het allemaal best veel. Als ik aan mijn kids denk, die zouden op een gegeven moment aardig de hakken in het zand zetten. Maar je kent je eigen kids het beste 😉
Als ik bijvoorbeeld alleen naar dag 5 kijkt, het 9/11 museum kan je heel wat tijd doorbrengen en dan ook nog WTC en " dagje strand" . Dat wordt rennen... geintje...maar ik zou eerder een NY pas 7 uit 10 dagen oid doen. Dan kun je bijvoorbeeld echt een dagje strand doen en rust inbouwen. Vooral omdat jullie ook de nodige plannen voor een aantal avonden hebben staan. Mijn ervaring is dat je ook aardig wat tijd kwijt bent om te reizen van A naar B. Ik ben zelf erg gecharmeerd van de FB pagina van Eric. Hij geeft daar veel leuke tips.
https://www.facebook.com/NewYorkNL/
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Bedankt @BonnyR !

Ik denk dan dat we bijvoorbeeld de metro nemen om tegen 9u bij het museum te zijn, museum en memorial bezoeken, tegen 11u30 1WTC naar boven, en tegen bijvoorbeeld 13u terug de metro in naar Coney Island, om er dan de hele namiddag/avond te spenderen tot we het gezien hebben. Lijkt me doenbaar, of zie ik het echt verkeerd?

Ik heb inderdaad gedacht aan de pass voor 7 dagen nemen in plaats van 10, maar de meerprijs voor 3 extra dagen voor ons vier samen is $106...
Ook het einde niet, als ik één activiteit extra doe is het 'terugverdiend'.

Ik volg intussen de Facebookpagina van Eric, fantastisch wat je daar ziet passeren :thumbup:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door BonnyR »

Timothy555 schreef:
09 feb 2022, 17:03
Bedankt @BonnyR !
Ik heb inderdaad gedacht aan de pass voor 7 dagen nemen in plaats van 10, maar de meerprijs voor 3 extra dagen voor ons vier samen is $106...
Ook het einde niet, als ik één activiteit extra doe is het 'terugverdiend'.
Dan is de keuze snel gemaakt 😃 wij hadden trouwens de optie op de pas om een gedeelde taxi te reserveren. Moet zeggen exact op afgesproken tijdstip .
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Marielleh »

NY is twintig jaar geleden voor mij dus moeilijk op inhoudelijk iets te zeggen.
Wel dacht ik hetzelfde als Bonny; dat wordt had werken met twee kids!! Hahaha.
First of all; jij kent ze het beste en kunt de inschatting dan ook het beste maken, maar de stap van twee weken all inclusive naar NY op deze manier is wel echt van het ene naar het andere uiterste :lol:

Kijkens naar mijn eigen kind zou zeker het avondprogramma echt een stap te ver zijn na al zulke drukke dagen. Maar dat hangt ook samen met slaapbehoefte en die verschilt uiteraard echt wel fors van kind tot kind en ik denk dat wij na een paar dagen echt een oververmoeid en bezienswaardigheid-moe kind zouden hebben, maar ook daarin is het ene kind het andere niet…..

De dag over vind ik wel slim. Als je toch gaandeweg merkt dat het ergens te veel wordt kun je wat skippen en de “overloopdag” gebruiken. Of evt. ergens in het midden inpassen en een rustige dag houden als het toch wat veel blijkt te zijn.

Wat betreft die passen; ja voor dat verschil neem je die dagen erbij! Wij hebben ze in andere steden gebruikt en vonden het ideaal. Bijkomend voordeel is dat je, omdat je niet voor alles los afrekend, ook niet het idee hebt dat je je geld vergooid als je ergens niet zo lang binnen bent. Je loopt makkelijks ergens naar binnen wat je anders over zou slaan omdat je het de kosten niet waard vind. Met time-slots is dat makkelijk binnenlopen overigens wel een stuk minder makkelijk.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooie planning, maar hou het als leidraad en probeer niet alles te willen. Misschien is wat meer tijd om te winkelen of om eens niets te doen ook wel lekker. Wij zijn er met onze dochters 3 dagen geweest, en die waren ook aardig vol, maar met meer dagen wordt het op een gegeven moment toch wel vermoeiend. Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag. Ellis Island vonden onze dochters erg interessant. Wij deden dat op de eerste dag, dat is goed bevallen want je bent dan vroeg wakker.
Wij hebben niet gefietst, maar dat lijkt me wel erg leuk. Je kunt kijken of je dat niet op een zondag wilt doen, dan rijden er geen auto's door Central Park volgens mij.
Ik zie weinig musea, is bijvoorbeeld het American Museum of Natural History niet iets? zeker als jullie Night at the Museum hebben gezien. Zou je ook van het weer af kunnen laten hangen, lijkt me prettig als het regent of als het erg heet is.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door IngridUSA »

Mooie invulling! Wij gaan de eerste week van mei, maar ik ben nog globaal aan het voorbereiden en nog niet zo specifiek als jij. Maar het ziet er goed uit; ik hoop ook veel van deze dingen te gaan zien en doen met onze pubers van 16 en 19. Wat bij mij nog héél hoog op het lijstje staat is een helicoptervlucht. Het is veel geld voor 4 personen, maar we hebben het (naast de Grand Canyon) ook gedaan in Las Vegas en dat was zo ontzettend leuk. Zouden je dochters hiervoor in zijn?
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor.
Over wat er met kinderen wel of niet leuk is of wat ze aanspreekt, ik zou dat niet weten.
Wat ik wel weet is dat wij alle observation decks tof vinden en dat jullie ze "allemaal" willen bezoeken op verschillende tijden (dag/avond/nacht) vindt ik dus een goed idee :thumbup: Hoewel "allemaal' dan ook nog One Vanderbilt op de lijst zou moeten zetten
(https://www.onevanderbilt.com) :wink:.
Nu denk ik dat eea zomers wel mee zal vallen maar houdt in de planning van het observation decks ook rekening met het weer (slecht weer geeft minder zicht). Misschien dat dit een leuk filmpje is om al in de stemming te komen
Al eerder opgemerkt, planning maken is goed..daarvan af kunnen wijken als de situatie daarom vraagt is vast nodig, laat dat dan maar gebeuren en geniet van het moment.
Over de Hop-On/Off bussen bestaan veel verschillende meningen van voor en tegenstanders, geen idee of je hierover het forum al hebt doorzocht?
Coney Island kan je best wel een hele dag voor uit trekken, zeker als je nog even op t strand wilt liggen.
Zelf zijn we echt gek van fietsen in NYC en je kan langs de Hudson helemaal van Up naar Down-Town over een fietspad en dat zou je m.i. ook met de kids goed te doen zijn, je kan daar wel een halve dag mee onderweg zijn. CP fietsen is natuurlijk leuk maar mijn ervaring is dat het juist daar heel druk is met toeristische fietsers (die dwars door de sportende locals heen kruizen). Jullie hebben ruim de tijd om (al eerder opgemerkt) om ook andere wijken aandacht te geven. In Brooklyn liggen veel parken aan het water met leuke attracties en die kan je met de ferry (ook) bereiken (Ferry van Wall St naar Dumbo is ook alternatief voor de subway naar de BB).
Over de rooftops met kinderen zou je echt even per rooftop de site moeten bezoeken. Overigens heeft die gast van het YT filmpje hierboven ook een vlog over rooftops en ook meerdere wat waar te eten.
Veel plezier met de voorbereiding en natuurlijk ook de uitvoering :D
Grote Amerika fan
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Bedankt voor de tips aan allen!

Andere stadwijken hou ik voor een volgende bezoek. Een groot deel van de dingen waar het voor mij om draait liggen in Manhattan, en Manhattan is ook het beeld in m'n hoofd wanneer ik aan 'NYC' denk, dus gaan we daar op focussen.

Ik denk dat we meer dan gemiddeld de metro zullen nemen om de benen van de kinderen te sparen, en mogelijks ook minder dan gemiddeld tijd zullen besteden aan bepaalde activiteiten die ze als 'saaier' aanvoelen. Bepaalde dingen nemen wel enige tijd in, maar zijn niet zo vermoeiend (bvb. 3u op een boot zitten als we de Circle Line Cruise doen).
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Elizabeth Henry »

Vergis je niet in hoe vermoeiend ook de metro kan zijn. Soms ben je onder de grond toch nog flink aan het lopen, staan wachten op de metro, staan als het druk is. Kijk ook naar de bus. Die rijden er ook veel, en je ziet nog wat.
En verder gewoon gaan, je merkt vanzelf wanneer het genoeg is geweest :)
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door tomaat85 »

Elizabeth Henry schreef:
11 feb 2022, 14:40
Die rijden er ook veel, en je ziet nog wat.
Zeker een goeie tip. Ik kan het nu even niet zo snel vinden maar er is een stadsbus die deels de route volgt van de hop-on/off (ff googelen).
En de bus brengt je eenvoudiger van oost naar west en andersom. De subway ook wel maar die gaat doorgaans wat beter up/down-town (https://new.mta.info/map/5256)
Grote Amerika fan
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Kath90 »

Wat een leuk vooruitzicht!
Zoals al eerder aangegeven is dag 5 wellicht wat vol, ik zou zelf het 9/11 museum niet doen en enkel het memorial, omdat je er op deze manier niet genoeg tijd voor hebt en het niet het museum is waar je doorheen wilt moeten rennen.

Verder zou ik de highline wellicht van dag 8 weghalen en op 9 doen, zodat je dag 8 de tijd kan nemen voor de brooklyn kant , ik zag dat je de Burroughs buiten Manhattan voor een andere trip wilt bewaren maar enkel de Brooklyn waterkant direct onder de brug kan je je al zo een uur extra vermaken.

Tip voor bij de highline (voor of na afhankelijk van welke richting je m loopt) is om wat te lunchen/snacken bij de Chelsea market. Vooral los Tacos numero uno is een aanrader!

Ik weet niet hoe de pas werkt maar is t niet mogelijk je hop on hop off in twee dagen te splitsen, dat je de 2 loops op verschillende dagen pakt? Wellicht is 2 loops op een dag wat bus-overkill.

En als laatste zoals hier al genoemd, NYC is de stad van de musea en alhoewel kinderen en kunst meestal niet een topmatch zijn is het AMNH wellicht wel erg leuk om wat uurtjes door te brengen?
Laatst gewijzigd door Kath90 op 12 feb 2022, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

@Kath90 bedankt voor je input!

Ik heb zeker met het idee zitten spelen om de high line op dag 9 te doen. Bedankt ook voor de tip, 3 van ons 4 zijn zot van taco’s en Mexicaans eten! Ik schrijf het op.
Het enige probleem is dan natuurlijk dat dag 9 niet meer ‘vrij’ is, en als ik dan op iets bots dat ik per sé nog wil doen. Maar je hebt gelijk, mijn beste vriend zei me ook al dat je makkelijk uren in Chinatown en Little Italy en SoHo kunt slenteren en je ogen de kost geven.

Wat de passen betreft: je kan de Ho/Ho-bus maar 1 dag gebruiken in je pas, ongelimiteerd. Als ik dus maar 1 route doe, zou ik de andere niet meer kunnen doen (tenzij ik betaal). Vraag is of het nodig is uiteraard, ik DACHT dat het een geniale manier was om zonder veel energie te verbruiken een eerste idee/indruk van Manhattan te krijgen.

Ik hoor zoals over zovele dingen, tegenstrijdige berichten aangaande 9/11 museum, van must see, tot overroepen, tot doen, maar op 10 minuten ben je er door.

AMNH staat hoog op m’n lijst, ik denk dat dat het enige museum zal worden dat ik nog ergens inpas in m’n planning.

Nogmaals, dank voor alle tips (aan iedereen)!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door IngridUSA »

Aangezien ik las dat je vrouw graag fotografeert en jullie op en rond 12-7 in NY zijn:
https://www.newyork.nl/manhattanhenge/
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door IngridUSA »

Timothy555 schreef:
09 feb 2022, 10:51
Dag 6, vrijdag 15/7
- Avond: rooftopbar 230 5th
Weet je zeker dat je kinderen op deze dag mee mogen?
We allow children of all ages as long as they are accompanied by THEIR parent. No exceptions.
With the exception of Friday and Saturday after 7pm.

En ergens anders las ik weer:
If you’re travelling with you children, you may know that it will be impossible to spend the night at the 230 Fifth Rooftop (if they are under 21 years old, they won’t be allowed to get into any bar in the U.S.). But you can go with them during the week before 7pm or for a brunch on Saturday or Sunday!

Het is trouwens wel een leuke bar!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Bedankt voor de info. Indien dit wegvalt is het niet meer dan jammer, het is natuurlijk niet het hoofddoel van deze reis.
loui-g
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 aug 2010, 22:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Gent

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door loui-g »

- Little Island werd hier aangehaald om eventueel te doen, ik zou dit niet doen. In november 2021 ben ik gegaan, vond er niets aan. Zeker niet de moeite.
- Highline is top, doe ik altijd als ik ga, samen met Hudson Yards (jammer dat je niet meer op The Vessel mag, heb ik nog kunnen doen toen deze net open was). Chelsea market is ook leuk om te doen. aan het einde van the highline.

-Dumbo in Brooklyn is tof om ook eens rond te lopen (eerste stop in Brooklyn). Ik zou niet direct de brug terug oversteken.
de brug is + 2 km, als je erna nog soho,.. gaat doen, reken dat het vele wandelen in de kleren kruipt, niet zozeer voor jullie, maar de kinderen.

De laatste vluchten in januari deden wij met United. Zeer tevreden van. In de luchthaven upgrade naar economy + genomen voor ongeveer 65 dollar.
echt de moeite, louter extra beenruimte maar voor die afstand meer dan welkom.

Vervoer: met die warmte in juli is de metro niet altijd even aangenaam, s'avonds neem ik nooit de metro.. Uber is een zeer goed alternatief voor yellow cabs, zo weet je op voorhand steeds hoeveel de rit kost.

Op zich inderdaad een vol schema.. maar als je er bent, moet je idd zoveel mogelijk doen.
Als je een broadway wil doen, rekening houden dat als de dagen zo vol zitten zeker kinderen mogelijks in slaap vallen :-)

hoe dan ook: geniet ervan! Kijk er naar uit om dat ook met mijn kinderen te doen.
2001:rondreis west amerika-juli-14dagen
2009: NY-5 dagen
2010: NY-8 dagen
2012: LA-Las vegas- 7 dagen
2018: NY-8 dagen
2019: NY-5 dagen
2020: NY-5 dagen
2021: NY-6 dagen
2022: Las Vegas - NY- 8 dagen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer