Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1827
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Door de tips die ik hier kreeg, op de site van Eric, van anderen, door het kijken van vlogs en het lezen van internetartikelen, het bestuderen van de kaart en metrokaart, ... heb ik hier en daar het schema bijgespijkerd. De grote lijnen blijven hetzelfde, maar bepaalde dingen werden logischer in elkaar gestoken, en bepaalde reserveringen werden ook al gemaakt.

Ik heb reeds 4 x een onbeperkte Metrocard (7 dagen), en 4 x een New York pass voor 10 dagen. Ook werden er 3 eSims aangekocht voor 5GB via airalo.
Ik ben gewapend met de New York Pass app, Eric's New York-app, een app van de NYC-subway en de TKTS-app (om te zien welke kaartjes er bij de boots te koop zijn voor same day of next day broadway voorstellingen).

Ik hoor het graag als er onrealistische of onhaalbare dingen inzitten. Ik twijfel verder nog om Summit One Vanderbilt er in te plakken, maar:
- Ik doe reeds 4 observation decks
- Voor ons 4 komt het op +- $330 voor de volledige experience (zit als enige deck niet in de pass).


Dag 1:

- aankomst JFK indien volgens plan 13u35.
- Taxi naar hotel
- Korte wandeling/verkenning van Times Square, verder vrije avond.

Dag 2:

- voormiddag (vanaf 10 AM beschikbaar) Hop on - Hop off bus Uptown route
- namiddag (vermoedelijk 2 of 3 PM) Hop on - Hop off bus Downtown route
- 8:20 PM: Manhattanhenge, locatie: 42nd of 34th Street (Empire State of Chrysler Building) voor beste zicht en foto's

Dag 3:

- Activeren MetroCards (7 dagen te gebruiken)
- Slot security bij Ferry om naar vrijheidsbeeld te gaan: 10 AM. Ferry zal die van rond 10:30 AM worden dus.
- Bezoek vrijheidsbeeld & museum (niet de kroon of piedestal) & bezoek Ellis Island + museum.
- Verwacht rond 3 PM terug in Battery Park te zijn. Battery Park verkennen + wandeling naar en door het financiële district.
- Avond: Madame Tussauds Times Square - is geen timed entry, kan ingewisseld worden voor een Broadway-musical

Dag 4:

- ochtend, na het ontbijt, liefst relatief vroeg: Bike Rental Central Park + Central Park met de fiets verkennen (heb hier 6-8 uur voor uitgetrokken)
- In de late namiddag zou ik graag de Roosevelt Island Tram nemen + korte wandeling daar (kan er eventueel vantussen en verschoven naar een ander moment worden)
- 7 PM: gereserveerd bij Escape Virtuality, voor elk 3 VR sessies.
- 10:15 PM: gereserveerde timed entry voor Empire State Building observation deck

Dag 5:

- rond 9 AM: One WTC Observatory Deck
- 10 - 10:30 AM: in lijn bij het 9/11 museum om een timed entry-ticket te bekomen. Hopelijk niet te veel later op de dag (zoniet zullen we dit vermoedelijk skippen)
- Bezoek 9/11 Memorial
- Vroege namiddag: Metro naar Coney Island, ik vermoed tussen 2 & 3 PM aan te komen.
- Namiddag en vooravond: gereserveerd voor Coney Island en de attracties daar.

Dag 6:

- 10 AM: reservatie bij American Museum of Natural History
- na museumbezoek doorsteken via 79th traverse, 5th Avenue doen, (window)shoppen.
- Circle Line Harbor Lights (avondcruise van 2 uur) om 7 PM

Dag 7:

- 10 AM: ofwél eerste een Best of Manhattan cruise (3 uur) van Circle Line,
- Ofwel bezoek aan het Intrepid Space, Air & Sea museum (beiden niet ver van elkaar, kunnen op elkaar aansluiten)
- Namiddag: indien nog niet gedaan een bezoek brengen aan Grand Central Terminal, bezoek whispers corner & food court beneden.
- Ook deze avond kunnen we naar een Broadway-voorstelling

Dag 8:

- 9-10 AM: Bezoek aan Edge Observatory
- Wandelen High Line, naar Chelsea Market, Vessel bekijken
- Afhankelijk van wat ik het leukste vind (dag of nacht) bij de andere viewing decks: Top of The Rock ofwel rond 6 PM (licht) ofwel rond 9 PM (donker).
- Ook deze dag kunnen we eventueel naar een Broadway voorstelling

Dag 9:

- AM: metro naar Brooklyn, eerste stop over de Brooklyn Bridge
- Wandeling over Brooklyn Bridge naar Manhattan toe
- Bezoek aan Little Italy, Chinatown, SoHo.
- Avond vrij (dus ja, ook hier kunnen we naar een Broadway musical)

Dag 10:

- Niets ingepland, vrij in te vullen tot +- 3 PM. Ik vermoed dat we rond die tijd naar JFK zullen vertrekken (vlucht zal normaal rond 19u30 zijn, ik reken op één uur verplaatsing naar de luchthaven en dan zijn we 3,5 uur voor de vlucht aanwezig). Mogelijks gaan we die ochtend dus nog shoppen, nog een attractie doen die we hebben moeten uitstellen, nog een laatste keer ergens gaan eten dat we per sé willen doen, ...





Bedankt voor gelijk welke input!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1248
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door IngridUSA »

Ziet er goed uit zeg! Ze maken jou niet gek :D
Ik neem aan dat Bike Rental Central Park de verhuurder is? Prima, zolang je maar niet bij Fancy Apple gaar huren (mindere ervaring).

Of 9/11 en Coney Island op 1 dag te doen is weet ik niet. Het is volgens mij wel een uurtje enkele reis toch? Redt je het niet om om 9 AM al bij de One World Observatory te zijn, dan zou ik toch eerst in de rij gaan staan voor het museum, en later kijken of je alsnog de toren doet of misschien beter gelijk naar Coney Island vertrekt. Die toren kun je anders altijd nog wel ergens tussen voegen.

Dag 7: ik weet niet hoe vaak en hoe laat de cruise gaat, maar die zou ik wel als uitgangspunt nemen. Misschien is het later op de dag bijvoorbeeld lekkerder weer voor de boot, dan kun je het wat omgooien. Intrepid voegt zich makkelijker dan de cruise en duurt ook minder lang.

En ja, daar heb je mij weer: ik kan echt een helicoptervlucht aanraden, zo super leuk en niet alleen voor de kinderen!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1827
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

@IngridUSA

Heel erg bedankt voor je input!

Bike Rental Central park is inderdaad de verhuurder, deze die in de NY Pass zit. We huren dan (4x) een fiets, en krijgen ook elk een helm en een goed slot mee. We hoeven niets extra te betalen voor deze zaken, behalve wanneer we upgraden naar een tandem of elektrische fietsen/tandem. Kan zijn dat we voor de tandem gaan, dochters zijn 9 & 12, kunnen best meetrappen, maar geen idee of ik (vooral de 9-jarige) alleen tussen alle fietsverkeer ga loslaten. De verhuurder zelf krijgt redelijk goede beoordeling als ik wat rondkijk.

Het is allicht een goede tip om prioriteit aan de lijn van het museum te geven. Jammer dat dit maar om 10 uur open gaat. 1WTC kan achteraf inderdaad, eventueel dezelfde dag nog 's avonds of op een andere dag.
Je moet rekenen op 50 minuten vanaf 1WTC om in Coney Island te geraken. Aan de andere kant vraag ik me af of we het daar na 4-5 uur niet gezien gaan hebben. Echt op het strand gaan liggen zullen we vermoedelijk niet doen (zijn eerder 'zwembadmensen', geen fan van zand tussen onze tenen :D )

De dagcruise gaat in juli/augustus 4x per dag (10 AM, 12 PM, 1:30 PM en 3:30 PM). Cruise duurt 3 uur, dus als we de 10 AM nemen, 1 PM terug, kunnen we nadien het museum doen (eventueel eerst iets eten tussendoor). Intrepid is misschien een plaats waar we wat meer dan de gemiddelde bezoeker tijd gaan doorbrengen, ik ben een vliegtuigfanaat en gefascineerd door die dingen.

Qua helikopter: ik twijfel. Je mag rekenen op $150/persoon minimum, en dan spreek je toch al over $600.

Iets wat ik gevonden heb is Blade Helicopters: Pikken je op in JFK, vanaf hun heliport daar in 6 minuten naar Manhattan, een blok of 10 van ons hotel. Ze hebben een auto voor je klaar staan die je naar het hotel brengt. Maar dan zit je ook aan $800 voor 4 (je mag er dan nog de $75 voor een taxirit aftrekken, het blijft duur).
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Cindy1969 »

Ik vond zelf Coney Island vergane glorie, leuk om even het strand gezien te hebben, maar dat is het ook. En ik verbleef in Brooklyn dus was er vrij snel.
Wellicht zijn de attracties leuk voor je kinderen.

Vorige maand ook alle "torens" gedaan, maar ook de Summit op mijn verjaardag, wilde graag iets speciaals doen. Ik moet zetten dat ik Empire State Building en Top of the Rocks veel mooier vond.
Bij de Summit veel mensen die echt gingen voor de mooiste Instagram plaatjes. Niet echt mijn ding.
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ook hiervoor geldt: je kinderen vinden het misschien wel echt top.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1248
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door IngridUSA »

Blade lijkt me meer een vervoermiddel dan een attractie. Maakt verder niet uit natuurlijk. Ik zie dat wij deze hadden:
https://heliny.com/tours/the-new-yorker-tour/
Ik schrik van de prijzen nu. Wij waren 159 dollar kwijt per persoon en geen facility fee. Dat scheelt dus al 280 dollar in totaal. Dit was een add-on bij de sightseeing pass. Anders weet ik ook niet of ik het gedaan zou hebben.

Verder eens met hierboven dat ESB en TotR echt prachtig zijn. One World eveneens en Edge best aardig. Summit bewust niet gedaan: te hoog Instagram gehalte (voor ons) en te duur.

Als ik me niet vergis heeft @tomaat85 veel verstand van fietsen in NY.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Tipsy_1 »

The Summit is ook de nieuwste toren, verklaart ook de drukte en het instagram gehalte denk ik. Ik vond het nog wel meevallen qua instagrammers behalve in die ballonnen ruimte en wat ik er leuk aan vind is dat het meer is dan enkel een uitzicht, het heeft nog iets extra spectaculair. ESB and TOTR zijn wat dat betreft "saaier".
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1827
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Het ‘instagramgehalte’ hoeft voor ons niet per sé een probleem te vormen, we zijn zelf vaak bezig met foto’s en Instagram. Maar ik weet niet of het de ‘meerprijs’ waard is ten opzichte van de vier andere torens die in de passen zitten. Ik hoef dat natuurlijk ook niet nu te beslissen, kan dat ter plekke nog beslissen.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door tomaat85 »

Timothy555 schreef:
23 jun 2022, 16:10
Coney Island te geraken. Aan de andere kant vraag ik me af of we het daar na 4-5 uur niet gezien gaan hebben. Echt op het strand gaan liggen zullen we vermoedelijk niet doen (zijn eerder 'zwembadmensen', geen fan van zand tussen onze tenen )
Je hebt het allemaal goed voor elkaar :thumbup: Fijne vakantie gewenst. Mocht je Coney Island "zat" zijn misschien haal je hier wat inspiratie om iets door te lopen.

Overigens deel ik de mening dat het er allemaal wel wat gedateerd uitziet...wij vinden dat juist wel wat hebben.
Beetje of topic, wij zijn met de fiets naar Coney Island gegaan en hebben daar een hele dag over gedaan. Toen we einde Brooklyn Bridge bij een lichte "welke kant op twijfel" steun kregen van een parkeerwacht viel ze bijna om toen we zeiden dat we naar Coney Island gingen....No Way guy's really?? by the bike :D
Grote Amerika fan
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1827
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Heerlijke vlogger, heb al heel veel vlogs van hem gezien. Deze vanavond een rustig bekijken, bedankt voor alle info!
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door tomaat85 »

Timothy555 schreef:
24 jun 2022, 09:15
Heerlijke vlogger
Ja, gast doet het goed....wil je al zijn eettentjes af moeten we verhuizen :D
Grote Amerika fan
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1827
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er toch al enkele op mijn shortlist gezet heb ja... :clap:
ririanneke
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2022, 13:16

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door ririanneke »

Wij gaan in augustus 10 dagen. Ik ben ook al bezig met dagplanningen maken. Er zijn meerdere op internet te vinden en ik kijk wat met de dingen die wij willen zien en tips van anderen logische planningen zijn. Ellen Stardust voor lunch of diner en broodje pastrami eten bij Katz deli willen we ook gaan doen. Ik kom al helemaal in de stemming zo.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1248
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door IngridUSA »

Ik had graag nog bij Eataly gegeten, maar het is er gewoon niet van gekomen... Er zit er een bij Flatiron en een bij het WTC.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1827
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Dat heb ik al in Vegas gedaan en ga ik daar nog doen! :)
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door kwarktaart »

Ik ken eataly nog niet. Is dat ook met kinderen een leuke plek om te eten? Beetje informeel bedoel ik dan vooral.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1827
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Ja hoor, zijn diverse ‘standjes’ en bars binnenin een groter gebouw. Heel leuk en informeel, denk bijvoorbeeld niet dat er een dresscode is.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door kwarktaart »

Klinkt erg leuk, zet het op onze lijst erbij! Sowieso voor Las Vegas.
ririanneke
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2022, 13:16

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door ririanneke »

Benieuwd of jullie er al zijn en hoe het allemaal verloopt. Verwacht geen uitgebreid verslag hoor, gewoon of alles beetje volgens jouw planning haalbaar is.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1827
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door Timothy555 »

Hoi,

We zitten op de 5de dag van de 10. Tot hiertoe is alles behalve Madame Tussaud’s gelukt (doen we er wel ergens doorheen), we zijn halverwege en het is nu al droomvakantie. Wat een fantastisch land is het toch.

Ik zit tegen de 60km wandelen en 10km fietsen aan, en mijn benen zijn letterlijk kapot. Versteld dat m’n kids dat aankunnen, heel af en toe even wat minder enthousiast maar ik steek er genoeg dingen voor hen in. Nu ik dit typ ben ik aan het genieten van een ijskoude lemonade in Luna park op Coney Island. Met de New York pass hebben we 4u all access en de meisjes leven zich uit, van attractie naar attractie… ook de VR experience (zat ook in de pass) was een hit.

Oh, en het is broeierig vochtig warm, dikke 30 graden en zo absurd vochtig. Ik neem 4-5 liter vocht per dag in alles bij elkaar en moet amper naar het toilet, maar zweet me vaak een ongeluk… :D
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1248
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Timothy555: 10 dagen NYC in juli 2022

Bericht door IngridUSA »

Wat leuk om te lezen en knap dat de meiden het zo goed volhouden! Veel plezier nog de komende dagen 🗽
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer