Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door frouke »

Hoi,

Wij gaan in de zomer van 2021 voor zo'n 4 weken naar Amerika. De bedoeling is om eerst enkele dagen in New York te verblijven om vervolgens door te reizen naar het Zuidwesten. Ik ben al volop bezig met een planning en dit lukt al aardig goed. Heb al een mooi zicht op hoe we het in het Zuidwesten gaan aanpakken en nu heb mij nu gebogen over het New York gedeelte.
Grotendeels ben ik al uit aan de activiteiten/bezienswaardigheden die we willen doen daar maar vind het een beetje moeilijk in te schatten hoeveel dagen we hier voor nodig hebben ongeveer. Onze bedoeling is wel om het zo rustig mogelijk aan te doen en niet snel snel van het ene naar het andere te hollen...
Dit zijn de dingen die ik sowieso al in gedachten had om te doen daar (andere leuke/mooie tips zijn ook altijd welkom natuurlijk) ;-)

Dag 1: Brussel - New York
Dag 2: New York (Hop on Hop Off bus)
Dag 3: New York (Central Park/ Brooklyn Bridge/ Time Square)
Dag 4: New York (boottocht Manhattan)
Dag 5: New York (Top of the Rock viewpoint)
Dag 6: New York (eventueel een baseballwedstrijd als er wedstrijden zijn op dat moment uiteraard)
Dag 7: New York - San Francisco

Is het op deze manier een beetje logisch ingedeeld en is 5 volle dagen te veel of hebben we deze echt wel nodig volgens jullie? En zijn er nog must see's/do's die ik over het hoofd heb gezien toevallig?

Alvast bedankt hoor! :thumbup:

Frouke
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door BonnyR »

Kijk ook eens op de site van Eric.
https://www.newyork.nl/over-eric. Er zijn natuurlijk veel meer dingen te zien en te doen.
De planning die je nu hebt kun je ook in minder dagen doen. Tijdens dag 2 kun je ondertussen de dingen doen , die je in dag 4 en/of 5 gepland hebt.
Wat wij zelf heel leuk vonden was de Gospel tour.
https://www.newyork.nl/wandelen/gospel-tour-new-york/ die kun je op verschillende manieren doen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door Marcopstal »

Brooklyn Bridge zou ik niet combineren met Central Park en Times Square. Dit combineert veel beter samen met Brooklyn Heights, Dumbo, Chinatown en lower Manhattan (alhoewel het dan al wat veel kan worden afhankelijk of je ook echt zaken wil bezoeken.

In Lower Manhattan: Battery Park, 911 Memorial (+ museum ?) World Financial Center, Wall street, Raging Bulle, Trinity Church, Seaport


Jullie plannen zijn momenteel nog zeer preliminair. Als je 5 volle dagen hebt lijkt me een hop on/hop off niet de grote meerwaarde. Neem een 7-day metro pas (35 dollar) en je kan de zaken zelf clusteren en bezoeken waarbij je ten volle de metro benut.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door BonnyR »

Marcopstal schreef:
24 okt 2019, 12:30
Jullie plannen zijn momenteel nog zeer preliminair. Als je 5 volle dagen hebt lijkt me een hop on/hop off niet de grote meerwaarde. Neem een 7-day metro pas (35 dollar) en je kan de zaken zelf clusteren en bezoeken waarbij je ten volle de metro benut.
Mee eens. Je kan dan ook gewoon de bus erbij nemen.( Is ook inclusief) Vaak was dat ook nog handiger, maar de reistijd neemt dan wel aardig toe afhankelijk van het tijdstip.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door tomaat85 »

Ik zou ook de Hoho bus schrappen, er is al veel over geschreven op het forum en elke mening is persoonlijk natuurlijk maar ik denk dat het niets toevoegt. Ik zou zeker ook een zoekopdracht op dit forum wagen aan fietsen in NYC. En dan niet een rondje CP maar er is veel meer te zien. Wil je niet alleen met de fiets op stap dan is een guided tour aan te bevelen. De boottocht kan ook de Staten Island ferry zijn? Waar ik zelf erg veel waarde aan hecht wanneer we in NYC zin, dat je het moment waar je in zit leidend laat zijn en niet je schema. Er is zoveel te beleven en te zien dat je zomaar "gepakt" kan worden door iets wat niet op je lijstje staat en t zou zonde zijn wanneer je daar niet van kan genieten. En de tip voor 7-days pass voor de subway is een hele goede :wink:
Veel plezier met voorbereiden en uitvoeren :thumbup:
Grote Amerika fan
Ann_O
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 nov 2017, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door Ann_O »

Hoi,
Wij zijn net terug van 6 dagen NY. Misschien heb je iets aan onderstaande opsomming die wij gedaan hebben. We hadden vooraf een globale planning gemaakt. Ter plekke steeds gekeken waar we zin in hadden en hoe het weer was:
Dag 1: Dusseldorf - NY, 's avonds naar Times Square
Dag 2: High Line lopen, Hudson Yards (The Vessel), Circle Line Cruise en 's middags fiets in Central Park en Uptown
Dag 3: Roosevelt Tramway & Island, div. bezienswaardigheden Midtown en 5th avenue. Einde middag / begin avond: Top of the Rock (erg druk bij zonsondergang, wel mooi uitzicht.)
Dag 4: Empire State Building (naar boven) en omgeving, fietsen in Brooklyn, Brooklyn Bridge en Chinatown. Zonsondergang bij Old Pier 1 in Brooklyn
Dag 5: Downtown: 9/11, the Oculus en omgeving, wall street, charging bull. 's middags naar Statue of Liberty (we hadden crown acces tickets; erg gaaf. Moet je wel lang van te voren reserveren) en Battery park
Dag 6: Midtown: nog een keer times square en omgeving en een stuk van 5th avenue. Aansluitend nog wat rondgelopen in downtown en gewinkeld bij oa Century21. 's avonds: naar JFK voor terugvlucht.

NY heeft veel leuke parken. We hebben bijna iedere dag in een ander park even gezeten rond lunchtijd. Leuk om te doen en een fijn rustmoment in alle drukte. Hop on hop off hebben wij niet gedaan. Je staat denk ik vrij vaak stil gezien de hoeveelheid verkeer en de vele verkeerslichten. Wij hadden een unlimited 7-daagse metrokaart en daar hebben we veel gebruik van gemaakt. Ook van JFK naar hotel en terug. Ondanks de metrokaart iedere dag toch tussen de 15 en 20 km gelopen. Bezoek aan NY is ontzettend gaaf en indrukwekkend, maar ook vermoeiend is onze ervaring.
Veel plezier met de verdere voorbereiding.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door frouke »

Suuuuuuuuuperbedankt voor de vele goeie tips alvast!! :thumbup:
Ik ga ze allemaal eens goed bekijken! De gospel tour vind ik alvast een héle goeie want dit ben ik al 3x van plan geweest om te doen, maar nog nooit eerder ingepland gekregen in onze vorige reizen... Dus deze keer moét dit er zeker en vast eens van komen!! :wink: Ps: is het ook mogelijk om op zelfstandige basis zo'n kerk te bezoeken, of best met zo'n tour doen??

Fietsen doorheen Central Park lijkt me òòk heel leuk om te doen!

De Hop on Hop Off bus ga ik alvast schrappen.
Ann_O schreef:
25 okt 2019, 14:19
's middags naar Statue of Liberty (we hadden crown acces tickets; erg gaaf. Moet je wel lang van te voren reserveren) en Battery park
Neemt deze uitstap veel tijd in beslag Ann? Want dit lijkt me ook héél leuk om eens gedaan te hebben!!

Ps: waar reserveer ik het best een hotel aan de hand vd bezienswaardigheden/activiteiten die ik van plan ben te doen daar??

Frouke
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door BigJesper »

frouke schreef:
02 nov 2019, 11:44
Neemt deze uitstap veel tijd in beslag Ann? Want dit lijkt me ook héél leuk om eens gedaan te hebben!!
Als je zowel het Vrijheidsbeeld als Ellis Island heel erg interessant gaat vinden, dan ben je er zeker minimaal zes uur zoet. Probeer deze twee met enkele bezienswaardigheden in Downtown te combineren op je eerste volle dag. Je bent dan toch vroeg wakker, dus dan kan je het beste de eerste boot pakken. Dan is het ook nog niet zo druk. :wink:
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door Marcopstal »

Zo lang hoeft het natuurlijk niet te duren, maar ik zou toch zeker op een uur of 3 rekenen. Je komt in principe zowiezo ook op Ellis Island als je Liberty Island bezoekt. Op zich is het wel een aanrader dit dan ook mee te bezoeken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ann_O
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 nov 2017, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door Ann_O »

Wij hadden crown acces tickets voor 13 uur gereserveerd. Ongeveer half uurtje van te voren hebben we de online geboekte tickets afgehaald, je krijgt dan een polsbandje en kan direct door naar de security (aparte rij, die veel korter is dan de gewone rij). We zaten vrij snel op de boot en gingen rond 13.30 uur het vrijheidsbeeld in. Daarna buiten nog even rond gelopen en rond half 4 zijn we met de boot naar Ellis Island gegaan. Daar hadden we alles redelijk snel gezien. Dacht dat we rond half 6 weer in Battery Park waren.
Wij vonden het erg leuk om te doen. Wel op tijd reserveren, tickets gaan half jaar van te voren in de verkoop en zijn binnen enkele dagen weg.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door Tipsy_1 »

Ik had vorig jaar de crown tour geboekt met vertrek rond 8 u (of toch alleszins de eerste tour, misschien was het iets later). Ik ging als allereerste de crown in (meteen flink doorgestapt na afmeren boot). Ik was op het middaguur terug in battery park maar dat was echt wel het minimum en ik heb heel erg voortgemaakt (had nog een vlucht te halen)
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door frouke »

Hoi iedereen, heb een tijdje nagedacht over de indeling vd bezienswaardigheden en kom op 4 volle dagen NY op de moment. Is dit een 'rustige' indeling volgens jullie?

1: Brussel - NY ('s avonds Times square?)
2: Crown acces tour + Brooklyn Bridge
3: Harlem Gospel tour + Times Square overdag + Empire State building
4: fietsen huren voor in Central Park + shoppen?
5: Top of the rock + baseballwedstrijd?
6: NY - San Francisco
7: ...

-Ik heb nog wel wat twijfels of we de empire state building gaan bezoeken omdat ik sowieso ook al tickets ga boeken voor Top of the rock. Lees eigenlijk alleen maar negatieve commentaren over het empire state building qua drukte en nu vraag ik mij of of het de moeite is om het empire state building te bezoeken als we de Top of the Rock al gaan doen?

-Ivm het fietsen twijfel ik of het wel verkeersveilig genoeg is om ons buiten Central park te begeven? Heb gelezen dat op zondag CP autovrij is dus dat moet wel lukken, maar om nu met een gezin van 5 ons in de drukte rónd het CP te gaan begeven, ben ik een beetje bang voor.... Of valt dit goed mee?

-Is het nog de moeite om de Circle Line Cruise van 2,5u rond Manhattan te boeken of met de Staten island ferry te varen als we het vrijheidsbeeld zelf al gaan bezoeken?

Alvast bedankt iedereen! :thumbup:

Frouke
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door tomaat85 »

frouke schreef:
09 feb 2020, 12:07
-Ivm het fietsen twijfel ik of het wel verkeersveilig genoeg is om ons buiten Central park te begeven? Heb gelezen dat op zondag CP autovrij is dus dat moet wel lukken, maar om nu met een gezin van 5 ons in de drukte rónd het CP te gaan begeven, ben ik een beetje bang voor.... Of valt dit goed mee?
Mijn reactie is ja dat valt enorm mee, maar wel met de vraag of alle 5 ervaren fietsers zijn. Niet vanwege het gevaar hoor maar gewoon omdat je wel eens afgeleid kan zijn en dan niet moet hoeven nadenken hoe een fiets werkt :D .
Hier kan je zien hoe de fietspaden in NYC zijn opgedeeld en waar je dus veilig kan fietsen zonder autos direct om je heen. Je ziet dat je helemaal over fietspaden downtown kan ronden en zelfs ook de over Brooklyn Bridge heen naar Brooklyn en over de Manhattan Bridge (echt een aanrader) terug kan nemen :thumbup:
Sterker nog, in CP is het zo druk met gelijkgestemden (rondje CP fietsen) en die geen fietservaring hebben dat ik durf te beweren dat het buiten CP veiliger fietsen is dan in CP.
http://www.nycbikemaps.com/maps/nyc-bike-map/

Over je Empire State dilemma, ik heb makkelijk praten omdat ik alle 3 de hoge gebouwen al meermaals bezocht heb. Er is elders op het forum al veel over geschreven. Mijn 5 ct, Empire State is een icoon en de entree is zo gaaf dat je die niet mag overslaan (smaak). TOR heeft overdag een beter uitzicht door CP. Ik mis in je programma de Freedom Tower die inmiddels m.i. ook niet mag ontbreken, zo indrukwekkend. Door het uitzicht maar ook door de beleving (kijk maar op youtube). En wanneer jullie er zijn is The Edge al open..nog een "hoge" waar je naar toe kan gaan.

Over je indeling, enige zinnige wat ik over een schema kan zeggen is dat je er geen "slaaf" van mag worden. Maak vooraf je dag indeling maar voorkom dat je niet kan genieten van je momenten die je overkomen. Er staan nu wel wat weinig "markers" in je programma.
Misschien heb je hier wat aan (niet limitatief)
Grote Amerika fan
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door frouke »

Oh, maar fietsen kunnen we wel hoor dus dat zal al geen probleem zijn. :D Handige kaart trouwens! :thumbup:

Ivm de planning gaan we ons niet té vast zetten, maar ik had het alvast zo uitgetypt om effe een idee te krijgen hoeveel volle dagen we sowieso zouden nodig hebben. Het échte plannen komt pas tegen dat het zover is en dan zullen er zéker nog wel wat bezienswaardigheden bijkomen etc... Maar ik twijfelde tussen 4 of 5 volledige dagen daar. Het wordt onze eerste keer in NY en daarom vind ik het een beetje moeilijk inschatten allemaal hoeveel tijd bepaalde activiteiten in beslag nemen etc... :wink:
Is het met de hoge uitzichtspunten/torens niet zo dat als je er 1 hebt gezien, je ze allemaal hebt gezien daar of vergis ik mij hier in?

Dankjewel alvast voor het meedenken!

Groetjes, Frouke
Broeder-tuck
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2011, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door Broeder-tuck »

frouke schreef:
09 feb 2020, 12:07
-Is het nog de moeite om de Circle Line Cruise van 2,5u rond Manhattan te boeken of met de Staten island ferry te varen als we het vrijheidsbeeld zelf al gaan bezoeken?
Persoonlijk zou ik deze laten zitten als je toch al met de Staten Island ferry gaat. Zou dan die tijd liever aan iets anders besteden want er is genoeg te zien en te beleven. Zou daarom voor 5 dagen gaan als het schema het toelaat :thumbup:

De eerste keer heb ik gefietst door Central Park en dat viel mij een beetje tegen om eerlijk te zijn. Ik zag toch een stuk minder dan ik had gehoopt. De tweede keer heb ik te voet CP verkent en dat is mij een stuk beter bevallen.

Observation decks zijn voor mij letterlijke en figuurlijk een hoogtepunt van een stad dus ik zou voor alle 3 gaan. Maar dat is per persoon verschillend denk ik. ROTR is mooi overdag want zie je goed de omvang van CP. ESB vind ik mooi tegen zonsondergang zodat je langzaam alle lichten ziet aangaan. De Freedom Tower ligt een stuk zuidelijker dus ik vond het wel weer een ander uitzicht/beeld geven op NY.

Qua planning zou ik vooral dingen een beetje clusteren die je wilt zien en bij elkaar in de buurt liggen zodat je niet onnodig met de metro heen en weer hoeft maar het niet van uur tot uur vastleggen.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door frouke »

@ Broeder-tuck: bedankt voor je reactie! Zijn weer puntjes om over na te denken ;-)

Ik ga sowieso 2 observation decks inplannen, de TOTR overdag en de ESB in het donker. 3 torens gaat voor mijn pubertjes een beetje te veel van het goede zijn vrees ik) ;-p

Over het aantal volledige dagen twijfel ik nog steeds. Ergens denk ik dat we hetgeen we willen doen wel in 4 volledige dagen gedaan krijgen, maar ben
bang dat het dan toch weer te gejaagd gaat worden ofzo. Hangt natuurlijk ook weer wel een beetje af of er een baseballwedstrijd doorgaat op de moment dat wij daar zijn, want anders zijn 4 volledige dagen weer wél voldoende dus eigenlijk is het voor mij ook een beetje afwachten tot de data van de baseballwedstrijden worden bekendgemaakt voor dat seizoen.

Central Park toch maar te voet doen denk ik. Ps: wat was voor jou de reden dat je per fiets minder zag dan je gehoopt had? Omwille van de drukte of...? Voor ons is het ook niet zo heel erg belangrijk om gans het park gezien te hebben, maar als we de mooiste plekjes al kunnen zien zijn we al tevreden ;-)

Heb je met de Staten Island Ferry ook een mooi uitzicht op het vrijheidsbeeld en de Manhattan skyline? Want daar is het ons toch voornamelijk een beetje om te doen ;-)

Frouke
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door frouke »

Wat zou voor ons een goede uitvalsbasis zijn om te overnachten? Ik ga er van uit dat vlakbij de highlights te duur gaat zijn met 5 personen dus iets verder van de highlights mag gerust voor ons. Heb Long Island City al enkele keren zien voorbijkomen als zijnde goeie uitvalsbasis? Iemand ervaringen of tips met deze plek toevallig? Alvast bedankt! :thumbup:

Frouke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten in 2008 in de Radiocityappartment, wel handig met 5 personen denk ik. En heel centraal. Je hebt er een keukentje bij, ook wel lekker om eens zelf eten klaar te maken.
frouke schreef:
22 feb 2020, 16:06
Heb je met de Staten Island Ferry ook een mooi uitzicht op het vrijheidsbeeld en de Manhattan skyline?
Ja, maar een bezoek aan het vrijheidsbeeld maar vooral aan Ellis Island is toch wel de moeite. Kijk daarvoor eens in ons 2008-verslag. Onze dochters waren toen 15 en 13, en die vonden het heel interessant.

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door Kletskous »

Wij hebben 3 volledige dagen in New York doorgebracht en als volgt gedaan:

Dag 1
* ontbijen bij Ellen Stardust
* Madison Square Garden tour
* langs ESB op gelopen voor wat foto’s.
* Hopp on Bus nagenoeg hele ronde. Heerlijk even bijkomen en veel zien onderweg.
* Times Square
* Madame Tussauds in de avond

Dag 2
* 9/11 Museum & Memorial
* uitzicht One World Observatory
* RIB speedboot (incl. varen langs Vrijheidsbeeld) (enorme aanrader, was zo gaaf!)
* Brooklyn Bridge stuk opgelopen
* M&M store, Times Square in de avond

Dag 3
* St.Patricks Cathedral
* langs Trump Tower en even binnen gekeken
* stuk gewandeld in Central Park
* honkbalwedstrijd The Yankees ‘s middags
* National Geograpic Encounter Museum
* Top of the Rock ‘s avonds

Ik vind dat we onze dagen goed benut hebben en veel gezien en gedaan hebben. Wij hebben een prima indruk van New York gekregen in die drie dagen. Het was echt bloedheet bij ons (37 gr) dus wij vonden het na die dagen ook wel weer fijn om verder te reizen. En lekker even te kunnen afkoelen bij het zwembad bij het hotel.

Wij zaten in hotel The Gallivant, letterlijk om de hoek bij Times Square! Echt ideaal, daardoor zijn we zelfs tussendoor even paar keer teruggegaan naar het hotel om even een uurtje te rusten. Prima en fijn hotel, wij hadden een kamer met 2x tweepersoonsbedden én een stapelbed. Er waren dus 6 slaapplaatsen. Zou dus ook iets voor jullie kunnen zijn met 5 personen.
Ik had een goede aanbieding voor dit hotel bij Agoda, voor 4 nachten € 552,= ! En dat op een toplocatie. Was toevallig ‘s avonds laat deze aanbieding, de volgende ochtend was ie alweer weg, dus ik was blij dat ik opgebleven was en direct geboekt had ! Je moet het echt in de gaten houden voor een goede prijs.
Ik zou de volgende keer weer zo centraal willen zitten, wij vonden het echt ideaal, overal zo dichtbij. Bij Long Island heb je toch wat meer reistijd, maar het is maar net wat je wil en hoe de hotelprijzen liggen denk ik.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door frouke »

@Marianne: de Radiocityappartment ziet er wel een hele goeie uit, maar ik vrees wel een beetje prijzig... :? :wink: Ik ga mijn overnachtingen sowieso vroeg op voorhand boeken dus ik ga deze wél mee in het oog houden, moesten ze eens een kortinkje geven ofzo ;-)

Vrijheidsbeeld en Ellis Island staan sowieso op de planning :thumbup:

@Kletskous: als ik jullie schema zo bekijk lijkt het voor ons wel haalbaar om onze plannen in 4 volle dagen uitgevoerd te krijgen, want ik zie dat jullie best veel dingen hebben gedaan die wij ook op de planning hebben staan. 37 graden is best wel warm voor een city trip!! :shock: Dus misschien best naar een centraal hotel zoeken daar wij deze stad ook in juli zullen bezoeken. Lijkt me ook wel fijn en handig om tussendoor even te 'bekomen'. Zeker ook voor onze 3 kinderen.
De hotels op de populaire/dure plekken van onze reis ga ik zéker goed in de gaten houden op voorhand en zo vroeg mogelijk proberen te boeken. (sowieso dat er wel eens een promotje of korting wordt gegeven lijkt mij). Dus The Gallivant beland ook op mijn lijstje! ;-) ps: hoe lang op voorhand had je dit hotel geboekt als ik vragen mag? Echt wel een mooie prijs ook!! :thumbup:

Was het ontbijt bij Ellen Stardust een aanrader?

Groetjes, Frouke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer