Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door Martin & Marianne »

AmelieN schreef:
22 mei 2021, 10:56
Dank weer! reken er idd niet op dat we voor 22:00 de luchthaven door zijn. Zou al blij zijn als dat lukt.
Een hotel bij de AirPort voor de eerste nacht raden jullie niet echt aan begrijp ik? Lijkt onszelf ook wel beetje gedoe om direct weer te verkassen en dan ook pas weer rond 3 in het volgende hotel te kunnen inchecken al lijkt me dat je de koffers wel zou kunnen afgeven... met OV 's avonds laat lijkt me als ik t zo lees geen optie. Eigenlijk is de keuze dus de volgende ochtend met OV en eerste nacht in hotel bij de AirPort of s avonds laat met de taxi.
ik zou het niet gek vinden om die eerste nacht bij het vliegveld te overnachten. Je zult moe zijn na de vlucht, en om dan nog een stuk te moeten reizen (als je besluit om in Brooklyn te verblijven) is niet echt fijn, zeker niet met kinderen.
Wij zijn eens op Newark aangekomen en namen toen een taxi naar Manhattan. Het is een lange rit, maar wij waren al veel eerder op de dag aangekomen.
Je koffers eerder afgeven in het hotel zal geen probleem zijn, wij hebben dat al meerdere keren gedaan.

Zie hier het verslag van ons bezoek aan New York met onze dochters (toen 13 en 15).

Marianne
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door chippie777 »

Ik zou het ook niet vreemd vinden om op de luchthaven te overnachten, zeker gezien het tijdstip dat je aankomst is dat zeker niet raar. Misschien je route aanpassen en eerst beginnen met je rondrit en eindigen met bezoek aan NY?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door tomaat85 »

De route omdraaien is zeker een goed idee. Je pakt de eerste overnacting in een hotel bij het vliegveld. Gaat de volgende ochtend bijtijds op pad (jullie zijn vast vroeg wakker :wink: ) en als afsluiting van het rondje beleef je NYC. Een AirBnB in NJ is dan een goede optie (gebaseerd op de aanname dat jullie ook weer vertrekken vanaf Newark). De dag van het inchecken doe je eerst ff boodschappen voor de paar dagen in je AirBnB, inchecken en auto uitpakken. Pa kan de auto wegbrengen (met OV terug) terwijl de "meisjes" de beste slaapkamer uitzoeken en misschien al een wasje draaien? En zodra Pa terug is (hij is wel een paar uur onderweg hoor..) nog even NY verkennen. In Hoboken zitten/zaten een paar grote auto verhuurders en mogelijk dat inleveren daar ook kan, dat zou een hoop tijd schelen met terugbrengen naar het vliegveld. Nog een alternatief is om de auto op Manhattan in te leveren mocht rijden in NY op de To-Do lijst staan (en het prijsverschil in autohuur niet te gek is?).
Nog een voordeel van het rondje eerst is dat jullie op de route vast al een outlet zijn tegengekomen zodat de meiden in NY niet zoveel hoeven te winkelen :D
Grote Amerika fan
AmelieN
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mei 2021, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Rondreis met vraag over onder meer Lancaster

Bericht door AmelieN »

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.

Hi allemaal, al meer goede tips gekregen over dit forum voor onze meireis naar de VS met 3 tieners. We zijn er niet helemaal uit. Wel gebonden aan een aantal zaken: de auto is gehuurd met een redelijke prijs en dat omzetten is heel duur. Washington doen we om vrienden te bezoeken. Willen we daarom niet skippen maar hoeft niet perse lang al is een paar dagen leuk...we twijfelen ook of het tempo hoger of lager moet. En....we komen nu uit op zondag in Lancaster. Is dat herplanning waard omdat er dan niets te doen is? Of dan maar skippen? Dit is het idee en tips zeer welkom!!! In 1x rijden naar Lancaster was eerst t plan en dan 2 dagen daar, maar verandert weinig aan zondag nadelen omdat we dan pas laat op zaterdag aankomen....overigens niet een must see voor ons, maar wel leuk en een alternatief hebben we ook niet echt. NY Niagara en DC de must sees voor ons en Ithaca en omgeving lijkt ons ook heel leuk.

Heel veel dank alvast!!

Na 3 dagen NY op dag 4 (dinsdag) naar Ithaca.
Woensdag 27/4 naar Ithaca
Donderdag 28/4 Ithaca/ Finger Lakes
Vrijdag 29/4 naar Niagara
Zat 30/4 naar Willamsport (om reis te breken)
Zondag 1/5 naar Lancaster
Maandag 2/5 naar DC
Dinsdag 3/5 DC
Woensdag 4/5 DC
Donderdag 5/5 Naar Philadelphia
vrijdag 6/5 Vanuit Philly naar Newark om in de middag terug te vliegen
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rondreis met vraag over onder meer Lancaster

Bericht door BonnyR »

Vrijdag één dag Niagara is wel weinig. Je kunt daar leuke punten bezoeken aan de Amerikaanse en Canadese kant. Tenzij je zegt de grote waterval is genoeg.
Ik ben nooit zo van de routes 😁, maar ik gok dat er ipv williamsburg/ Lancaster een ander alternatief is?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door BonnyR »

Ooh ja Lancaster is Amish gebied, dat is zeker leuk. Wij hebben lokale winkels en markten bezocht met veel homemade producten ( heerlijke pindakaas) die met name bezocht werden door Amish. Ook gegeten in een restaurant waar de parkeerplaats vol stond met alleen maar paard en wagens 🐴. En een farm bezocht ( toeristische toer) Dus ja eigenlijk een leuke stop, maar ben inderdaad bang dat de zondag een dag is dat veel dicht is.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door Martin & Marianne »

Het zal inderdaad op zondag niet mogelijk zijn om markten te bezoeken etc, maar er zullen wel dingen open zijn. Bovendien is het sowieso wel leuk om er rond te rijden, wij hebben er een aantal covered bridges bekeken. Veel keuze heb je ook niet, je moet toch de afstand overbruggen tussen de Niagara Falls in DC. Eerder aankomen in DC lijkt me ook niet gek, daar is heel veel te doen. Of kijk nog naar wat alternatieven onderweg. Je hebt bijvoorbeeld Hersheypark, maar ik denk dat je daar ook niet veel tijd voor hebt. Of breng een bezoek aan Gettysburg. Heb je ons 2012-verslag bekeken? Wij hebben onderweg een wandeling gemaakt bij Ricketts Glen. En bij Watkins Glen.
Waar overnachten jullie voor de Falls, aan de Canadese zijde?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 jan 2022, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door tomaat85 »

Martin & Marianne schreef:
21 jan 2022, 14:16
Ricketts Glen
Zeker een aanrader om hier te wandelen (The Falls Trail).
Ik zie net in ons dagboek dat wij ook op een zondag in Lancaster waren. Nu hebben wij niets willen bezoeken maar hebben wel wat "voor de vuist weg" rondgereden en veel "locals" gezien (juist wanneer de de kleinere weggetjes neemt). Hoewel het veel toeristischer is dan verwacht hebben we het wel leuk gevonden.
Grote Amerika fan
AmelieN
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mei 2021, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door AmelieN »

Veel dank voor jullie tips! Ik denk dat we inderdaad toch voor Lancaster/Bird-in-hand kiezen. En fijn te horen dat jullie ook van de zondag daar hebben genoten. Neig nu naar Williamsport overslaan en op zaterdag vanuit Niagara naar Bird on Hand om zo toch wellicht op zaterdag nog iets te zien. Zondag dan combinatie van een relax dag en van landschap en wellicht paard en wagens te genieten. De keuze is idd beperkt en de omgeving hopelijk sowieso leuk.

Niagara denk ik aan VS kant omdat ik me afvraag of de grens over geen complicaties met zich meebrengt. is de Canadese kant een aanrader? we hopen nu vanuit Ithaca (waar we 2 nachten zijn) rond lunchtijd al aan t komen en dan de middag kijken en de boottocht. Liefst zouden we gewoon meer tijd hebben maar de schoolvakantie is niet langer.....

En nu even watkins Glen bekijken 😉 dit forum helpt enorm. Dankjulliewel!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door Martin & Marianne »

In een keer naar Lancaster kan wel, maar veel tijd om nog iets te doen heb je niet.

Wij zaten bij Niagara aan de Canadese kant, dat is zeker de moeite waard. En de grensovergang ging heel soepel. Als er geen belemmeringen zijn door corona zou ik zeker die kant meenemen.
Ik had al naar ons 2012-verslag verwezen, kijk daar eens naar voor de Falls en voor Watkins Glen etc.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 22 jan 2022, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door tomaat85 »

Ook hier enthousiast over de Canadese zijde van de Falls en wanneer het schema het toelaat zeker meenemen. Ik denk ook op dit forum gelezen te hebben dat je ook te voet naar Canada kan? (Heb je pech staat er een behoorlijke rij auto's voor de oversteek en dat dan 2*, dat wil je niet. Misschien is er iemand met deze ervaring die kan aanvullen??).
Ik vindt het lastig om je nog verder te helpen met wat te doen, het is allemaal erg persoonlijk.
Je kan idd in 1 rit van The Falls naar Lancaster maar maps zegt dat het dik 6 uur rijden is en ik vindt dat best een lange rit (met een stop voor een lunch oid ben je langer "onderweg").
En zoals M&M zegt, wat is er dan nog te doen/zien??
Hoewel wij Lancaster echt wel leuk vonden zou ik bij een keuze tussen onze wandeling in Ricketts Glen en Lancaster (lees; zien van de Amish) altijd kiezen voor die wandeling (maar we hadden in augustus dan ook echt top weer en zijn meer van natuur dan cultuur :wink: ).
Je zou dit kunnen overwegen.
Zat 30/4 Niagara - Ricketts Glenn (4 uur rijden dus bijtijds weg, wandelen en lekker eten/slapen)
Zo 1/5 Ricketts Glenn - DC (via Lancaster) (1*3 uur en 1*2 uur rijden, dus weer bijtijds weg maar met een mooie onderbreking in Lancaster..helaas dus wel op die zondag).
Veel keuze wijsheid :D
Grote Amerika fan
AmelieN
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mei 2021, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door AmelieN »

Veel dank weer! Overnachting Rickets Glenn zeker goed idee! En wat betreft Niagara: is 1 dag wel genoeg (als we rond middaguur aankomen? ben bang dat mogelijk boottocht eind april nog niet kan dus dacbt zelf van wel. Denk dan hotel/ Airbenb aan Amerikaans kant (dichtbij Niagara) en dan lopend naar Canada? Als covid dan beperkt kan t makkelijk toch de VS kant worden...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij kwamen tegen etenstijd aan bij ons hotel aan de Canadese kant. We hebben toen nog een korte wandeling gemaakt. Zie hier voor ons verslag van die dag. De volgende dag hebben we de Journey behind the Falls gedaan, en de Maid of the Mist. Daarna naar de Amerikaans kant gereden en daar nog rondgelopen (zie hier). Zonder boottocht en de Journey behind the Falls heb je denk ik aan een middag en begin van de avond voldoende.
Ik vind het zelf altijd heel handig om verslagen te lezen, dan krijg je vaak een goed beeld van hoeveel tijd iets kost, en wat jou wel en niet aanspreekt.

Het is Ricketts Glen. :wink:

Marianne
AmelieN
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mei 2021, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door AmelieN »

Mooie foto’s hoor!!! Zeker een stop waard. Denk dat we en bij Ricketts Glen en Lancaster gaan overnachten. Canadese kant ook meer hotels die en dichtbij en betaalbaar zijn ....maar maar even wachten hoe dat Corona wise zal zijn. Maar dat geldt natuurlijk voor de hele reis al heb ik ondanks de huidige beperkingen goede hoop....

Echt veel dank voor het meedenken-helpt enorm!en ga in t kader van de voorpret nog wat uitgebreider in jullie verslagen lezen
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door tomaat85 »

AmelieN schreef:
22 jan 2022, 20:33
hotels
Wij hadden een kamer het uitzicht op de Falls :thumbup: onwerkelijk en om nooit te vergeten!
(schets v t plaatje: samen in de hottube direct voor t raam met onze onderweg gekochten wijn en het geruis van de Falls op de achtergrond,........ ach "wat leg ik toch te dromen").
Tuurlijk, wel wat duurder maar mocht het budget iets ruimte geven zeker een overweging :wink:
Grote Amerika fan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer