Verjaren in NYC, nu al zin in

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Verjaren in NYC, nu al zin in

Bericht door tomaat85 »

We hebben zojuist tickets gekocht voor de week waarin januari overgaat in februari 2022. Op de kalender scoor ik een nieuw 10-tal en dat is altijd een hele goede reden om naar NY te gaan, toch?
We hebben bij de KLM geboekt maar vliegen met Delta vanwege de stoelindeling (dank voor de mooie uiteenzetting in het "vliegen" topic).
Voorwaarden zijn gunstig genoeg en 600 eurp pp inclusief ruimbagage is niet veel anders dan voorheen.
Nu nog een AirBnB uitzoeken, een leuke klus voor het komende weekend. Twijfelen nog tussen de locaties..Brooklyn hebben we vaker gezeten maar in RedHook zijn echt een paar hele leuke aanbieders. Nadeel, Subway wat verder weg maar wel weer met een Ferry om de hoek. Williamsburg is een toffe plek om te verblijven maar vinden we (nu iig) iets mindere aanbieders en Long Island staat ook op de lijst. Met de huidige prijzen van een AirBnB komt een plek op Manhattan ook binnen budget maar gezien we daar vaker in een hotel hebben gezeten en we juist het wat onbekendere willen verkennen misschien de eerste afvaller?
Ach, alleen al deze plannen opschrijven en delen geeft kriebels in de buik..zo'n zin in. Nu maar hopen dat verbeteringen zich doorzetten en alles weer een beetje bij het oude gaat komen.
Grote Amerika fan
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Verjaren in NYC, nu al zin in

Bericht door Elizabeth Henry »

Wat leuk! Elke reden is een goede om naar NYC te gaan wat mij betreft :) Hoe lang ga je?
Wat is voor jullie de reden om voor een airbnb te kiezen? Heb dat eigenlijk nog nooit gedaan omdat ik hotels erg fijn vind. En ik kies altijd voor Manhattan, vind ik toch het leukst. En gelukkig ook tot nog toe altijd gelukt om dat voor een goede prijs voor elkaar te krijgen.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Verjaren in NYC, nu al zin in

Bericht door Elizabeth Henry »

Oh, een week gaan jullie. Niet goed gelezen.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Verjaren in NYC, nu al zin in

Bericht door tomaat85 »

Elizabeth, voor ons is een AirBnB inmiddels een soort van No-Brainer wanneer we ergens langer dan 1 nacht verblijven. Voor NY is dat niet anders. In andere topics is er al wat over gezegd, dat zijn deze:
viewtopic.php?f=9&t=75392&p=1225978#p1225978
viewtopic.php?f=9&t=74970&p=1219477#p1219477

Wij hebben NY al wat vaker bezocht en er is zoveel meer dan Manhattan dat we het juist heel erg leuk vinden om die andere plekken te "ontdekken", een AirBnB geeft daartoe alle kans. En daarnaast is een beetje ruimte voor ons belangrijk. Het is heerlijk wanneer ik s'ochtends vroeg een plan voor de dag opstel met een bakkie aan de keuken/eettafel en mijn meisje nog even kan blijven liggen, een kopje thee op bed en dan ontbijten met wat fruit en yoghurt en dan aan de dag beginnen. En aan het eind van de dag nog even chillen op de bank met een versnapering bevalt ons beter dan in een bar en/of hotel lobby zitten. Wat ik leuk vindt is om wat verschillende locale (NE)IPA's te scoren en daarmee dan de dag afsluiten :wink:
Er is geen goede of foute keuze zolang je hem zelf hebt gemaakt wat mij betreft. Tjeemig, nu heb ik nog meer zin :D
Grote Amerika fan
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Verjaren in NYC, nu al zin in

Bericht door Elizabeth Henry »

Zoveel mensen zoveel wensen : )
Ik zit dan weer graag aan het eind van de dag in een bar, zeker als ik alleen weg ben. Met zijn tweeën kan ik me de extra ruimte dan weer zeer goed voorstellen.
Eigenlijk spendeer ik de meeste tijd op Manhattan en heb nog steeds niet het gevoel dat ik alles daar heb gezien, ook niet na vijf bezoeken. Natuurlijk bezoek ik ook de andere wijken maar nog lang niet zoveel en ben blij te lezen dat daar ook nog genoeg te ontdekken is.
Veel plezier met de voorbereidingen!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Verjaren in NYC, nu al zin in

Bericht door Tipsy_1 »

Er zijn de laatste maanden en jaren weer zo veel dingen bijgekomen in Manhatten! The Edge bvb.

Wij wonen niet zo ver van New York dus laat me maar weten waar ik moet zijn voor de birthday party he :lol:
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Verjaren in NYC, nu al zin in

Bericht door tomaat85 »

Tipsy_1 schreef:
06 mei 2021, 13:42
Wij wonen niet zo ver van New York dus laat me maar weten waar ik moet zijn voor de birthday party he
De kans was groot geweest dat we in de Heartlandbrewery zouden zitten onder het Empire State. Is een traditie van alle jaren NYC, maar gegeven het feit dat site zegt "WE ARE GRATEFUL FOR YOUR YEARS OF LOYALTY– THANK YOU " zou er zomaar een ander restaurant kunnen zitten :?

The Edge zouden we in mei 2020 bezocht hebben (kaarten al gekocht)..iedereen snapt dat we die reis niet gemaakt hebben, staat dus in de herkansing. Samen met The Vessel.
We zullen zeker enkele van de Must-See highlights van Manhattan weer gaan zien hoor, de freedom tower heeft zoveel indruk gemaakt dat we die zeker ook nog 's willen bezoeken. Maar zeker ook een dagje slenteren in SoHo. We zouden mei 2020 ook met de fiets naar het teardrop memorial gaan. Of we dit in februari ook kunnen zal erg van het weer afhangen maar staat wel hoog op de verlanglijst.
Maar ook bv wat anders, in Queens is een highline achtig park in ontwikkeling (https://www.thequeensway.org/about-us/) waar we misschien heen willen en zo staat mijn kaart in MyMaps vol met markers " Would love to See/Visit" die de afgelopen Corona periode verzameld zijn. Maar voor nu zijn het alleen nog maar wilde plannen...eerst maar eens zien dat we de ESTA krijgen (die zijn nl net vorige maand verlopen)..
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 724
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Verjaren in NYC, nu al zin in

Bericht door Ingrid1958 »

Hallo tomaat85, leuk om te lezen ook omdat ik een paar jaar terug ook de gelegenheid heb aangegrepen om met 2 vriendinnen en hun partners daar mijn 6x10 kaarsjes verjaardag heb mogen vieren. Het was het jaar waarin wij (de meiden) alle 3 in hetzelfde jaar geboren zijn, maar ook wat er gezegd wordt, nooit echt een aanleiding nodig, ik ga in dec (als de grenzen weer open zijn, fingers crossed)
Volgens mij is een esta nog steeds aan te vragen en krijg je die ook gewoon, maar is het feit dat wij als Europeaan nog niet over mogen steken, dat het ons niet lukt om daar binnen te komen, correct me if I'm wrong.
Btw: the teardrop memorial staat nu ook mijn lijstje, is dat met de fiets goed te doen denk je? toch meer dan een uur op de fiets althans vanaf Manhattan, ik reis alleen dus mssn weerhoud mij dat er een beetje van om dit met de fiets te doen.
Enne ook volop al weer "daar wil heen" spots in mijn maps geplaatst, ook enorm veel zin in.
Succes en plezier ook met de voorbereidingen
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Verjaren in NYC, nu al zin in

Bericht door tomaat85 »

Ingrid1958 schreef:
21 jun 2021, 16:08
the teardrop memorial staat nu ook mijn lijstje, is dat met de fiets goed te doen denk je?
Goeie vraag, voor een feit weet ik dat niet. In ons plan hadden wij daar een hele dag voor uitgetrokken. Wij zouden met zijn 4'n gaan en hadden de E-Bikes al vastgelegd, wat echt wel veel comfort geeft mocht de hele afstand en heuveltjes wat tegen vallen. Ik heb echt uren op Maps gezeten om een goeie route uit te puzzelen...met een bewust risico dat we onderweg nog wel wat obstakels zouden tegen komen. Ik heb die route in een worddocument met tekst, screenshots uit maps en plaatjes, dat kan ik zo met je delen mocht je een idee willen krijgen. En alleen zou ik het ook niet doen, meer dan de helft van de pret zit in het samen beleven van een avontuur. Alleen zou ik bv wel een rondje Manhattan doen (met stukje Brooklyn uiteraard, via Brooklyn Bridge en de Manhattan Bridge) of met de tram naar Roosevelt Island, daar fietsen en dan via een brug terug.
Ik heb zelf wel forse twijfel of ik dit wel op een winterse dag wil doen (zeker na het terug lezen van mijn route concept :wink: ). In Februari is het minder lang licht en zal het ongetwijfeld kouder zijn dan in Mei.
En een dag afsluiten in een bar vinden wij natuurlijk ook leuk en gaan we ook echt doen hoor :D Alleen niet elke avond schat ik in en dan houden we nog budget over om te shoppen :lol:
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 724
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Verjaren in NYC, nu al zin in

Bericht door Ingrid1958 »

Thankx voor je bericht, die route heeft je wel wat tijd gekost maar jeh oeft hem niet te sturen, alles overwegende gaat het hem voor mij niet worden, net wat je zegt in dec zal het ook niet al te prettig fietsen zijn, dus ik denk dat ik dit maar bewaar voor weer een volgend bezoek met vrienden, het overwegen en de voors- en tegens komen zo wel snel naar boven, nu nog zorgen dat we weer mogen,
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Verjaren in NYC, nu al zin in

Bericht door Tipsy_1 »

Mijn favoriete plek NYC is eigenlijk niet de city zelf maar de uitzichten vanaf de Hoboken/Jersey City/Liberty State Park/Tear drop memorial site!
Ik zou zeker aanraden die mee te pakken. Ook op een koude dag: in de winter is de lucht zo mooi helder en is het echt prachtig daar! Wij gaan daar graag naar toe maar komen dus met de auto vanaf NJ dus overal makkelijk parkeren.
Als ik zelf als gewone toerist in Manhattan zou zijn zou ik die taxi boot nemen die aanmeert in Jersey City en vandaar gewoon een mooie wandeling maken langs de waterfront, het is echt erg mooi en sfeervol en je bent enkel door de Hudson gescheiden van Manhattan. Tot Liberty SP en tear drop kan je niet, dat is echt te ver. Ik weet niet of daar een "boot" naar toe gaat maar ik denk het niet.
Er naar fietsen zou ik niet doen. Goed gek, fietsen in Amerika :lol:
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 724
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Verjaren in NYC, nu al zin in

Bericht door Ingrid1958 »

Haha leuke reactie Tipsy_1 en een leuk idee/overweging om toch naar de overkant te gaan, ik ben alleen een keer op Newark geland en verder daar nog niet geweest, dus zeker een optie, koud, helder en droog wandelweer is prima voor mij.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Verjaren in NYC, nu al zin in

Bericht door tomaat85 »

Tipsy_1 schreef:
22 jun 2021, 16:07
Mijn favoriete plek NYC is eigenlijk niet de city zelf maar de uitzichten vanaf de Hoboken/Jersey City/Liberty State Park/Tear drop memorial site!
Goed gek, fietsen in Amerika :lol:
Eens :clap:
Eens met de uitzichten. Ons verblijf in Weehawken was echt helemaal brilliant. Met de ferry in de ochtend naar Manhattan varen is zo vet, je kan naar midtown maar ook naar downtown. En s'avonds is het helemaal te gek om naar de skyline te kijken. In dit restaurant is er echt een adembenemend uitzicht (http://loscharritos.com)

Maar oneens over fietsen in Amerika :wink: .
Wij fietsen zodra we maar even de kans zien. In NYC hebben we al heel veel gefietst en dat gaat echt heel goed. Rondje Manhattan downtown, maar ook uptown helemaal naar de George Washington Bridge en door Harlem (en langs de Harlem river) terug. Maar ook naar Coney Island , heen dwars door Brooklyn en terug langs de Belt Parkway onder de Verrazzo Bridge door en dan heel in de verte Manhattan zien opdoemen :D En ook vanaf het Barclay Centre naar Roosevelt Island , met de tram oversteken en dan 2AVE af terug naar Brooklyn...ach.. alleen al het opschrijven maakt emoties los :D
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Verjaren in NYC, nu al zin in

Bericht door Tipsy_1 »

lol tja wij rijden heel vaak (bijna elk weekend) over die bruggen die je opnoemt maar dan met de auto omdat NY nu eenmaal meestal "in de weg" ligt. :lol: Ik vind de uitzichten ook nog altijd de moeite hoor. Zondag weer een dagje Manhattan gepland, nu al zin in :P
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Verjaren in NYC, nu al zin in

Bericht door tomaat85 »

Met pijn in het hart kantelt ook hier het muntje naar "annuleren". We moeten de ratio wel in het denken houden. Dat we met een negatieve test aldaar geraken heb ik wel alle vertrouwen in. We houden ons goed aan de regels en mijden zoveel mogelijk onnodige contacten.
Maar het vertrouwen dat we daar niet besmet raken of daar positief getest worden is er echt niet.
Wanneer je besmet raakt (en misschien zelfs goed ziek wordt) zie ik niet echt zitten. Ook ben je niet goed ziek maar wel positief wordt getest dan krijg je dan het geregel van de quarantaine (kosten, verblijf, hertesten, misschien verklaring van genezen etc) mogelijk een gevecht met de verzekering achteraf (ik lees mee met de tips voor de juiste dekking maar vindt daar ook idd wel een stukje morele verplichting in zitten), voor ons houdt dit in dat we zo goed als zeker niet zullen gaan.
Elders is al opgemerkt dat het in NYC ook de slechte kant op gaat met de besmettingen en voorkomen dat je "onder de mensen" bent in NYC is niet echt in de geest van zo'n vakantie. We willen heel graag naar de nieuwe observation decks, winkelen, nieuwe eettentjes verkennen en dat doe je deels met de voeten maar zeker ook (grotendeels) met de subway. Best wel veel verschillende plekken en/of activiteiten waar je kansen op besmetting toenemen :(
Vlucht en ook de AiRBnB kunnen we kosteloos annuleren. De ESTA's blijven nog wel even geldig en wanneer ook die nutteloos blijven agv de besmettingen gaan we echt niet goed :o
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Verjaren in NYC, nu al zin in

Bericht door Martin & Marianne »

Niet leuk om zo'n beslissing te moeten nemen, maar wel verstandig denk ik. Het moet ook leuk blijven, continu voorzichtig moeten zijn is niet fijn.
Hopelijk gaat het snel de goede kant op!

Marianne
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer