Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Ivetje
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door Ivetje »

Hoi,

In augustus willen wij met onze dochter van dan 8 een week of 2 naar Amerika. New York komt qua kosten voor de vliegreis het beste uit en daar willen we ook al lange tijd eens naartoe! Nu ben ik pas 2x in Amerika geweest (rondje westkust en een citytrip naar Las Vegas) en mijn man 1x (rondje westkust). Ik weet dus niet wat handig is. We willen eerst een dag of 5/6 in NY doorbrengen en dan een auto huren en doorrijden naar de Niagara watervallen. Dit is ruim 600km en we willen daarin het liefst een overnachting. Bij de Niagara watervallen hebben we aan 1 dag wel genoeg, daarna willen we door naar...tja, waarheen? Ik zat zelf te denken aan Washington, aangezien dat niet zo ver van NY af ligt. Maar is dat echt een leuke stad om te bezoeken? Ik kom niet verder dan het witte huis, capitool, Lincoln memorial en het Washington monument. Is dit leuk voor onze dochter? Ik betwijfel het :) maar wat dan wel? We hebben dan nog een dag of 5 over vanaf de Niagara watervallen. Is er misschien nog een leuk pretpark of waterpark in die omgeving tussen de watervallen en NY? Of zeggen jullie, Washington moet je echt doen! Een dag of 2 natuur mag ook, met mogelijk een leuke trail om te wandelen. We zijn aan de westkust ook in yosemite geweest en dat vonden we prachtig. Geen idee of er een natuurpark in de omgeving ligt daar.

Voor New York zelf heb ik al een leuk lijstje met dingen die voor dochter ook echt wel leuk zijn! Central Park (zoo?), Empire State Building, met de boot naar het Vrijheidsbeeld, met de kabelbaan naar Roosevelt island, uiteraard de Disney store en FAO Schwarz bezoeken en de naked cowboy (is die er nog?) op Times Square vind ze vast ook prachtig :D
Maar wat is de makkelijkste manier van transport in NY? De metro? En we willen dus ook een auto huren op een gegeven moment, wat is daarvoor de handigste plek? Neem niet aan dat er een autoverhuur midden in Manhattan zit ergens :) hoop dat ik hier wat antwoorden ga krijgen op deze vragen. Alvast bedankt!
Aurora
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door Aurora »

Washington is juist met kinderen erg leuk! De meeste musea zijn gratis en ook de dierentuin valt daaronder.

Je zou ook kunnen denken aan Gettysburg en Watkins Glenn (Finger lakes). Amish country zou ik zelf overslaan, je komt onderweg genoeg Amish onderweg tegen.
Cape cod is ook leuk. Een bezoek aan Martha’s Vineyard is een leuke dagtrip.

Je hebt inderdaad genoeg aan 1 dag bij de Niagara falls. Gettysburg idem.

In New York kun je veel lopend doen, als jullie kind dat trekt natuurlijk.

Lees ook even mijn reisverslag van 2019. Misschien haal je daar nog iets uit.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door GinnyUSA »

Leuke plannen!

Zelf zou ik het zo doen:
Vliegen op New York, daar direct een auto huren en dan via Finger Lakes gebied naar Niagara Falls. En daar heb je schijnbaar aan een middag wel genoeg, dus één overnachting.
Dan via Amish gebied richting Washington DC, als je daar nog genoeg tijd voor hebt. Andere optie is richting Boston. Voor beide heb je denk ik te weinig tijd. Of de Adirondacks in.
Vervolgens auto inleveren in New York, vliegveld of in de stad, zitten wel verhuurlocaties. En dan met de metro/bus New York verkennen. Met de metrokaart kun je ook in de bus, als je liever boven de grond blijft. En de lijnbus heeft meer routes dan de hoho-bus.

FAO-schwarz? Bestaat dat nog?
Ivetje
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door Ivetje »

We willen het liefst NY aan het begin, zodat we daarna meer de rust kunnen opzoeken en wat kunnen chillen.
FAO Schwarz is weer geopend :)
Cape cod klinkt goed! Dag strand vind dochter zeker ook leuk.
Washington slaan we denk ik toch maar over. Dochter vind musea niet heel leuk, dus dat gaat hem niet worden. Dan vind ze denk ik strand een stuk leuker. Ben nu even aan het kijken naar cape cod, dat moet wel in 2 dagen vanaf de Niagara watervallen. Dat is best een eind nog.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door sanook »

Je zou na Niagara ook nog door kunnen rijden naar Toronto. Sowieso zijn de watervallen mooier vanaf de Canadese kant.
Ivetje
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door Ivetje »

We willen Canada voor een andere keer bewaren en nu aan de Amerikaanse kant blijven :)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door Tantelotje »

Ach, een bezoek aan Canada voor de watervallen 'telt' niet. Tenminste, wij hebben dit in 2014 gedaan. Maar komende zomer gaan we in mijn beleving toch echt voor het eerst 'echt' naar Canada.

De watervallen zijn echt vele malen mooier vanaf de Canadese kant. Je kunt eventueel aan de Amerikaanse kant overnachten en dan de brug over rijden of lopen (daar zit de grensovergang) maar het zou jammer zijn als je je beperkt tot de Amerikaanse kant. Daar heb je namelijk geen echt uitzicht over de watervallen :)

Mocht je richting Cape Cod gaan, dan kun je wellicht overwegen om daar een whalewatch tour te doen. En dan daar 2 nachten blijven ofzo. Lijkt me ook erg leuk. Wij deden in 2014 een whalewatch tocht vanuit Provincetown maar dat bleek toch wel een beetje ver rijden vanaf Bosten en diezelfde dag weer terug richting Albany voor een overnachting :shock: Sindsdien hebben we veel geleerd, zeg maar :lol:
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door babarage »

Of je slaat Niagara over (neem je die mee in de toekomstige Canada reis) en gaat na New York naar de Cape, evt Boston en misschien zover als Bar Harbor. Das prima te doen (als je je boos maakt rij je NY -Bar Harbor in 1 dag bij wijze van spreken).

New York - Provincetown (Rhode island)
Provincetown - Cape Cod
Cape Cod
Cape Cod - Boston
Boston - Bar Harbor
Bar Harbor
Bar Harbor - Halfweg New York
Naar New York

Of andersom. Heb je eerst die rijdagen en dan zak je rustig terug naar NY
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Ivetje
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door Ivetje »

De grens over voor de watervallen doen we wel, maar we willen niet verder Canada in. Geen idee of we daar ooit gaan reizen, vandaar dat ik nu wel echt de watervallen wil bezoeken! Maar een combi met cape cod is prima te doen.
Ik kreeg ergens anders de opmerking dat 6 dagen nyc teveel is. Zouden jullie dat korter doen?
Aurora
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door Aurora »

Ik zou als ik jou was even een lijstje maken met de dingen die je wilt zien en dan kijken wat je per dag kunt doen. 6 dagen is wel veel, ik heb zelf al veel gezien in 2,5 dag.

Misschien is het een optie om in Batavia te verblijven? Vanaf daar is het iets meer dan een uur rijden naar de Canadese kant van de watervallen. En zit je ook niet in de drukte. De Red Roof Inn die in Batavia zit is echt een goed hotel. Je zit ook vlakbij een Target en Walmart.
Laatst gewijzigd door markro op 05 nov 2019, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door tomaat85 »

Tja, wat een keuze mogelijkheden allemaal he :wink: In ieder geval zijn het hele mooie vooruitzichten en gaan jullie een hoop lol hebben.
Over 6 dagen New York kan ik persoonlijk heel kort zijn, daar ben ik nooit lang genoeg :D . Zonder dolle; Voor een eerste bezoek is het zeker genoeg om een hele goeie indruk te krijgen. De Falls hebben wij erg van genoten, 1 dag is zeker genoeg maar ga los en neem een Fallsview kamer :thumbup:
Je wil Washington schrappen inmiddels en gezien je beschikbare tijd zeker een optie maar wij vonden Washington echt de moeite. Wij zijn destijds naar Washington gevlogen, paar dagen verbleven, auto gehuurd, rondje gemaakt (ook Falls) en geëindigd in NYC, auto inleveren en nog een paar dagen NYC.
Dit is ons verslag , misschien heb je er wat aan? (http://85tomaat.blogspot.com/2014/09/wouw.html)
Over wat te doen in NYC is echt al heel veel over geschreven op dit forum en hier kunnen jullie je goed inlezen.
Hoe dan ook veel plezier met plannen en uitvoeren
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door Tipsy_1 »

Er zijn heel veel mogelijkheden. Zelf vind ik de Amish en Washington saaier dan de andere opties.
Ik vind persoonlijk Washington DC een enorm saaie stad (met al die monumenten, pfffff, geef mij maar Boston, veel leuker en gezelliger).

De route via Maine hierboven vind ik wel wat.
Zelf ben ik niet de grootste Cape Cod fan. Ik vind de wegen rondom Boston - Cape Code zo druk dat het bij mij veel van het vakantie plezier wegneemt. Maar misschien is dat ook wel omdat wij al zo veel whale trips gedaan hebben en die van Cape Cod maar middelmatig was in vergelijking met bvb florida of alaska.

Andere optie:

New York - Watkins Glen en Itchaka
dagje Watkins Glen Itchaka
Itchaka - via bvb letchworth SP of anders Kinzua Bridge/eternal flame - naar Niagara Falls
Niagara Falls (leuke omgeving, ik kan me hier dagen vermaken want er is veel meer dan de Falls, ga maar eens stroomafwaarts!) - rijden naar Adirondacks bvb Saranac Lake
dagje Adirondacks vanaf Saranac Lake - High Falls - Whiteface Mountain - Ausable Chasm - naar Champlain Lake
Champlain Lake ferry (vanaf Essex) - naar Vermont en door naar B&J icecream factory
Vermont - via enkele leuke stops in NY state - terug naar NY
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door tosca »

Als je naar de Niagara Falls gaat, sla dan ook Niagara on the Lake niet over. Wij gingen er heen door een tip van onze buurman in het vliegtuig en hebben echt een leuke middag gehad daar!
Aurora
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door Aurora »

Tipsy_1 schreef:
05 nov 2019, 18:17
Er zijn heel veel mogelijkheden. Zelf vind ik de Amish en Washington saaier dan de andere opties.
Ik vind persoonlijk Washington DC een enorm saaie stad (met al die monumenten, pfffff, geef mij maar Boston, veel leuker en gezelliger).
Grappig ik vond Boston juist tegenvallen en Washington erg leuk. Amish country hebben wij niet gedaan, je ziet die mensen onderweg vanzelf wel. We hebben meerdere huizen gezien en paard en wagen ingehaald onderweg.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door Tipsy_1 »

Ik vind DC zeker iets dat je eens in je leven moet bezoeken maar die gigantische mall bomvol allerlei monumenten, na een paar hadden wij het er echt meegehad hoe mooi ze ook zijn.
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door ANY »

Tipsy_1 schreef:
05 nov 2019, 23:50
Ik vind DC zeker iets dat je eens in je leven moet bezoeken maar die gigantische mall bomvol allerlei monumenten, na een paar hadden wij het er echt meegehad hoe mooi ze ook zijn.
De vele musea zijn wel heel interessant, ook voor kinderen, echt niet saai. 1 leuke uitkiezen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Ivetje
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door Ivetje »

Maar om nou voor 1 museum naar DC te gaan 😁
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door ANY »

1 per dag. Toen die van ons klein waren hadden ze met 1 op een dag genoeg. Die musea zijn echt groot hoor. Nee, je gaat natuurlijk niet alleen voor 1 museum, maar combineert wat. Wat monumenten, museum :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Ivetje
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door Ivetje »

Maar dat is nu juist iets wat dochter niet heel leuk vind, monumenten en musea. Ze is meer van pretparken, boottochtjes, dierentuinen, wandelen in de natuur enz :) ze weet ook niets over de historie van Amerika en juist dat is in Washington veel te vinden. Dat is meer iets voor later. En bovendien trekt ons dat ook niet echt voor meerdere dagen.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Korte reis New York, Niagara watervallen en...?

Bericht door analogkid »

Als je van Niagara naar Washington rijdt en je bent nog op zoek naar een leuk all American pretpark, maak dan een stop bij Hershey Park. Zit je gelijk in het Amish gebied, als je dat leuk vindt.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer