Reis Jfrykrn: hulp gevraagd bij route NYC 15/10 - 06/11 2021.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Jfrykrn
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2021, 20:02
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Jfrykrn: hulp gevraagd bij route NYC 15/10 - 06/11 2021.

Bericht door Jfrykrn »

Hallo,

Wij (34, 31 en kind van 3) hebben de gok gewaagd en via KLM tickets geboekt naar NYC op 15 oktober 2021. Wat eerst een weekje zou worden is nu 3 weken geworden uiteindelijk. We reizen met broer en schoonzus en hun kids (38,34,8,12,14), echter blijven deze wel maar een week. Kortom, de eerste week (15/10 tot 23/10) zullen wij gezamenlijk doorbrengen in NYC. Daarna hebben wij nog 2 weken en voor die periode ook een auto gehuurd. We staan echt te springen om tips en adviezen daar de eastcoast voor ons niet heel bekend is. Wij zijn voornamelijk geïnteresseerd in winkelen, activiteiten met de kleine meid (3 jr), bezienswaardigheden, lekker eten en leuke uitstapjes. Grote steden vinden we gaaf maar een paar dagen natuur ergens tussendoor is ook prima. We willen echter niet alles snel snel doen ... dus ergens 2 dagen zitten en dan weer om de 2 dagen uren moeten rijden ... we willen overal redelijk de tijd voor nemen. We hebben natuurlijk zelf al een beetje gekeken en het gedeelte onder NY (Philadelphia, Washington) die kant op trekt ons meer dan naar boven (Boston en New England gebied) ... Ik hoop dat iemand een paar leuke tips kan geven of misschien zelf een leuke reisplanning ...

Alvast bedankt en wat een geweldig forum hier!

Gr. Jeffrey
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij route NYC 15/10 - 06/11 2021

Bericht door tomaat85 »

Jeffrey, wat een mooie vooruitzichten...duimen dat "gewoon" reizen weer mogelijk is tegen die tijd. Zelf hebben we 1 keer een heel rondje NO gedaan en we zijn een keer vanaf Buffalo naar NYC gereden. Als ik je goed begrijp misschien net iets teveel noordelijk voor jullie maar van ons rondje hebben we een verslag (geen literair meesterstuk hoor, http://85tomaat.blogspot.com/2014/10/weer-thuis.html). Een rondje wat we in 2020 hebben moeten laten schieten was van Washington naar NYC via Shenandoah, Delawere, Cape May , Atlantic City langs de kust omhoog...
Enige echte tip is, lees zoveel mogelijk verslagen en houdt vast aan je basis, geen haast en geniet van jullie eigen "hier en nu" :wink:
Grote Amerika fan
Jfrykrn
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2021, 20:02
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hulp gevraagd bij route NYC 15/10 - 06/11 2021

Bericht door Jfrykrn »

tomaat85 schreef:
15 mei 2021, 11:26
Jeffrey, wat een mooie vooruitzichten...duimen dat "gewoon" reizen weer mogelijk is tegen die tijd. Zelf hebben we 1 keer een heel rondje NO gedaan en we zijn een keer vanaf Buffalo naar NYC gereden. Als ik je goed begrijp misschien net iets teveel noordelijk voor jullie maar van ons rondje hebben we een verslag (geen literair meesterstuk hoor, http://85tomaat.blogspot.com/2014/10/weer-thuis.html). Een rondje wat we in 2020 hebben moeten laten schieten was van Washington naar NYC via Shenandoah, Delawere, Cape May , Atlantic City langs de kust omhoog...
Enige echte tip is, lees zoveel mogelijk verslagen en houdt vast aan je basis, geen haast en geniet van jullie eigen "hier en nu" :wink:
Hoi @tomaat85 bedankt voor je reactie! Zou je die laatst genoemde route misschien willen delen, welke je in 2020 moest laten schieten. Mijn vrouw wil namelijk graag naar Niagara Falls en we willen ook Washington D.C, Philadelphia en Atlantic City meepakken echter daarna richting Niagara Falls zou ik niet weten wat ik zou moeten meepakken. Ik heb nu even snel een route gemaakt om het rondje enigszins compleet te maken en de afstanden nog enigszins beperkt te houden. Ik hoor graag jullie ideeën hierover en eventuele op- of aanmerkingen/wijzigingen...... (genoteerde afstanden zijn overigens overgenomen van Google Maps …..ik weet dat het in werkelijkheid vaak een langere reistijd betreft)

15/10 Dag 1: Aankomst NY om 19:49 uur
16/10 t/m 22/10 Dag 2 t/m 8: New York
23/10 Dag 9: New York  Philadelphia (2 uur rijden 95 mijl)
24/10 Dag 10: Philadelphia
25/10 Dag 11: Philadelphia (Atlantic City 1.30 uur rijden 65 mijl)
26/10 Dag 12: Philadelphia  Washington D.C. (2.45 uur rijden 152 mijl)
27/10 Dag 13: Washington D.C.
28/10 Dag 14: Washington D.C.
29/10 Dag 15: Washington D.C.
30/10 Dag 16: Washington D.C.  Pittsburgh (5 uur rijden 255 mijl).
31/10 Dag 17: Pittsburgh
01/11 Dag 18: Pittsburgh
02/11 Dag 19: Pittsburgh  Niagara Falls ( 4.30 uur rijden / toll 3.35 uur rijden)
03/11 Dag 20: Niagara Falls
04/11 Dag 21: Niagara Falls  Watkins Glen (2.45 uur rijden)
05/11 Dag 22: Watkins Glen
06/11 Dag 23 : Watkins Glen  NY ( 4.35 uur )  NL (22.30 uur vertrek)

Gr. Jeffrey
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hulp gevraagd bij route NYC 15/10 - 06/11 2021

Bericht door Tipsy_1 »

hoi
wij wonen in new jersey, een half uur van philadelphia en dus eigenlijk ook "vlakbij" alles wat in je planning staat.
ik kan wel wat tips geven op basis van je interesses.

Ik vind het wel erg veel stad. Qua NY kan ik me daar iets bij voorstellen maar in Philly en PIttsburg ben je wel sneller uitgekeken dan wat je plant hoor. ik zou meer tijd voor de route nemen.
Washington DC is absoluut niet onze favoriete stad, ik zou hier zelf niet meer dan 2 a 3 overnachtingen willen besteden.

De tip van Cape May/Delwaware die ik normaal geef (dolfijnen!) gaat niet helemaal op gezien het jaargetijde dat je gaat.

Ik zou om te beginnen je route omdraaien, eerste het noorden dan het zuiden.
Watkins Glen zou best al wel eens gesloten kunnen zijn die tijd van het jaar (november), probeer dat eens uit te zoeken. In het noorden kan het al flink koud zijn, dus misschien toch beter wat meer focussen op het zuiden?
Ik zou de natuur zoveel mogelijk proberen in oktober in te plannen.

Enkele van mijn favorieten:
Rickets Glen!!!! Falls trail!
Eternal Flame trail
in Philly: eastern state penitary (oude gevangenis)
misschien is de omgeving van tri state (high point sp ed) ook wel iets (Delaware watergap)
Finger lakes met watkins glens is prachtig maar november is te laat.Probeer het EERST te doen midden oktober, eventueel voor het NY bezoek.
Great Falls
een halve dag Baltimore onderweg?
Atlantic city misschien wel leuk voor een avondje
Ohiopyle SP bij pittsburgh
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij route NYC 15/10 - 06/11 2021

Bericht door tomaat85 »

De exacte route haal je hier niet uit maar je krijgt wel een goed idee (https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... sp=sharing). Let niet op alle markers die zijn natuurlijk voor iedereen anders :wink:
Te overwegen is om niet in dezelfde plaatst te starten en te eindigen. Wij zijn gestart in DC en geëindigd in NYC. Over Philadelphia kan ik niets zeggen en ook over Pittsburg niet.
De opmerkingen van Tipsy zijn mi zeer waardevol met name die mbt de tijd van het jaar dat jullie daar zijn en of alles wel toegankelijk is en de weersomstandigheden zullen ook anders zijn. Wat me aan het denk heeft gezet, in die periode zijn ook de dagen korter en zijn de omstandigheden van het rijden mogelijk anders dan in de zomer??? (vraagteken). DC vonden wij wel erg leuk maar deel de mening dat je daar ook wel een dag kan inkorten. Ga wanneer het weer t toestaat lig een dag fietsen (The Mall is op de fiets zeer goed te doen inclusief Arlington). Over de Falls is al heel veel geschreven en ondanks het circus enorm indrukwekkend..
Ach, waarom heb ik nu ineens zo'n zin om te reizen :D ..veel voorpret met inlezen en bedenken.
Grote Amerika fan
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hulp gevraagd bij route NYC 15/10 - 06/11 2021

Bericht door Marielleh »

Wellicht heb je voor Pittsburgh en DC nog wat aan ons reisverslag.
Ik sluit me wel aan bij Tipsy dat ik in die steden iets minder tijd zou doorbrengen maar dat is natuurlijk ook wel persoonlijk. Zelf vind ik DC een heel leuke stad om rond te wandelen langs alle bezienswaardigheden. Maar met kinderen zit er wel een beetje een max aan het bezienswaardigheden wat je op een dag afloopt.
Wat wel erg leuk voor kids is dat er enorm veel (gratis) musea zijnin DC, maar ook hier hangt het een beetje af van jullie interesses en wat de kids leuk vinden.
Wij hebben bv vanuit DC ook een dagje geshopt in een outlet.
Omderweg van DC naar Pittsburgh vonden wij de flight 93 national memorial echt heel indrukwekkend.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hulp gevraagd bij route NYC 15/10 - 06/11 2021

Bericht door mtl »

Pittsburgh is niet echt bijzonder moet ik zeggen. Er zullen best wel mooie plekken zijn bij de rivier maar ik zou er geen extra tijd voor vrij maken.
Jfrykrn
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2021, 20:02
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hulp gevraagd bij route NYC 15/10 - 06/11 2021

Bericht door Jfrykrn »

Bedankt allen voor de reacties en de goeie tips en info! Het is inderdaad veel stad, echter wat ik al aangaf, ik ben niet goed bekend in die streek daar en heb, naast de grote steden eigenlijk niet echte een idee waar naar toe te gaan of te verblijven. Natuur lijkt ons namelijk ook zeker leuk om toe te voegen in/aan de reis/route.

@Tipsy_1 De vlucht naar NY is al geboekt en wij reizen samen met mijn broer en zijn gezien. Deze blijven maar een weekje en alleen NY. We trekken dan ook de eerste week samen op in NY en als zij weer huiswaarts gaan hebben we in principe 2 weken voor een mooi rondje. Vandaar dat we de trip niet kunnen omdraaien en ergens anders kunnen starten. Jij kent het gebied als geen ander als je daar woont dus mocht je verder nog mooie tips hebben (gezin met kindje van bijna 4) dan horen we dit graag!!

@de rest: Zoals aangegeven zou mijn vrouw graag richting Niagara Falls gaan echter vanuit Washington en/of omstreken daar naartoe en vervolgens vanuit Niagara Fall weer terug naar NY (daar tussenin heen en terug) heb ik echt geen flauw idee wat leuk is om te zien of te verblijven?? Misschien hebben jullie hier nog ideeën/tips voor/over?

@Marielleh bedankt, ik zal je reisverslag zeker doorlezen!
@tomaat85 bedankt voor het delen!

Gr.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hulp gevraagd bij route NYC 15/10 - 06/11 2021

Bericht door Tipsy_1 »

Letchworth State Park is allicht ook nog een goeie om toe te voegen.

Van NY via misschien paterson falls (erg knap) en zeker ook een stop in liberty state park, afzakken via Sandy Hook en de Jersey Shore naar Atlantic City. Door naar Philly voor 2 nachten. Dan naar DC met een korte stop in Baltimore. Dan Great Falls en
En misschien ook Gettysburg en Harper's Ferry en route, of Dutch County in Pennsylvania. Via deze kan je naar het noorden rijden (via Ohiopyle en Pittsburg?) en zo via Letchworth en Eternal Flame naar Niagara. Via Niagara en Finger Lakes (Watkins Glen) afzakken naar het zuiden via bvb Rickets Glen (mijn allergrootste favoriet) en de tri-state/delaware watergap area.

Voor je planning raad ik ook dit boek aan Lonely Planet best trips mid atlantics. Het covert echt exact het gebied dat jij wil bezoeken. Ik gebruik deze gids heel veel.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hulp gevraagd bij route NYC 15/10 - 06/11 2021

Bericht door Tipsy_1 »

Ik denk dat in oktober de Fall Foliage in met name "inland" PA erg mooi gaat zijn.
Google tegen de tijd dat je op reis gaat maar eens op fall foliage forecast (gewoon voor het plezier). Met een beetje geluk ga je prachtige herfstkleuren treffen. In het noorden gaan de bladeren al gevallen zijn denk ik maar zuidelijker op je route zit je qua timing nog redelijk. (helaas ga je tijdens het hoogtepunt in NYC zitten ;-) )
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij route NYC 15/10 - 06/11 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden in 2012 van DC naar de Niagara Falls, misschien heb je iets aan ons reisverslag. Wij vonden Ricketts Glen en Watkins Glen erg mooi. Zeker met de herfstkleuren.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer