Bagage opslag Newark

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Simonrio
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Dordrecht

Bagage opslag Newark

Bericht door Simonrio »

Ik ben aan het kijken voor een rondreis door zuidoosten en noordoosten van Amerika. Beginnend in Atlanta. Nu heb ik een vlucht van Eurowings op het oog vanaf Dusseldorf naar Atlanta via Newark. Tweede vlucht met United. En terug met Lufthansa via Frankfurt. (via de website van Lufthansa)

Nu zit er een vrij lange stop in van meer dan 8 uur in Newark. Opzicht geen probleem, ik wil toch nog de nieuwe American Dream mall bezoeken welke vlakbij Newark is. (15/20min met Uber) Heb een returning Esta dus Immigration moet zo gepiept zijn. En een paar uurtjes heb ik genoeg aan.

Nu zit ik alleen met een vraag, wat te doen met mijn koffer. Je moet natuurlijk je bagage ophalen als je Amerika binnen komt, en het opnieuw inchecken voor de volgende vlucht. Online lees ik dat dat bij United kan 4 uur voordat je vlucht is. In mijn geval veel te vroeg natuurlijk. Of geldt die 4 uur voor vertrek window niet voor overstap passagiers?

Zoek mij dood aan bagageopslag op Newark Airport. Iets wat volgensmij toch elke luchthaven zou moeten hebben. Maar zover ik het kan vinden bestaat het nergens op de gehele luchthaven. Weet iemand iets? Tripadvisor en andere google zoekopdrachten laten alleen hele oude posts zien. Zal toch niet de enige zijn met een lange overstap met dit bagage probleem, zat mensen die 'even' New York in willen normaal gesproken.

Andere optie is een auto huren en zelf rijden. Kan ik de koffer in de auto laden. Maar de goedkoopste optie daarvoor is 75 euro, wat best veel geld is voor 1 middagje huur. En dan komt er nog 10$ parkeerkosten bij in American Dream. (En mocht het vliegtuig onverhoopt vertraagd zijn, dan ga ik het niet eens redden en zit je met een reservering die betaald is... Liever dus een Uber.)

Ik hoop die iemand hier ervaring mee heeft en/of een oplossingg weet. :)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Bagage opslag Newark

Bericht door mtl »

Bagage bewaring is sinds september 2001 vrijwel niet meer aanwezig in Amerika. Wellicht zijn er particuliere bedrijven die zoiets doen.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Bagage opslag Newark

Bericht door babarage »

Feitelijk is je bagage ingecheckt en gelabeld voor Atlanta (uitgaande van het feit dat het als 1 ticket geboekt is uiteraard). Je moet het in Newark inderdaad zelf door de douane nemen maar daarna kun je het gelijk inleveren. En dat is een algemene inneem plaats, niet per vliegtuigmaatschappij. De vier uur is hier niet van toepassing lijkt me.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Simonrio
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Dordrecht

Re: Bagage opslag Newark

Bericht door Simonrio »

mtl schreef:
25 feb 2020, 11:53
Bagage bewaring is sinds september 2001 vrijwel niet meer aanwezig in Amerika. Wellicht zijn er particuliere bedrijven die zoiets doen.
Ik vermoeden al dat het zoiets was. Jammer! In Shanghai heb ik eenvoudig op het vliegveld mijn bagage kunnen opslaan voor 1 dag tijdens een lange overstap van 18 uur. Werd door een X-ray scan gedaan en zo naar achteren gebracht.

Particuliere bedrijven heb ik nog niet gevonden...

babarage schreef:
25 feb 2020, 12:17
Feitelijk is je bagage ingecheckt en gelabeld voor Atlanta (uitgaande van het feit dat het als 1 ticket geboekt is uiteraard). Je moet het in Newark inderdaad zelf door de douane nemen maar daarna kun je het gelijk inleveren. En dat is een algemene inneem plaats, niet per vliegtuigmaatschappij. De vier uur is hier niet van toepassing lijkt me.
Zou op 1 ticket geboekt worden ja. (Sta op het punt van wel of niet boeken) Vlieg normaal gesproken direct op een Amerikaanse luchthaven vanuit een Europeese luchthaven. Dat is fijner kwa koffers en immigration. Maar heb het langer geleden wel eens gedaan met een overstap in Detroit richting Orlando. Volgensmij kon ik toen ook redelijk vlot de koffer inleveren na de customs. Maar dat was natuurlijk met een overstap van 2 uur, niet 8 uur.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Bagage opslag Newark

Bericht door babarage »

Wordt niet om gevraagd bij inleveren koffer hoe lang je layover is. En 8 uur is niet zo achterlijk lang.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer