Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
D-e-n
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2017, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door D-e-n »

Misschien heb je ook iets aan ons verhaal. Wij zijn twee jaar terug (onderweg naar de westkust) al eens twee dagen in NY geweest en vonden die twee dagen achteraf inderdaad "te gehaast". Op dag van aankomst een middagje Central Park en dan de volgende dag Downtown verkennen, door Chinatown lopen, boottochtje langs het Vrijheidsbeeld doen, One World Observatory op en het was al weer bijna voorbij.

Daarom nu zeven dagen. En onze insteek is nu om echt alleen vooraf te plannen wat ook echt gepland moet worden vanwege de te reserveren time-slots. En in ons geval is dat alleen de When Harry met Seinfeld movie tour, Ellis Island/Liberty Island en een treinticket naar Philadelphia. De rest gaan we proberen "spontaan" te houden: van musea (met name kleinere) tot aan het verkennen van wijken of het overlopen van de Brooklyn Bridge. Ik vermoed dat de week desondanks zo over is ;)
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door frouke »

@D-e-n: Ik ga ook proberen onze tijd daar spontaan in te vullen, alleen ga ik ervanuit dat ik de meeste van mijn activiteiten op voorhand ga moeten reserveren... Dan denk ik bvb aan de baseballwedstrijd, de crown acces tour in het vrijheidsbeeld, de harlem gospel tour en de observationdecks vd TOTR en het ESB. Ik voorzie 1 dag per gereserveerde activiteit en de rest van die dagen vul ik ter plaatse in. (Ik ga wel een lijstje met eventuele to do's in mijn achterhoofd houden natuurlijk) ;-) Ps: reizen jullie ook nog verder na die 7 dagen?

Frouke
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door Kletskous »

Ik had in november het hotel geboekt. Ik had eerst trouwens hotel Skyline geboekt. Ligt ook vrij centraal (maar ietsje verder dan The Gallivant) en die had een zwembad, wat me prettig leek. Maar achteraf gezien heb ik dat niet gemist. Onze dagen waren goed gevuld dus ‘s avonds uurtje in bed tv kijken en dan slapen want we waren moe!
Blijf je een week met kinderen in NY dan zou ik dat wél doen, ter afwisseling en bijkomen zeker als het zo heet is.

Wij hadden trouwens niets vooraf vastgelegd, en zou ik ook niet doen. Stel het is toch regenachtig weer en je hebt een uitzichtpunt vastgelegd, dan is het zonde.
Wél is het prettig om een dagindeling te hebben en gewoon te kijken wat die dag haalbaar is of waar je zin in hebt. En dan kun je nog switchen in je planning. Maar vooral goed bekijken wat een beetje bij elkaar ligt zodat je die dingen dan samen kunt pakken en niet teveel tijdverlies hebt.
Wij hadden bijv. TOTR gepland en gingen gewoon ‘s ochtends langs en kochten kaarten voor diezelfde avond. Helemaal prima.
Ook honkbalwedstrijd niet vooraf gekocht, wel regelmatig website in de gaten gehouden of er nog plaats was (meer dan zat!) en gewoon terplekke aan de kassa tickets gekocht.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
D-e-n
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2017, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door D-e-n »

@frouke
Nee, wij gaan enkel naar New York.
Voor bepaalde activiteiten is reserveren wel noodzakelijk inderdaad. Maar een paar op zo'n week moet kunnen natuurlijk :)
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door frouke »

Wellicht verstandig om eerst het weer af te wachten op dat moment, want zonder uitzicht ben je ook niets boven op zo'n toren natuurlijk. :wink: ps: Zijn de 'populaire' tijdstippen niet snel volzet bij zo'n observation deck als je de dag zelf pas boekt?
Broeder-tuck
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2011, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door Broeder-tuck »

frouke schreef:
22 feb 2020, 16:06
Ps: wat was voor jou de reden dat je per fiets minder zag dan je gehoopt had? Omwille van de drukte of...? Voor ons is het ook niet zo heel erg belangrijk om gans het park gezien te hebben, maar als we de mooiste plekjes al kunnen zien zijn we al tevreden
Met de fiets mag je alleen rijden op het "hoofdpad". Hierdoor mis je de meeste bekende en mooie plekken waar je niet met de fiets mag komen.

Wat betreft drukte bij bezienswaardigheden. Bij google kun je zien hoe druk het gemiddeld is rond die tijd/dag maar ook hoe druk het op dat moment is. Dit klopte in mijn geval vaak.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door frouke »

@Broeder-tuck: dankjewel voor de tip :thumbup:
Repie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 feb 2020, 15:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door Repie »

Mooie tips in dit forum! Ik hoop van do 23-04 tot di 28-04 in NY te zijn met mijn zoon (daarna een auto gehuurd en door naar Niagara (twee overnachtingen, en dus een volle dag om daar wat site-seeing te doen) en dan naar Grand Rapids waar we nog wat dagen bij vrienden zijn). We hebben een City-pass (6 bezienswaardigheden bezoeken voor een vaste prijs) besteld. Verder vliegen we low-budget op JFK en gaan we vanaf daar met de airtrain naar Jamaica station, kopen we een METROCARD en reizen per OV naar onze AirBNB-adres.

Heeft iemand misschien ervaring met de City-pass? Voordelen/nadelen??

Wij willen sws bezoeken:

1) Ferry Access to Statue of Liberty and Ellis Island(helaas alle Crowntickets al vergeven :sadcry: / )
2) Top of the Rock
3), 9/11 Museum
4) American Museum of Natural History
5) Empire State Building (mag je dan zowel overdag als 's avonds in (wel op dezelfde dag)
6) als we tijd over hebben misschien nog The Metropolitan Museum of Art (we zijn niet echt kunstliefhebbers :roll: ).

Hebben jullie als doorwinterde Amerika-gangers :wink: tips/aanbevelingen in welke volgorde deze bezienswaardigheden te bezoeken?

Ook twijfel ik nog over het bezoeken van Intrepid Sea, Air & Space Museum, omdat mijn zoon dat leuk vindt. We moeten kiezen tussen 9/11 Memorial Museum of dit museum :cry: . Kunnen wel met korting naar Sea, Air & Space Museum. Iemand ervaring mee?
Broeder-tuck
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2011, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door Broeder-tuck »

Ik heb in het verleden de New York City Pass en de New York Sightseeing Flex Pass gebruikt. Beide zijn mij prima bevallen. Het is kijken wat je wilt bezoeken in hoeveel dagen en vervolgens vergelijken wat voor jouw dan de beste optie is.
Qua volgorde van dingen bezoeken heb ik niet echt tips behalve dat je even kijkt wat bij elkaar in de buurt is zodat je dat dan kan combineren. Ik zou het vooral van het weer laten afhangen.

Vond het Intrepid Sea, Air & Space Museum een leuk museum om te bezoeken maar het is geen must voor als je de eerste keer in New York bent. Het 9/11 Memorial Museum vond ik erg indrukwekkend en het je zeker aanraden om te bezoeken.
Repie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 feb 2020, 15:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Goede indeling van bezienswaardigheden in New York?

Bericht door Repie »

Tsja, en nu met Corona zal de reis moeten worden geannuleerd. Helaas tickets worden niet vergoed.

Ergste is het voor al die mensen die getroffen zijn of nog worden. Daar gaan onze gedachten naar uit. :(
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer