Washington - Niagara

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
tirak
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2015, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Gent

Washington - Niagara

Bericht door tirak »

Hallo, Bestaat er een snelle manier om vanuit DC naar Niagara Falls te gaan (vliegtuig, trein) ?
We denken eerst enkele dagen DC te doen (zonder auto) en dan doorreis naar Niagara Falls, maar per wagen kost ons dat teveel tijd vermoed ik.
Vanuit Niagara Falls dzouden we "asap" in Dayton moeten geraken (bezoek USAF museum) en dan door naar Denver, ik neem aan dat dit enkel keren vliegen wordt, of allemaal ?
of combinatie eerst Washington DC, dan per trein naar NY, enkele dagen daarin vervolgens Niagara en dan heroppikken reisroute in Dayton ?

bedankt voor uw suggesties
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Washington - Niagara

Bericht door mtl »

Trein, bus en vliegtuig zijn de aangewezen middelen als je geen eigen vervoer hebt. Treinen zijn zeer beperkt buiten het noordoosten.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Washington - Niagara

Bericht door babarage »

Interessant schema wat je wil doen. Persoonlijk vond ik Niagara dit soort moeite niet waard. Tis gaaf hoor maar om het zo in te passen....hmm. Maar goed. Ieder z’n meug. Dr zijn opties. Dit vond ik zomaar ergens op een site.

Dr is ook een shuttle vanaf Buffalo AirPort naar Niagara.

Fly from Reagan Washington, line 40 bus•4h 37m
€36-€307

Fly from Washington Dulles, line 40 bus•5h 3m
€50-€300

Train to Baltimore, fly, line 40 bus•4h 58m
€113-€386

Train•12h 40m
€78-€239

Bus•12h 57m
€35-€69

Drive•7h 58m
€46-€66
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Washington - Niagara

Bericht door Tipsy_1 »

waarom wil je perse naar Niagara?
Ik vond dat zelf een heel tof iets (niet enkel de watervallen maar alles er rond) maar of dat nu een must see is waar je perse vanuit Washington DC heen moet? Dan zijn er wel betere alternatieven denk ik.

EDIT; voorgaande poster schreef iets gelijkaardig zie ik :lol:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Washington - Niagara

Bericht door mtl »

Dayton-Denver met de bus. Je moet er maar zin in hebben.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Washington - Niagara

Bericht door tomaat85 »

Ik deel de eerder gegeven mening dat je wel veel moeite gaat doen om de Falls te zien, ze zijn echt wel de moeite waard hoor maar deze inspanning (en kosten) ? Wij hebben de rit van DC naar de Falls wel gedaan (net zoals velen op dit forum) en hebben daar 4 dagen over gedaan. Er is onderweg zoveel leuks/moois te zien en te doen dat hadden we echt niet willen missen, ik zou het bezoek aan de Falls heroverwegen (of wel de tijd nemen te rijden met wat tussenstops )...Met vliegen of het OV tussen de verschillende steden heb ik geen ervaring en kan je niet adviseren. Succes met puzzelen :wink:
Grote Amerika fan
tirak
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2015, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Gent

Re: Washington - Niagara

Bericht door tirak »

bij nader inzien, en voortgaand op jullie feedback, lijkt het me een niet zo goed idee om Niagara falls ook nog te combineren vanuit DC, beter DC verkennen en dan per vliegtuig door naar Dayton of CIncinatti om van daaruit USAF museum te bezoeken.
De verdere doorreis van Dayton naar Denver zouden we sowieso met vliegtuig doen.
Vanuit Denver dan wagen huren voor 2e bezoek Yelllowstone en dan Glacier Nat park, Mount Renier en eindigen in Seattle?
Driehoek DC- Toronto-NY zal voor een andere keer zijn denk ik

bedankt voor de assist
:thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Washington - Niagara

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet hoeveel tijd je in totaal hebt en met hoeveel personen je bent. Met veel reizigers is een auto huren toch al snel aantrekkelijker dan vliegen of een trein.

Je wilt een snelle manier om naar de Niagara Falls te gaan, maar later geef je aan dat je ook via NY zou kunnen reizen, waar je dan een paar dagen wilt blijven. Je hebt dus blijkbaar meerdere dagen om van DC naar de Falls te gaan? Dan is het ook niet gek om dat stuk (zonder NY) met de auto te doen. Je kunt eens in ons 2012-verslag kijken, wij reden toen met twee stops van DC naar Niagara Falls.

Wel wat off topic hier, maar: Als het doel van je reis na Dayton Yellowstone en Glacier is, waarom dan starten in Denver? Als uitgangspunt voor Yellowstone ligt Salt Lake City beter.
Ik weet niet wanneer je gaat, maar accommodatie in en rond Glacier is duur en snel volgeboekt. Dus kijk daar zo snel mogelijk naar.

Als je alles gaat vliegen kijk dan ook naar de multicity optie, dat kan aantrekkelijker zijn dan losse vluchten. Met name door het wel of niet gratis meenemen van de bagage.

Marianne
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Washington - Niagara

Bericht door Kath90 »

Hoeveel tijd heb je totaal voor alles bij elkaar, en wellicht belangrijker, als je zoveel wilt doen in 1 reis, heb je t budget om allerlei binnenlandse vluchten te doen en one way dropp of kosten te verantwoorden?

Anywho, ik zou als je Niagara wilt doen toch een auto huren, je kan deze wellicht ophalen in een city office op dag 4?

Dag 1. AMS-DC
Dag 2. DC
Dag 3. DC
Dag 4. DC-Ridgway/DuBois (kanoen/allegheny forest)
Dag 5. Ridgway-Niagara Falls
Dag 6. Niagara Falls-Buffalo
Dag 7. Buffalo - Dayton

Als je echt geen auto wilt huren zou ik voor nu Niagara overslaan en dan DC/NY/Dayton met de trein doen om dan verder te vliegen.

Is Denver een must, SLC is idd een logischere uitvalsbasis, Denver kan wel maar dan heb je al gauw 2 extra dagen nodig.

Vluchten zou ik zelf dan kijken naar een multicity AMS-DC, Dayton-Salt Lake, Seattle-AMS
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer