Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
AmelieN
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mei 2021, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door AmelieN »

Hi allemaal, ik las op dit forum gelukkig al wat tips, maar misschien met een berichtje nog meer goede tips van de vele ervaren reizigers die ik hier al ‘zie’. We gaan in de meivakantie van 2022 met onze 3 dochters die dan 15, 13 & 11 zijn maar de VS. Hebben een ticket naar NY geboekt. 14 dagen daar inclusief dag van aankomst en vertrek. We willen iig ook naar DC, omdat ik daar heel lang geleden stage liep en nog wat contacten heb. Op zo lange termijn natuurlijk nog wat onduidelijk, maar waarschijnlijk kunnen we daar dus ook wat bekenden zien. NY willen we uitgebreid bekijken (denken nu aan accommodatie in Brooklyn -qua prijs aantrekkelijker dan Manhattan). Cape Cod kreeg ik als tip en lijkt leuk. Ik zou graag niet alleen steden zien en zeker in combinatie met Cape Cod (is geen must natuurlijk) lijkt het wat veel. We komen zaterdag laat aan en ik zou denken tot en met woensdag in NY te blijven.

Zat aankomst NY
zon NY
Maandag NY
Dinsdag NY
woensdag van NY naar DC
donderdag DC
Vrijdag DC/Alexandria of Mount Vernon?
Zat: auto huren en naar Shenadoah?
En daarna iets van via Lancaster (Amish?) weer richting noorden Cape Cod?

Behalve NY en DC is eigenlijk alles open en tips ook voor accommodatie en tiener’vermaak’ heel weg welkom. dank alvast!!! Amélie

Ps: we hebben ook gekeken naar combitickets met DC en ook Boston, maar scheelde en veel in prijs en we willen beetje flexibel blijven, omdat we hopen op afspraken in DC en ons daarin wat flexibel willen opstellen. Ticket kan worden gewijzigd, dus is ook nog te onderzoeken als dat echt handig is. Dacht nu aan met de trein maar DC en vanuit daar auto huren en in NY inleveren. Maar eerst naar noorden en afsluiten in DC kan ook.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Wij deden eens een open jaw Boston/Washington. Dat was niet duurder dan een retour. Ik vind het wel bijzonder dat het veel in prijs zou schelen; heb je gezocht met de multicity-optie?

Voor de omgeving van DC en Boston heb je misschien iets aan ons 2012-verslag. Ik zou zeker een extra dag DC doen, wij hebben ons daar prima vermaakt.

Marianne
AmelieN
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mei 2021, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door AmelieN »

Dank voor de tips. Een ook de hier al geposte reisverslagen. Het is lastig en denk dat we teveel willen zien maar zou dit een haalbaar plan zijn?
Na 3 dagen NY
Dag 4 rijden naar Cape Cod
Dag 5 Cape Cod
dag 6 via Cambridge naar Albany
Dag 7 via Finger Lakes naar niagara
Dag 8 niagara en overnachting (richting) pine creek gorge
Dag 9 naar Lancaster/amish
Dag 10 DC (area)
Dag 11 DC (area)
Dag 12 DC-naar Philadelphia
Dag 13 vanuit Philadelphia naar luchthaven Newark

Helaas is een multi stad ticket op wel 100 euro duurder en met 5 toch wel veel verschil....de dochters willen toch wel erg graag naar Niagara dus vandaar die keuze. Mij lijkt Cape Cod erg leuk maar ik kan niet helemaal inschatten of dat de route niet te krap/druk maakt...

Tips en suggesties dus nog steeds welkom.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor!
Wij hebben muv Philadelphia ook een gelijk rondje gedaan. je vindt ons verslag hier
(http://85tomaat.blogspot.com/2014/09/wouw.html) maar weet dat het geen literair hoogstandje is :wink:
Mijn 5ct voor je planning, skip Philadelphia (op basis van je beschikbare tijd niet omdat het niet leuk zou zijn oid, ik ben r niet geweest) en gebruik die dag in NYC of DC. Cape Cod en de Falls zijn beide de moeite waard. Andere optie voor de Phili dag is Ricketts Glen als overnachting onderweg.
Als ik het goed begrijp hebben jullie de tickets al? Dat een multi city duurder zou zijn is ook niet mijn ervaring en starten in DC en eindigen in NYC zou echt wel perfect zijn..maar goed, wat gedaan is is gedaan..
Voor zowel DC als NYC als Cape Cod zou ik in de overweging willen geven om te gaan fietsen...en over Brooklyn, zeker een aanrader wat mij betreft. Wanneer je in de buurt van het Barclay Centre gaat zitten (iig met de Subway op een paar minuten) kan je niet mis..
Een hele etage voor jullie alleen in een vette Brownstone...wie wil dat nu niet :D
zoiets,
https://www.airbnb.nl/rooms/4089102?adu ... lm%2BHxOGW
Of zoiets
https://www.airbnb.nl/rooms/417685?adul ... hoUzkONT9Z
Veel plezier met inlezen en plannen....
Grote Amerika fan
AmelieN
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mei 2021, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door AmelieN »

Heel veel dank! Ook voor de airbenb tips. Dat ziet er heel goed uit en ik wist niet dat er bij airbenb soms ook nog geannuleerd kan worden. Leuke reisverslag natuurlijk ook even bekeken. Helpt ook enorm bij de voorpret! Super dat je de moeite neemt te reageren. Wat een fijn forum dit. 😀
AmelieN
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mei 2021, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Van Newark naar Brooklynn - eerst hotel op luchthaven?

Bericht door AmelieN »

Hi, ben nieuwe op dit forum en op mijn vorige post heel nuttige reacties gekregen. Super!
Nog een vraag...onze vlucht komt volgens planning om 21:05 aan op Newark (SAS via Kopenhagen). Omdat we wel eens hoorden dat de douane lang kan duren dachten we in eerste instantie aan een eerste nacht naast vliegveld. Maar als t niet nodig is gaan we (met 3 dochters van 11 tot 15) liever direct naar Brooklyn. OV lijkt niet heel handig; zeker niet 's avonds.
Wat is jullie ervaring? Advies?
Dank alvast weer. 😀
Amélie

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Van Newark naar Brooklynn - eerst hotel op luchthaven?

Bericht door mtl »

Een ritje regelen naar Brooklyn zodat jullie keurig voor de deur van het hotel afgezet worden. OV met een groepje is inderdaad niet handig.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Van Newark naar Brooklynn - eerst hotel op luchthaven?

Bericht door harryh »

@AmelieN je kunt deze vraag beter in het Noordoosten topic stellen viewforum.php?f=9

Opmerking moderator

Dit nieuwe hotel-onderwerp is verplaatst naar het reis/routetopic.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Van Newark naar Brooklynn - eerst hotel op luchthaven?

Bericht door Frasi »

Zoals mtl al aangeeft, zou ik ook vooraf al het vervoer regelen met bijv een. private car.
Newark ligt een beetje vervelend; er is geen rechtstreeks OV: je met eerst met de Airtrain en dan overstappen en dan op Manhattan weer overstappen. Kost erg veel tijd en en zeker 's avonds in het donker geen feest.
Zelf ben ik een keer van Manhattan naar Newark gegaan met een gedeelde shuttle bus. Ik werd prima op tijd voor de deur van mijn hotel opgehaald maar we reden vervolgens nog wel een uur door Chinatown om een paar anderen op te halen. Maar netjes en op tijd afgezet op Newark.

Zeker omdat jullie met meerdere zijn (5 denk ik), zou je je eigen private car kunnen boeken. Is waarschijnlijk goedkoper dan 5x een los ticket prijs betalen en je wordt rechtstreeks bij je hotel afgezet zonder eerst heel Brooklyn door te rijden om 6 anderen af te zetten.
Vanuit JFK is de aansluiting met het OV veel beter: je kan voor $8 per persoon overal komen ($5 Airtrain en $3 single fare); vanuit Newark is dat veel duurder. Ook vanwege de tol(tunnel) en het oversteken van de staat.
Een aantal mogelijkheden:
www.newyork.nl/vervoer/newark-airport-n ... -brooklyn/
www.viator.com/tours/New-York-City/Priv ... k5%5Frhe5j
www.tripsavvy.com/newark-airport-to-brooklyn-443017

Het is overigens immigratie en niet de douane die lang kan duren. Je zal zeker niet binnen 1 uur van de luchthaven kunnen vertrekken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
AmelieN
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mei 2021, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Van Newark naar Brooklynn - eerst hotel op luchthaven?

Bericht door AmelieN »

Dank weer! reken er idd niet op dat we voor 22:00 de luchthaven door zijn. Zou al blij zijn als dat lukt.
Een hotel bij de AirPort voor de eerste nacht raden jullie niet echt aan begrijp ik? Lijkt onszelf ook wel beetje gedoe om direct weer te verkassen en dan ook pas weer rond 3 in het volgende hotel te kunnen inchecken al lijkt me dat je de koffers wel zou kunnen afgeven... met OV savonds laat lijkt me als ik t zo lees geen optie. Eigenlijk is de keuze dus de volgende ochtend met OV en eerste nacht in hotel bij de AirPort of savonds laat met de taxi.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Van Newark naar Brooklynn - eerst hotel op luchthaven?

Bericht door Hans B »

Als je de volgende ochtend op tijd je vlucht moet hebben, zou ik de keus maken om zo dicht mogelijk bij jfk gaan zitten.
Zodat je niet te laat bent mocht het verkeer tegen zit.

Verder zoek op: vervoer jfk naar newark en er komen voldoende mogelijkheden voor transport.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Van Newark naar Brooklynn - eerst hotel op luchthaven?

Bericht door mtl »

Topicstarter moet niet naar JFK dacht ik.
AmelieN
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mei 2021, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door AmelieN »

Klopt mtl 😉en gaat om de ‘late’ aankomst.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door tomaat85 »

Wat je zou kunnen overwegen is om een AirBnB in New Jersey (ipv Brooklyn) te zoeken. Dan blijf je aan de andere kant van de Hudson. Wij hebben in een geweldige AirBnB gezeten in Weehawken. Klein nadeeltje dat het reizen naar Manhattan iets meer tijd kost, je kan met de bus (door de tunnel waar altijd file staat) maar je kan het ook als voordeel zien, je kan nl ook met de Ferry naar Manhattan en dat is echt wel vet hoor..Een AirBnB in New Yersey is vaak wat gunstiger in prijs. Je hebt in Weehawken ook alle grote autoverhuurders (althans voor de Covid ellende) voor de dag wanneer je aan de trip gaat beginnen en dit hoeft dus geen probleem te zijn. Je kan deze AirBnB optie iig overwegen, een taxi rit van Newark naar een huis in NJ zal aanzienlijk sneller gaan dan naar Brooklyn.
Vaak is het in NJ gratis parkeren dus een optie zou zijn om zelf de auto al mee te nemen vanaf het vliegveld. Kost natuurlijk een paar dagen "onnodige" huur maar bespaart iig 1* taxi/limo...de auto zelf heb je niets aan tijdens je verblijf maar geeft wel weer ruimte om op de dag van de de start van je rondje bijtijds te vertrekken en relaxed de auto te pakken, misschien de avond voor vertrek al even naar de Walmart voor de eerste boodschappen?..kwestie van kosten afwegen...ach zoveel opties..zoveel keuzes...veel wijsheid gewenst :wink: , wat je ook kiest, dat is de goede keuze omdat jullie hem gemaakt hebben :thumbup:
Zomaar wat hits:
https://www.airbnb.nl/rooms/21710808?ad ... H7tweOvF5f
https://www.airbnb.nl/rooms/4339112?adu ... UrpIullT3c

Kost wat maar ja...
https://www.airbnb.nl/rooms/18267246?ad ... k2ZTEoaTYK
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door chippie777 »

Wij zijn twee keer in NY geweest en hadden beide keren een hotel in Secaucus in New Jersey. Vandaar namen we iedere dag de bus naar de NY Port Authority Terminal, vlakbij Times Square. Dat is ons ontzettend goed bevallen. De bus deed er 20 minuten over en ging heel frequent. (Ook ‘s avonds en in het weekend) In de spits doe je er uiteraard langer over maar voor ons voldeed dit prima. Secaucus is vanuit NewArk Airport niet echt ver.
Misschien heb je wat aan ons reisblog, in 2019 en 2013 zijn wij in het Noord Oosten geweest en hebben we NY ook bezocht.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
AmelieN
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mei 2021, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door AmelieN »

Dank Chippie en Tomaat! Het toeval wil dat ik naar aanleiding van de goede tip van Tomaat beetje in de buurt ben gaan kijken, ook naar hotels en op jullie hotel uitkwam. Goed bevallen dus? Gaat de bus regelmatig? En is de omgeving van het hotel prettig (in de zin van niet het idee van een verlaten industrie terrein)? Op de booking sites lijkt het prima met zelfs restaurantjes etc en de buurt. Is dat idd het geval? Jullie verslag ook gelezen. Leuk! Heel veel dank en mocht je nog een korte reactie over het hotel willen geven heel erg graag. Gr Amélie
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door tomaat85 »

AmelieN schreef:
23 mei 2021, 11:18
En is de omgeving van het hotel prettig (in de zin van niet het idee van een verlaten industrie terrein)?
Een idee is mbv Google maps een virtueel rondje door de wijk te lopen, je krijgt dan best een aardige indruk.
Mijn 5ct mbt de keuze tussen AirBnB en een hotel....Jullie zijn met een gezin van 5 (toch?) en dan is een AirBnB in mijn ogen echt wel fijner dan een hotel. Meerdere slaapkamers met een eigen keuken en woonkamer geven veel vrijheid om in eigen tempo op te staan of te gaan slapen. Wie wil kan nog even blijven liggen/zitten met een ontbijtje/drankje zonder in een lobby te moeten zitten/hangen (tenzij er een heel strak dagprogramma is met overeenkomstige handhaving met opstaan:wink: ).
Het ontbijt verzorg je dan zelf en heb dan alle keuze omdat jezelf de boodschappen doet en bent niet afhankelijk van een (doorgaans) niet al te geweldig hotel ontbijt (mocht het al worden aangeboden).
Maar ik ben me bewust dat het slechts een persoonlijke voorkeur, alles geld kost en er ook hotels zijn met suites etc...
Veel puzzelplezier :D
Grote Amerika fan
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door mtl »

Volgens mij liggen de hotels in Secausus vooral langs de snelweg en liggen ze zeker niet op plekken waar het druk en gezellig is. Ook al zijn er restaurants in de buurt.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door chippie777 »

Eerste keer zaten we in la Quinta dat is tevens de eerste halte van de bus. De tweede keer zaten we in het Hyatt. Die zit een paar haltes later en heeft geen zwembad. Er zitten genoeg restaurants in de omgeving. Er is niet veel te beleven verder maar ja je gaat toch maar NY elke dag dus je bent er om te slapen. Tevens gratis parkeren mocht dat nodig zijn. De bus gaat heel vaak. In de spits om de 10 minuten en daar buiten om het half uur. Zou er zo weet voor kiezen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
AmelieN
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mei 2021, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis AmelieN: meivakantie 2022 NYC.

Bericht door AmelieN »

Dank weer! We gaan de puzzel leggen. En ik zie de voordelen van de airbenb maar ‘voelt’ wat spannend voor eerste verblijf/nacht me ook nog late aankomst. Gevoelsmatig lijkt een bemenste receptie dan toch prettig maar heb er inmiddels wel paar op het oog voor andere plaatsen 😉
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer