Citytrip NYC & Washington DC December 2021

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Citytrip NYC & Washington DC December 2021

Bericht door Ragjee »

Hoi allemaal!

Na het leuke nieuws dat de grenzen openen, hebben we niet lang getwijfeld om nog een klein reisje te boeken.
Binnen enkele weken vertrekken we (hopelijk) naar Amerika. We verblijven een 4tal dagen in NYC in een AirBnB in Brooklyn waarna we de trein nemen naar Washington DC en daar een centraal hotel hebben gevonden voor een mooie prijs (Club Quarters Hotel)
Ik heb al heel wat tips bij elkaar gesprokkeld hier op het forum maar dacht toch even mijn kans te wagen om nog wat "insider" tips mee te pikken vooral met name kerstsfeer en Washington DC (dat is de eerste keer). Voor ons is NYC de 3de keer dus de grote sightseeing is al gebeurd.

Wat zeker op onze To Do-lijst staat in is:
NYC: eerbetoon John Lennon bekijken op 8 december, Dyker Heights, kerstversiering in de etalages, Rockefeller, verschillende kerstmarktjes o.a. Bryant Park, Regio Hudson Yards, The Summit staat gepland, ...
Washington DC: first time visit dus hier wel eerder een "sightseeing" rondje maar tips altijd welkom

Ik hoor het graag. Bedankt! :thumbup:
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Citytrip NYC & Washington DC December 2021

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor!
Een AirBnB in Brooklyn is m.i. een hele goede keuze (wij zijn fan) en dat geeft mooie kansen om ook Brooklyn en Williamsburg wat aandacht te geven. Er is heel veel ontwikkeling in deze omgevingen en je kan bv nu met de Ferry naar Manhattan
(meerdere plekken, https://www.ferry.nyc/routes-and-schedules/).
Misschien een wedstrijd in het Barclay Centre?
Afhankelijk van het weer zou je fietsen kunnen huren en dan naar het eiland fietsen over de verschillende bruggen?
Voor DC zou ik als idee willen opperen om The Mall met de fiets te doen en iig ook Arlington bezoeken.
En wij vonden Georgetown zo leuk dat we daar wel een hele dag hebben doorgebracht...(inclusief wat winkelen :wink: )
Veel puzzel plezier
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Citytrip NYC & Washington DC December 2021

Bericht door Tipsy_1 »

Ik ben gisteren in de Summit geweest. Al moet ik zeggen dat ik de Edge misschien toffer vind dan de Summit. Dat is bij Hudson Yards.

Vergeet ook de air tram niet naar Roosevelt island. Gisteren op herhaling nog eens gedaan en het blijft een top attractie en Roosevelt Island is echt een rustige oase om even uit de stads drukte te ontsnappen.
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Citytrip NYC & Washington DC December 2021

Bericht door Ragjee »

@tomaat85 Bedankt voor alle leuke tips!
Hier ook grote fans van AirBnB. Het is niet de eerste keer in NYC en ik zou niets anders meer willen. De eerste keer echt bij mensen thuis verbleven in een bijkamer en we hebben toen enorm leuke gesprekken gehad. Nog steeds in contact via social media. Dit keer verblijven we in een kelderappartement met lovende reacties. Ik ben erg benieuwd!
We hebben geprobeerd om een wedstrijdje mee te pikken omdat het er nog nooit van gekomen is, maar helaas op onze data zijn er geen..
Georgetown staat hoog op mijn verlanglijstje!!

@Tipsy_1
Wat leuk dat jij er gisteren bent geweest! Ik maak hopelijk binnen enkele weken de vergelijking. We gaan ze normaal ook beide doen. Wat vond jij leuker/beter aan de Edge?
Roosevelt Island is inderdaad zo'n leuk stukje met een prachtig uitzicht! Dit hebben we in 2017 meegepikt en stond inderdaad op ons "doen we zeker nog een keer!"-lijstje.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Citytrip NYC & Washington DC December 2021

Bericht door Tipsy_1 »

mmm ik vond bij de Summit de "extra" effects niet 100% geslaagd. Het spiegel gedeelte en vele glas was top maar bij "vertreK' creeeren ze een beetje het idee dat het iets heel speciaal is met digitale effecten (waarvoor ze foto's van je nemen) en je gelaunched wordt. Maar daar merk je verder niet veel van. Ze hebben ook zo een kamer met rondvliegende zilveren ballonnen maar ik vond dat wat mislukt (al denken de would-be fotomodellen die daar de perfecte foto probeerden te maken daar misschien anders over, haha).
De lift ervaring en het gevoel van "hoogte" vind ik bij de Edge beter.
Ze zijn beide de moeite hoor! Gewoon anders.
Ik zou uit al die torens in NYC (5 nu in totaal?) echt niet weten wat ik meest aanraad. :lol:

Vergeet niet op voorhand te reserveren he! (voor de vessel ook al is dat gratis) Zondag (gisteren) toen ik er was was alles uitverkocht.

Oh, als je er in December bent: in Jersey City hebben ze erg mooie kerstversieringen. Bij blauwe lucht is het uitzicht vanaf daar (en Hoboken) op de skyline echt fantastisch. Dus als je het nog niet gedaan hebt raad ik een wandeling langs de "oever" in Jersey City en Hoboken ook echt aan. (met de ferry er naar toe of de subway)
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Citytrip NYC & Washington DC December 2021

Bericht door Ragjee »

Alleszins heel erg benieuwd naar de "ervaring" van beide. Kan ik ze toch alle 5 van het lijstje schrappen. Het wordt wel een dure bedoening als je ze zo eens allemaal wilt doen. Ik zou als first timer niet meer weten wat kiezen eerlijk gezegd... :shock:

The Vessel is nog steeds gesloten, toch? We gingen wel eens langs de buitenkant kijken, mocht dit nog steeds het geval zijn.

Bedankt voor de tip over Jersey City!
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Citytrip NYC & Washington DC December 2021

Bericht door Tipsy_1 »

ja ik snap volledig dat je ze alle 5 wil doen! Ze zijn ook echt allemaal anders maar gewoon te duur en te tijdsintens om ze allemaal op 1 trip te doen. Bij the Summit ging alles alleszins erg vlot. Dat was een pluspunt.

Over de Vessel: ik had dus echt geen idee dat dat dicht was. Ik vond het een beetje een gekke opmerking van je hierboven aangezien ik er naar mijn gevoel al een paar keer op geweest ben maar time flies maar blijkbaar is het dus echt dicht? Omdat mensen er van af sprongen? Wat enorm enorm enorm jammer! :-( Slecht geinformeerd blijkbaar. Je hebt gelijk denk ik - dat het dus dicht is :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Citytrip NYC & Washington DC December 2021

Bericht door meyem »

Vandaag 2 NYC films op Net 5 :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer