Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bigapplegreeter recensie gevraagd

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
AnneNY
Amerika-ontdekker

Bigapplegreeter recensie gevraagd

Bericht door AnneNY »

Ik heb al best vaak op dit forum gekeken... Super informerend overigens en bedankt voor alle tips alvast.
Nu zie ik vaak de bigapplegreeter voorbij komen (en ik weet dat het voor andere steden ook is), maar ik heb nog nooit iemand gehoord die er ook een ervaring mee heeft....

Dus mijn vraag: heeft iemand hier al een meegelopen met een bigapplegreeter en wat was je ervaring??

Ik ga dus naar New York city in mei 2007 en ik heb er super veel zin in!!!
Eindelijk een reden om 30 te worden
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Klinkt goed. Zie onder meer een artikel over de organisatie hier:

http://www.boston.com/travel/getaways/n ... y_perfect/

Lijkt me inderdaad een goed idee, Newyorkers zijn trots op hun stad en op deze manier zie je eens wat meer dan de standaard "uptown" en "downtown" toer (die ik regelmatig gegeven heb toen ik nog gids was in New York een aantal jaren geleden).

Gezien de foto's en informatie op hun Web site is de organisatie ook goed ingevoerd in de wat hogere regionen van New York, wat ook een goed teken is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Bigapplegreeter recensie gevraagd

Bericht door BigAppleLover »

AnneNY schreef:Ik heb al best vaak op dit forum gekeken... Super informerend overigens en bedankt voor alle tips alvast.
Nu zie ik vaak de bigapplegreeter voorbij komen (en ik weet dat het voor andere steden ook is), maar ik heb nog nooit iemand gehoord die er ook een ervaring mee heeft....

Dus mijn vraag: heeft iemand hier al een meegelopen met een bigapplegreeter en wat was je ervaring??

Ik ga dus naar New York city in mei 2007 en ik heb er super veel zin in!!!
Ik heb 2x gebruik gemaakt van zo'n greeter: 1x in New York en 1x in Chicago. Allebei heeeeeeel erg aan te raden.

We hebben een (korte) halve dag genoten van de verhalen van onze New Yorkse die ons, op ons verzoek, meenam naar Harlem. Ze vertelde over hoe ze daar was opgegroeid, over de geschiedenis van Harlem etc etc. We hebben flink gelopen door Harlem en zijn aansluitend nog even naar Central Park gegaan met haar.
Heel fijn is dat je niet in een grote groep loopt, maar enkel jij met je reisgezelschap en je Greeter. Er is dus erg veel interactie mogelijk. Wij hebben haar dan ook het hemd van het lijf gevraagd over haar leven en werk in NY en ze vertelde daar heel warm en openhartig over. Al met al een heel leuke ervaring en absoluut aan te raden.
Een Greeter aanvragen kan je het beste zo snel mogelijk doen. Zelf heb ik de laatste keer achter het net gevist toen ik het 2 maanden van te voren aanvroeg. Ze hadden toen geen Greeter voor me.

In Chicago had ik trouwens eenzelfde ervaring met een Greeter.

Mocht je nog iets willen weten, dan hoor ik het wel!
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Tigerbunny
Amerika-ontdekker

Bericht door Tigerbunny »

ik sluit me volledig aan bij de bigapplelover...

De big apple greeters zijn echt de moeite waard.... en ze houden bv. ook rekening met je persoonlijke interesses, plus je hebt je eigen persoonlijke gids mee, het wordt dus echt 'n gezellige babbel met een rasechte New Yorker...

Zeker doen!
2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains
Afbeelding
AnneNY
Amerika-ontdekker

Bericht door AnneNY »

Super dank jullie wel! Ik zal ze dus snel gaan boeken ook, zodra we precies weten welke datum we gaan!
USAfan
Amerikafan

Bericht door USAfan »

Een goed idee zoiets.
Ik had er al iets over gelezen op internet en nu ik ook zo de verhalen hoor van mensen die er ervaring mee hebben lijkt het mij ook wel heel handig z'n Greeter (en leuk natuurlijk).

@AnneNY: vertel je als je terug bent ook je ervaring?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Er is ook een keer een stukje over op TV geweest bij Veronica Travel geloof ik.
Volgens mij kan je aangeven wat je graag wil zien en krijg je iemand mee die daar veel van weet.
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Wij hebben deze zomer ook een greeter gehad, ze hette Ireen en heeft ons gezin meegenomen op een tocht door upper west en central park.
het was echt de moeite waard geen een om wat ze liet zien, dat hadden we zelf ook wel gekund maar meer om wat ze allemaal verteld en je hebd ook een beetje het idee hoe mensen leven in Ny. echt een aanrader.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Wij hebben ook een bigapplegreeter "geboekt". Dat was vorige week, ik heb alleen nog steeds niets van hen gehoord. Wanneer nemen zij ongeveer (e-mail)contact met je op? Vlak na het insturen van het aanvraagformulier of vlak voor vertrek?
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Je hoort niets tot vlak voor je vertrek, dus je zal geduld moeten tonen, dat is ook wel eng want je weet niet of het je lukt om een afspraak te regelen.Het is erg eluk. maar wacht gewoon maar.
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Bedankt, nu weet ik waar ik aan toe ben.
ADIROLF
Amerika-newbie

Bericht door ADIROLF »

Wij kijken al regelmatig rond op dit forum en hebben ook een bigapplegreeter geboekt. Ik kreeg naar 3 weken een mail dat ze gingen zoeken voor ons. Nu heb ik 4 weken voor vertrek een telefoontje uit new-york ontvangen dat er inderdaad een greeter ons gaat rondleiden.
Wij moeten zodra we in New-York aankomen kontakt opnemen dat we zijn aangekomen en dan ontmoeten we elkaar de volgende dag.
Ik ben benieuwd.

Miranda
Afbeelding
[/url]
ADIROLF
Amerika-newbie

Bericht door ADIROLF »

Een vraagje aan iemand die al eens gebruik heeft gemaakt van een big apple greeter. Ik weet dat het gratis is, maar geef je zo iemand helemaal niets na zo'n rondleiding. Amerika is het land van tips. Hoeveel geef je zo iemand?

Miranda
Afbeelding
[/url]
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Niet wetende wat gebruikelijk is, is het misschien leuk om naast een geldelijke vergoeding iets Nederlands te geven. Ik denk aan drop, stroopwafels, kalendertje met NL-taferelen, iets van Delfts Blauw (klompjes, molentje).
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Het is vooral NIET de bedoeling een bigapplegreeter een tip te geven in geld. Ons lijkt het wel leuk om iets "Nederlands" te geven -als we er ook een krijgen-
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

ADIROLF schreef:Een vraagje aan iemand die al eens gebruik heeft gemaakt van een big apple greeter. Ik weet dat het gratis is, maar geef je zo iemand helemaal niets na zo'n rondleiding. Amerika is het land van tips. Hoeveel geef je zo iemand?

Miranda
Mijn ervaring was beide keren dat ze zelf echt steeds blijven aangeven niets te willen (en mogen) aannemen. En al helemaal geen geld.

Na stevig (maar netjes en beleefd) aandringen is het me bij mijn New Yorkse greeter gelukt haar te trakteren op een kop thee tijdens onze wandeling door harlem. Maar iets voor bij de thee (koek, cake etc) werd echt geweigerd. Verder aandringen zou ze echt niet gewaardeerd hebben.

Tijdens mijn verblijf in Chicago had ik ook een greeter. Voor die gelegenheid had ik een eenvoudig boekwerk over Nederlands Limburg (met foto's, de geschiedenis en hedendaagse zaken) meegenomen met er alvast een bedankwoord ingeschreven, in de hoop dat de greeter dan zou waarderen en accepteren.
Deze greeter vond dat hartstikke leuk: zij liet mij haar Chicago zien en door dat boek kon ik haar een beetje kennis laten maken met "mijn Limburg". Er was een soort directe link.
Dat boek had ik overigens bewust niet ingepakt, zodat het minder een echt cadeau leek maar juist eerder een "aardigheidje".

Er is dus wel een mogelijkheid om iets te geven, maar volgens mij hangt het sterk af van de persoon die je treft, de manier van aandringen en wat je aanbied (houd het zo bescheiden mogelijk, maak er niet teveel van).
.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
AnneNY
Amerika-ontdekker

Bericht door AnneNY »

Ik heb dus wel op site gereageerd, eb ik ben vandaag vanuit NY gebeld!!!! niet te geloven!!!! te cool!!!! maar ik heb een big apple greeter toegewezen gekregen dus als ik aankom in nY moet ik bellen en dan kunnen we bevestigen!!!! ik ben echt hilarisch aan het springen!!!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat klinkt inderdaad leuk! Ik ben heel erg naar je verslag.
Zo'n ervaring is toch gans iets anders dan met een papieren gidsje of een koptelefoontje de stad rondlopen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
peter1962
Amerika-ontdekker

Bericht door peter1962 »

markro schreef:Niet wetende wat gebruikelijk is, is het misschien leuk om naast een geldelijke vergoeding iets Nederlands te geven. I).
je kunt sowieso hun organisatie steunen, via de site of op hun kantoor.

Een boek, zoals hierboven beschreven is ook erg leuk!

Peter

in januari al een BAG aangevraagd voor september........
ADIROLF
Amerika-newbie

Bericht door ADIROLF »

Wij zijn vorige week in New-York geweest en hebben een big apple greeter meegehad. Voor ons zeer de moeite waard.
Wij kregen zelfs voor 5 personen een gratis retour met de subway en een uitleg hoe de subway werkt. We zijn rond ground zero geweest en hebben het verhaal gehoord hoe een new-yorker het heeft ervaren op 9-11 daarna de brooklynbridge over gelopen en zijn brooklyn ingegaan.
Het leuke is dat je uren kunt praten over new-york en alles watt je wil weten, ze zijn daar zeer open in. Ik heb nooit geweten waar de naam yankees vandaan kwam maar het schijnt dat het jan was die altijd kaas nam en dat is verbasterd naar jankees.
De vluchttrappen bij de huizen noemen ze een stoep. De tekst van het stadsdeel brooklyn is eendracht maakt macht maar dan iets anders geschreven. Ik zou iedereen aanraden een big apple greeter te nemen.
Wij hebben nog een weekje hier in Florida en komen dan weer terug.

Groetjes Miranda
Afbeelding
[/url]
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer