Hoteladvies New York.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Hoteladvies New York.

Bericht door Pistolpete »

Goedemiddag,

Het is de bedoeling dat we week 51/52 naar NY gaan en vanuit daar een kleine roadtrip doen. Voor de eerste 3-5 dagen in NY zoeken we naar een hotel dat als goede uitvalsbasis werkt om de stad goed te bekijken. Zoals het er nu naar uitziet doen we dit nog zonder auto, dus het is sowieso een must om bij een metrostation te zitten. Normaal gesproken verblijven wij in Best Westerns, Holiday Ins, La Quinta e.d. Niet de echte budgetketens, maar een beetje middenklasse.

Wie heeft de gouden tip voor ons?

Ben benieuwd, Pete.
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Hoteladvies New York.

Bericht door markro »

Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 974
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoteladvies New York.

Bericht door Kletskous »

Wij zaten in hotel The Gallivant, letterlijk om de hoek bij Times Square! Metro idem om de hoek.
Echt ideaal, door de gunstige centrale ligging zijn we zelfs tussendoor even paar keer teruggegaan naar het hotel om even een uurtje te rusten. Prima en fijn hotel, wij hadden een kamer met 2x tweepersoonsbedden én een stapelbed. Kamergrootte 35 m2, redelijk ruim voor NY volgens mij.
Geen ontbijt inbegrepen maar je struikelt over de tentjes binnen enkele meters.

Ik zou de volgende keer zeker weer zo centraal willen zitten, wij vonden het echt ideaal, overal zo dichtbij. Wij waren met 2 kinderen, maar ik zou het hotel gezien de ruimte van de kamer zó weer opnieuw boeken, ook als we met zijn tweetjes zouden zijn.
Bij Long Island, wat ook veel gekozen wordt, heb je toch wat meer reistijd, maar het is maar net wat je wil en hoe de hotelprijzen liggen denk ik.

Maar er zijn nog veel meer hoteltips op dit forum te vinden als je de zoekfunctie gebruikt.

Wij zaten trouwens ook 3 dagen in NY en hebben daarna pas de auto opgehaald. Bij Alamo in het centrum. Ca. 10 minuten lopen vanaf het hotel geloof ik.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 845
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoteladvies New York.

Bericht door Tantelotje »

Het is al weer wat jaren geleden, maar in 2014 zaten wij in het Ameritania. Ook om de hoek bij Time Square (7 minuten lopen) en op rolafstand van de metro. Wij vlogen op JFK en waren voor een paar dollar binnen een uur (met airtrain en metro) bij ons hotel.

Ik heb geen idee van de prijs nu (wij kiezen dezelfde soort 'klasse' hotels als jullie zo te lezen) maar toen was het zeer betaalbaar voor midden centrum. Mooie kamers, goeie douche en wij zijn tevreden. Wij verbleven hier 3 nachten en gingen daarna naar vliegveld Newark om onze huurauto op te halen voor de roadtrip. Huren in New Jersey was toen goedkoper dan vanuit New York, maar wellicht is dit nu anders.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hoteladvies New York.

Bericht door GJ »

Wij zaten in de Comfort Inn Midtown West, dat was toen heel betaalbaar (ik denk een aanbieding ofzo). Geen grote kamers of luxe, wel een gratis, prima ontbijt, met zo'n wafelijzer en zo. Daar word ik sowieso altijd blij van. :-) Leuke buurt ook, je zit eigenlijk in Hell's Kitchen met veel fijne restaurantjes en barretjes. Ook de Gotham West Food Market is vlakbij. Ik zou er zo weer terug naartoe gaan.

https://www.choicehotels.com/en-uk/new- ... tels/ny548

Wel een paar blokken lopen vanaf het metrostation, maar naar Times Square kun je ook prima lopen. Ik zou wel even goed opletten wat voor kamer je boekt, want toen we onze koffers in de storage room gingen zetten, bleken er ook gastenkamers in de kelder(!) te zijn. Dat lijkt me wel een flinke domper op de feestvreugde.

Naast dit hotel zat een Holiday Inn dat er ook fijn uitzag. Die hadden buiten een terras waar je kon ontbijten; de ontbijtruimte van de Comfort Inn was erg klein (eigenlijk gewoon de lobby).
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hoteladvies New York.

Bericht door Pistolpete »

Bedankt voor de tips allen. Ik ga ze zeker bekijken.

Groet,

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Hoteladvies New York.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben vanmiddag voor begin januari een hotel geboekt in New York voor 3 nachten en in Washington DC. We hebben nog een voucher van United Airlines en wellicht kunnen we dat inzetten. We keken eerder naar maart, maar januari is aanzienlijk goedkoper. Natuurlijk kan het weer een dingetje zijn en zijn de dagen korter, maar de portemonnee heeft tenslotte ook wat te zeggen.
We gaan dan naar Shereton Tribeca in New York en Holiday Inn Arlington at Ballston in Washington. Geen idee hoe het zal bevallen (en of het door kan gaan). Gratis annuleren kan tot 3 dagen van tevoren, dus we durfden het wel aan. Boeken voordat de hele wereld het ook gaat doen :wink:
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Hoteladvies New York.

Bericht door steven8600 »

Via wat heb je deze geboekt? Zelf samengesteld of via een aanbieding?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1207
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Hoteladvies New York.

Bericht door IngridUSA »

Voor afgelopen december (de week net voor kerst) had ik Hilton Garden Inn Times Square geboekt. Helaas niet doorgegaan (en het hotel is ook een tijdje gesloten geweest), maar ik zie dat het weer geboekt kan worden. Ik ben er dus niet geweest maar het ligt super centraal, 150 m vanaf het metrostation (50th Street) en 1 blok achter Times Square.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Hoteladvies New York.

Bericht door jojostravelusa »

Zelf geboekt via Booking.com. Met de vlucht wachten we nog tot het najaar, tot er wat meer bekend is.
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hoteladvies New York.

Bericht door Rik- »

Je moet ervan houden, heb mijn tweede bezoek in New York geslapen in het Novotel aan times square.
Je ligt centraal, bij metro,... misschien voor een eerste bezoek wel fijn. Als je tegen de drukte kan.
Normaal vind ik het minder, maar in New York vind ik het precies net wel leuk. :wink:
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Hoteladvies New York.

Bericht door Elizabeth Henry »

Het valt me op dat voor de periode dat jullie willen gaan de prijzen nog best redelijk zijn. Als je nog niks hebt gereserveerd zou ik dat snel doen. Vul je data in op booking/hotels/... En kies iets naar je gading.
Er worden hierboven goede tips gegeven, en eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Er zijn veel vergelijkbare hotels, het belangrijkste is, kies iets dat bij je past. Times Square ben ik bij mijn laatste bezoeken bijvoorbeeld niet geweest, veel te druk op straat en voor mij niks te zoeken, maar heeft dan wel weer veel metroverbindingen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer