Washington D.C. / Indian Summer

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Minonbos
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 aug 2014, 22:36

Washington D.C. / Indian Summer

Bericht door Minonbos »

Goedenavond,
Zodra het weer mogelijk is om te reizen (COVID-19) zouden wij graag Washington D.C. (highlights) willen combineren met de Indian Summer.
Is dit goed te combineren?
Wat is de beste reistijd?
Heeft iemand een route?
Graag nog meer tips.
Alvast dank!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Washington D.C. / Indian Summer

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is wel een erg open vraag. Je kunt omm te beginnen eens bij de reisverslagen kijken (zie het topic hierbovenin) om ideeën op te doen. En zie www.ontdek-amerika.nl.
Wij hebben in 2012 in september/oktober een rondreis gemaakt van DC en via onder andere de Niagara Falls naar Boston. De herstkleuren waren prachtig toen. Kijk voor de route en foto's eens in ons resiverslag.
Je hebt het over de Indian Summer, maar je bedoelt misschien de fall foliage? Wil je de herfstkleuren zien?
Het kan van jaar tot jaar verschillen wanneer de kleuren op hun mooist zijn. En het hangt er ook vanaf naar welke regio je gaat.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14277
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Washington D.C. / Indian Summer

Bericht door Coyote »

Als je met Indian Summer bedoelt Maine, New Hamphire en Vermont bezoeken tijdens de Fall Foliage dan kan het prima. Zelf heb ik die combinatie met Washington DC al 2x gedaan. Beide keren was ik er begin oktober, zeg einde 1e week tot einde 3e week. Begin oktober zijn de kleuren in New England meestal het mooiste, blijft altijd een gok. Online kun je van te voren vaak al wat voorspellingen vinden maar dan heb je in de regel je ticket natuurlijk al geboekt. Daarom houd ik begin oktober aan. Zit je meestal goed.

In 2005 gestart in Boston, vervolgens naar New Hamphire en Vermont gereden voor enkele dagen. Toen afgezakt naar Washington DC via Gettysburg en Philladelphia om vervolgens nog enkele dagen in Washington DC te verblijven. Dit alles in 15 dagen.

In 2018 de route nog eens dunnetjes overgedaan waarbij ik nu startte en eindigde in New York en Philadelphia oversloeg. Ook nu ruim voldoende tijd doorgebracht in New Hamphire, Maine en Vermont en Washington DC. Dit keer New York de laatste dagen ook bezocht. Ook nu weer in 2 weken tijd.

Dit was de route in 2005, het verslag vind je hier. Verslag 2018 alleen via Facebook te lezen.

Afbeelding

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Minonbos
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 aug 2014, 22:36

Re: Washington D.C. / Indian Summer

Bericht door Minonbos »

@Marianne
@Roland

Met Indian Summer bedoel ik idd de prachtige herfstkleuren maar dat heet blijkbaar Fall Foliage.
De route die ik voor ogen had is wat Roland beschrijft: “Rondje” Boston (moet ook een mooie stad zijn wat ik lees) en daarna naar Washington D.C.
De rondreis van Marianne lijkt mij ook prachtig.
Ik ga jullie reisverhalen lezen en wie weet heb ik dan nog aanvullende vragen & niet onbelangrijk keuzes maken.
Voor nu: Thx!!
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Washington D.C. / Indian Summer

Bericht door Loek »

Indian Summer heeft niets te maken met Fall Foliage. Het is een aanduiding voor een ongebruikelijk warme periode na de zomer in de late herfst (oktober-november). Je kunt die niet plannen, die gebeurt gewoon.
Minonbos
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 aug 2014, 22:36

Re: Washington D.C. / Indian Summer

Bericht door Minonbos »

Thx Loek voor uitleg, de verwarring kwam door allerlei reisburo’s bijv. https://tiogatours.nl/blog/indian-summer-hotspots/
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2239
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Washington D.C. / Indian Summer

Bericht door Big Al »

Loek schreef:
22 jan 2021, 18:20
Indian Summer heeft niets te maken met Fall Foliage. Het is een aanduiding voor een ongebruikelijk warme periode na de zomer in de late herfst (oktober-november). Je kunt die niet plannen, die gebeurt gewoon.
Eigenlijk mag je in de V.S. niet meer "Indian Summer" zeggen... dat is niet "politically correct".

De "fall foliage" is zeer de moeite waard, maar heel moeilijk precies in te schatten wanneer de piek is omdat het elk jaar weer anders is. Het verschilt ook nogal per regio, dus als je flexibel bent dan kun je waarschijnlijk wel een goede plek vinden om het te ervaren. In de herfst zijn er ook dagelijkse "foliage forecasts" met details over de voorspellingen per regio.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Washington D.C. / Indian Summer

Bericht door Tipsy_1 »

Ze hebben daar sites en speciale trackers voor :-).
Als je ergens vanaf eind september tot eind oktober in het noordoosten bent, kan je eigenijk niet missen.
PA heeft ook zeer mooie fall foliage in het binnenland! Vermont is mooi maar heel heel druk.
Minonbos
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 aug 2014, 22:36

Re: Washington D.C. / Indian Summer

Bericht door Minonbos »

Thx Big Al & Tipsy voor reactie! 😊
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2239
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Washington D.C. / Indian Summer

Bericht door Big Al »

Tipsy_1 schreef:
02 apr 2021, 18:24
PA heeft ook zeer mooie fall foliage in het binnenland! Vermont is mooi maar heel heel druk.
New York (upstate) is ook heel mooi. Ben een paar jaar geleden in de herfst in de omgeving van Elmira en Binghamton geweest. Fantastische kleuren zonder drommen "leaf peepers".
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Washington D.C. / Indian Summer

Bericht door Tipsy_1 »

oh ja absoluut!!!!
Minonbos
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 aug 2014, 22:36

Re: Washington D.C. / Indian Summer

Bericht door Minonbos »

Wederom Thx Big Al & Tipsy voor reactie! 😊
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer