Reis love Flo: planning New York met kerst.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis love Flo: planning New York met kerst.

Bericht door love Flo »

Wat is dit toch een ontzettend handig forum!
Ik heb altijd moeite met nieuwe situaties, dus wil het liefst alles op voorhand uitzoeken. Daarvoor is dit forum ideaal. Ik heb ook al vele malen gebruik gemaakt van al jullie tips. Zo ook voor onze reis naar NY.

Willen jullie meekijken naar mijn planning? Op het moment dat we daar zijn kijken we waar we welke dag zin in hebben en er is natuurlijk alle ruimte om de schema's volledig om te gooien of dingen te skippen. Ik vraag me vooral af of de dagen die ik heb gepland haalbaar zijn in 1 dag en of jullie nog leuke toevoegingen hebben.

Tijdens de kerstdagen dit jaar zijn wij (gezin met 2 kids van 11 en 13) voor de eerste keer in New York. We zijn er allemaal nog niet geweest, dus alles is nieuw. :toothy5:
We komen aan op zondag, zullen dan pas rond 16 u in het hotel zijn (Holiday Inn Chelsea), dus die dag zullen we misschien in de buurt van het hotel rond lopen, maar verder plannen we niets.

Maandag 23 dec:
Macy’s
Empire State Building
Public Library
Grand Central Terminal
Schaatsbaan en kerstboom bekijken bij Rockefeller center
Top of the rock (zonsondergang?)
Times Square

Dinsdag 24 dec:
Central Park —> Fietsen huren?
Columbus circle
US Intrepid

Woensdag 25 dec:
The vessel/ Hudson Yards
High Line
Chelsea Market (zou deze open zijn met kerst?)
Friends Appt
Washington square park
Flatiron Building
Madison square
Evt Roosevelt Island Tram??

Donderdag 26 dec:
Shoppen of iets anders in Mid-/ Noord Manhattan?
Verhuizing naar Mariott at the Brooklyn Bridge, Brooklyn
Dyker Heights (tussen 10th en 13th ave en 85th en 82th str.) Metro naar 79 st?

Vrijdag 27 dec:
Ik ben heel benieuwd naar Brooklyn, maar heb geen idee hoe ik het beste een dag kan vullen hier. Suggesties?? :D
Dumbo
Brooklyn Bridge —> fietsen huren?
Zonsondergang bij Old Pier 1 in Brooklyn?

Zaterdag 28 dec:
One World Observatory
9/11 Memorial en Museum
The Oculus
Staten Island Ferry
Battery Park

Zondag 29 dec:
We hoeven pas rond 16:00 in Newark te zijn. Kunnen onze koffers bij het hotel in Brooklyn achter laten en nog een uitstapje maken.
Vrij in te vullen

We gaan een 7 day metropas aanschaffen en hebben al een Sightseeing pass voor 6 attracties gekocht.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Planning New York met kerst

Bericht door love Flo »

Ik vergeet nog 1 ding te vragen.

We hoeven niet per se chique te gaan uit eten, maar hebben toch graag een gevulde maag met kerstavond/ kerstdag. Zijn er eetgelegenheden waar je niet hoeft te reserveren voor deze dagen en toch lekker kunt eten of is het sowieso aan te raden om te reserveren? Overal.
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Planning New York met kerst

Bericht door Tipsy_1 »

Bryant Park is ook erg mooi rond de kerstperiode (dag 1 of dag 2). Heeft een schaatsbaan.

Top of the Rock en Empire state building beide op 1 dag is misschien een beetje overkill.
Misschien een leuk idee om Top of the Rock mee te pakken de dag erna, nadat je Central Park bezocht hebt. En dan kort voor zonsondergang, dan zie je mooi het park waar je heel de dag in rond gelopen hebt wat wel tof is denk ik.

Brooklyn is gewoon erg mooi om in rond te lopen. je kan er met de ferry of watertaxi naar toe. Vele mooie gebouwen, leuke winkels,... Ik was er aangenaam door verrast toen ik er de eerste keer was (dat was dit jaar pas, wel in de zomer).
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Planning New York met kerst

Bericht door love Flo »

Hi Tipsy_1

Dankjewel voor de tips! Bryant park is bij de Bibliotheek, toch? Dan komen we er praktisch langs. Gaan we zeker even kijken!

Top of the Rock en Empire state building beide op 1 dag is misschien een beetje overkill.
Klopt! We gaan alleen bij Top of the Rock naar boven. Bij het Empire State Building willen we alleen even gaan kijken (of van een afstandje.. zal makkelijker zijn)

Dus het beeld dat ik bij Brooklyn had klopt wel een beetje. Dat het 'gewoon' mooi is om de sfeer te proeven en rond te lopen. En dan vooral de wijk Dumbo, neem ik aan?
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Planning New York met kerst

Bericht door Pberndsen »

Williamsburg en red hook zijn ook zeker de moeite waard!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Planning New York met kerst

Bericht door BonnyR »

love Flo schreef:
13 nov 2019, 12:41
Zijn er eetgelegenheden waar je niet hoeft te reserveren voor deze dagen en toch lekker kunt eten of is het sowieso aan te raden om te reserveren? Overal.
Daar zat ik ook net aan te denken. Leuke vooruitzichten trouwens met kerst in NY. Ik zou de gok niet nemen voor de kerstdagen. Je kunt misschien kijken of je hotel op één van de dagen een mooi menu op de kaart heeft staan? En gewoon even googelen en kijken wat er open is in jullie buurt.
Heb ooit in m'n leven van het ene naar het andere restaurant gelopen met kerst om nog ergens een hapje te kunnen eten ( niet USA trouwens) , dat overkomt me nooit meer.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Planning New York met kerst

Bericht door love Flo »

Pberndsen schreef:
13 nov 2019, 17:14
Williamsburg en red hook zijn ook zeker de moeite waard!
Dankjewel! Staat genoteerd. Volgens mij redelijk goed beloopbaar als je er alleen voor de sfeer bent.
BonnyR schreef:
13 nov 2019, 17:56
Heb ooit in m'n leven van het ene naar het andere restaurant gelopen met kerst om nog ergens een hapje te kunnen eten ( niet USA trouwens) , dat overkomt me nooit meer.
Dat lijkt me inderdaad iets waar je echt niet op zit te wachten. Dan misschien toch maar reserveren ergens voor een snelle hap. Wij houden van lekker uit eten, maar niet met kerst. Dan is het vooral noodzaak. :D
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
Gast

Re: Reis love Flo: planning New York met kerst.

Bericht door Gast »

Kerst is een familiefeest en op kerst avond/(eerste) kerstdag (In de US kennen ze geen tweede kerstdag) is de kans groot dat veel gesloten is...
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis love Flo: planning New York met kerst.

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn vorig jaar op de US op kerst (wel in de vroege avond) gewoon in een restaurant (lokale diner) binnengestapt. Was gewoon open en er was plek.
Tot nu toe hebben wij de US nog nooit problemen gehad met "food" te vinden op feestdagen.
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis love Flo: planning New York met kerst.

Bericht door love Flo »

Ik was er ook al bang voor dat alles dicht of volgeboekt zou zijn, daarom heb ik geen betaalde bezienswaardigheden op die dag gepland.

Qua eten denk ik dat we het er toch op gokken. Ik ziet liever niet in een overvolle zaak waar iedereen 'chique zit te doen' :lol: . Er zijn zó veel tentjes in de buurt en een Whole Foods om de hoek. We zullen vast niet omkomen van de honger.
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Reis love Flo: planning New York met kerst.

Bericht door meyem »

de eerste avond zou je op Union Square rond kunnen brengen, heel gezellig in de kerstsfeer....en als ik er was rond die tijd, zou ik een echte Christmas Carol mee willen maken:
https://www.usedyorkcity.com/where-to-g ... on-in-nyc/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Reis love Flo: planning New York met kerst.

Bericht door meyem »

En persoonlijk vond ik Vapiano een gezellige plek voor een eenvoudige Italiaans diner:
https://us.vapiano.com/en/restaurants/v ... y-place-1/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis love Flo: planning New York met kerst.

Bericht door tomhster »

Als het aardig weer is kun je een fiets huren in de buurt van Brooklyn Bridge. Die over en dan het New York Transit-museum bekijken. Erg leuk, zeker met kinderen en niet duur. In die omgeving wat rondkijken en dan via een route naar keuze naar Williamsburg. Dat is hip, leuk en compact. Lekker lunchen en dan de Williamsburg-bridge (speciale verdieping voor fietsers, mooi uitzicht over de rivier) terug naar Manhattan. Aan het einde van de brug heb je rechts een leuk wijkje met alle hippe kledingmerken en als je links aanhoudt kom je via Chinatown weer onderaan de Brooklyn Bridge waar je je fiets kunt inleveren. Prima dagje uit!

Met je sightseeingpass kun je waarschijnlijk ook kiezen voor een bustrip naar Woodbury Common. Als je plannen hebt om te shoppen moet je dat zeker doen. Klein uurtje buiten de stad en de aanbiedingen en aanbod zijn daar echt enorm.
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis love Flo: planning New York met kerst.

Bericht door love Flo »

meyem schreef:
16 nov 2019, 19:37
...en als ik er was rond die tijd, zou ik een echte Christmas Carol mee willen maken:
https://www.usedyorkcity.com/where-to-g ... on-in-nyc/
Wat een goed idee! Dat lijkt me geweldig!! Ik ga eens kijken waar ze dit jaar staan. Dankjewel voor de tip!

En Vapiano ziet er erg goed uit. Precies wat we zoeken!
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis love Flo: planning New York met kerst.

Bericht door love Flo »

tomhster schreef:
16 nov 2019, 20:01
Als het aardig weer is kun je een fiets huren in de buurt van Brooklyn Bridge.
We hebben de tweede helft van de week een hotel in Brooklyn, dus we willen van daaruit tripjes in Brooklyn en zuid Manhattan doen. Is het dan verstandiger om in Manhattan of in Brooklyn de fiets te huren? Er vanuit gaand dat het weer het toelaat.
De Williamsburg bridge vind ik een goed idee! Ik vroeg me al af of het mogelijk is om een rondje te rijden.
tomhster schreef:
16 nov 2019, 20:01

Met je sightseeingpass kun je waarschijnlijk ook kiezen voor een bustrip naar Woodbury Common.
Woodbury Common trekt behoorlijk, maar we gaan in mei ook naar Florida, dus ik denk dat we het echte shoppen in de outlets voor dan bewaren. Veel te veel te zien, zo’n eerste keer in NY. :)
We willen wel graag in NY etalages gaan kijken en wat rondlopen tussen de winkels, maar we reizen met alleen handbagage, dus kunnen niet te veel kopen. :D
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis love Flo: planning New York met kerst.

Bericht door tomaat85 »

Love Flo,
De Williamsburg bridge vind ik een goed idee! Ik vroeg me al af of het mogelijk is om een rondje te rijden.
Dat is zeker heel goed mogelijk, kijk hier voor de opties http://www.nycbikemaps.com.
Is het dan verstandiger om in Manhattan of in Brooklyn de fiets te huren?
Zeker in de wintertijd is dit erg afhankelijk van de rest van je plannen. Wij zijn gek op fietsen in NYC en hebben vorig jaar ook kort voor Kerst een dag gefietst. Wat ik vergeten was is hoe snel het donker wordt deze tijd van het jaar (rond 16.00 moesten we nog terug vanaf de Roosevelt Island tram naar Brooklyn en vanaf 16.00 valt de duisternis snel in :o ). Heb je plannen op Manhattan eind van de middag of avond en hoef je niet naar t hotel is huren op Manhattan misschien handiger. Wil je nog even opfrissen voor t avond programma dan is huren nabij je hotel weer slimmer. Wij hebben in Brooklyn hier (https://fultonbikes.com/rentals/) gehuurd, goede fietsen! (en zie je ook hoever we nog moesten om 16.00 :wink: )
Maar ook vaak hier (bikeshopny.com) Hier huren geeft t voordeel dat je direct op een geweldig fietspad zit en rustig kan wennen.
Wil je alleen kleine stukjes met de fiets doen is citybike een optie (https://www.citibikenyc.com), dan kan dan eenvoudig one-way
Hoe dan ook, heel veel plezier gewenst
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Reis love Flo: planning New York met kerst.

Bericht door meyem »

love Flo schreef:
22 nov 2019, 06:25
meyem schreef:
16 nov 2019, 19:37
...en als ik er was rond die tijd, zou ik een echte Christmas Carol mee willen maken:
https://www.usedyorkcity.com/where-to-g ... on-in-nyc/
Wat een goed idee! Dat lijkt me geweldig!! Ik ga eens kijken waar ze dit jaar staan. Dankjewel voor de tip!
En Vapiano ziet er erg goed uit. Precies wat we zoeken!
Ik weet dat er op kerstavond in Gramercy Park gezongen wordt. Dat is een klein prive parkje in een heel chique buurt, het is dus wel proppen, maar dat zou mijn keuze zijn :santa:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Reis love Flo: planning New York met kerst.

Bericht door meyem »

Oh, ja, ik ben ook een keer door het donker en de spits overvallen in Manhattan. Dat was wel ultiem spannend! :lol:

Die wijk in Queens, net voor Williamsburg Bridge, is zeer Joods en daarom het leukst om vrijdags te doen... dan kijk je je ogen uit tussen al die zeer orthodoxe mensen (ik weet niet hoe dat in de winter is, maar op zich best wel een interessante belevenis).
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis love Flo: planning New York met kerst.

Bericht door love Flo »

Oehh, ik krijg er steeds meer zin in!!
Dank jullie wel voor de leuke tips!!

@tomaat85 Dat zijn goede tips! Vooral van het sneller donker worden, haha! Dat zou ons zomaar kunnen gebeuren. Het lijkt misschien alsof ik veel plan, maar meestal raken we ergens halverwege de dag afgeleid en besluiten we ergens langer te blijven. Dan is het wel handig om te weten dat je op tijd terug wilt zijn met de fietsen. Zeker met kinderen erbij!
Ik ga jouw tips vanavond bekijken.

Enne.. @meyem Gramercy Park staat genoteerd hoor! Dankjewel!
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis love Flo: planning New York met kerst.

Bericht door love Flo »

We zijn inmiddels een paar dagen terug van onze onvergetelijke reis naar New York en ik wil jullie graag onze ervaringen vertellen. Misschien kan iemand er wat tips uit halen!
Om te beginnen wil ik vertellen dat onze zoon op dag 3 de griep heeft gekregen en twee dagen alleen maar in bed heeft gelegen. Daarom hebben we geschoven met onze eerdere planning en wat minder dingen gezien dan we hadden gewild.

Zondag kwamen we aan op Newark. Het was heel duidelijk waar we heen moesten voor de NJ Transit. Kaartjes waren snel gekocht en de trein liet niet lang op zich wachten. We stapten uit bij Pennsylvania Station en liepen een kleine 10 minuten naar ons hotel: Het Holiday Inn Chelsea. Een prima hotel met kleine kamers, een schone badkamer op de kamer en een prima, compleet ontbijt.
Die middag zijn we wat door de stad gaan lopen om een eerste indruk te krijgen van hoe ver de afstanden waren en of alles beloopbaar was. We aten wat en gingen vroeg slapen.

Maandag liepen we naar Macy's (een heel blok groot met houten roltrappen!), langs Empire State Building, via Bryant park (met mooie schaatsbaan en kleine souvenirwinkeltjes) en de Public Library (die nog niet open was op dat moment) naar Grand Central Terminal. Daar dronken we wat en daarna liepen we naar Rockefeller Center voor Top Of The Rock. We stonden bovenop het gebouw en keken onze ogen uit. Wat ons heel erg op viel was de dikke laag smog die over de stad hing en die je goed rook en voelde op die hoge hoogte. We haalden wat te eten om op onze hotelkamer te eten en dachten dat we wel even terug naar ons hotel konden lopen om het op te eten. Wat was dat ver!! We hadden ongemerkt veel verder gelopen dan we dachten. Dus.., na die lange wandeling hadden we geleerd en kochten we onze metrokaarten. Wat een verademing! Je kunt werkelijk overal komen met de metro :D
's Avonds zijn we met de metro naar Times Square geweest.

Dinsdag wilden we naar de Intrepid, maar omdat we erg vroeg wakker waren besloten we eerst kerstetalages te gaan bekijken.
De Etalages van Macy’s (bewegend), Saks (Frozen style) en Bergdorf Goodman (heel kleurrijk en veel te zien) vonden we het mooist. Daarna naar de Intrepid! Het was heel bijzonder om de onderzeeër van binnen te mogen bekijken en ook het vliegdekschip met alle vliegtuigjes erop was heel indrukwekkend. Onze zoon voelde zich op dat moment echt niet lekker, maar hij noemt het wel zijn hoogtepunt van de vakantie!
Die avond was het kerstavond en hadden we besloten om iets kleins te eten op de hotelkamer. Helaas werd onze zoon toen echt ziek en kreeg hij hoge koorts en begon hij over te geven.

Woensdag was het kerstdag. We wisten dat er veel dicht zou zijn en onze zoon lag nog steeds met hoge koorts in bed, dus we hebben het rustig aan gedaan. Ik ben met mijn dochter naar het Friends Appartement gegaan en daarna hebben we de highline gelopen. Prachtig!!
Mijn man is later met onze dochter naar Central park gegaan en ’s avonds ben ik weer met haar naar de lichtshow op de voorgevel van Saks gaan kijken en zijn we nog in het New York Palace geweest. Het was ontzettend druk! Verschillende straten waren gewoon afgezet voor verkeer en we moesten ons vasthouden om elkaar niet kwijt te raken in de wirwar van mensen, maar ook dit hadden we zeker niet willen missen!

Donderdag vonden we bij Walgreens een pot met hoge dosering vitamines en dat was wel fijn, want we moesten onze zoon verhuizen naar het volgende hotel. Hij voelde zich nog steeds erg slap en kon niet lang op zijn benen staan, maar we hebben het gered! De subway in NY is gewoon top! We hoefden maar 5 minuten te lopen, 1 keer over te stappen en daarna nog 5 minuten lopen en we waren bij ons volgende hotel. Het Marriott at the Brooklyn Bridge!! Wat een prachtig, luxe en ruim hotel!! Hier zouden we een volgende keer zo weer willen verblijven!
Onze zoon voelde zich wat beter en ’s avonds liepen we naar de wijk Dumbo. Met af en toe een rustpauze en lekker dik aan gedaan lukt dit vrij aardig.
We aten in de Timeout Market allemaal iets anders (wat een geweldig concept! Hier liggen verschillende eettenten bij elkaar en gaat aan 1 van de grote tafels bij elkaar zitten. Zo was er een japanner, een italiaan, Southern food, een stand met hummus, vegan food, vis etc..) en onze zoon pikte wat mee van iedereen.

Vrijdag liepen we via de Brooklyn Bridge (prachtig! Zeker niet overslaan!!) naar het One World Trade center. We gingen met de lift naar boven en stonden op de 100ste verdieping. Machtig!! Wat een uitzicht!! We konden niet geloven dat we op deze plek stonden.
Daarna wilden we naar het 9/11 museum, maar de rijen waren zo erg lang (uren wachten) dat we besloten morgenochtend terug te komen. Dan richting Central Park, want mijn zoon en ik hadden dit gedeelte nog niet gezien. We stapten uit bij het National Museum of Natural History en besloten daar eerst naar binnen te gaan. Het was ook daar ontzettend druk en na de afdeling met dino’s te hebben bekeken waren we zo vol van alle indrukken en drukte dat we richting park zijn gelopen. We komen zeker nog een keer terug naar dit prachtige museum met al zijn ‘etalages’ met elk natuuronderwerp dat je je kunt indenken.
Central Park is groot! En omdat het winter is dor en niet heel mooi, maar wel maf, omdat je midden in de natuur lijkt te zijn, maar door de bomen geen bos, maar wolkenkrabbers ziet.

Zaterdag zorgden we dat we om 8:15 bij de ingang van het 9/11 museum stonden. Zo stonden we bijna vooral in de rij voor de kaartverkoop en konden we met de stroom mensen van 9:00 naar binnen. Dit museum is voornamelijk onder de grond en is dus niet zo klein als het lijkt!
Eenmaal binnen waren we stil van alles wat we zagen. We beleefden de hele dag opnieuw en voelden en keken mee met mensen die erbij waren op die verschrikkelijke dag, via tv fragmenten, foto’s en persoonlijke items.
Pfjoe! Daar moesten we even van bijkomen. We liepen richting de Staten Island Ferry en sloten aan bij een enorme groep mensen die allemaal met dezelfde boot mee wilden. Eenmaal op de boot bleek deze flink groot en we hadden alle ruimte bij een raam, waar we duidelijke foto’s konden maken van de skyline en het vrijheidsbeeld. Op de terugweg stonden we zelfs even voorop de boot, maar daar was het te koud om lang te blijven, dus na de meest onwaarschijnlijke foto’s van de skyline weer gauw terug naar binnen.
Hierna zijn we richting hotel gegaan, waar vader en zoon hebben gezwommen in het zwembad van het hotel, voordat we vertrokken naar Dyker Heights.
We waren redelijk vroeg (voor zonsondergang) daar, dus in eerste instantie waren nog niet overal de lampjes aan, maar hoe donkerder het werd hoe meer tuinen verlicht werden. Wat een spektakel! Over the top en meer lampjes dan je voor mogelijk houdt, maar zó leuk!! En wat hebben we weer veel gelopen!
Ik zou dit zeker niet met een georganiseerde bustour doen. Het was prima lopend te doen, vanaf metro station 79 en als je eenmaal daar bent dan loopt iedereen rond (ook de mensen die een bustour hebben geboekt). Auto’s worden tegen gehouden en er staat op elke hoek politie om het verkeer te regelen.

Zondag was alweer onze laatste dag. We moesten om 11 uur uit het hotel en hebben toen wat geshopt en rond gelopen in Brooklyn.

We hebben (afgezien van onze grieperige zoon) genoten van New York. We hebben een aantal dingen van ons lijstje moeten schrappen, maar hebben toch veel kunnen zien en meemaken. Vooral het eten vond ik erg lekker! Je kunt uit zo veel verschillende dingen kiezen en het is allemaal even lekker.Zo hebben we oa gegeten bij:

Dalup (indisch), op 7th, tussen 29th en 31st
Hale and Hearty (jum! soep) op verschillende plekken in Manhattan
Time Out Market (bijna elke keuken die je je kunt voorstellen) in Dumbo, Brooklyn
Pio Bagel (heerlijke bagels met allemaal verschillende soorten roomkaas smeersels en verse ingrediënten. Klein bakkertje dat altijd druk is met voornamelijk locals) 136 Lawrence st, Brooklyn
Rocco’s Taco’s en tequila (heerlijk Mexicaans, de guacamole wordt aan tafel bereid), 339 Adams st, Brooklyn.

Voor shakes gingen we naar Shake Shack en voor warme pretzels naar Auntie Anne’s, de frozen koffie vinden we het lekkerst bij Dunkin’ Donut. In Brooklyn zijn we bij Do geweest; cookie dough per scoop in verschillende smaken.

Wij gaan nog eens terug hoor! Want we willen nog graag Chinatown zien, Little Italy, the Upper east/west Side, meer van Brooklyn en meer van alles!!
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer