Eerste keer NY: hotel in SoHo (aan metro) of hotel aan Times Square.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Kellyjanssens
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2019, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Eerste keer NY: hotel in SoHo (aan metro) of hotel aan Times Square.

Bericht door Kellyjanssens »

We zouden graag novemberverlof (als het mag vanwege covid) een weekje New York doen met onze tieners (16 en 17 ).
Ik twijfel tussen 2 hotels. (sowieso nemen we telkens 2 kamers)
-eentje in SoHo (50 Bovery),verder van centrum, maar via connections zeer mooie aanbieding.
Voordeel is grootte kamer en per kamer 2 queensize bedden)
Ik twijfel echter vanwege locatie, midden van Chinese wijk, en verder van time square.

Nog een optie is:
-citizen M aan time square (zeer goeie reviews, aan time square, maar kleine kamers en nadeel met mijn 2 tieners is misschien 1 groot bed (ipv 2 aparte bedden, zoals in bovenstaande hotel, waar er per kamer 2 queensize bedden zijn)
Ook 500 euro duurder voor 5 d.
-citizen M Bovery (vlak aan metro)
Voordeel hiervan zou zijn goedkoper dan citizen M time square, uitzicht uit kamer, maar ook kleine kamers)

Enig advies of ervaring met hotels?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Eerste keer NY:hotel in SoHo (aan metro)of hotel aan times square

Bericht door BonnyR »

Je bericht staat er trouwens dubbel in. Komt je twijfel voor de eerste optie door de locatie? Chinese wijk? Wij zaten in de Chinese wijk. Geen probleem en hele lekkere eettentjes. Hotels ken ik verder niet.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Kellyjanssens
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2019, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerste keer NY:hotel in SoHo (aan metro)of hotel aan times square

Bericht door Kellyjanssens »

Ja,twijfel Komt idd door de wijk en Omdat je overal leest dat je bij eerste bezoek best aan times square zit.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Eerste keer NY:hotel in SoHo (aan metro)of hotel aan times square

Bericht door mtl »

Zoals ik al in je andere (dubbel)topic zei is Times Square inderdaad een toplocatie. Die zou ik normaal gesproken altijd verkiezen boven SoHo. Maar ik begreep dat de beddenconfiguratie niet naar jullie wens was en dat het ook 500 euro duurder was.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Eerste keer NY:hotel in SoHo (aan metro)of hotel aan times square

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten en ik duim voor je dat het je gegund is om ook te reizen. Over het hotel, zoveel mensen zoveel meningen. Mijn 5ct is dat een hotel (te) dicht bij Time Square niet echt een must is bij een eerste bezoek. NYC is zoveel meer dan TS en een hotel wat meer downtown ligt je zoveel meer kan brengen dan alleen TS. Uiteraard bezoek en beleef je TS bij een eerste bezoek en waarschijnlijk ook wel vaker maar juist even uit de heksenketel kunnen stappen is wat mij betreft zeer aan te bevelen. Rondom TS staat alles maar dan ook alles (winkelen, restaurants, "tourist traps") in het teken van de toerist (wat we ook zijn :wink: ) maar net even wat verder weg vindt je de winkels, deli's en restaurants die ook de NY'r bedienen, wat ons zoveel extra brengt. Wij zijn na verschillende NYC vakanties echt fan van een AirBnB in Brooklyn maar bij onze eerste NYC stapjes hebben we een hotel genomen in Hells Kitchen en we hebben het daar nog steeds over (414 hotel maar nu echt niet meer een prijspakker). In Chinatown hebben nooit een hotel gehad maar zou daar best willen verblijven (jouw 50 Bowery ziet er leuk uit op de foto's). Waar we zelf geen ervaring mee hebben maar op het forum veel over is gezegd, is een hotel in LIC, je bent zo midtown maar de prijzen zijn vele malen gunstiger. Wat je zou kunnen overwegen is om het hotel te boeken waar je je goed bij voelt en dan verder inlezen en eventueel je plan bijstellen. Uiteraard alleen wanneer de voorwaarden van het hotel dat toestaan. Veel puzzelplezier en ik vindt het leuk om op youtube deze gast te volgen..hij heeft veel te zeggen over NYC (https://www.youtube.com/c/HereBeBarr/videos) misschien heb je er wat aan.
Grote Amerika fan
Kellyjanssens
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2019, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerste keer NY:hotel in SoHo (aan metro)of hotel aan times square

Bericht door Kellyjanssens »

Bedankt voor de snelle reacties,
Ik heb hier al heel wat aan,
En sorry voor het dubbel posten van mijn onderwerp.
Ik ga zeker advies van airbnb ook eens bekijken.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Eerste keer NY:hotel in SoHo (aan metro)of hotel aan times square

Bericht door Elizabeth Henry »

Ik zou vooral opletten dat je vanaf je hotel makkelijk de metro kunt nemen, met liefst verschillende verbindingen.
Op Manhattan zou ik alles lager dan Central Park een prima locatie vinden. Times Square is erg druk en zou ik zelf liever niet zitten. Financial District bij voorkeur ook niet omdat dat mij iets te zuidelijk zou zijn en ik de sfeer in andere wijken fijner vind. Maar bij een fantastische aanbieding zouden die bezwaren over boord gaan :)
Chinatown heb ik weleens gezeten en was een prima locatie. Als dat een fijne slaapconfiguratie oplevert zou ik geen bezwaar zien.
En je ziet al in de paar reacties die je krijgt, iedereen heeft eigen voorkeuren met betrekking tot wat een 'goede' locatie is. Bedenk wat voor jullie belangrijk is.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Eerste keer NY:hotel in SoHo (aan metro)of hotel aan times square

Bericht door Elizabeth Henry »

Ik heb even gekeken waar 50 Bowery ligt. Op zes minuten lopen in verschillende richtingen zijn metrolijnen, ook naar Times Square. Zes minuten is niet om de hoek, maar ook niet overdreven ver.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Eerste keer NY:hotel in SoHo (aan metro)of hotel aan times square

Bericht door tomaat85 »

Elizabeth Henry schreef:
06 sep 2021, 04:42
Ik zou vooral opletten dat je vanaf je hotel makkelijk de metro kunt nemen
Eens, waar je ook voor kiest mbt soort verblijf en locatie, hoe dichter bij een subway hoe beter (6 minuten is mooi maar korter is beter). Wij zijn AirBnB fans maar ik denk dat het hotel voor de meeste de voorkeur heeft. Over beide opties is hier op het forum al veel over van gedachte gewisseld met alle voor's en tegen's. Mijn 5ct (zijn er nu al 10 :wink: ), met een gezin van 4 zou een appartement met 2 slaapkamers mij geweldig lijken. Je hebt in de ochtend lekker de ruimte om je plan voor de dag te maken (en goed te ontbijten uit je eigen koelkast) en aan het eind van de dag samen in de woonkamer nog even alle dagemoties delen met een theetje oid :).
Mocht je AirBnB overwegen let dan goed op dat je bij het instellen van je zoekfilters "gratis annuleren" aanvinkt.
Een voorbeeldje,
https://www.airbnb.nl/rooms/36236022/ph ... 1&adults=1
Grote Amerika fan
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Eerste keer NY:hotel in SoHo (aan metro)of hotel aan times square

Bericht door Elizabeth Henry »

Tomaat, weet jij hoe het inmiddels zit met de illegaliteit van Airbnb in New York? Ik weet dat jullie fans zijn, en was het niet de regel dat appartementen niet in zijn volledigheid verhuurd mogen worden? Zit je dan bij iemand in huis of komt het er in de praktijk toch op neer dat je iets voor jezelf kunt huren?

Sorry als dit te veel off topic is, werd ineens nieuwsgierig.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Eerste keer NY:hotel in SoHo (aan metro)of hotel aan times square

Bericht door tomaat85 »

Eerlijk, ik heb de laatste paar jaar de berichtgeving niet meer gevolgd (was ook niet dat we zijn geweest of zo :cry: ).
We zijn 2* in Weehawken geweest op NJ, daar is/was AirBnB legaal. We zijn ook 2* in Brooklyn geweest en daar heb je meestal een etage of basement in een Brownstone en dus geen "eigen" voordeur maar een af te sluiten deur in de hal of op de etage, legaal dus (denk ik toch). Je deelt dan de stairs wanneer je een etage hebt.
Een basement hebben wij in Brooklyn nog nooit gedaan. Is wel veel aanbod, vaak ook met toegang tot de tuin, maar als t kan hebben we liever wat meer daglicht (en de Film Dressed to Kill te vaak gezien :D ). Op Manhattan zelf nog niet een AirBnB genoten. Onze eerste keren Manhattan hebben we een hotel gehad en nadat we zijn gaan uitwaaien naar de andere wijken overgestapt. Voor onze komende trip (fingers crossed) wel een leuke AirBnB in Hells Kitchen overwogen maar we zitten inmiddels liever in Brooklyn.
Ook eerlijk, ik stop een beetje mijn kop in het zand mbt het (i)legaal zijn, niet zonder risico maar ik gok het zolang het aanbod enorm is. Voor ons is het zoveel meer dan een hotel dat we het gokje nemen. Ook omdat we tot op nu alleen maar goede ervaringen hebben en de moeite nemen om de recensies te lezen.
Leuke anekdote gaat over onze eerste Brownstone, een jong stel stapte net in de wereld van AIrBnB en hadden nog geen enkele reactie maar mail contact gaf ons een goed gevoel en we hebben de gok genomen voor een hele goeie prijs. Het doel was natuurlijk om snel veel goede recensies te vergaren. De Brownstone was ooit bewoond door de Burgermeester van Brooklyn en we hebben het geweldig gehad. 2 slaapkamers met elk een eigen badkamer met toilet, grote eetkeuken en riante woonkamer en op loopafstand van Barclay Centre. Inmiddels vindt ik ze niet meer op AirBnB maar de jaren na ons verblijf werd hij steeds duurder, waarschijnlijk door een hele goede recensie ut Den Haag...
@kellyjanssens, ik geef je topic nu weer terug hoor :thumbup:
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerste keer NY:hotel in SoHo (aan metro)of hotel aan times square

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten de eerste keer dat wij met onze dochters naar NY gingen in de Radio City Apartments. Dicht bij TS en een aparte slaapkamer en zitkamer.
Ik vond het prettig om centraal te zitten, maar de nabijheid van een metrostation is minstens zo belangrijk.
De keer daarna was met de jaarwisseling waardoor alles erg duur was. We hebben toen een kamer met twee tweepersoonsbedden genomen in het Hudson Hotel. Ook prima qua locatie.
Een eigen bed voor de kinderen is wel fijn maar ik vraag dan of ze daar ook voor willen betalen en dan is het het delen van een bed opeens niet meer zo'n probleem. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Eerste keer NY: hotel in SoHo (aan metro) of hotel aan Times Square.

Bericht door meyem »

Welk hotel is het uiteindelijk geworden??
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Kellyjanssens
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2019, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerste keer NY: hotel in SoHo (aan metro) of hotel aan Times Square.

Bericht door Kellyjanssens »

Door corona is het afgelopen november niet new york geworden , maar Athene.
Plannen zullen uitgesteld worden naar volgend jaar
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer