Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis FamilieFlodder: april 2020 camperreis New Jersey - Washington - Niagara.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
FamilieFlodder
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis FamilieFlodder: april 2020 camperreis New Jersey - Washington - Niagara.

Bericht door FamilieFlodder »

Hi!

Graag wat tips gevraagd. We hebben 6 jaar geleden een camperreis gemaakt met dochter door Florida en nu gaan we weer op reis.
Nu met dochter 7 jaar en zoon 2 jaar.

Reisschema ziet er nu zo uit, vertrek 18 april 2020:
Vliegen op New York, daar 3 nachten midden in centrum New York. Al vaker geweest, dus dat komt wel goed.

Road Bear camper ophalen in New Jersey, 14 nachten camper.
1. Philadeplhia
2. Washington
3. GEZOCHT Omgeving Hersey ivm leuk park kids
4. GEZOCHT tussenstop richting niagra falls???
5. niagara falls
6. toronto
7. kingstone ,leuk genoeg?
8. finger falls
9. GEZOCHT tussen stop richting new jersey
10. new jersey

Ik ben eigenlijk op zoek naar leuke campings, die bij slecht weer wel knus zijn.
We blijven overal ongeveer 1 of 2 nachten.

Dus jongens input is welkom. :-)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: april 2020 Camperreis New Jersey - Washington - Niagra

Bericht door Tipsy_1 »

Leuke plannen hoor.
Mijn bedenkingen (ik woon in New Jersey):
- zo noordelijk in april... nog heel koud hoor. Wij zijn vorig jaar het eerste weekend van mei bij niagara en toronto geweest. Brrrrrrr. Nog ijs.
- toronto en kingston/1000 lakes vinden wij van heel de east coast (die we uitvoerig bereisd hebben) wat minder
- voor memorial day zal er bij finger lakes (wat je allicht bedoelt) nog veel dicht zijn. Zoek dat eerst even uit. het is er prachtig hoor, mijn allermooiste plek van deze regio, maar misschien te vroeg?
- Rickets glenn is erg mooi en een leuke langere wandeling.
- twee aanraders op weg naar niagara: letchwort state park en eternal flame wandeling (vlam achter waterval)
- wat zijn je plannen voor new jersey? Het is niet meteen de meest sexy regio van de US ;-). De delaware watergap is wel zeer de moeite (NPS sites)
FamilieFlodder
Amerika-newbie

Re: Reis FamilieFlodder: april 2020 camperreis New Jersey - Washington - Niagara.

Super jouw reactie!

Inderdaad ik kom er ook achter dat noordelijk nog veel dicht is.

We hebben pick up en inlever in new Jersey vandaar!

Maar ik wil zelf graag naar Toronto en niagra maar als dit nog zo rustig is wellicht de reis omgooien en bv van Washington naar Boston en dan wat natuur mee pikken.
Heb je dan ook tips?
Tipsy_1
Amerika-expert

Re: Reis FamilieFlodder: april 2020 camperreis New Jersey - Washington - Niagara.

Bericht door Tipsy_1 »

Ik ken heel die streek heel de east coast ondertussen goed ;-)

Alles wat noordelijk is gaat nog heel koud zijn.... Ook New England.

De kust is meestal wel wat milder.

Nu als je Niagara wilt doen: zeker doen hoor! Maar ik zou daar nu niet perse nog langer blijven hangen dan nodig is. The Maid of mist bootjes en zo gaan wel nog toe zijn.
Wij deden zelf Eternal Flame trail (google eens!), Letchworth en Niagara het eerste weekend van mei dus te doen is het zeker en je zal veeel veel minder andere toeristen hebben.
Misschien kan je van daar doorsteken via Lake Placid/Saranac Lake - ferry over Lake Champlain - Vermont - naar de kust bij Boston of zo.

zuidelijker... MMm misschien Gettysburg, Amish Country, Great Falls (zeer knap), dan idd Washington.

Heel leuk is ook Cape May in Jersey. Vandaar heb je een ferry naar Delaware waar leuke stranden en veel natuur zijn en zo zou je door kunnen steken naar bvb Virginia Beach en de Outerbanks (zalig! en erg kindvriendellijk, veel natuur ook, en bvb beren gaan spotten in Alligator River NWR) en dan eventueel doorsteken naar Shenandoah NP en Harper's ferry en zo een rondje...

Puzzel maar wat op basis van je interesse.
FamilieFlodder
Amerika-newbie

Dank voor jouw input.

Inmiddels het rondje aan het aanpassen:
nacht 1 Nabij New Jersey ivm camper ophalen
nacht 2 new colombia KOA camping
nacht 3 en 4 Watkins ( finger falls)
nacht 5 niagra falls
nacht 6 retour naar richting washington (veel campings inderdaad dicht)
nacht 7 en 8 Hershey park camping
nacht 9 en 10 Washington
nog in te vullen 11 12 13

Nog tips?
FamilieFlodder
Amerika-newbie

Is regio dover nog leuk aan de kust tussen Washington en Philadelpia in?
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

wij vinden dat heel leuk. Die regio heeft "delmarva" en je hebt hier een aantal mooie barrier islands ook (meer bij ocean city maryland). Vanaf Lewes kan je de ferry nemen naar mijn grote favoriet, Cape May.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Twee nachten voor Washington lijkt mij wel erg weinig. Ik weet niet hoe gemakkelijk je daar vanaf een camping kunt komen maar een extra dag lijkt me niet gek. Ik heb geen idee hoe snel de campings daar vol zijn maar het lijkt me niet onverstandig om daar tijdig te reserveren.

Wij deden in 2012 in de herfst iets vergelijkbaars. Qua weer misschien ook wel vergelijkbaar. Misschien heb je iets aan aan ons reisverslag

Het is Finger Lakes, geen Falls.

Marianne
FamilieFlodder
Amerika-newbie

Ook Marianne dank voor de opmerkingen.

We maken inderdaad van Washington 3 overnachtingen en Philly 2 nachten.
Ik kan alleen niet echt heel leuke campings vinden in regio Philly, iemand nog een tip?
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Met Philly geen ervaring, bij DC stonden we op cherry hill park. Volgens eigen zeggen de Closest campsite to Washington DC. Geen supergezellige camping, maar vervoer de stad is was goed geregeld.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Martin & Marianne schreef:
12 jan 2020, 08:30
Qua weer misschien ook wel vergelijkbaar.
Niet echt. Eind april is in het noorden (Niagara) echt nog winter met nog niets van groen terwijl het in september/oktober (zeker de eerste helft van oktober) (ook in het noorden van NY, new england) veel aangenamer is en je fall foliage hebt.
In Jersey zelf en zuidelijker is april wel mooi, met veel bloesem en vaak aangenaam weer.
FamilieFlodder
Amerika-newbie

Ik neem jullie adviezen echt serieus en mijn man en ik hebben besloten de reis inderdaad om te gooien. Dus geen niagra falls en die helemaal die hoek laten schieten.

Dus Washington, Great Falls, naar beneden doorschieten richting Outerbanks alligator River

Dus als jullie nog leuke camping tips hebben :-)

Ik heb deze tips meegenomen in de zoektocht
Heel leuk is ook Cape May in Jersey. Vandaar heb je een ferry naar Delaware waar leuke stranden en veel natuur zijn en zo zou je door kunnen steken naar bvb Virginia Beach en de Outerbanks (zalig! en erg kindvriendellijk, veel natuur ook, en bvb beren gaan spotten in Alligator River NWR) en dan eventueel doorsteken naar Shenandoah NP en Harper's ferry en zo een rondje...

Puzzel maar wat op basis van je interesse
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Om wat zuidelijker te gaan doe je goed aan. Wij gingen met pasen vaker weg met de kids, en het verschil van de Finger Lakes regio met Philadelphia en Washington was groot; daar bloeiden de narcissen terwijl er hier soms nog sneeuw lag. Goed plan!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
FamilieFlodder
Amerika-newbie

We hebben nu de volgende plannen

Philadelphia

Chinoteage

virginia beach

rodanthe

williamburg

washington

Eigenlijk super tevreden met dit rondje! Poeh campings koa zijn wel goed aan de prijs, maar ja we willen nou eenmaal fijne faciliteiten voor de kids.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn vorig weekend nog in Chinoteague geweest , erg fijn daar (ik vind de Maryland zijde toffer dan de Virginia zijde) :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer