New York City in december bezoeken.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

New York City in december bezoeken.

Bericht door ClaireVHaut »

Nu de VS weer open gaat en ik enorm een weekje "vakantie" nodig heb, kwam ik op het idee om weekje NYC te boeken. Zo half december (iig voor kerst) dan heb je de kerstsfeer en er is altijd iets te doen natuurlijk. Ik heb nog vouchers van de KLM, dus ticket is zo geboekt.

Ik weet dat het dan koud kan zijn.

Ik ben vorig keer in juni geweest (warm!) en zat toen in het Hilton vlakbij TS. Was voor toen prima locatie, maar nu zoek ik eigenlijk iets anders. Hoe zit het met AirBnb in NYC ? Of leuke B&B ?

Wie heeft er een gouden tip qua accommodatie ? Harde eis: eigen badkamer, veilige buurt en op loopstand van de metro (no brainer).

Enne tips voor een 2e keer altijd leuk ! Ik heb de eerste keer de meeste highlights wel gehad, maar ik ga nu met mijn man en hij is er nog niet geweest. Dus doen we een paar highlights nog een keer (SoL , 1 van de uitkijk punten, wat musea etc. . ) Geen straf om het nog eens te zien. ;)

Verder dacht ik aan Rockefeller Plaza (schaatsbaan), Dyker Heights, misschien basketbalwedstrijd en musical.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door Elizabeth Henry »

Wat betreft accomodatie zou ik je vereisten invullen bij hotels.com / booking of een dergelijke site naar je gading en daar bekijken wat er beschikbaar is binnen je budget.
In het andere topic over New York (de meest recente, weet geen titel uit mijn hoofd) staat één en ander vermeld over Aibnb.

Ken je de reisverslagen van forumlid Meyem? Zij is vaak in New York geweest en vindt steeds weer nieuwe dingen om te doen. Misschien kun je daar inspiratie uit halen.

* even opgezocht, over Airbnb: viewtopic.php?f=9&t=77198
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door ClaireVHaut »

@Elizabeth Henry Uiteraard heb ik dat al gedaan in booking.com.. maar dan krijg je stortvloed aan accommodaties.. Vandaar mijn vraag.. soms hebben mensen pareltjes ;) En ik vroeg me dus af of AirBnB legaal was, ja dus blijkt, mits en maar.. kortom.. ik zoek maar even verder
Meyem's verhalen ga ik even opzoeken
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor!
Mbt een "pareltje", dat is zo persoonlijk maar wij zijn gek van een AirBnB. Wat je zou kunnen doen is op AirBnB zoeken met jouw periode en jouw filters. Dit zijn de mijn filters, eigen "voor'"deur, eigen badkamer, aparte slaapkamer met een deur en geen gordijntje (foto's goed bekijken), max 5 min lopen van de subway (rekbaar afhankelijk van de omgeving) EN de annuleringsvoorwaarden, die moeten annuleren tot kort voor de aankomst zonder kosten mogelijk maken!
Ik zeg eigen voordeur omdat je in Brooklyn vaak in een Brownstone ook een af te sluiten deur achter de voordeur krijgt, je deelt dus de centrale hal of trappenhuis. Of, je zit in het souterrain van een Brownstone, die hebben eigen deur.
Bij het zoeken door tonen op de kaart gebruiken en de goeie indrukken in je favorieten opslaan.
Wat ik doe, ik maak in MyMaps een kaart aan, markeer daar mijn favorieten en sla bij die marker de links op van die betreffende AirBnB en ga dan alles vergelijken. Prijs, indruk, locatie, loopafstand, aantal lijnen, bereikbaarheid met OV vanaf JFK en uiteraard de recensies goed lezen. Mocht Brooklyn een optie zijn, zoek dan in een cirkel rondom Barclay Centre, een topplek voor de Subway en een toffe omgeving.

Overigens zijn er mid en downtown ook zat AirBnB aanbiedingen alleen vindt ik wat ik leuk vindt toch vaak net ff te duur..
Een hotel wat je aanspreek ten kosteloos kan annuleren kan dan als back-up dienen

Dyker Heights zeker doen, we hebben het er elke Kerst weer over....
Je hebt nog even dus vast nog een hoop voorpret in het vooruitzicht, en er komen vast nog andere tips van forummers.

Houden jullie van de uitzichtpunten, zet dan ook The Vessel en The Edge op de lijst en natuurlijk One Vanderbilt
(leuk filmpje en hij heeft er meer);
Grote Amerika fan
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door Elizabeth Henry »

Een stortvloed aan geschikte accommodatie? Dan heb je denk ik een groter budget dan ik :D
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door BonnyR »

Wij zaten in het Canal loft hostel. Prima, eigen twee persoonskamer en een mooi prijsje. Niet onveilig gevoeld in Chinatown. Bus halte vlak in de buurt, maar van daaruit ook gewoon lopend op stap gegaan. Brooklyn bridge ook vlakbij.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door ClaireVHaut »

@tomaat85 Thanks ! De Vessel was ik vorige keer (was toen nog niet zo lang open), gaaf gebouw ! We waren op het Empire state building gegaan voor uitzicht
@Elizabeth Henry ik heb een ruim budget idd.. ben al 2 jaar niet weggeweest ;). Vorige keer zat ik in het hilton met vriendin (goedkoop kunnen boeken via via) . En ik ga met mijn man, die heeft sowieso andere eisen dan ik. Ik slaap overal mits eigen badkamer en prive kamer.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door Bianca B »

Totaal onverwacht gaan wij half december , samen met twee vrienden, voor 6 dagen naar New York.
Bij Tui een mooie aanbieding gevonden, € 928 pp voor vlucht + hotel ( 4* Park Hotel in Manhattan). Volgende stap een nieuwe Esta aanvragen…
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door tomaat85 »

Hele mooie vooruitzichten hoor......
maar "totaal onverwacht"...zal toch iemand uit het groepje al wel een snode plannetje gehad hebben? :D :D
Veel plezier en zeker Dyker Heights op de To-Do ljst zetten hoor :wink:
Grote Amerika fan
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door Bianca B »

Thanks!
We zijn in december 2019 ook geweest, vonden Dycker Heights geweldig . Onze vrienden zijn nooit in Amerika geweest, afwachten wat ze van New York vinden !
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door meyem »

New York begin december is heerlijk om te doen. Wel vaak heel druk, geen idee hoe dat deze winter uit gaat pakken, natuurlijk :wink:
Ik heb inderdaad wat reisverslagen van rond die tijd, zie onderschrift.
Dyker Heights is echt geweldig, prima ook om zelf te doen, met bus/subway....

Wat overnachting betreft, laat ik me meestal leiden door aanbiedingen op de diverse bookingsites (booking.com is mijn favoriet), al ga ik in NYC meestal voor een YMCA, maar dat is voor jou dus geen optie....

Verder is het handig om de diverse event-sites bij te houden, zo kun je op heel onverwachte dingen stuiten. Ik heb een favoriete site, maar ik ben er door de COVID-restricties een beetje uit en weet 'm nu niet boven water te krijgen....

De voorpret is iig al heel belangrijk! :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door Tipsy_1 »

De omgeving van Hudson Yards (the Vessel, the Edge) is erg mooi versierd met kerst!
Vergeet niet dat de Vessel gratis is maar op voorhand te reserveren. Zeer de moeite!

Ik ga zelf dit weekend voor het eerst naar de Summit. Het wordt moeilijk kiezen in NYC met al - even tellen - 5 uitkijktorens.

Je moet in NYC gevaccineerd zijn om binnen te mogen in horeca > Ik weet niet welke app ze gaan willen zien dus dat misschien ook even uitzoeken.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door Tipsy_1 »

meyem schreef:
09 nov 2021, 13:28
New York begin december is heerlijk om te doen. Wel vaak heel druk, geen idee hoe dat deze winter uit gaat pakken, natuurlijk :wink:
Vorige (covid) winter was heel druk! Druk dus :lol:
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door tomaat85 »

Tipsy_1 schreef:
09 nov 2021, 15:52
Ik weet niet welke app ze gaan willen zien dus dat misschien ook even uitzoeken.
Ik denk deze NYCCOVIDSAFE,
(NB, gisteren pas tegengekomen, ik ben er nu nog niet achter of die ook voor buitenlanders gaat werken. We gaan "pas" in januari dus uitzoeken hab ik nog even voor :wink: )
zomaar een link, https://downtownny.com/news/nyc-covid-s ... uirements/
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door meyem »

Ik zat uit nostalgie wat op de groupon site te bladeren, en kom dit fotomuseum tegen, om de hoek van Gramercy Park...
Het pand op zich lijkt me al de moeite van een bezoek waard :geek:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door tomaat85 »

Thnx Meyem, blij dat je weer "terug bent" :wink:
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door meyem »

Dank je, Tomaat. New York blijft trekken, hoor.... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door Ragjee »

Wij gaan zelf ook voor de 3de keer naar NYC (en Washington DC dit keer) binnen enkele weken en voor het eerst in kerstsfeer.
Al heel wat gebruik gemaakt van AirBnB en zeker in een stad zoals NYC is dit echt mijn voorkeur. Wij verbleven enkele jaren geleden in Prospect Heights, Brooklyn en dit keer in Clinton Hill. Naar onze mening goed te doen met de subway.
Veel plezier! :thumbup:
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: New York City in december bezoeken.

Bericht door tomaat85 »

Misschien ook leuk om op de lijst te zetten?
Grote Amerika fan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer