Reis wenneke: rondje Boston 2022

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
wenneke
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 jul 2010, 21:33
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Tilburg

Reis wenneke: rondje Boston 2022

Bericht door wenneke »

Hoi allemaal,

In 2022 willen mijn zusje en ik zo'n 10 dagen naar New England een rondreisje maken 8) . Het is dan zo'n 10 jaar geleden dat ik voor het laatst in Amerika was. Zuidwesten in 2011 en New York/Washington in 2012.
En nu dus een route vanaf Boston ... Eind september/begin oktober 2022 en we huren een auto.
Al even gekeken en allerlei reisverslagen gelezen natuurlijk en ik ben bang dat ik te veel wil in onze 10 dagen, langer gaat helaas niet.
Maar ik zit nu aan het volgende rondje te denken:

1 Amsterdam - Boston
2 Boston - Portland - Camden (via de mooie kust met de lighthouses)
3 Camden - Bar Harbor
4 Acadia
5 Bar Harbor - Conway
6 Conway - Lincoln via de Kancamagus Highway
7 Lincoln - Waterbury - Manchester of omgeving via de 100 om de Green Mountains te zien
8 Manchester - Newburyport - Salem - Boston
9 Boston
10 Boston - Amsterdam

Klinkt dit een beetje logisch? We kunnen natuurlijk de Green Mountains overslaan, maar dat lijkt me wel heel mooi daar! En ik ken ons inmiddels (half veertigers) wel een beetje. :D We zijn nogal ongeduldig van aard: covered bridges: leuk! Maar we hoeven er niet 10 te zien bij wijze van spreken. Zelfde geldt voor de vuurtorens. We vinden hiken leuk, maar ook oude, typisch Amerikaanse plaatsjes bezoeken en wat rondwandelen. Autorijden vinden we ook geen probleem, met genoeg mooie stops onderweg komen we een heel end.

Vliegtickets zijn nu nog niet te boeken, maar de voorpret is in alle hevigheid losgebarsten! De ANWB en Lonely Planet boekjes staan al op de verlanglijstjes voor Sint en Kerst. :wink:
Alvast bedankt voor de tips en op- en aanmerkingen!

Groetjes, Wendy en Kim.
Onze reizen naar de USA, waaronder:
Zuidwesten in 2011
New York en Washington in 2012
Rondje New England en NYC, september 2022: http://wendyenkimopreis.wordpress.com
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Reis wenneke: rondje Boston 2022

Bericht door dutchie_in_boston »

Ja hoor, leuk reisje. Niet echt veel tijd voor bezoeken en rondwandelen maar zo krijg je een vluchtige indruk van New England.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis wenneke: rondje Boston 2022

Bericht door Tipsy_1 »

Mooie trip.
wij deden iets gelijkaardig in 2019. Evenveel tijd en min of meer gelijkaardige route.
Eventueel Green Mountains vervangen door het binnenland van Maine? Dat is zeer bijzonder.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag.https://reisverhalen10.webs.com/usa-mai ... gland-2019
Wij zagen zeer veel moose, en gingen tot aan het tipje met Canada wat een heel eigen sfeertje had. Ook een trip met een watervliegtuigje boven Maine (en moosen spotten vanuit de lucht) was zeer uniek.
wenneke
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 jul 2010, 21:33
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Tilburg

Re: Reis wenneke: rondje Boston 2022

Bericht door wenneke »

Hoi,

Het heeft even geduurd, maar we hebben wat stappen kunnen zetten voor onze vakantie in september dit jaar.
De vliegtickets zijn geboekt: op 28 september vliegen we naar Boston en op 8 oktober vliegen we vanaf New York weer terug.
De afgelopen maanden zijn we vooral bezig geweest met de planning, dat was nog niet zo makkelijk en we hebben er al veel verschillende gehad. Na het bestuderen van de verschillende reisverslagen (dankjewel hiervoor allemaal!!) die ik allemaal zeker al een paar keer heb gelezen hebben we een route uitgestippeld. Hieronder de meest recente:

Wo 28-9 Amsterdam - Boston, aankomst 12.45u
Do 29-9 Boston
Vr 30-0 Boston - Woodstock VT. Auto vroeg ophalen bij Back Bay station. Sugarbush Farm bekijken, evt Quechee Gorge.
Za 1-10 Woodstock - Burlington (of omgeving) Via Ausable Chasm en de ferry naar Burlington. Of we blijven in Vermont, kunnen we die dag zelf bekijken.
Zo 2-10 Burlington - Jackson. Via Flume Gorge - Kancamagus Hw - Overnachten in North Conway of Jackson.
Ma 3-10 Jackson - Bar Harbor Misschien eerst ergens met een gondel de berg op.
Di 4-10 Acadia
Wo 5-10 Bar Harbor - Ogunquit Via Camden/Bath.
Do 6-10 Ogunquit - Boston Via Salem. Auto inleveren Back Bay station en om 14u vertrekt daar de trein naar New York.
Vr 7-10 New York
Za 8-10 New York - Amsterdam, vertrek om 22u.

Het mag duidelijk zijn dat wij auto rijden leuk vinden :wink: . En dan stoppen bij leuke plaatsjes, veel koffie drinken overal, leuke winkeltjes bekijken, af en toe een makkelijke wandeling zoals bij Flume Gorge en bij de Kancamagus Hw. In Acadia zijn we een hele dag, dus daar hebben we tijd genoeg om te wandelen.
Dag 4 is zo'n dag die twee kanten op kan. N.a.v. verschillende reisverslagen hem nu zo gepland en het lijkt me prachtig in de omgeving van Lake Placid/Ausable Chasm en zo. En dan met zo'n ferry naar Burlington, hartstikke leuk. Maar misschien is dat veel te ver omrijden en is de dag te vol, dat kan ook. Dan kunnen we ook altijd nog in Vermont rondrijden en eerder richting Lincoln overnachten zodat we de volgende dag vroeg bij de Flume Gorge zijn.
In New York zijn we al eerder geweest, dus we focussen ons nu meer op (fietsen door) Brooklyn/Williamsburg, evt Coney Island zien, Roosevelt Island, filmlocaties bekijken, dat soort dingen.

Wat ik wilde vragen hierover: ziet dit er een beetje haalbaar uit? Tips voor leuke hotels/motels? Of tips om te zien/doen in de omgeving? We zijn helaas te laat om nog naar papegaaienduikers te gaan kijken, anders hadden we dat nog heel leuk gevonden om te doen. @Tipsy_1 Het watervliegtuigje had ik fantastisch gevonden, maar mijn zus vindt dat te spannend helaas. Met een gondel een berg op is het hoogst haalbare ben ik bang.
Alvast bedankt!

Gr
Onze reizen naar de USA, waaronder:
Zuidwesten in 2011
New York en Washington in 2012
Rondje New England en NYC, september 2022: http://wendyenkimopreis.wordpress.com
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14277
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis wenneke: rondje Boston 2022

Bericht door Coyote »

Een mooi rondje en ook mijn favoriete deel van Amerika tijdens de Fall Foliage.

De tickets zijn al geboekt lees ik dus heel ruimte om iets te wijzigen is er niet.

Persoonlijk had ik meer tijd besteed rondom Flume Gorge - Kancamagus Hwy - Jackson. Ik ben 2x in dit gebied geweest tijdens de Fall Foliage en verbleef beide keren 4 nachten in Lincoln, NH. Er is zoveel moois te zien in die omgeving dat je daar eigenlijk langer zou moeten blijven. Nu zal het bij wat highlights blijven. Je bent er op een zondag dus reken ook op de nodige drukte in dat gebied dan.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
wenneke
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 jul 2010, 21:33
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Tilburg

Re: Reis wenneke: rondje Boston 2022

Bericht door wenneke »

Klopt, we weten dat we nu echt vooral de highlights doen. Keuzes keuzes keuzes en hebberig om veel te zien. :D
Maar het kan ook zo zijn dat we het gedeelte bij Lake Placid laten schieten en vanaf Woodstock die kant al op gaan. Ik zal me eens wat verder gaan verdiepen in dat gebied.
Dankjewel voor je reactie!
Onze reizen naar de USA, waaronder:
Zuidwesten in 2011
New York en Washington in 2012
Rondje New England en NYC, september 2022: http://wendyenkimopreis.wordpress.com
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wenneke: rondje Boston 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Acadia en de Flume Gorge zou je eens ons 2012-verslag kunnen bekijken. Wij hadden niet alle accommodatie gereserveerd en het bleek zo hier en daar lastig om nog iets te vinden.
In Bar Harbor hadden we een prachtige B&B, en die in Bethel is ook goed bevallen, zeker het ontbijt.

Marianne
wenneke
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 jul 2010, 21:33
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Tilburg

Re: Reis wenneke: rondje Boston 2022

Bericht door wenneke »

Hoi allemaal,

Nog even een update, want we zijn een alweer een week terug van onze vakantie in het noordoosten.
Het rondje was gaandeweg toch weer wat aangepast en dat bleek een goede keuze. Veel gezien en gedaan in een korte tijd en dat was voor ons prima. Natuurlijk hadden we liever langer de tijd gehad om nog wat uitgebreider alles te bekijken, maar voor nu was dit helemaal goed.

Ik zal een link naar ons reisverslag toevoegen: www.wendyenkimopreis.wordpress.com

We hebben het fantastisch gehad in die omgeving, veel gereden en daardoor ook veel gezien. Heerlijk gegeten en leuke mensen ontmoet.
De Flume Gorge was prachtig, waren net voor de peak bij de Kancamagus Highway en dat was voor ons prima. Nu was het al behoorlijk druk en ik kan me voorstellen dat het file rijden is tegen die tijd.
Bar Harbor was heerlijk toeristisch en dat vonden wij leuk voor een middag. Acadia is geweldig en we zijn blij dat we dat gezien hebben (en met pijn en moeite een hike hebben gedaan :D).
Boston is redelijk kleinschalig en we waren enthousiast over de Duck Tour, wat een leuke stad.
Vermont is leuk, gemoedelijk en relaxed. Voor goeie taart kan ik de Poorhouse Pies aanraden, zit op de weg naar de Smuggler's Notch dus dat is handig.
De vuurtorens langs de kust vielen letterlijk en figuurlijk in het water, want dat was onze enige regendag die vakantie, dus we mogen zeker niet klagen. Van Ogunquit dus ook minder gezien dan gehoopt, wel heerlijke lobster rolls gegeten trouwens!
New York blijft fantastisch en nu ook een stukje van Brooklyn gezien, met ook het uitzicht op het vrijheidsbeeld met een stukje key lime pie bij Red Hook. Helaas was Coney Island uitgestorven vanwege filmopnames, dus we moeten nog een keer terug.
Het 9/11 museum was indrukwekkend.

Kortom: we hebben genoten. Van de omgeving, van het makkelijke en relaxte rijden daar, mensen zijn in het verkeer een stuk vriendelijker dan hier (New York uitgezonderd trouwens), de verschillende overnachtingen in dan weer een inn, een B&B of een motel. Overal vroegen mensen of ze van ons een foto moesten maken bij een uitzichtpunt en bleken dan via via via via via ook mensen uit Nederland te kennen, hoe toevallig telkens!

Nu zijn we aan het bedenken waar de volgende reis heen gaat :wink:.
Onze reizen naar de USA, waaronder:
Zuidwesten in 2011
New York en Washington in 2012
Rondje New England en NYC, september 2022: http://wendyenkimopreis.wordpress.com
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis wenneke: rondje Boston 2022

Bericht door Tipsy_1 »

leuke terugblik.
Grappig die opmerking over het vriendelijker zijn in het verkeer. Wij wonen in New Jersey en vinden dat de mensen hier zo egoistisch rijden, en dat niet alleen in NY maar bijna overal aan de oostkust. Maar wij rijden dus veel rond tussen NY en Philly. :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wenneke: rondje Boston 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk om te lezen, heel herkenbaar! Wij hadden denk ik dezelfde B&B in Bethel. Maar wel een andere eigenaar.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer