Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
heems87
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:54

Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Bericht door heems87 »

Hallo allemaal,

We hebben eindelijke onze eerste vakantiereis met onze 10 maand oude dochter (tegen de tijd van vertrek) bijna rond, en hebben deze mede door jullie reacties op ons vorige bericht samen kunnen stellen!

Nu zijn we heel erg benieuwd of onze reis een beetje jullie goedkeuring kan krijgen :D en of jullie denken dat het: Logisch, Haalbaar (met baby) en efficient en compleet is.

De reis ziet er zo uit:

11/10/2021 Boston
11/11/2021 Boston
11/12/2021 Boston
11/13/2021 Rockport Is dit een noodzakelijke stop?
11/14/2021 Portland
11/15/2021 Acadia National Park
11/16/2021 Acadia National Park Ons hoofddoel hier is een poging tot het Noorderlicht en wat wilde dieren
11/17/2021 Moosehead Lake
11/18/2021 Moosehead Lake Op de plaatjes lijkt me deze plek prachtig, maar het is wel een beetje uit de route, denken jullie dat het de tijd waard is of zijn er betere alternatieven?
11/19/2021 North Conway Louter een tussenplaats omdat de route anders te lang gaat zijn, suggesties meer dan welkom!
11/20/2021 Lake Placid
11/21/2021 Lake Placid
11/22/2021 Syracuse SHOP TILL YOU DROP!
11/23/2021 Ithaca Watervallen en een mooie wandeltocht, meer niet
11/24/2021 Poughkeepsie We twijfelen heel erg over Avon, Poughkeepsie en providence en dan met name natuurlijk de verdeling in dagen, hebben jullie ervaring met deze plekjes?
11/25/2021 Avon
11/26/2021 Providence
11/27/2021 Providence avondvlucht, dus we nemen nog een dag in providence en rijden dan op het gemak naar Boston, slim of toch een airport hotel pakken? (vlucht is pas om 7 uur)
11/28+29/2021 Thuiskomst

Eventuele andere tips mbt routes, attracties (babyproof) of restaurants hou ik me ook zeeeeer voor aanbevolen! :clap: :clap:

Dank iedereen voor de reacties, blogverwijzingen en andere suggesties!

image.png
image.png (249 KiB) 3571 keer bekeken
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Bericht door Martin & Marianne »

heems87 schreef:
31 mei 2021, 17:05
11/13/2021 Rockport Is dit een noodzakelijke stop?
Wij reden dat stuk in 2021 en we reden in 1 dag van Portland naar Boston. Maar ik weet niet of we iets gemist hebben. Maar je hebt sowieso voldoende tijd om Rockport aan te doen onderweg naar Portland.
Voor Boston en Acadia kun je ons 2012-verslag eens bekijken, over de rest kan ik niet veel zeggen.
Slaan jullie de Niagara Falls over?

Marianne
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Bericht door analogkid »

Tja, of Moosehead lake de omweg waard is, kun je alleen zelf bepalen. Wij vonden het daar mooi en hebben er een elanden safari gedaan en gekanoot. Of dat in November ook nog allemaal kan, lijkt me onwaarschijnlijk. North Conway is een leuk plaatsje in een mooie omgeving (White Mountains) en je kunt daar ook 'shop till you drop' want er is een mooi Outletcenter (Settler's Green) en New Hampshire kent geen VAT, dus dat is mooi meegenomen. Lake Placid is ook zeer de moeite waard en wij zijn toen naar High Falls Gorge geweest, een indrukwekkende waterval. Het mooiste stuk natuur van het Noordoosten vonden wij Watkins Glen SP. Daar ben je ook redelijk in de buurt en is echt prachtig.

Je gaat wel in een tijd dat het er al aardig koud (en besneeuwd) kan zijn, dus ik weet niet wat de (toeristische) mogelijkheden dan nog zijn. In de voetnoot staat een aantal reisverslagen waarvan die van 2010 en 2012 ook in de contreien was waar jij heen wilt.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Bericht door Roosuithoorn »

North Conway is een prima overnachtingsplaats, en je hebt er drie hele mooie bezienswaardigheden: The Flume Gorge, Cannon Mountain en de Kancangamus Highway.
The Flume Gorge (https://www.nhstateparks.org/visit/stat ... lume-gorge) is een prachtig natuurgebied waarbij je door een uitgeslepen rivierbedding loopt. Bij Cannon Mountain kan je met een gondel de berg op voor prachtige vergezichten. De Kancagamus Highway wordt gezien als één van de mooiste scenic routes van de VS.
Wij hadden in North Conway een hotel op loopafstand van een leuke oudoor outletmall met een heel fijn restaurant.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
heems87
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:54

Re: Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Bericht door heems87 »

analogkid schreef:
03 jun 2021, 12:34
Je gaat wel in een tijd dat het er al aardig koud (en besneeuwd) kan zijn, dus ik weet niet wat de (toeristische) mogelijkheden dan nog zijn. In de voetnoot staat een aantal reisverslagen waarvan die van 2010 en 2012 ook in de contreien was waar jij heen wilt.
Ik zie nu dat we de datums verkeerd hebben staan ... wat stom !! We gaan in Oktober, we willen graag de herfstkleuren zien... ik denk dat dat voor jullie ook een stuk logischer is haha :D :oops:

We willen heel graag elanden zien, alleen om nu zoveel om te rijden daarvoor... misschien zien we die ook wel zonder helemaal hier naartoe te rijden?

Settlers green ga ik opschrijven, hele mooie tip dankjewel!

De reisverslagen ga ik zeker even lezen, dankjewel!
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
heems87
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:54

Re: Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Bericht door heems87 »

@Roosuithoorn

Superreactie, dankjewel!

Moderator: quotes verwijderd, het is niet nodig volledige berichten te quoten.
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
heems87
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:54

Re: Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Bericht door heems87 »

Martin & Marianne schreef:
02 jun 2021, 22:21

Wij reden dat stuk in 2021 en we reden in 1 dag van Portland naar Boston. Maar ik weet niet of we iets gemist hebben. Maar je hebt sowieso voldoende tijd om Rockport aan te doen onderweg naar Portland.
Voor Boston en Acadia kun je ons 2012-verslag eens bekijken, over de rest kan ik niet veel zeggen.
Slaan jullie de Niagara Falls over?

Marianne
Haha jullie reisverslag heb ik al een paar keer bekeken, een van de redenen om toch deze kant op te gaan! het zag er een stuk leuker uit dan dat ik me van tevoren had bedacht.

Rockport gaan we denk ik overslaan, het is relatief kort om te rijden en we kunnen die dag heel goed ergens anders gebruiken. Op tripadvisor kon ik ook niet echt mega veel dingen vinden die ons enthousiast genoeg maken om er een nacht te blijven.

Niagara zijn we al een keertje geweest en dat was wel leuk natuurlijk maar doorgaans zijn wij geen types die daar een tweede keer net zo hard van kunnen genieten. Wij zijn toch meer het type: "been there done that".
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Bericht door Martin & Marianne »

@heems87 Je hoeft niet elke bericht volledig te quoten om een reactie te geven.

Als je al naar de Niagara Falls bent geweest begrijp ik dat je daar niet weer naar toe gaat. Is er meer in het noordoosten dat jullie al gedaan hebben?

En wat bedoel je met je laatste bericht? Waarom een quote?

Marianne
heems87
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:54

Re: Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Bericht door heems87 »

Martin & Marianne schreef:
05 jun 2021, 17:16
@Martin & Marianne
Ja ik ben nog niet zo handig met dit forum, dus voor mijn gevoel als ik hem quote kan ik iemand makkelijker aanhalen, maar zal het eens op deze manier proberen!

Wij hebben eigenlijk New york gezien en de niagara waterfalls, de rest hebben we in het deel van Canada rondgereden.

Met het laatste stuk bedoel ik eigenlijk of er iemand een ervaring heeft met Avon, Poughkeepsie en Providence. Deze steden lijken me alledrie erg leuk, maar wat ik er op internet over kan vinden is het erg wisselvallig. Providence is iedereen enthousiast over.. de andere twee... mwah. Dus ik was erg benieuwd naar een ervaring uit "eerste hand" ipv tripadvisor :D
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Bericht door Markstaal »

@heems87

Als je mensen wilt benoemen kan je dit doen door een @ te typen gevolgd door de gebruikersnaam :)
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Bericht door tosca »

Wat een lekker vooruitzicht! Die van ons was net een jaar geworden toen wij die richting op gingen. In het algemeen is alles supergoed te doen met een baby. Overal zijn kinderstoelen en je kunt overal eten & evt. melk laten opwarmen.

Qua activiteiten? De speeltuin is favoriet en zijn natuurlijk overal te vinden. In dit tijd van het jaar zou ik de waterspeeltuinen overslaan ;). Maar wij vonden dat er (in de grote steden) verassend veel waren! Ook parken zijn natuurlijk leuk. Veel ruimte en veel om te zien. Verder kun je gewoon doen wat je zelf wilt, op die leeftijd is dat nog heel gemakkelijk! Met een kinderwagen en op sommige plekken een draagzak kun je bijna elke activiteit uitvoeren.

Hier wat random tips:
In Boston kun je natuurlijk de Freedom Trail doen, Quincy Market om wat te eten, een tour door Fenway. En natuurlijk Harvard bezoeken!
In Lake Placid is een ontbijtje bij de Lake Placid Lodge wel echt een aanrader! Het kost wat, maar het uitzicht is echt prachtig!
Ithica heeft een gezellig, autovrij, centrum. Wij vonden het gezellig voor kopje koffie en een rondje. Leuk na een rondje over de campus van Cornell.

Voor wat betreft je laatste dag, dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik zou zelf wel al in de plaats van vertrek gaan zitten, zodat je niet ook nog een (soms lange) autorit hebt voordat je ook nog eens lang het vliegtuig in moet. Helemaal handig als je met hotel / accommodatie een late check-out kunt regelen. Dan kun je in de middag nog even rustig aan doen in het hotel (lees: slapen) voor je naar het vliegveld gaat.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Bericht door Big Al »

Welke Rockport bedoel je? Maine of Massachusetts?

Een paar leuke plekken (vinden wij) zijn Quincy, MA (John Adams Historic Sites) net ten zuiden van Boston en Plimoth Plantation (bij Plymouth, MA).
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Bericht door Berry »

Leuke reis! Wij hebben een deel van jullie reis in september/ oktober 2019 gedaan.
Enige aandachtspuntje wat ik zou hebben is dat jullie wel heel snel door Vermont heen gaan. Ik snap uiteraard dat je keuzes moet maken, maar het gebied rond Stowe, Burlington en the Vermont Route 100 zijn wel echt aanraders.

Verder is rond North Conway inderdaad de Kancamagus highway een must see en ook het beklimmen van Mount Washington vonden wij leuk.
Mocht je nog geen hotel hebben in Lake Placid, dan kan ik de Cobble Mountain Lodge van harte aanbevelen!
heems87
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:54

Re: Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Bericht door heems87 »

Bedankt voor de nieuwe reacties!

@Berry ik hoor inderdaad vaker dat het zonde is dat we dit een soort van "afraffelen".

Waar ik nu over aan het nadenken ben, om toch de afstanden en tempo iets te verlagen voor onze kleine meid is om ACADIA te schrappen. Ik vraag me af of dit ons graag brengen wat we zoeken.

de herfstkleuren ga je onderweg toch wel zien, en voor het noorderlicht ...tja de kans is sowieso al niet zo groot dat je dat ziet. Daar bovenop zit je midden in het toeristenseizoen volgens mij voor Acadia omdat oktober natuurlijk DE maand is. Ik wil eigenlijk taferelen als in Yellowstone voorkomen waar je in de file staat.

Denken jullie dat dit een slimme keuze is of een doodszonde?

Tot slot wat denken jullie hierover: Er zit in syracuse een grote outlett mall, maar zoals eerder aangegeven heb je bij north conway ook een outlet mall zitten, plus natuurlijk alle andere malls die we links en rechts tegen gaan komen... Is syracuse de moeite waard of kom je onderweg vrijwel hetzelfde tegen? --> Zelf denk ik dat we deze best kunnen skippen, maar tegelijkertijd FOMO, dus ik ben bang dat we iets geweldigs missen.
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Bericht door dutchie_in_boston »

Met een baby zou ik zelf een kleiner rondje maken en wat langer op een plek blijven met dagtochtjes. Af en toe een cabin of huisje huren voor een paar dagen ipv hotels - toch makkelijker met een keuken. Je komt aan het begin van het jachtseizoen, hou daar rekening mee in het bos. Je bent aan de late kant voor herfstkleuren bij Moosehead Lake eo. dus misschien concentreren op zuid New England?

Rockport MA (cape ann) is mooi maar klein, je krijgt een vluchtige overzicht als je Rt. 127/127A rijdt. De drukte ligt aan wat de herfstkleuren dit jaar gaan doen.

En iets geweldigs missen? Natuurlijk doe je dat met een rondje snelweg want je moet persoonlijke keuzes maken. Winkelen in een outlet mall of een stadje als Syracuse bezoeken mis ik graag maar het missen van die mooie day hike in de bergen of een paar dagen een boot huren zou ik erg jammer vinden. Maar dat is natuurlijk mijn mening.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis heems87: rondje Boston - Acadia - Syracuse - Boston (met baby).

Bericht door Big Al »

Ik ben toch eigenlijk wel nieuwsgierig naar de keuze voor Rockport (MA?). Wij hebben jaren in Gloucester (MA) gewoond en gingen graag even naar Rockport (MA) om de ateliers en winkeltjes te bezoeken. Is het om de ateliers en winkeltjes? Of hebben wij iets gemist?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer