Reis Souraia: route Noordoosten en stuk Florida.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: route Noordoosten en stuk Florida.

Bericht door Souraia »

Geweldige tips,Ik ga Lae Champlain toevoegen, nog nooit eerder van gehoord, maar juist dit soort tips ben ik naar op zoek.
Oke dus overnachten in Harrisonburg ipv Roanoke, ga ik ook omzetten.
Atlanta is niet zo interessant, maar wij willen graag naar de panhandle en via Atlanta is dat de snelste route. Als ik de route omgooi naar Charleston en Savannah dan is het te ver rijden naar Destin.
De rest van je tips neem ik mee, super bedankt.

edit: ik heb net gegoogeld op Lake Champlain en Saratoga spings en dat ziet er inderdaad prachtig uit :clap:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Souraia: route Noordoosten en stuk Florida.

Bericht door Tipsy_1 »

mmm wil je echt perse naar de Pan Handle? je trip is al behoorlijk heavy en kan je de panhandle niet beter combineren in een volgende reis met bvb new orleans en de echt "deep south"?

(dat is waar wij nu naar toe gaan over een maand ;-) ik had het bewust niet in onze 2018 trip opgenomen. )

Misschien ga je je later anders beklagen dat je Savannah en Charleston nu niet hebt meegepakt in je planning?

(je moet natuurlijk vooral doen wat je gevoel zegt hoor, doe ik zelf ook altijd :lol: )
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: route Noordoosten en stuk Florida.

Bericht door Souraia »

De panhandle vinden wij echt helemaal geweldig, dus het liefst laat ik die er wel in.
Savannah zijn we al 3 x eerder geweest, al is het natuurlijk nooit een straf om nogmaals te gaan.
Charleston lijkt mij wel een leuke bestemming, maar ik zie niet hoe ik dat nog kan inpassen in mijn route.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Souraia: route Noordoosten en stuk Florida.

Bericht door tosca »

Als je in Atlanta bent is naast Coca Cola ook de tour bij CNN een aanrader. En dan vooral de VIP tour. Zoals onze gids zei; je betaalt 2x zoveel, maar je ziet 10x zoveel. Wij vonden het in ieder geval erg leuk!
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: route Noordoosten en stuk Florida.

Bericht door Souraia »

Tosca bedankt voor de tip, dat lijkt mij zeker leuk om te doen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Souraia: route Noordoosten en stuk Florida.

Bericht door Tipsy_1 »

sorry, wist niet dat je al op die plekken geweest was!
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: route Noordoosten en stuk Florida.

Bericht door Souraia »

Hi Folks,

Ik ben de puntjes op de I aan het zetten en wil graag een tussenstop in de Adirondacks . Als ik op mijn map kijk dan is dat een groot gebied. Wij komen vanuit Waterbury Vermont. Wat is dan een leuke om te overnachten. Wij willen dan ook graag met de ferry naar Lake Champlain. De route daarna gaat naar NY City.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: route Noordoosten en stuk Florida.

Bericht door Souraia »

Ik ben ook al accommodatie aan het zoeken voor NY. Ik heb nu 2 opties geboekt. De 1e is de Doubletree Hilton in Jersey City. Voordeel grote kamer en parkeren is relatief goedkoper. 2e optie is de wel beruchte Pennsylvania Hotel. Voordeel midden in de stad, kleinere kamers en parkeren is duurder. Wij zijn met 4 personen. Wat zou de beste optie zijn?
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: route Noordoosten en stuk Florida.

Bericht door Souraia »

Dit is dan mijn route, ik heb hem iets aangepast

3 juli Aankomst Boston
4 juli Boston
5 juli Boston - Bar Harbour
6 juli Bar Harbour (bezoek aan Acadia NP)
7 juli Bar Harbour - White Mountains (Franconia) lange rit
8 juli Franconia
9 juli Franconia - Waterbury (bezoek B&J)en dan richting Adirondack
10 juli Adirondack- Saratoga Springs
11 juli Saratoga Springs - NY
12 juli NY
13 juli NY
14 juli NY -DC -
15 juli DC
16 juli DC- richting Shenandoah naar Harrisonburg
17 juli Harrisonburg - Gatlinburg
18 juli Gatlinburg (gehele dag GSM)
19 juli Gatlinburg -Atlanta
20 juli Atlanta - Destin
21 juli Destin
22 juli Destin
23 juli Destin - St Augustine
24 juli St Augustine
25 juli St Augustine - Clearwater Beach
26 juli Clearwater Beach
27 juli Clearwater Beach - FT Meyers
28 juli Ft Meyers/Sanibel
29 juli Ft Meyers - Orlanda
30 juli Orlando - Amsterdam (we gaan geen pretparken bezoeken

Welke uitvalbasis is het beste voor GSM? Gatlinburg of Pigeon Forge? Ik zoek ook nog een uitvalbasis voor de Adirondack Park.
Laatst gewijzigd door Souraia op 02 mar 2020, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: route Noordoosten en stuk Florida.

Bericht door Souraia »

Iemand nog tips en of aanvullingen?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Souraia: route Noordoosten en stuk Florida.

Bericht door Tipsy_1 »

amai dat is best een gehaaste route nu ik het hele schema zo zie. Er zitten wel heel veel pittige rijdagen in, op zich geen probleem wij doen dat ook wel eens op een week maar dat 4 weken aan een stuk. Ga je op 1 dag vanaf NY doorheen DC heel Shenandoah door naar Roanoke?? Waarom?
Waarom helemaal dat lange stuk karren naar Bar Harbor en dan nog eens zo ver naar de White Mountains? Gewoon om twee bekende plaatsen in New England te kunnen bezoeken en verder op alle mooie potentiele tussenstops voor bij te racen? Ik zou die twee delen van de route nog eens goed uitzetten op google maps en controleren.

Wij vonden Townsend (heel rustig) een hele goede uitvalsbasis voor GSM. We gaan er over twee weken weer heen omdat we het er zo fijn vonden.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: route Noordoosten en stuk Florida.

Bericht door Souraia »

Er zat een fout in de route, deze heb ik nu aangepast. Wat ik ook nog zou kunnen doen is het stuk NH en VM overslaan. Dan zou ik vanuit Maine weer richting NY rijden. Dan heb ik iets meer ruimte in de route.
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Reis Souraia: route Noordoosten en stuk Florida.

Bericht door Ingrid1958 »

Hi Souraia, je vraagt nog om tips /aanvullingen, de reis is vast niet doorgegaan maar wordt mssn bewaard voor het volgende jaar, dan heb ik wel een vraagje aan je.
Is er een speciale reden waarom je van Destin naar St Augustine rijdt en dan weer terug naar Clearwater? zo steek je 2x Florida over (veel extra miles), anders zou je vanuit Destin (ik snap waarom je daar zo graag naar toe wil, prachtig stuk FL) meer direct zuidelijker kunnen en bij 3 sister springs, of crystal river een stop kunnen maken (suppen of kayakken/manatees kijken)

Tips: in Waterbury (B&J's) de graveyard niet vergeten, grappig, kerkhof met smaken die het niet gehaald hebben,
Als je in de gelegenheid bent: de Kancamagus Hgw tussen Lincoln en Conway= mooie route om te rijden
Gorge Flume in Franconia is al genoemd,
ik ben ook nog naar de Green mountain sugar house geweest, ik was niet in het juiste seizoen (mei), maar je kunt er rondleidingen krijgen mbt het tappen van maple syrup, ze verkopen de producten in de winkel en ze hebben er heerlijke Maple syrup ijsjes.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer