Reis Yoni: NYC - Boston.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Yoni
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 feb 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Yoni: NYC - Boston.

Bericht door Yoni »

Goedemiddag iedereen,

Eind mei staat er een vakantie gepland naar de USA met mijn partner. We zouden graag een roadtrip doen vanaf NYC - Boston - NYC.
De bedoeling is om vooral New England te ontdekken. Er zijn hier al een aantal onderwerpen over, maar wij zijn eerder geïnteresseerd in geschiedenis. Iemand tips hierover? Salem staat zeker op de lijst van plaatsen die we willen bezoeken.

Als iemand ook plaatsen weet voor kleine wandelingen te doen (max 5-10 km)?

We zijn van plan om vrijdag 23 mei te vertrekken vanuit NYC en op zondag 31 mei terug te komen naar NYC.

Alvast bedankt!
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis Yoni: NYC - Boston.

Bericht door sharon-vb »

Als je geïnteresseerd bent in geschiedenis is de Freedom trail in Boston wellicht iets voor jullie.
https://www.thefreedomtrail.org/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Yoni: NYC - Boston.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat je voor New York ook tijd uit wilt trekken? Heb je al bedacht hoeveel? Dan kun je vervolgens kijken hoeveel tijd je nog voor New England hebt. Maar erg veel zal dat niet zijn.
Als je geïnteresseerd bent in geschiedenis kun je vanuit die interesse natuurlijk op zoek gaan naar bezienswaardigheden. Bijvoorbeeld vanuit een bepaald thema. Wat had je zelf in gedachten? En welke geschiedenis? Hoe recent? Ik zou zelf eerder denken aan Philadelphia en Washington. Of denk aan bijvoorbeeld Gettysburg.

Marianne
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Yoni: NYC - Boston.

Bericht door Tipsy_1 »

Je hebt een dikke week, dan kan je toch heel wat moois zien in New England! Als je Boston wilt meepakken zou ik niet zuidwaarts rijden maar effectief in New England of in "upstate" New York blijven.
Cape Cod, Dinosaur State Park in CT (aanrader, duurt maar een uurtje of zo), de kust volgen langs de light houses, Vermont, de bergen aan de westkant van Massachusetts,... er is zo veel. De Adirondacks (te bereiken bvb met ferry over lake champlain is ook een optie).
(tip: de lonlely planet Best Trips New England, zijn allemaal korte roadtrips. Ik gebruik die boeken super veel).

bvb vrijBoston > Portland of omgeving
za Portland > Acadia NP
zo Acadia NP
ma Acadia NP - Bethel (of ergens halverwege, mooi om te bezoeken is ook Grafton Notch SP)
di Bethel - White Mountains (Mount Washington)
woe White Mountains (Flume gorge) - rit door Vermont - ferry Lake Champlain naar Adirondacks (NY)
do Adirondacks
vrij Adirondacks - via Saratoga springs (bronnen en zelfs een geysers!) - afzakken richting Hudson Valley
za Hudson Valley - NY

Dag over: kan je gebruiken voor bvb White Mountains.

Zelf ben ik niet zo weg van Cape Cod (vind ik te druk) maar dat is ook een optie. Of een dag voorzien voor een whale trip vanuit Boston of Gloucester, of Acadia NP.

Als Boston nog in de route moet kan het ook met die extra dag daarvoor te gebruiken, zie ons reisverslag hoe wij dat aangepakt hebben ;-) (wij bezochten Boston vanaf de ochtend en reden dan in de late namiddag door naar de kust van Maine, ging prima)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Yoni: NYC - Boston.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had het niet goed gelezen; ik dacht dat de genoemde data de begin- en einddatum van de vakantie waren. :oops:

Marianne
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Yoni: NYC - Boston.

Bericht door Tipsy_1 »

Marianne, dat kan ook. Ben niet 100% zeker :lol: Hoe dan ook, ze gaan zich niet vervelen, er is genoeg te doen in het Noordoosten. :thumbup:
Yoni
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 feb 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Yoni: NYC - Boston.

Bericht door Yoni »

Martin & Marianne schreef:
09 mar 2020, 22:46
Ik neem aan dat je voor New York ook tijd uit wilt trekken? Heb je al bedacht hoeveel? Dan kun je vervolgens kijken hoeveel tijd je nog voor New England hebt. Maar erg veel zal dat niet zijn.
Als je geïnteresseerd bent in geschiedenis kun je vanuit die interesse natuurlijk op zoek gaan naar bezienswaardigheden. Bijvoorbeeld vanuit een bepaald thema. Wat had je zelf in gedachten? En welke geschiedenis? Hoe recent? Ik zou zelf eerder denken aan Philadelphia en Washington. Of denk aan bijvoorbeeld Gettysburg.

Marianne
We hebben al tijd uitgetrokken voor NYC, maar niet erg veel aangezien ik er al twee keer ben geweest. Ook Washington D.C. heb ik al bezocht, Philadelphia dan weer niet.

Bij geschiedenis dacht ik vooral aan de Amerikaanse geschiedenis, dus niet echt recente geschiedenis :).
Tipsy_1 schreef:
10 mar 2020, 15:01
Je hebt een dikke week, dan kan je toch heel wat moois zien in New England! Als je Boston wilt meepakken zou ik niet zuidwaarts rijden maar effectief in New England of in "upstate" New York blijven.
Cape Cod, Dinosaur State Park in CT (aanrader, duurt maar een uurtje of zo), de kust volgen langs de light houses, Vermont, de bergen aan de westkant van Massachusetts,... er is zo veel. De Adirondacks (te bereiken bvb met ferry over lake champlain is ook een optie).
(tip: de lonlely planet Best Trips New England, zijn allemaal korte roadtrips. Ik gebruik die boeken super veel).

bvb vrijBoston > Portland of omgeving
za Portland > Acadia NP
zo Acadia NP
ma Acadia NP - Bethel (of ergens halverwege, mooi om te bezoeken is ook Grafton Notch SP)
di Bethel - White Mountains (Mount Washington)
woe White Mountains (Flume gorge) - rit door Vermont - ferry Lake Champlain naar Adirondacks (NY)
do Adirondacks
vrij Adirondacks - via Saratoga springs (bronnen en zelfs een geysers!) - afzakken richting Hudson Valley
za Hudson Valley - NY

Dag over: kan je gebruiken voor bvb White Mountains.

Zelf ben ik niet zo weg van Cape Cod (vind ik te druk) maar dat is ook een optie. Of een dag voorzien voor een whale trip vanuit Boston of Gloucester, of Acadia NP.

Als Boston nog in de route moet kan het ook met die extra dag daarvoor te gebruiken, zie ons reisverslag hoe wij dat aangepakt hebben ;-) (wij bezochten Boston vanaf de ochtend en reden dan in de late namiddag door naar de kust van Maine, ging prima)
Ben momenteel je reisverslag van New Engeland aan het lezen. De foto’s zien er alvast prachtig uit! Het is echter niet de trip die ik wil maken. Er is heel veel natuur en dat willen we ook in onze reis, maar ik wil toch meer de geschiedenis van Amerika ontdekken :). Bedankt alvast voor de tips!
dhg2000
Amerikakenner
Berichten: 623
Lid geworden op: 18 nov 2010, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Yoni: NYC - Boston.

Bericht door dhg2000 »

mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Yoni: NYC - Boston.

Bericht door mtl »

De reis stond voor eind mei dit jaar gepland maar ik denk dat @Yoni die reis nooit gemaakt heeft :wink:
Yoni
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 feb 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Yoni: NYC - Boston.

Bericht door Yoni »

Over een veel te late reactie gesproken .. Ik ben in 2020 inderdaad niet geweest, maar de reis staat gepland voor eind deze week, dus bedankt nog voor de tips! :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer