Airbnb in New York?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Airbnb in New York?

Bericht door josea »

Na lang zoeken naar hotels/appartementen in New York (bij voorkeur Manhattan) hebben we wel een aantal airbnb's gevonden, die betaalbaar zijn en er leuk uitzien. Ik lees echter verschillende berichten over airbnb in New York. De ene zegt dat het illegaal is, en de andere dat een verhuurder wel max. één accommodatie mag verhuren. Een beetje spannend vind ik het dus wel, maar deze airbnb heeft wel veel voordelen vinden wij, ten opzichte van een hotel. Ik lees hier op het forum ook dat heel veel mensen óók een airbnb hebben genomen of dat overwegen.
Heeft ooit iemand een slechte ervaring hiermee gehad?
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Airbnb in New York?

Bericht door tomaat85 »

Wij hebben geen slechte AirBnB ervaringen, niet in NYC en ook elders niet (inmiddels 15 vakanties van AirBnB gebruik gemaakt). De regels zijn idd op Manhattan (oa) anders dan bv op New Jersey. Waar het verschil door wordt gemaakt is of de AirBnB op Manhattan een heel appartement (mag niet) is of dat je "in huis" bent (mag wel). Wij geven aan een AirBnB de voorkeur boven een hotel maar hier is al veel over gedeeld op het forum. Zoveel mensen zoveel meningen, het best lees je meerdere meningen om zo je eigen te vormen. Wij hebben 2 keer een Airbnb in Brooklyn gehad, super ! En 1 keer in Weehawken (waar het legaal is) en ook dat was geweldig. Alle keren iets verder reizen naar Midtown maar voor ons werd dat ruimschoots gecompenseerd door de ruimte, de prijs en het feit dat we het reizen met OV ook als een feestje ervaren. En dan ook nog dat Brooklyn net zo vet is als Manhattan zeker wanneer je het hebt over eten en drinken!
Voor de AirBnB geldt dat wij ons ook laten leiden door de recensies (naast locatie en indeling) en in onze ervaring zijn die correct. Bij onze eerste Airbnb in Brooklyn hebben we die regel getreden, we waren de 3e gasten, maar het huis was zo vet dat we het hebben "gegokt" die gok heeft briljant uit gepakt en het bleek dat de host zo snel als mogelijk recensies wilde opbouwen om daarna de prijs te verhogen (wat ie ook gedaan heeft :shock: )
Mijn 5 ct, zijn de recensies goed en heb je een goed gevoel, doen.
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Airbnb in New York?

Bericht door josea »

Bedankt voor je reactie.
Wij hebben inderdaad al heel vaak airbnb gedaan, is superleuk! Maar nu las ik het verhaal van "illegaal" en dat heb ik niet eerder gezien.

We hebben nu een mooie airbnb op het oog in Manhattan bij 23rd street.
Wil je me vertellen welke airbnb jullie hadden in Brooklyn? Die wijk staat ook op ons "misschien" lijstje.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Airbnb in New York?

Bericht door tomaat85 »

Deze,
https://www.airbnb.nl/rooms/25688649?so ... G57wcHcZ4J
Wel wat verder Brooklyn in maar weer goed met OV vanaf JFK te bereizen
en deze
https://www.airbnb.nl/rooms/1762978?sou ... aYfHnH3s7b
maar zo te zien is die er niet meer??
Straks in mei deze
https://www.airbnb.nl/rooms/21710808?so ... wsWlQQp3HP
Onze eerdere Weehawken AirBnB is er mee gestopt
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Airbnb in New York?

Bericht door josea »

Bedankt voor je waardevolle tip. Diegene waar jij in mei zit, hebben wij straks in juli! :thumbup:
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Airbnb in New York?

Bericht door tomaat85 »

Bedankt voor je waardevolle tip. Diegene waar jij in mei zit, hebben wij straks in juli! :thumbup:
Is dat nu niet net waar een forum voor bedoeld is :wink:
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
sandesign
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jan 2011, 15:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Airbnb in New York?

Bericht door sandesign »

Lees nu net jullie berichten en eerlijk gezegd hebben wij in Amerika nog nooit gebruik gemaakt van een airbnb. Maar als ik dit zo lees en de bnb’s bekijk ziet het er wel heel goed uit. Wij willen volgend jaar ook naar New York en ik vraag mij nu af van wat zijn de voordelen van een airbnb t.o.v. een hotel in New York?
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Airbnb in New York?

Bericht door josea »

Dat is maar net wat je voorkeur heeft. Ik vind het wel prettig om een grotere ruimte tot onze beschikking te hebben; woonkamer, meerdere slaapkamers. Toch wat meer ruimte voor de dagen dat je daar zit. Anders zit je toch een dag of vijf op een kamer van 20 vierkante meter met zijn vieren.
Sommigen vinden dan weer dat je daar toch alleen maar slaapt, maar sowieso vind ik de aparte slaapkamers ook wel prettig.

Wij doen regelmatig Airbnb in Amerika, nu ook weer in Denver (en New York dus).
Eerder al Airbnb in Hanksville en Moab. Erg leuk voor de afwisseling met hotelkamers en vaak ook leuke contacten met de eigenaars.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Airbnb in New York?

Bericht door tomaat85 »

en ik vraag mij nu af van wat zijn de voordelen van een airbnb t.o.v. een hotel in New York?
Daar is al veel over gezegd door meerdere forummers. Zoveel mensen zoveel meningen. Ik kan het betreffende topic niet zo snel vinden , er zijn er ook meerdere, maar moet eerlijk zijn dat ik nu niet echt hard heb gezocht :oops: Met alles wat daar is gezegd kan je heel goed je eigen beeld vormen en een keuze maken. Wij zijn AirBnB fans, woonruimte, eigen keuken , eigen ontbijtje, een uitslapen ander krantje lezen etc..maar wel vaak wat meer "reizen"..
hier iig wat viewtopic.php?f=9&t=74970&p=1219398&hil ... b#p1219398
en hier ook viewtopic.php?f=9&t=74970&p=1219398&hil ... b#p1219398
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Airbnb in New York?

Bericht door PSVwally »

Ik maak ook regelmatig gebruik van airbnb.
Nu heb ik dat nog nooit in NYC gedaan, maar waar wel je op moet letten, of op attent moet worden gemaakt, is dat de regels per stad, soms zelfs per wijk, verschillen. Velen houden zich niet aan die regels en daar moet/wil jij niet de dupe van worden. Zorg dus altijd vooraf voor een goed contact met de host.geeft je nog geen 100% garantie, maar toch. Lees dus goed ipv een half blik te werpen en direct te boeken. Kijk ook goed waar je terecht komt. Zo heb ik in Barcelona ooit een Airbnbappartement gehuurd waarbij het adres werd gegeven met de mededeling dat de sleutel op een andere plek werd overhandigd. Wij dus naar dat adres om opgehaald te worden, toen met die dame naar wat wij dachten het appartement gelooen, bleek alleen de sleutel op het gegeven adres afgegeven te worden en konden we nog een km lopen naar het daadwerkelijke adres. Appartement was top, daar niet van, maar niet zoals de afspraak, dus puntenaftrek in de review.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer